de eerste zwangerschapssymptomen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Fayy, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Ik ben net zover als jij bent.... Leuk :D

Helemaal leuk want ik zag dat het ook bij jullie meteen de 1e keer raak is geweest? Dat is bij ons ook zo en had dit echt niet aan zien komen :$.

2. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Hoi Sofietje

Wat leuk jij ook gefeliciteerd 1e kindje? dat is dan wel heel erg bijzonder he!
    Wanneer heb jij de afspraak bij de vk?
    Wij moeten volgende week naar amc maastricht ivm mijn 1e zwangerschap die is geeindigd via hellp=syndroom dus nu al vroeg de kleine mogen bewonderen kan niet wachten tot woensdag.

Rens@ hoe is het verder met jou?

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ja echt wel leuk :D

Voor ons is het de 1e en ik heb 3 aug de eerste afspraak bij de gyn. Ik heb in mei een kijkoperatie gehad ivm verdenking endometriose en dat had ik idd. De gyn dacht dat het wel spontaan moest lukken zover het eruit zag en voila meteen raak hahaha.....

Zo blij om nu 9 maanden niet ongesteld te worden :D

Weet niet precies wat het hellp syndroom is maar het is nu wel goed met je zoontje? En jij heb dus je controles in het ziekenhuis? Ik ook dus ivm andere lichamelijke problemen. Het is nog de vraag of ik natuurlijk mag bevallen of niet. Mag absoluut niet persen dus ik ga het afwachten.

Heel veel succes bij de 1e controle en hopelijk is alles oke :D

4. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Sofietje, erg herkenbaar. Kijkoperatie en daarns direct goed. Chantal, vandaag wat van de huisarts gekregen voor de misselijkheid, pff wat ben ik er soms slecht aan. Voor de rest af en toe wat lichte steekjes en veel behoefte aan mn lekkere warme zachte bedje haha. Voor ons ook het eerste kindje.

Spannend allemaal he?? Geniet er allemaal lekker van..

5. cvermeulen1979

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Oke dat is niet niks, met mijn zoontje en met mij gaat het gelukkig na 2 zware jaren weer goed!
    Wat houdt het precies in wat je hebt??
    Jij ook heel veel succes en ik hoop dat alles goed is
    Groetjes Chantal

6. Dilann

Dilann Actief lid

19 jul 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gister positief getest (licht streepje) en vandaag ook twee keer positief. (streepje wordt steeds donkerder) En ja ik ben wat neurotisch.. 3 testen in twee dagen. Hoewel het er nu toch wel naar uit ziet dat ik zwanger ben, wil het nog niet helemaal doordringen.

Het enige waar ik me wat zorgen om maak is om wat bloedverlies. Ik heb dat vorige week een paar dagen gehad. Niet echt veel, met name bij afvegen. Toen was het even weg en vrijdagavond toch weer wat bloedverlies en toen ook wat meer. Dacht dat ik ongesteld was geworden, maar 's nachts en de volgende dag weer niks. Toen uit frustraties dus maar getest.. wat dus positief bleek te zijn.
    Maar.. nu heb ik vandaag dus weer een beetje bloedverlies gehad.. althans, nu weer alleen bij het afvegen.
    Kortom.. ik zit nog twee dagen voor mijn NOD, wel 3 positieve testen gedaan, maar dus ook iets bloedverlies. Reden voor zorgen?

Andere symptomen die ik nu al merk:
    - Gevoelige tepels
    - Hoofdpijn
    - Buikpijn, met name een wat zeurende lage buikpijn en af en toe wat steken aan schuin onderin.
    - Spierpijn (maar geen idee of dat hiermee te maken heeft...)

7. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dilan,
    Precies wat ik ook had. Positieve testen voor de NOD, helaas 2 dagen er na zet de menstruatie ineens toch door. Die dag ook nog getest en het streepje werd al lichter.
    BLoedingen zijn niet erg, zolang ze maar niet gepaard gaan met buikkrampen/menstruatie krampen. Ik hoop voor je dat het goed zit, spannend!!

8. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Streepje is een streepje maar het is nog erg pril. Heb inderdaad al veel gelezen bij dames die dan opeens negatief testen en toch ongi worden... Wacht een paar daagjes, hoe moeilijk ook, en dan nog eens testen. Wanneer zou je ongi moeten worden?

9. Dilann

Dilann Actief lid

19 jul 2011
    246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hm thanks dames. Afwachten dus. Maandag zou ik ongesteld moeten worden...

10. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dilann het zou lekker snel zijn als het raak is! Kei spannend!

