Zou iemand me aub wat meer informatie willen geven over de neocate? Mijn zoontje is nu na 6 weken zkh opname, overgegaan op de neocate.Merken wel verschil dat hij minder pijn heeft aan zijn darmen. Hij heeft nooit echt een normaal ontlastingpatroon gehad( is nu 15 weken) maar nu krijgt hij 4 weken neocate en nu poept hij bijna niet meer. Na 14 dagen niet te poepen was er op de buikfoto bijna geen poep te zien in zijn darmen. Nu zegt de kinderarts wel dat dat zo kan zijn, maar vind het wel heel vreemd dat er bijna niks naar buiten komt. Dat wat komt is maar heel minimaal en ook gewoon heel dun. Heeft iemand hier ervaringen mee???? Hoop graag op reactie!!! Groetjes Miep
ws gebruikt het lichaam bijna alles op. Dat is wel vaker bij hele speciale voeding (is wat anders maar met ketogeen dieet via sonde is dit ook) Dus mss met de neocate ook, hier is ook heel veel uitgehaald.
Hallo mama van Emma, Fijn om te lezen dat dit dan toch niet heel vreemd is. Heeft zij dan wel last van krampjes ofniet? Hoe vaak poept zij ongeveer? Wij moeten hem ook 2x daags marcogolum geven en dan hebben we als we geluk hebben 1 maal in de 5 a 6 dagen niet meer dan een natte scheet. Zou ik mogen weten of je dochter behalve neocate ook als fruit of iets dergelijks krijgt? Alvast bedankt voor je reactie. Groetjes Nadja