Voor NOD - kortademig - gevoeligere tepels - vol gevoel / toch willen eten - 's nachts wakker - 's ochtends last van stuitje - Verstoppingen - Soms lichte vorm brandend maagzuur - Echt zin hebben in een sigaret, denken dat je niet zwanger bent en toch niet willen/kunnen roken - Heel lichtjes 'weeen-pijn' (wat ik de vorige keer denk ik zou hebben omschreven als menstruatiepijn - maar herkende 't van mijn bevalling) - Kat die weer op mijn buik ging liggen (deed hij bij mijn eerste zwangerschap ook) - Tintelent gevoel schaamlippen (doorbloeding) - Minder zin in koffie Nu na NOD - Verstoppingen - Soms brandend maagzuur - Kat die op mijn buik gaat liggen - Minder zin in koffie - Dikke buik (darmen maken ruimte?) - Gevoelige tepels - Misselijk (vol gevoel / zonder overgeven tot dusver) - Afwezig / warrig - Nog steeds kortademig (lijkt op slechtere conditie) - Emotioneler / sneller geirriteerd / Lustelozer - Sneller 'rood' worden (heel vervelend) - Tintelent gevoel schaamlippen (doorbloeding) Bovenstaande zijn trouwens niet echt erg hoor en het is ook omdat je er wel heel erg op aan het letten bent. Dus misschien is niet eens alles toe te schrijven aan de zwangerschap.
Ook ik mag ein-de-lijk hier wat plaatsen! Na drie jaar, twee operaties, 5x IUI ben ik nu zwanger middels de tweede IVF Voor nod: Niks, echt helemaal niks! (Terwijl ik normaal gesproken echt ALLE symptomen voorbij voelde komen.) 16dpo (in mijn geval 'dagen na punctie') - af en toe duizelig. Maar dat kon ook van het zitten/bukken/staan van het behangen komen. - zere borsten. Dezelfde pijn als maanden waarin het niet raak was. 17dpo - nog steeds zere borsten - constant, 'knijpend' ongesteldheidsgevoel - minder zin in koffie 18dpo - Positieve test (testdatum van het zkh) - sterker wordend, 'knijpend' gevoel
Ik kan ook een reactie plaatsen Voor NOD: beetje zere tepels/borsten, verder niks Na NOD: zere tepels (borsten doen niet erg pijn) soms erge honger, soms misselijk bij het eten vooral in de ochtend Heel slecht slapen!!!! (ERG VERVELEND) lage rugpijn (maar niet de hele tijd) zeurderig buikpijn spierpijne in de benen wit/doorzichtige afscheiding sneller buiten adem
Ik durf nog niet te testen (a.s. maandag 5 december heb ik, als het goed is, mijn NOD) mijn cyclus mag eens 1 á 2 dagen verschillen. Wél voel ik mezelf anders dan anders. - Vanaf m'n eisprong heb ik een menstruatiegevoel gekregen die eigenlijk continu aanwezig is, lage rug- en buikpijn, trekt door tot in mijn liezen/af en toe bovenbenen. - Mijn urine ruikt anders (geen blaasontsteking), ik kan niet precies zeggen waarnaar het ruikt ofzo... !! Hihi! - Moet ook vaker plassen. - Af en toe wamte aanvallen, en dat terwijl ik zo'n koukleum ben!! Mijn man stelde voor om een keer te testen met die van Kruidvat 2 voor 5 euro. Ik lees soms dat er meiden zijn die al 4 dgn voor NOD positief getest hebben, maar ik weet nou niet zo goed of ik dat wel wil doen, ben bang dat deze toch negatief uitslaat. Wat is wijsheid!!!