11. cvermeulen1979

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Hallo allemaal afgelopen woensdag in het ziekenhuis geweest het was nog te klein 5,2 weken om een vruchtje te zien wel een mooi rond zakje zij de gyncecoloog dus dat gaf mij wel een beetje rust zou volgende week langs mogen komen voor het hartje.

Maar heb besloten lekker 3 weken op vakantie te gaan en in de week erna staat weer een afspraak.
    Hoe is het verder met jullie en de klachteb?
    Hier alleen moe voor de rest voel ik mij prima dat was bij mijn 1e zwangerschap ook maar dat kan nog veranderen.

Groetjes Chantal

12. Jela

Jela Actief lid

8 jun 2011
    406
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Dat hartje komt goed na de vakantie. Geniet lekker van de vakantie! Hier geen verschijnselen meer, op naar ronde 3. Dus mikken maar...hihi

13. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Dilan, hoe issie bij jou? Al meer duidelijkheid of toch ongi geworden?? Cvermeulen, geniet lkkr van je vakantie en hou ons op de hoogte :)

14. cvermeulen1979

10 okt 2010
    419
    0
    0
    idd jens lekker genieten konden ze jou bij de 1e echo wel al wat zien dan omdat zegt als in orde??
    Jij al vakantie gehad en succes bij de 2e echo want dan ben ik op vakantie laat even wat weten he!

Jela: zo denk ik ook gewoon lekker van alles gaan genieten:)

Gr Chantal

15. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Chantal, ik was met de eerste echo iets verder als je, 6,4 week. Heb een inwendige echo gehad en het beebje lag prima. Ook heb ik het hartje zien kloppen. Hij was toen 6,9 mm als ik me niet vergis, dus dat was ook prima. De 2e echo ben ik 9,5 week en moet het al echt een beebje zijn...

Vakantie? Lekker meis... Ga je weg?

16. cvermeulen1979

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Oke idd dat had ik deze week kunnen doen maar wij gaan 2 weken naar italie het gardameer met man en zoon lief en??? ik ben benieuwd hoe het zal bevallen (leuke woordspelling)wij gaan normaal altijd naar frankrijk en jij?

17. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hoi Chantal,

Beetje late reactie maar endometriose is dat er baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder in de buikholte zit en dat kan veel pijn en andere problemen veroorzaken. Je kunt er zelfs ook onvruchtbaar van worden.

Maar mijn eileiders en eierstokken zagen er nu wel goed uit dus het moest wel mogelijk zijn om nog spontaan zwanger te worden en het is gelukkig ook gelukt.

Zag dat jij je eerste echo al hebt gehad en dat het er goed uitziet voor zover je het nu kan zien. Wel fijn om dat te weten lijkt mij. Ik heb komende woensdag de 1e echo (6 weken en 3 dagen ben ik dan) en volgens de gyn moet hij dan een hartje kunnen zien kloppen. Ben heel benieuwd en vind het best spannend.

Verder gaat het goed en ben ik met vlagen misselijk. De (.) (.) zijn al best toegenomen en BH's voelen al best strak aan. Vannacht een beetje menstruatieachtig gevoel gehad in de buik. Maar nu niet meer. Denk dat het groeien van de baarmoeder is.

Ik ben eigenlijk helemaal nog niet moe of moe geweest. Hoor of lees dat best vaak maar zelf voel ik het nog niet zo.

Wens je een fijne vakantie en geniet ervan!!

Groetjes,

S0fie

18. vraagje1

vraagje1 Lid

6 apr 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    halloo,
    ben tijdje weggeweest maar heb sinds 4 dagen links onderin me buik af en toe steken.. vooral tegen de avonduren aan.. me eetlust is een stuk minder en wil alleen maaar heel erg gezond eten. (sinds 3 wkn) Patat etc helemaal geen zin meer in.. ook heb ik als ik opsta even een waas voor me ogen , had ik nooit last van.(3wkn) ook ben ik erg vermoeid..

zouden dit zwangersschapsverschijnselen kunnen zijn;$?

19. Rens

Rens Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.079
    0
    36
    Limburg
    Vraagje1... Het kan zwanger zijn, het kan een griepje zijn, het kan buikgriep zijn, het kan zoveel zijn ;) Misschien is het beter als je beschrijft hoe je in je cyclus zit, of je overtijd bent, etc.

20. vraagje1

vraagje1 Lid

6 apr 2011
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja heel raar.. maar me vorige menstruatie duurde wel 3wkn en 3 dagen! terwijl et normaal 7á8 dagen is..

Deel Deze Pagina