Gefeliciteerd Chelleke, eindelijk!!! Het is je gegund Nou ik kom ook gezellig mee schrijven, had vanochtend een positieve knaltest! Vermoed dat ik nu zo'n 6 weken zwanger ben, verrassing...! Bij onze eerste duurde het bijna een jaar en nu is het in 1x schieten raak, dus ik ben een beetje overrompeld. Maar goed, waardoor ik ben gaan testen: - Ik rook ineens alles zo sterk! (vorige keer helemaal geen last van gehad, maar nu wel) - Rare krampjes en steekjes rechts onderin. - Niet ongesteld worden (duh..) - Ineens een ander gevoel bij seks, net zoals tijdens mijn 1e zwangerschap. En nog wel een paar dingetjes maar dit viel me het meest op. Ik ga straks de vk maar eens bellen..
ik kan me nu hier ook melden, mijn klachten: - ongikrampjes, nu al een ruime week, - soort van bandenpijn, - enorm moe, maar kan 's nachts zo slecht slapen... - pijnlijke tepels, - in de avond een enorm opgezette buik... - oh en moet echt zo vaak plassen op een dag..
kan dit ook een van de symptomen zijn , er kwam een druppel melk uit mijn borsten , ik weet nog niet of ik zwanger ben want volgende week is pas mijn nod
mijn symptomen waren voor dat ik wist dat ik zwanger was. Buikpijn alsof ik ongesteld moest worden... toen dit 1,5 week aan bleef houden.. dacht ik... hmmmm.... En duizelig bij de neus snuiten! hihihi
Mijn symptomen waren bij de eerste: Koffie smaakte niet meer! Soort van puistjes, pukkeltjes op mijn hele gezicht, Moe, En sterk de behoefte om een huisdier aan te schaffen (resultaat 1 cavia erbij (had er al 2) Honger, honger en honger! Pijnlijke borsten Bij de tweede: Honger als een paard!! Terwijl ik normaal snel volzit, Temperatuur omhoog Pijnlijke borsten Snel moe Ook weer pukkeltjes op mijn gezicht, En weer sterk de behoefte om huisdieren aan te schaffen (resultaat 2 cavias)
Bij mij was het een (aangename) verrassing dat ik zwanger ben! We zouden eigenlijk pas over een half jaar beginnen, dus hadden nog helemaal niet gerekend op een zwangerschap... Ik ging er ook heeeleeemaaal niet vanuit! hahaha! We zijn er heel blij mee We moeten er alleen nog wel een beetje aan wennen. Dit is onze eerste. Doordat ik helemaal niet extreem op mijn lichaam heb gelet (ik ging er immers niet vanuit dat ik zwanger zou zijn) weet ik goed wat me opviel wat anders was: - Ik voelde me vlak voor mijn NOD hetzelfde als in mijn vruchtbare periode. Ik had steekjes die leken op een eisprong. - Mijn temperatuur bleef hoog, terwijl het normaal twee dagen voor mijn NOD al daalt. - Ik zat de dag voor mijn NOD Misselijk vol van een beetje chips en mijn maag reageerde pijnlijk op een gewone warme maaltijd. - Ik had wel de normale menstruatiepijnen die ik altijd heb voor mijn NOD. Hierdoor dacht ik dat ik ongesteld ging worden. Veel herkenbare krampen dus. - Mijn borsten deden duidelijk meer pijn dan normaal: ik werd de nacht voor mijn NOD wakker omdat ik op mijn buik lag en mijn borsten pijn deden... 'het doet wel erg veel pijn deze maand' dacht ik nog... Doordat mijn temp hoog bleef was ik op de dag van mijn NOD al wel een beetje voorbereid... en ja hoor; ik werd niet ongesteld! In de loop van de dag namen de menstruatiekrampen af en werd het rustiger in mijn buik. (Nu voel ik weer steekjes alsof ik in mijn vruchtbare periode zit...) Na mijn werk een test gekocht: dik positief! Geen twijfel mogelijk
Ik heb sinds een paar dagen last van overmatig speeksel in mijn mond en ik verslik me regelmatig wat resulteert in flinke hoestbuien. 's Nachts heb ik dan weer een droge mond en wordt regelmatig wakker om wat te drinken. Is dit ook een zwangerschapskwaaltje?