Hallo allemaal ik heb sind deze week krampen in onderbuik last van mn, rug onderin en mn tepels zijn gevoelig niet extreem maar jeuken wel iets. Ook krijg ik soms een misselijkheid vlaag komt zo op zetten en en zo weer weg. Hoef niet over te geven. En heb een opgezwollen gevoel net of ik mn buik vol heb gedronken met water herkent iemand dit? Ben ik nou zwanger? Of verbeeld ik me dingen? A.s dinsdag 6 dec moet ik ongi worden of zijn dit klachten daarvoor? Nog nooit eerder zo gevoelt. Heb evt een midstream test in huis nog ff wachten of al testen.. word er beetje gek van die onzekerheid. Herket iemand zich hierin?????? Xxx
Je weet het nooit zeker tot je een test doet.. maar ik heb ook krampen in onderbuik last van mn, rug onderin en mn tepels... ... ik hoop voor je dat je zwanger bent!
Mijn lijstje is erg lang.. Hier de verkorte versie (heb het een en ander overgenomen van Mary1981, hoop dat je het niet erg vindt: Voor NOD - vol gevoel - 's nachts levendig dromen - Verstoppingen en diarree - Soms lichte vorm brandend maagzuur - Duizeligheid - Krampen en steken naast mijn schaambeen - Hond werd erg aanhankelijk (geen symptoom, maar het viel me op) - 'Warm' gevoel beneden - Zweten / dan warm hebben, dan weer koud - Gevoel van blaasontsteking - Spierpijn in de bovenbenen - Pukkels en mijn haar zat voor geen meter, voelde me lelijk - Innestelingsbloeding - Verstopte neus - Erg moe en vutloos, niet het bed uit te branden - Onderbewust gevoel zei: je bent zwanger Nu na NOD - Verstoppingen en diarree - Soms brandend maagzuur - Duizelig - Aderen op mijn borsten - Dikke buik (lijk wel 20 wk zwanger) - Gevoelige borsten - Misselijk (vol gevoel / zonder overgeven tot dusver) - Afwezig / warrig / vergeetachtig - Emotioneler / sneller geirriteerd / huil om alles - Zweten - Veel afscheiding - Ben 's morgens vroeg wakker en kan zo mijn bed uitstappen Zo.. dit was een verkorte versie.. Niet normaal, maar ik heb het er graag voor over!!
Hallo daantje57 oh ja sorry had niet goed gekeken moet er nog ff inkomen. Maar super! Was jij ook beetje vergeetachtig? En overdag moe en futloos nergens zin in? En savond wakker liggen omdat je niet kunt slapen? Ik ben normaal erg energiek en echt van t aanpakken komt nu niets uit handen..
Dat slapen komt me heel bekend voor.. de rest minder... was wel moe overdag maar dat kwam vooral omdat ik echt een week heel slecht heb geslapen!. Vannacht eindelijk weer een goede nacht gemaakt na een week lang gemiddeld 4 uurtjes per nacht
Hoera! Ook ik mag mijn lijstje delen. Tijdens de innesteling was ik die dag, achteraf gezien, mega chagrijnig. Alles viel verkeerd en ik wilde helemaal niets. Die avond daarvoor had ik buikpijn, alsof ik ongesteld moest worden. Voor NOD eigenlijk geen bijzonderheden, hoewel, borsten werden ineens een cup groter! Ook bleef op een gegeven moment menstruatie uit. Daar ging toen een belletje rinkelen. Na NOD: - zeer slecht slapen, 's nachts wakker, overdag ontzettend moe. - veel naar de wc. Mijn darmen en blaas maken werkelijk overuren en ik heb steeds het gevoel alsof iemand erop drukt... en ik dus moet gaan lopen naar de toilet. - Af en toe krampjes maar echt anders dan als ik ongesteld moet worden. - Buik al wat dikker, hoewel dat natuurlijk niet van het kindje kan zijn. Maar het lijkt wel of het eerst allemaal zijn weg moet gaan vinden. Voor iedereen die ook zwanger is, geniet ervan! liefs!
