Hallo meiden, Wij zijn druk aan het klussen voor nr.3! Heel erg spannend. Van mijn eerste 2 kan ik me niet (meer) herinneren wat mijn klachten in het begin van de zwangerschap waren, was niet bezig met zwanger worden en toen ik er achter kwam was ik van mijn zoon al 12 wkn zwanger en van onze dochter 8 wkn. Nu ik er wat bewuster mee bezig ben let ik heel erg op mijn lichaam, misschien dat ik daarom dingen voel/merk, wat niet perse direct een zwangerschap hoeft te betekenen: Veel waterig/wit slijmverlies Sterk ruikende urine Continue menstruatiegevoel (wel minder erg dan normaal) Word misselijk van bepaalde geuren 1x lichtroze afscheiding gehad Trek in alles, maar een overvol gevoel, moet mezelf dwingen om iets te eten Vollere borsten (na 2 kinderen en borstvoeding is de stevigheid er een beetje uitgeraakt, tja..zwaartekracht he, hihihi, maar nu prominent aanwezig Steken bij het gaan zitten Ontlasting is normaal, nooit problemen mee gehad, ook nu niet Gister een flinke steek in de onderkant buik, boven schaambeen Moe/lusteloos, maar moeilijk in slaap kunnen komen Vergeetachtig/verward, gister betrapte mijn collega mij erop, die was verbaasd omdat ik altijd zo secuur ben, dus haar vraag was meteen:"ben jij zwanger?" (zij had daar ook heel veel last van) Ik moest vandaag naar de gyn. omdat mijn huisarts het vermoeden had dat ik misschien een vleesboom heb, godzijdank is dat niet het geval, me baarmoeder/eierestokken zien er heel goed uit, hij was verbaasd toen ik verteld dat ik pas gestopt ben met de pil, hij kon goed zien (waaraan, geen idee?!) dat mijn lichaam zelf alweer eitjes aan het aanmaken was. Wel heb ik veel baarmoederslijm, wat kan duiden (ik heb verteld dat we graag nog een kindje willen) op een eventueel beginnende zwangerschap, via een inwendige echo kan je daar nog helemaal niks van zien, pas met 5 wkn kunnen ze dat zien. Als dat het niet is kan ik eventueel een ontstekking hebben aan me baarmoederhals, maar dat is niks ergs en wij kunnen gewoon verder klussen! @mammied: Wat onwijs spannend en leuk, ik moet ook tussen 23-25 juni ongi worden, misschien kunnen we elkaar (en natuurlijk iedereen!!) een beetje op de hoogte houden
Nou meiden mag me hier ook melden Ik had weinig symptomen voor NOD -Stemmingswisselingen - Veel afscheiding Verder niks, nada. Nu nog steeds alleen maar deze..........
hoi mensen, voor degene die zwanger zijn: gefeliciteerd!! voor degene die er mee bezig zijn: succes! ik ben nieuw hier op het forum en had ook een vraag, weet niet of dit de goede topic is. Mijn verhaal: Ik slik de pil al ongeveer 3 maanden door. In de tussentijd heb ik veel medicijnen geslikt waarbij de pil niet helemaal veilig is. Nu ben ik sinds ongeveer 3 weken heel erg moe. Ik werk 4 uur en moet dan echt gaan liggen. Ook heb ik buikpijn, had dat daarvoor ook al alleen nu voelt het meer als krampjes aan. Soms last van me onderrug en last van maagzuur. Voor de rest droom ik heel raar sinds een dag of 4. Ook had ik altijd last van diarree en nu sinds 2 weken is het juist het tegenovergestelde... Ik heb van de week bloed laten prikken en me bloedwaardes waren goed. Arts had alleen niet op zwangerschap geprikt. Vandaag aan het eind van de middag een test gedaan maar was negatief. Nu heb ik gelezen dat je het beter 's ochtends kan doen nu morgen ochtend weer opnieuw testen. Maandag moet ik eigenlijk ongi worden. Nu lees ik alleen dat iedereen bij innesteling bloed heeft verloren...Is dat altijd zo? Ik heb daar geen last van gehad... Herkent ook iemand deze symptomen? alvast bedankt voor de reacties!!!
nee hoor, innestelingsbloed heeft lang niet iedereen! Je kan inderdaad dan even een testje doen met ochtendurine. succes!
Hoi Hoi, Hier ook een paar kwaaltjes, veel plassen last van mijn darmen normaal kon ik heel moeizaam en nu makkelijker licht in mijn hoofd,duizelig. zweten vergeetachtig moe veel trek hebben maar snel vol zitten soms gevoelige buik gek en vreemd dromen. Tot nu toe niet echt misselijk Voor de zwangere gefeliciteerd en rest succes met zwanger worden!