voor nod: - wat witverlies, 2x zelfs best veel (was me nooit eerder opgevallen) - klein beetje misselijk, weeiig gevoel eind van de middag en 's avonds - 2x een scherpe steek aan de rechterkant, bij het (te snel?) opstaan en bij het niezen na nod: - zelfde als hierboven, nu over de dag verspreid wat misselijk ('s ochtends, bij kauwgom kauwen, na een glas drinken) - pijnlijke onderrug (alsof ik ongesteld moet worden) - af en toe 'trekt' m'n baarmoeder samen (?)
volgens de berekeningen ben ik nog maar 4weken ver en ik voel momenteel ook echt niet veel. buiten zoals velen, krampen net of ik ongesteld moet worden. Plus rommelende darmen maar geen diarree en ook vaker plassen. Momenteel is het (gelukkig) alleen maar dat
Had hier gister wat kwaaltjes geplaatst, maar dit heb ik ook nog: - pukkeltjes, kleine puistjes (ook 2 op m'n arm, 2 op m'n buik en 1 op m'n been?!) - af en toe 'voel' ik m'n borsten, maar ze zijn niet heel erg gevoelig, ofzo. - 's avonds last van m'n darmen, tenminste.. al een dag 4 heb ik dat gevoel
Ben er net pas achter dat ik zwanger ben (zeker wel gewenst, maar niet verwacht dat het gelijk raak zou zijn) en ben waarschijnlijk nog geen 4 weken. Wat ik voel/wat anders was (nu achteraf bekeken, want eigenlijk voelde ik me redelijk normaal): * meer dorst, vooral 's ochtends bij het opstaan * eerder puistjes op het gezicht, normaal pas bij m'n ongesteldheid * steken in mijn buik, maar aangezien ik een spastische darm heb en wel vaker pijnlijke darmen, steken e.d. heb, heb ik dat niet als iets specifieks gezien. Verder geen misselijkheid, anders voelende borsten of meer moeheid..
Ik klets hier ook maar ff mee... Ik heb ook weinig last.. Bij mij is het helemaal een appart verhaal.. Vorige week maandag 3 dagen heel veel gebloed en nog zit het goed.. Zondag echo gehad, die staat wel in mn album Ik heb ook niet echt gevoelige borsten, en ben ook niet misselijk! Mss zijn we geluksvogels Veldmuisje... Ik heb vaak hoofdpijn en ben eerder moe ... Verder soms wel krampjes en meer ook niet..
Net zwanger, 4 week 6 dagen om precies te zijn! Eigenlijk weinig tot geen klachten. Had veel meer 'gedoe' als het niet raak was. Wat ik wel kan noemen: -> Lage rugpijn week voor NOD was opmerkelijk. -> Het normale bruinverlies voor NOD bleef uit -> Op NOD gevoel alsof menstruatie zou doorbreken. (liep al met een tampon naar het toilet in de ochtend..) Na de positieve test viel me het volgende op: -> Intensere reuk -> Opgeblazen gevoel met name 's avonds -> Soms steken lies bij onverwachte bewegingen -> Winderigheid en rommelende darmen -> Zoet ruikende urine -> Vlokjes in urine -> Meer speeksel als normaal, verslik me af en toe
Ik weet sinds gister dat ik weer zwanger ben.. na een vmk vorige maand. Hopen dat het nu goed blijft gaan! Ik heb in tegenstelling tot vorige keer niet niet veel klachten... Het meest opvallende zijn de "steekjes" en de krampjes onderin mijn buik aan de zijkanten. Daarnaast wat hoofdpijn en vermoeidheid. Oh en meer witte afscheiding dan normaal.. dit is al een week of 2 zo.
