Ik heb een ontzettende emo week! Bah wat vind ik dit niet leuk! Ik wil zwangerschapspagina, lotte en alle anderen die hard werken om deze site gezellig, toegankelijk en netjes te houden bedanken! Vanaf het moment dat mijn spiraaltje eruit ging, bijna 4,5 jaar geleden, heb ik me hier aangemeld. Veel vragen heb ik kunnen stellen, veel tips en adviezen heb ik gelezen en gekregen en veel gebeurtenissen en emoissues kunnen delen met medemama's(to be). Nieuwe vriendschappen zijn er ontstaan.. Soms had ik een lach en soms een traan bij het lezen van een bericht. Soms twijfel ik of ik geen derde wil, vooral in zo'n emoweek als nu. Mijn baby wordt een dreumes. Mijn laatste baby.. Mijn babymeisje... Maar ik weet het ergens wel zeker, dit was onze laatste baby.. Bij elke nieuwe fase, kijk ik met veel ongeloof naar mijn kinderen, ben ik weer een beetje trotser en geniet ik volop. Maar moet ik ook soms even slikken, want er moet ook weer een fase worden afgesloten.. Net als nu.. Zolang als ik me kan herinneren droomde ik om zwanger te zijn en moeder te zijn van een baby. En het lijkt ineens dat al die tijd weg is. Het is zo snel gegaan! Binnenkort gaat de box eruit. Net als al het babyspul. Dat was het dan! Op naar weer een nieuwe fase, weer een nieuwe uitdaging! Ik heb er zin in, de eerste stapjes, de duidelijkere woordjes, dat eigen willetje en hopelijk dat eerste speldje of staartje.. Maar voor nu..nog even een paar dagen genieten van mijn babymeisje.. En mijn peuterboef, die volgende maand al 3 wordt! Jullie hebben mijn babytijd makkelijker gemaakt, ik kon hier altijd terecht met vragen en issues.. Ik ben nog steeds op zp te vinden, maar het voelt toch anders, het is voor mijn gevoel minder relevant. Dus moest ik het even kwijt, weer iets om af te sluiten.. Bedankt iedereen!
Herkenbaar! Ik had ook zo'n emo week toen mijn zoon 1 werd.. En nu nog kijk ik elke dag naar hem met de gedachte: je was mijn kleine afhankelijke baby en moet je hem nu eens zien.. Een ondernemende lieve dreumes..
Ohmy.. ik snap 'm helemaal. ik zit nog niet in de emoweek, maar de emomaand.. nog 3 weken dan wordt mijn lolbroek 1. En ik schiet nu al af en toe vol! Snik, geen baby meer maar een dreumes... "Gelukkig" is mijn zoontje qua grove motoriek vrij langzaam, hij tijgert nu net een weekje. Voor mijn gevoel is het dan nog iets langer "baby". Klinkt dat heel fout?
Nee hoor! Die van mij ook aan de late kant. Hij tijgerde ook pas met 10mnd, ging zelfstandig zitten 2 dgn voor z'n 1e verjaardag. Maar jeej nu is hij 14mnd en trekt zich op aan tafel en de stapjes aan 2 handjes worden gezet.. Daar gaat mijn 'baby' haha.. Nee hoor ik snap je helemaal! Was ook echt niet jaloers op vriendinnen waar de kleine met 10mnd liepen..
Absoluut niet. Dacht dat mijn dochter al vlot was, maar mijn zoontje is nog vlotter. Met 8 maanden en 2 dagen stond hij aan de tafel, een week later liep hij langs de tafel en nog een week later kon hij oversteken en een paar pasjes los lopen. Met 11 maanden liep hij los. Aan de ene kant zo trots als een pauw, maar aan de andere kant vind ik er geen ruk aan: Weg lieve kleine baby. Babytijd gaat al zo snel, waarom moet hij dit nog eens versnellen
Hier ook nog een paar weken tot zijn eerste verjaardag. Aan de ene kant vind ik dit een super leuke tijd. Je hebt eindelijk wat meer interactie, hij trekt zich overal aan op en is heel bezig. Hij gaat als een speer en is best snel met zijn ontwikkeling. Toen hij klein was en alleen maar kon liggen vond ik het best saai. Maar, ik kon toen uren met hem knuffelen, of hij lag heerlijk te slapen op mijn borst. Nu heeft hij geen tijd meer om te knuffelen, de wereld ontdekken is een stuk intressanter Het voelt heel dubbel!