Voor NOD: tja, het was totaal onverwacht, dus ik heb geen idee! Ik was wel heel moe en ben een paar keer vrij vroeg naar bed gegaan. Na NOD: - 'stijve' en heel gevoelige tepels - moe, maar wel steeds vroeg wakker - af en toe een beetje buikpijn Dat is eigenlijk alles. Af en toe vraag ik me af of het allemaal wel echt is
Ik had niet zoveel symptomen voor NOD: - pijnlijke borsten - 1x enorm uitgevallen in een emo-bui tegen mijn man (ik schrok van mezelf, dat was de dag voor de -positieve- test - rond innesteling 1 dag misselijk geweest, maar dit kon ook door de Pregnyl (hormonen) zijn gekomen. - GEEN bruinverlies na NOD: - pijnlijke borsten - nog steeds GEEN bruinverlies - 1 dag heeeel erg ziek geweest met maagpijn en overgeven (dacht aan een buikgriep) - nu met vlagen heel erg moe, wat een beetje voelt als toen ik Pfeiffer had. Heel vervelend gevoel dus. maar dat verschilt van dag tot dag, gelukkig. - Dagen dat ik heeeeel onzeker ben - Dagen dat ik heeeeel blij ben So far so good en wie weet komen er nog wat symptomen bij... Succes iedereen!
Een aantal van je symptomen herken ik heel goed, sommigen ook niet. Maar vooral dat menstruatiegevoel, moe/lusteloos en verward herken ik erg goed. Ik ben wel misselijk, maar niet echt door bepaalde geuren. Het komt en gaat met vlagen, superirritant. Ik heb ook snel weer honger, veel sneller dan normaal, ook iets wat me opvalt.
Hey hey, Hier even mijn zwangerschapskwaaltjes tot nu toe: Voor NOD: *Pijnlijke en gevoelige borsten! *Iets sneller moe als normaal Nu en vooral sinds deze week: *Heel erg vermoeid *Misselijk maar gelukkig nog niet overgegeven *Draaierig gevoel in mijn buik/maag *Brandend maagzuur *Meer moeten plassen *Steekjes en krampjes in onderbuik *Borsten nog steeds wat gevoelig maar niet meer zoals in begin *Emotioneler *Opgeblazen gevoel/opgezette buik Zijn er al best veel als ik het zo terug lees pff wat zal er nog meer bij komen?! hahaha
Hi! Het lijkt erop dat ik hier nu ook iets mag schrijven! Voor mijn NOD had ik al het 'gevoel' dat het wel eens raak kon zijn. Dit zijn mijn symptomen voor NOD: - Gevoel van een naderende ongesteldheid ongeveer een week voor NOD - In diezelfde periode gedroomd dat ik een positieve zwangerschapstest zou hebben (ja, beetje apart) - Er werd in eerste instantie op mijn linkerborst ineens een blauwe ader heel zichtbaar (had ik nog nooit eerder gezien en linkte het ook nog niet aan een zwangerschap op dat moment) - Gevoelige borsten, maar dat had ik wel eens eerder na mijn ei Op het moment van NOD (ietsje later) kreeg ik bloedverlies, in eerste instantie rozig slijm, maar volgende dag wel wat helder rood bloed, vervolgens nog af en toe wat bruinverlies en een heel klein beetje rood verlies. Dit zag ik aan voor mijn ongesteldheid. Na NOD: - Gevoelige borsten bleven - Toename blauwe aders op beide borsten - Veranderingen tepelhof - Paar dagen na officiele NOD wat misselijk - Ook na het bloedverlies nog steeds het gevoel van een naderen ongesteldheid, beetje zeurend gevoel in buik en rug. Dus toch maar getest.....en ja hoor, ZWANGER. Symptomen zijn nog steeds hetzelfde, nu geen bloedverlies meer en sinds vandaag wittige afscheiding die ik normaal nooit heb. En de nodige spanning of alles goed gaat enzo.....(denk dat meer zwangeren daar in het begin last van hebben)
@lieke: gefeliciteerd! jouw verhaal had de mijne kunnen zijn..ik had 2 dagen voor mijn NOD bloedverlies wat ik ook aanzag voor mijn ongesteldheid. Echter dit was heel snel gestopt en toen een testje gedaan..en zwanger! ook ik ben gespannen en ik ben erg onzeker...hoop dat de 12 weken snel gaan en dat ik dan wat meer kan genieten! Waar ik tot nu toe last van heb: - met vlagen misselijk - gevoelige borsten - vaker plassen - af en toe menstruatie-achtig gevoel (maar dit maakt me dus weer onzeker)
mijn zwangerschapssymptomen bij mijn tweede zs zijn anders als bij de eerste... Mijn eerste kenmerk bij mijn eerste zs waren mijn pijnlijk gespannen borsten! En ik was ook wat misselijk, had een afkeer van onze eigen huisgeur!!! Verder niks speciaals, op termijn heel erg moe, maar dat was niet meteen... Nu was ik DOODmoe, ERG misselijk (wel niet overgeven) en kreeg ik steeds minder zin in koffie (wel geen afkeer ervoor), ik had ook maagzuur als gek. Wij wisten helemaal niet dat ik zwanger was en hadden ons er ook niet aan verwacht... Dus ik naar de dokter voor bloed te laten prikken omdat ik zo ongelooflijk moe was en bleef en ook een maag had die niet meer wilde meewerken... Ik belde terug en ja hoor, we wisten de oorzaak zwanger, en al zes weken zo schijnt!