ook ik mag dan ook eindelijk mijn klachtjes neer zetten... voor NOD: - afscheiding die niet rook. - last van de borsten(had ik ook altijd als ik ongi moest worden) - stront verkouden - geen test drang na NOD: - stront verkouden - last van de borsten - meer plassen - banden pijn - moe - geen test drang - kon drie dagen niet poepen ! - winderigheid - rommelende darmen - geen ham meer lusten - zware afkeer van koffie wij weten sinds vanochtend dat ik zwanger ben eindelijk naar 2,5 jaar liefs
Nou meiden hier komt mijn lijstje! Het is nogal lang (heb het zelfs drastisch ingekort) maar dit komt omdat ik een hele rare cyclus had op het moment van zwanger worden. Met een positieve ovu-test en al (een smiley), waarvan later bleek dat mijn ei toen niet is gesprongen. Ben het zo goed gaan bijhouden omdat ik vreesde dat er een hele lange cyclus aan ging komen en ik dit toch even gedocumenteerd wilde hebben Mijn oorspronkelijke NOD was 7 augustus, maar ben pas positief gaan testen op 17 augustus! Achteraf een heel laat ei gehad. Ik ga nu uit van eisprong op 7 augustus en NOD van 22 augustus, dit om de lijst met klachtjes enzo wat duidelijker te maken (voor NOD) 1 dpo: Ontzettend last van opgezette darmen 3 dpo: geen klachten, licht gelige/ crème afscheiding 7 dpo: gedurende de dag haast geen slijmverlies, af en toe wat wittig/crèmeachtig, tegen de avond wat meer doorzichtig slijm. 8 dpo: ziek, rugpijn, keelpijn, koortsig, gisteren wat rugweeënachtige pijn, moe (innesteling?). Afscheiding: niets of af en toe wat wittig of geelachtig. Vroeg naar bed gegaan. 9 dpo: keelpijn (brok in keel), soms menstruatieachtige pijn in onderbuik, afscheiding dik en wittig. 10 dpo: baarmoeder laag en hard, wittige afscheiding.s Avonds getest: licht positief? 11 dpo: getest: licht positief De dag van Pukkelpop. Heel licht bruin verlies gehad (1 x in onderbroek gespot) met wittige doorzichtige afscheiding. Chaos met storm ongedeerd uitgekomen. Wat moeier dan normaal (kan ook door slecht slapen komen) . 12 dpo: Getest: positief, donkerder dan dag hiervoor. Af en toe wat lichte steekjes in de buik, s avonds een minuut of 5 wat hardere steken, meer puistjes, afscheiding wittig, borsten ietsepietsie gevoeliger, gevoel van een wat strakkere buik, opgeblazen, veel oprispingen. (en al 4 dagen heel veel trek in cola gelijk als ik mijn bed uitkom) Wittige afscheiding. 13 dpo: getest met CB digital met indicator: zwanger 1-2 weken Heel licht roze verlies af en toe, menstruatieachtige krampen, veel warm hebben, borsten worden wat zwaarder. (na NOD) 16 dpo: getest met kv-test: dik positief Wat zwaardere borsten, slecht slapen (om de paar uur wakker) verder geen symptomen. 18 dpo: Wat opgeblazen gevoel/buik. Borsten ietwat gevoelig en lijken iets zwaarder. 21 dpo: opgeblazen buik, af en toe heel licht menstruatieachtig gevoel. Borsten worden gevoeliger. Soms hele lichte vlaag van misselijkheid. Slecht slapen/nekpijn. Meer afscheiding. Humeur. 26 dpo: veel plassen, gevoelige borsten, opgeblazen buik, humeur, slecht slapen. 30 dpo: Vandaag naar de verloskundige geweest. Echo geeft aan: 6 weken en 2 dagen zwanger. Wat neerkomt op conceptie op 7 augustus! Steeds meer moe en trillerig en duizelig, vooral juist NA het eten. Af en toe zelfs vlagen van misselijkheid (meer speeksel) maar geen neiging tot braken. Borsten gaan iets meer uit elkaar staan en worden groter, ze zijn nog steeds gevoelig. Humeur lijkt iets beter te worden.
Voor nod: - ongikrampjes en steekjes onderbuik (5 dagen voor nod al) - beetje roze/bruinverlies (3 en 2 dagen voor nod) - soms steekjes borsten - zere onderrug - verkouden!! keelpijn en kriebelhoest! - puistjes ineens op voorhoofd en rug (normaal niet) Nu 2 dgn na nod: Zoals hierboven - soms wat misselijk duizelig alsk trek krijg. - licht hoofdpijn - nog steeds verkouden!!