de ene dag veel leven andere dag minder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mnla, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnla

mnla Actief lid

12 feb 2014
    200
    0
    0
    Hallo dames .

ik vroeg me af of jullie dit ook hebben . Ben nu 27 weken zwanger . De ene dag voel ik de baby heel veel . En de andere dag weer minder . En dan die dag erna weer veel zo wisseld het eingelijk af . Wie herkent dit ?

2. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!
    Ben dan nog niet zolang zwanger maar ene dag word ik af en toe echt moe van het bewegen, dan de hele hele hele dag door trappelen...
    Andere dag zit ik echt van hmmmm waar blijf je klein mannetje:)

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.426
    17.387
    113
    hier ook, in het begin was het aardig gelijk, maar laatste weken zitten er echt grote verschillen tussen. Erg vervelend

4. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hier ook! Schijnt wel normaal te zijn. Zolang je hem maar wel elke dag voelt bewegen. Ik ben er zelf alleen wel erg voorzichtig mee (geworden) sinds mijn eerste zwschap, omdat het toen geen loos alarm bleek te zijn, maar echt iets aan de hand. Ik was toen alleen wel al 40 weken toen ik opeens dacht, hey, ik voel haar vandaag en gister wel erg weinig. Toen voor de zekerheid toch maar gebeld in de avond, kon gelijk komen. Bij de vk is toen naar haar hartje geluisterd. Dat klonk prima volgens haar alleen protocol was dat ik evengoed voor een ctg moest naar het ziekenhuis. Eenmaal daar aan de monitor, bleek dat ze idd wel wat rustig was. Reden om de volgende ochtend nog een keer te moeten komen voor een ctg. Toen bleek ze weer erg rustig wat reden was voor een extra echo in het ziekenhuis een half uur later meteen. Daar zagen ze de reden, mijn vruchtwater was nagenoeg op. Daarom ging het wat minder met haar en wilden ze mij zo snel mogelijk inleiden, dus de volgende ochtend mocht ik me melden en is ze geboren na inleiding.
    Ik probeer alleen te zeggen met mijn verhaal, dat je niet meteen in paniek hoeft te raken als het de ene dag meer is dan de ander, maar wees wel altijd alert! Als je echt twijfelt of je denkt echt dat er te weinig beweging is, trek dan liever een x teveel dan te weinig aan de bel hoor :)

5. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan de bel trekken idd! Maar als je wel goed stevig voelt is het ok...
    Bij mijn zoontje onwijs vaak aan de ctg gelegen omdat die dus bijna niet bewoog ( ook op de ctg gezien ) waardoor ik bijna om de dag naar het ziekenhuis moest, er was niks aan de hand verder....
    Dus gewoon aan de bel trekken, hoevaak het ook is als je zorgen maakt....
    Maar nu zeker met deze zwangerschap heel herkenbaar....
    Ben niet gewend dus dat een baby zoveel beweegt maar echt verschil in dagen:)

6. Herkenbaar inderdaad, hier heeft ze ook 'rustige dagen'. Maar.. Als je er geen lekker gevoel bij hebt, gewoon bellen!

Mijn arts gaf trouwens aan dat, als je weinig beweging voelt, je het best op bed kunt gaan liggen, op je linkerzij met je handen op je buik. Voor baby's is dat de fijnste positie. Nu is het niet de favoriete houding van ons meisje (zij is veel drukker als ik op m'n rug lig), maar misschien het proberen waard? :)

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Herkenbaar!
    Gisteren een rustig dagje, vanochtend voel ik haar vrijwel continue!
    Schijnt ook iets met de groei te maken te hebben, dat kost ook energie.
    Maar gisteren dacht ook steeds, hé, doe is wakker worden!!
    Gelukkig vandaag weer een 'wiebel'dag!:D

8. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ik heb 2 weken terug gebeld omdat ik haar die dag zo weinig voelde. Ik ben dan geneigd te denken 'zal wel een luie dag zijn' maar nu het om je baby gaat bel je toch wat eerder. Naar ziekenhuis voor ctg en echo en was inderdaad niks aan de hand. We hadden 10 dagen daarvoor een groeiecho gehad en in die tijd was ze (geschat natuurlijk) ook meer dan een halve kilo gegroeid! Tja dan kan ik me voorstellen dat je soms een slaapdag houdt ;)

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    en verschil in hoe ze liggen, heb het idee hier dat de kleine soms met rug naar buik ligt en dan naar achteren trapt, dat voel ik minder goed, en als hij juist naar voren trapt dan is het soms en ware acrobaat met mijn buik haha, dus heeft ook met ligging te maken hoeveel je voelt

10. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Yep herkenbaar. Meestal voel ik m snachts wel ecen maar vannacht en vanmorgen vroeg dus niet. Hhmm vreemd maar nu voel ik m weer volop. Verschilt echt van dag tot dag. Maar ik houd het wel goed in dw gaten hoor.

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dat had ik dus precies zo Esmeralda!

12. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hier wisselt het ook per dag. De ene dag voel ik ons meisje regelmatig een keer, de andere dag aanzienlijk minder. Volgens onze verloskundige is dat normaal. Het is ook maar net hoe de baby ligt en of je zelf druk bent of niet. Wat hier nog wel eens wil helpen is een tijdje rustig op mijn rug gaan liggen met mijn handen op mijn buik. Vaak reageert ze dan uiteindelijk wel.

13. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    hier ook, soms echt vollop gefriemel andere keer is ze in alle rust! maar als ik het niet vertrouw tokkel ik even met me vingers om me buik, 9 van 10 reageert ze erop :D

14. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik heb ook altijd rustige dagen en drukke dagen. Vandaag voor het eerst gebeld omdat de bewegingen gewoon zachter waren en anders...aan CTG gelegd...ligt ze in stuit! Ligt al weken braaf met hoofd naar beneden en nu niet meer haha dus daarom voelde het anders/minder. Wel gek want sinds twee dagen lig ik ook lekkerder op mijn andere zij terwijl ik al weken op links slaap. Nu blijkt rug dus ook aan de andere kant te liggen dus vandaar!

15. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Heel erg herkenbaar.

Als ik mezelf druk maak over de weinig tot geen bewegingen, dan ga ik 's avonds eerst heerlijk douchen en dan op bed liggen. Vaak reageert hij hier wel op.

Of een beetje tikken op mijn buik.. Zachtjes drukken. Op mijn zij liggen.

Maar soms pak ik ook gewoon mijn doppler, en dan check ik even het hartje.

Als het dan de volgende dag is, dan heb ik mij voor niets druk gemaakt. En is hij weer volop aan het bewegen :p

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Heel herkenbaar. Twee weken terug ook een echo gehad en 2x een ctg omdat hij ineens heel rustig was en normaal de hele dag door druk.
    Maar hij ligt soms anders en met de placenta voor is het dan lastig voelen in bepaalde houdingen ;)

Deel Deze Pagina