De ene dag veel beweging, de andere dag weer minder en zo gaat het door...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja vervelend is dat he, en gek genoeg altijd op de momenten dat ik dan uiteindelijk langs ga begint hij druk te bewegen haha

2. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Dat is heel herkenbaar! Maar dat heb ik eigenlijk met alles tijdens de zwangerschap.... e;lke keer last van kwaaltjes, maar zodra ik dan naar de vk moet zijn ze nergens te bekennen en vraag ik me af odf ik ze toch moet bespreken, haha!

Het lijkt soms of mijn beeb zich door de weeks inhoudt en naarmate het weekend dichterbij komt, weer drukker wordt! na twee rustige dagen gister weer heerlijk kunnen genieten van het getrappel en van mijn buik die je alle kanten op ziet bewegen..... zo gaaf!!!! :D

3. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    gisteren was echt een terror in mijn buik...
    vandaag iets minder :( kleine heeft niet echt zin vandaag. hij was vanacht behoorlijk aan het bewegen... oooo en die voetjes tegen mijn maag ... heb niet geslapen....

+ Goliath (walibi uitje in mijn buik baby leek in een attractiepark te zitten)
    + harde buiken
    + oorpijn = WALLEN tot onder mijn oren van het staren.

4. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Heel herkenbaar, haha :) Ik heb bij mezelf een patroon ontdekt: om de dag is beeb erg druk. Andere dagen voel ik haar ook wel, maar is het niet zo'n feest in m'n buik.

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja echt irritant, daarom heb ik maar wel tegen de gynaecoloog meteen gezegd; ik voel hem vandaag en gister wel weer meer MAAR toch wil ik weten of ik ongerust moet zijn dat hij de dagen daarvoor minder bewoog.

Toen vroeg ze weer; beweegt hij 10x per dag? Ja volgens mij wel minimaal 10x, maar soms kan het misschien net 10-20x zijn dat ik het voel, terwijl een andere keer tegen de 50x lijkt te bewegen.

Maar ja ik denk dus dat dit zijn patroon is, gewoon heel erg wispelturig net als zijn mams :phaha!

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Bij mij is het net andersom....vorige week vrijdag nauwelijks gevoeld en vandaag weer bijna niet!! ;) Hopelijk is ze morgen weer actiever!!

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Het grappige vind ik dat mijn moeder zegt dat ze er nooit mee bezig was hoeveel de baby beweegt, de 10x per dag heeft ze ook nooit van gehoord. Misschien werd daar in haar tijd niet zoveel aandacht aan besteed...misschien was dat beter zodat je niet constant bang hoeft te zijn dat hij/zij opeens minder dan 10x zal bewegen

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Het is 10 keer een beweging, dus wanneer je 3 kleine schopjes achter elkaar krijgt, telt dat al als 3 bewegingen. Of je moet de beeb 3 á 4 keer heel goed voelen, dus dat ie echt even goed aanwezig is.
    Ik denk ook wel dat het vroeger mss wat anders was dan nu.

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Vandaag weer een hartfilm omdat ik dagen blijf hebben waarop hij weinig beweegt. Vorige week was de hartfilm goed dus vandaag weer een half uurtje en was gelukkig weer goed.

Ze hebben ook een echo gemaakt om te kijken of hij bewoog, maar hij bewoog niet in die 10-15 min, zo eng!! Ze zei; ja het kan zijn patroon zijn....(het kan?)

Toch ben ik er niet gerust op, omdat je ook weer hier en daar hoort; een baby die veel beweegt is gezond.

Ik word hier allemaal zo onzeker van:(!!! Ik begrijp dat de verloskundigen zichzelf in willen dekken, maar ze geven je wel erg weinig zekerheid hierover!

Ook zei ze dat zo'n hartfilm maar een voorspelling is voor de komende 2 dagen, en heb mijn controle pas weer over 2 weken, dus wat als ik in de tussentijd weer zo'n dag heb, weer bellen voor een hartfilm..?