Jeeejjj ik mag ook mijn symptomen opschrijven! Na eisprong: - Gelijk een gevoel van ja het is zo, heel raar - Ik heb een volle week buikkrampen gehad - Afentoe steken heel laag - Veel en raar dromen - De 2e + 3e dag na eisprong 13,5 uur geslapen! die avond bij vrienden op bezoek en die vonden het gewoon overdreven zoveel als ik zat te gapen! 6 dagen voor nod opeens 'klachten' vrij! Maar bleef het gevoel houden van, maar toch ben ik denk ik zwanger! En gister avond licht postief getest met Kruidvat en Clearblue! Ook temp bijgehouden vanaf eisprong, ik had elke dag 36,9 of 37,0 Op 8 dpo 36,6 terwijl ik dus toen verder nergens meer last van had! Uiteraard is het nog super spannend hier, morgen en de komende dagen zal ik nog wel wat testjes verslijten!
Dag dames, nou laat ik mij dan ook uiten. Ik ben inmiddels bijna 8 wk en heb last van: - ERG moe - misselijk - banden pijn (nog maar af en toe, was in het begin erger) - erg hormonaal (snel uit mijn doen/kribbig. probeer er niet aan toe te geven maar poe-poe) - sterke ruik Heb nu veel meer 'last' van deze zwangerschap als bij mijn eerste. Wie weet wordt het een meisje (heb al een zoon van 3,5 jaar.) Morgen mijn eerste termijn echo. Spannend, als het goed zit weet ik weer waar ik het allemaal voor doe. Willen jullie voor me duimen
Heej dames! Ik dacht al dat het aan mij lag... Vanmorgen positief getest (driedubbel) maar hele tijd soort van ongi pijn maar dan veel lichter. Verder heb ik nog nergens last van (klop het maar snel af ) Groetjes
hey, Spannend allemaal! Ik heb de volgende symptonen: - sinds een week last van me onderbuik (heel laag) het gevoel alsof er 2 mannetjes in je buik zitten die het steeds samen trekken wat gepaard gaat met steken. -Lage rugpijn -Rare smaak in me mond Ik heb op 18/19 juni een zichtbare streep gehad op mijn ovulatie test, daarna geen meer en sinds afgelopen vrijdag al 6 dagen een positieve ovulatie test (erg lang). Volgende week mag ik testen dus heel spannend!! Liefs marjolein
Ja de symptomen!!! Op de dag van de innesteling sprongen mijn borsten uit mijn bh!! Heel gevoelige borsten. Eerder moe. Veel sterkere reuk. Gerommel in mijn buik. Af en toe steken (vooral zo an het eind van de dag) Minder geduld. Opgeblazen gevoel vooral na het eten. Kan geen spijkerbroeken met een riem aan. Krijg dan snel last van mijn buik. Ik vind het allemaal heel erg mee vallen tot nu toe en hoop stiekum heel hard dat het zo mag blijven doorgaan!!!!!!! @L4dy Heel veel sterkte deze week!! Het wachten tot je mocht testen vond ik verschrikkelijk!!!
Al 2 dagen voor mijn NOD testte ik positief. Vanaf 1 dag voor mijn NOD begonnen de klachtjes al. 1 dag voor nod: - Kramp van mijn kuiten tot mijn onderrug, en dat trok weer door naar mijn liezen. - 's ochtends misselijk. Op mijn nod: - 's ochtends behoorlijk misselijk. - Heel veel pijnlijke steken in mijn liezen, vooral aan de rechterkant. - maagzuur. - 's avonds al heel snel moe. - veel plassen. De dagen na mijn nod tot nu: - Enorm misselijk verspreid over de dag (en ik ben pas zo kort zwanger, dus wat gaat er nog komen??) - Maagzuur. - De steken zijn al wel veel minder, zelfs al bijna over. - Mijn tepels beginnen nu langzaam aan wat gevoeliger te worden. - Veel plassen. - een klein beetje last van moodswings. En wat mij als eerste opviel voor ik testte was dat ik heel veel naar de wc moest voor de grote boodschap, zo'n 6 a 7 keer op een dag. Anders voor mijn nod had ik altijd wat last van een moeilijke stoelgang en nu dus niet. Ik vind die klachtjes zoals die steken niet erg prettig omdat je steeds bang bent dat het mis gaat, maar als die steken er een keer niet zijn maak ik me ook weer zorgen hahaha. Liefs DeNageltjes.