help! dokter bellen of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppekop, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hoi,
    daniel (13maanden) heeft vanaf donderdagochtend koorts. Donderdag is hij heel de dag huilerig geweest, mogelijk tandjes dacht ik, aangezien hij ook lichte luieruitslag had en niet wilde eten.
    Vrijdag en zaterdag kwam hij redelijk vrolijk uit bed, wel weer koorts die in de loop van de dag weer opliep, en meneer vertikte het weer te eten, maar dronk wel gigantisch veel en sliep heel veel overdag. Vandaag kwam hij met 37,6 uit bed. Mooi dacht ik! Ontbijt wilde hij weer niet, drinken wel heel veel. Na 1,5 uur had hij weer 38,3. Toch maar mee onder de douche genomen omdat hij al 3 dagen niet was geweest ivm koorts. Hij is heel de dag lief aan het spelen, totdat hij ong 2u wakker is, dan valt hij gewoon om van moeheid (letterlijk!). Nu heeft hij vandaag al 2x geslapen, normaal slaapt hij alleen smiddags nog met beetje geluk 2uurtjes! hij heeft vandaag "al" 1 potje fruit op, waar hij 2uur over heeft gedaan:( Net met verschonen heb ik hem weer getemperatuurd, 40.2! en zag ik vlekken in zn knieholtes zitten. Kan dit zijn door toch beetje zweten en veel op knieën "zitten" met het slapen en spelen? op de rest van zn lijfje zie ik niks vreemds. Verder is hij wel heel vrolijk en speelt momenteel heel lief met zn duplo.

de feiten op een rijtje:
    -4de dag koorts, oplopend van 37,6 tot 40.6!
    -4 dagen niet willen eten (ook geen koek etc) terwijl het echt een veelvraat was
    -drinkt gigantisch veel! wat dus ook de nodige luiers veroorzaakt;)
    -na max. 2u spelen letterlijk omvallen van vermoeidheid
    -rode vlekken in zn knieholtes sinds vandaag (van zweet?)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou gewoon de HAP bellen en daar je verhaal voorleggen. Ik vind de koorts wel lang duren eerlijk gezegd en ook vrij hoog.
    Die vlekken kan ik ook niet helemaal plaatsen.

Als je overlegt met de HAP kunnen zij je wel vertellen of je langs moet komen ja of nee en of je evt. nog wat voor je kleine man kunt doen!

Succes met je ventje!

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    ik zou ook bellen.
    Beterschap!

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Mijn zoontje heeft dit ook pas gehad,ik heb de HAP gebelt.Hoefde niet langs te komen trouwens.Hij is een week grieperig geweest met koorts en toen weer helemaal opgenapt.
    Zou gewoon ff bellen.

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    heb net gebeld, moet om 18.40 bij de HAP zijn. Ze wilen kijken of hij geen urineweginfectie heeft omdat hij alleen koorts heeft en voor de rest niks zichtbaars

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dokter heeft niks gevonden, het word gewoon uitzieken dus. Rode vlekken is inderdaad van zweten tijdens het slapen.

7. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ach gos wat zielig, al lijkt het me wel een geruststelling dat er niets ernstigs is.

Veel beterschap voor de kleine man.

8. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Voor de koorts zou ik een dunne slaapzak een doen, of 1 dekentje minder (als je die gebruikt)
    Beterschap, mijn dochtertje had het 3 wkn geleden

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Beterschap voor het kleine ventje!!!

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Goed dat je even gebeld hebt en dat ze hem na hebben gekeken. Beter een keer teveel dan een keer te weinig.

Beterschap voor je mannetje!

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    vandaag were contact met ha gehad omdat hij nog steeds koorts had, moesten langs komen. De licht geïrriteerde oren van zondag zijn inmiddels ontstoken oren geworden:( Verder is de koorts nog niet echt gezakt, eet hij nog slecht en drinkt en slaapt veel! gelukkig is hij er wel vrolijk onder en lijkt geen pijn te hebben. Als koorts morgenavond niet gezakt is urine laten onderzoeken

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ach beterschap voor je kleintje. Gelukkig dat hij nog wel vrolijk is. Sterkte!

Deel Deze Pagina