Pfff ik word er moe van...kan niet wachten tot ik uitgerekend ben en ik mijn mannetje in de gaten kan houden

10. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer een onzekere periode...

Ik voel de kleine wel elke dag, maar waar ik een aantal weken geleden nog merkte dat hij drukke dagen en minder drukke dagen heeft, heeft hij al een tijdje geen echt drukke dag gehad...

Ik voel hem ook vooral van binnen. Echt goed aan de buitenkant voel ik hem meestal niet.

Weet nu niet zo goed wat ik hiermee moet.

Ik word wel echt gestoord van die onzekerheid!

11. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Irritant he? Dat heb ik nou ook!! Hij lijkt over het algemeen de laatste weken gewoon rustiger dan hij al was, en zoals vandaag dan voel ik hem heel eventjes bij het opstaan, misschien 3x zachtjes, dan paar uurtjes later weer eventjes heel zachtjes. Maar ik ben vooral ongerust omdat hij bij die echo niet bewoog, en bij de echo van 27 weken ook weinig bewoog, eerste kwartier niet.

12. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik zat gisteren hier met een klopend hart in mijn keel... mijn kindje reageerde maar niet op mijn hand ik mn buik schudden geen reactie daarna heel even..
    Vandaag in de ochtend wel maar vanaf 15uur tot 18uuur stil... 45min aan ctg gezeten kleine sliep en toen werd hij flink actief.. nu ook echo zag er goed uit... dus opluchting....

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nou dat had ik nu ook afgelopen week, ik duwen tegen mijn buik en geen reactie. Ik begon meteen te huilen; het zit goed mis:(!! Ik vond het gewoon zo gek dat hij niet reageerde terwijl hij nu de laatste tijd meestal wel reageert als ik over mijn buik wrijf.
    Vermoeiend he? Ik kan niet wachten tot ik uitgerekend ben echt waar!!!

14. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    QIk was wezenloos thuis in t ziekenhuis moest ik zo huilen.
    Ja is kut... nog 3 weekjes voor mij en baby is nog niet ingedaalt

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik ben jaloers op je, wou dat ik al zover was. Ach ja tijd zal snel genoeg gaan want tot nu toe is de tijd al snel gegaan;)

Heb het gewoon nu wel gehad met dat zwanger zijn, ik weet dat als de baby er is ik nog steeds overbezorgd zal zijn, maar dan heb je in ieder geval controle erover en het idee dat je iets kan doen. Nu voel je je zo machteloos omdat hij verstopt zit in je buik.

16. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb in de zwangerschap ook al zo vaak in mijn buik geprikt, aan mijn buik geschud, heb zelfs op en neer staan springen terwijl ik hard aan het huilen was. En dan nog niet reageren...

Ik hoop echt dat hij nog een tijd blijft zitten omdat het echt nog veel te vroeg is, maar ik hoop ook zo dat de komende 10 weken voorbij vliegen...

Ik heb ook heel erg last van dat ik het moeilijk vind om me voor te bereiden op de tijd na de zwangerschap. Spullen kopen enzo... Ik heb heel erg drang om dat te doen, maar ik ben ook zo bang dat het mis gaat, dat ik bijna niks durf te kopen. :)

17. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Heel erg herkenbaar, had dat ook heel lang dat ik niks durfde te kopen. Ik hoop maar dat onze rustige kindjes gewoon in orde zijn:)! Ik kan niet wachten, nog 7 weken until due date, of misschien 5, lets see...;)

18. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Echt he...

19. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant

Hier ook bang nu heb ik alles al en nog ben ik zo bang dat t mis gaat...

20. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Hier ook dames. Blijft echt hetzelfde he. Gisteren een super drukke dag gehad in de buik en vanmorgen niet één keer een "hallo". Pff, dus weer ongerust.

Ik hoop seffes toch reactie te krijgen.

Beginnen kindjes nu ook niet meer te slapen in de buik?? Had gelezen dat ze rustiger werden en je ze daarom minder heftig ging voelen.

Deel Deze Pagina