Ik weet sinds 30 nov dat ik, volgende de Clearblue 3plus zwanger ben dus zelf schat ik rond de 6 weken, Achteraf zijn/waren dit mijn sympthonen: - warmte en koudaanvallen -veel meer pukkels -moe - nergens geen puf hebben - steekjes mij mijn buik/liezen - levendig dromen - vroeg 'klaar'wakker zijn - droge mond, veel dorst -veel witte afscheiding, dit verschilde wel per dag
mijn symptomen die (achteraf) op een zwangerschap wezen voor NOD waren: * borsten deden " anders" zeer; als ik ongi moest worden had ik altijd wel een week of 2 gespannen borsten, nu niet gespannen maar wel pijnlijke tepels/stijve tepels en spierpijngevoel ad zijkant van mn borsten. * witte afscheiding * urine rook sterker * zweet rook sterker * mn haar was minder snel vet * kreeg geen pukkels, als ik ongi moest worden wel * rommelende darmen; obstipatie en diarree wisselen elkaar af * zwaar gevoel in onderbuik * 2 dagen na sex was ik een dag niet lekker; mss innesteling geweest? * dag daarna klein beetje bruinverlies * aantal keer had ik het koud; moest ik echt warm douchen voordat ik naar bed ging, anders kon ik niet slapen omdat ik het koud had, Normaal ben ik geen koukleum.
Symptomen voor test: - Rechtertepel stond in de fik - Veel slijmverlies, soms zelfs met jeuk gepaard. - Overtuiging dat ik niet zwanger zou zijn. Symptomen na test: - Moe - Nog meer slijmverlies - Levendige bizarre dromen - Pukkeltjes - Vocht uit tepele
Hmmm - heb het veel koud - droge mond, vooral smorgens - steekjes en rommelig gevoel zijkanten en onderin m'n buik - weinig eetlust en dan juist weer veel - savonds heen snel moe, kan om 20.00 al slapen - grotere, zware borsten, vooral smorgens als ik net wakker word Verder geen last van misselijkheid nog, geen puistjes, geen vet haar... Nog niet......
Heb vanmorgen positief getest, wat voel ik tot nu toe: - Vanaf de ovulatie tot aan heden rommelen mijn darmen, dit is normaal nooit zo erg - Lage rugpijn - paar keer hoofdpijn uit het niets - Bij te snel opstaan, duizeligheid (normaal nooit last van) - op 10dpo een beetje bloed na het klussen (toen wist ik het eigenlijk zeker dat ik zwanger moest zijn, aangezien ik nog nooit heb gebloed na het klussen) - Vanaf 10 dpo zijn de ongiekrampen begonnen. Die zijn er dan even wel en dan weer niet. Hopelijk hebben jullie er iets aan, xx
Ha, leuk, symptomen vergelijken! Ik heb: - ongie-maar-net-niet-zoals-ongie-krampjes; - veel plassen; - beetje donkerdere urine; - darmen doen volslagen overdreven als ik koffie drink (dus heb ook afkickverschiijnselen); - ´savonds heel vroeg heel moe, het lichtje is ineens uit; - sneller buiten adem; - af en toe licht misselijk; - kan heel goed ruiken! Niet altijd leuk maar meestal wel; - puistjes die nu beginnen weg te trekken; - grotere en pijnlijke borsten met adertjes erop. Dat was het wel denk ik. Fijne dag iedereen!
Ter aanvulling: Vanaf 5.5 week: doodziek hele dagen en nachten, en gaat niet over. Ben zo misselijk, zo beroerd, zo moe. Ik word er snachts gewoon wakker van. Ben gesloopt. Overgeven moet ik niet. Maar ben er wel net zo ziek van. En er gewoon down en depri van... Heb totaal geen honger. Kan alleen kleine lichte hapjes wegkrijgen (komkommer bv of een beschuitje), en alles stinkt. Weet niet hoe ik mijn ene been voor het andere moet zetten... Pfff...zie banner heb er al drie weken last van. Hoop dat het niet al te lang meer zal duren eer ik me beter ga voelen.