De Efteling?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Edelweisje, 13 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,
    Op 8 oktober wordt Nikolaj 2 jaar. papa had er niet beter op gevonden om voor Nikje zijn verjaardag dan es 2 dagen naar de Efteling te gaan. Mijn schoonouders zijn vorig weekend es geweest en ze vonden het wel een aanrader voor zo'n kleintje.
    Er zouden in alle toiletten, verversmogelijkheden zijn en hij kan op meer attracties dan een mens zou denken.
    Ik heb echter 1 bedenking. In oktober is het park open van 10-18 uur. En dan heb ik zoiets van: Daar sta je dan uitgeschut tegen 18.00 uur. Je kan in principe dan in t hotel gaan eten, niet meer in het park vermoed ik en er 's avonds ook niets meer te doen dan denk ik.
    Zijn er hier mensen die al es naar de Efteling gingen met hun kids? Wat doen jullie dan 's avonds?

Liefs Edelweisje

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wil je dan persé 's avonds nog wat doen dan? Na een hele dag efteling zijn kinderen echt moe hoor. Ik zou lekker naar huis gaan.

Pim

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik neem aan dat ze een hotelovernachting er bij hebben... ik zou zelf dan lekker naar het hotel gaan, (eventueel om 17.00 uur nog even eten in het park) en je kleintje badderen en op bed leggen en daarna voor jezelf lekker genieten van het bad, boekje mee en lekker relaxen terwijl je kleintje slaapt.

4. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,
    Het is idd de bedoeling dat we overnachten want we komen van te ver om maar 1 dag te blijven. Normaal gezien slaapt Nikolaj nog een goe 2-tal uurtjes in de namiddag of voormiddag. Ik denk niet dat het goed is om hem de hele dag te laten opblijven. Om 17 uur eten vind ik echter wel erg vroeg, dat zijn we thuis hier ook niet gewoon. Ik vroeg me af of het voor hotelgasten ook sluit om 18 uur of dat het langer open is? Zoals het in de ochtend wel wat vroeger open is voor de gasten.
    Nu ja alle tips zijn verder welkom.

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    voor zover ik weet hebben de hotel gasten geen exclusieve entree zoals bv bij Disney. maar wat de andere zegen is echt wel zo. na zo'n hele dag is zo'n kleintje helemaal afgeserveerd. en na het eten is het dan ook meestal klaar voor zo'n uk.

wij zijn met onze kleine toen hij 1 1/2 was naar Disney geweest nou die sliep gewoon elke avond als een rots hoor. dus eigenlijk zit je zelfs een beetje aan je hotelkamer gekluisterd. dus daar zou ik me niet druk over maken

veel plezier trouwens

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

maar is dat niet anders omdat je misschien heel de dag buiten bent geweest? Dat maakt hongerig ;) . Misschien voor jezelf nog lekker wat snacks mee voor op de hotelkamer...
    zover ik weet gaat het park echt helemaal dicht om 18.00 uur, de attracties (wachtrijen) sluiten veelal rond 17.30 ,zodat om 18.00 uur iedereen echt (bijna) buiten is.

7. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Thanks voor de reactie's en tips.
    We zien wel hé wat we doen.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ze hebben wel een speciale entree!!!! maar helaas mag je alleen maar een uur eerder aan...

Wij zijn er geweest toen T 3 maanden was met heel mijn familie (mijn ouders, broers en zussen en mijn man's moeder en zus en broers)

Wij gingen eten bij MC donalds waalwijk, en hebben daarna op onze kamer spelletjes gedaan... op de TV is trouwens ook sprookjesboom heel de tijd te zien....

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou zo'n hele dag van 10 tot 18 al erg uitdagend vinden (om niet te zeggen: veel te lang) voor zo'n kleintje. Dus ik zou doen wat de anderen ook zeggen; kijk hoe lang hij het redt, ga op de gewone tijd eten en leg hem lekker bijtijds in z'n (hotel-)bedje. Zelf kun je dan nog een filmpje kijken op de kamer of zo, maar ik zou er zeker niks meer van maken daarna.

Ik vind overigens het eet-aanbod in veel pretparken en dierentuinen niet best; veel te veel frituur en weinig vers. Dan zou ik liever ergens anders gaan eten; één keer vette hap op een dag (bij het middageten, denk ik dan) lijkt me meer dan genoeg.
    Misschien is dit in de efteling beter hoor, dat weet ik echt niet.

10. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Dank voor alle reactie's.
    We gaan volgende zomer es gaan. Dan is het park langer open en kan ons zoontje in de namiddag nog genieten van zijn dutje en dit hoelang hij het nodig heeft. We hoeven ons 's avonds dan ook veel minder te haasten om te eten.
    gr

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

in de efteling kun je wel gewoon eten, als je weet waar je het zoeken moet. in de pandadroom en het witte paard (restaurant vlakbij volk van laaf) kun je normaal eten krijgen.

12. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik woon echt vlakbij de Efteling. Het ligt tegen een dorpje aan. Daar zijn na 18.00 best makkelijk wat snackbars of restaurantjes te vinden hoor. En inderdaad is er ook het Efteling Hotel waar je volgens mij ook gewoon alleen iets kunt gaan eten. Je zou voor de zekerheid daar even naar toe kunnen bellen.
    Het park is super kindvriendelijk en wat je schrijft, klopt. Je hebt goede verschoonmogelijkheden en je kunt overal water vragen en flesjes of potjes op laten warmen.

Groetjes!

13. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Je kunt natuurlijk ook makkelijk buiten de Efteling een leuk hotelletje boeken en daar lekker aanschuiven rond etenstijd. Goed te doen, hoor!

Deel Deze Pagina