Gut dacht dat ik de enige was haha! Was echt mezelf niet. Op verjaardag zelf gingt goed hoor alsof er last van me af viel
Zoo herkenbaar hier ook! Nog een paar dagen. En hier juist een vlotte tante die inmiddels los loopt en het baby baby is er toch echt af. Maar de tranen springen me echt af en toe in mijn ogen bij die gedachte. En wat anderen ook zeggen, vind het gevoel zo dubbel want ik ben ook zo ontzettend trots op haar, om wat ze allemaal kan. Overigens herleef ik ook de laatste week zwangerschap en de bevalling steeds, wat me dan ook weer emotioneel maakt. Pff, voel me echt een muts af en toe
Och lieve Ele.... Wat hebben we al veel meegemaakt hier op zp en nu is ook mijn beebje bijna geen beebje meer... En onze peuterpubers (die van jou met een geweldige naam )... Maar ook ik vind het helemaal niet leuk dat Levi al weer bijna jarig is. Het gaat zooooo snel!! Dikke knuf!! Liefs
Ik zat laatst al die babykleding uit et zoeken en toen werd ik ook een beetje emotioneel.. wat was ze klein.. wat gaat de tijd snel..
Pff ik dacht ook ben ik de enigste, gelukkig niet en mijn klein princessenspookje is nog geen 11 maanden, maar nu hik ik al tegen het 1 worden aan!! Wil je een beetje van mij?? Mijn meisje stond met 8 maand en loopt nu langs de kasten, banken etc, afwachten wanneer ze los loopt,ik ben zo trots als een Pauw maar soms denk ik, ik wil me baby terug!!! Waar zijn de maanden gebleven !!
Ik snap wat je bedoelt! Mijn schatje wordt zondag 1. Gelukkig is ze ook niet zo snel qua grove motoriek, dus heb nog een beetje baby Vandaag 1 jaar geleden wat ik uitgerekend.. Zucht..
Hoi lieverd! Knuffie voor je zieke mannetje! Maar ik heb het overleefd.. Ze is geen baby meer.. E nu is het ook wel weer ok.. Ze gaat ineens als een speer.. Ze kruipt.. Brabbelt met af en toe een duidelijk woordje.. Gat overal staan en staat soms los... Dat ze geen babytje meer is, is ook wel duidelijk met haar 79 cm.(Ondertussen misschien wel al 80 cm) Ze heeft alleen nog weinig haar, dat doet haar een beetje baby maken nog Echt meiden! Hoe emo de tijd ervoor ook was, op de dag zelf was het weg! Geniet van die hele bijzondere dag.. Met een lach en een traan!
Ach, ik lees dit topic nu pas, Ele!! Herkenning! Nog maar 40 minuten en dan is mijn jongste ook 1! Ik heb het er best moeilijk mee .. Ik ben net klaar met het ophangen van alle ballonnen en slingers. Ondertussen moest ik wat traantjes laten.. het liefst ga ik nu nog even naar hem toe om hem nog een kusje te geven. Mijn laatste kus aan mijn baby .. morgen is hij een dreumes... het is zo snel gegaan! En wat hebben we toch veel meegemaakt hier op ZP he? Ik heb mij op 7 maart (toeval? )2008 hier aangemeld .. 5 jaar geleden! En nu 3 kindjes rijker... wow!
Wow leliana.. ik kan me vorig jaar nog zo goed herinneren! Je was zoo blij voor me maar baalde zo erg.. wat wilde je graag met je mini knuffelen! Voor mn gevoel beviel je een week na mij, geen paar dagen. Er is gewoon een jaar voorbij.. als ik aan vorig jaar denk, dat zometeen de kraamzorg weer op se stoep zou staan, word ik meteen weer emo.. wat heb ik toen genoten.. wat was dat een mooie tijd... en wat betreft zp, wat hebben we veel aan elkaar gehad! Vooral in de mindere tijden! Vanaf hier dan al n dikke dikke proficiat! Ga je zo even echt feliciteren!