PPD / duphaston

Discussie in 'Gezondheid' gestart door clove, 7 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clove

clove Lid

15 mrt 2010
    36
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hi Meiden,

Ik weet niet zeker waar ik het onder moest zetten..
    Ik zit op dit moment in een PPD. Helaas pas begonnen tijdens het afbouwen van mijn BV na 9 maanden en ook zo ongeveer tegelijkertijd met mijn eerste menstruatie naar buiten gekomen.
    Zoontje wordt deze maand 1 jaar, dus ben nu zo 3mnd verder.

Heb gesprekken met een psychologe en ben sinds 1,5 week met Duphaston (eileen engels) begonnen.

Nu vraag ik me af of er meer meiden zijn die duphaston hebben gebruikt voor hun PPD en wat jullie ervaring hiermee is?

En nog even: wat een nare, zware periode zeg :( gaat ook van positief gestemd weer naar negatief, van normale fijne gedachten naar opeens weer die stomme enge gedachten; wat als.. GRR echt een enorme rollercoaster!! Maar wat troost mij de gedachte dat ik niet alleen hierin ben en er nog zoveel vrouwen deze zware last dragen :(

2. clove

clove Lid

15 mrt 2010
    36
    3
    8
    NULL
    NULL
    Sorry ik zie nu dat er ook een deel is met na de bevalling! Misschien kan een moderator deze verplaatsen?

3. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Even een reactie ter informatie... Ik heb geen PPD, maar PMDD. Een hele zware vorm van PMS. Klinkt niet ernstig, maar dat is het zeker wel. PMDD kan op komen zetten na de geboorte van een kind. Negen van de tien keer heb je geen last tijdens borstvoeding door het hormoon prolactin, maar wel als je menstruatie weer begint. Als je PPD symptomen niet weggaan door je medicijnen, maar wel verminderen of niet aanwezig zijn tijdens je menstruatie, is het geen PPD, maar PMDD. Dit hoeft bij jou niet het geval te zijn natuurlijk, maar ik vond het wel nodig om je hier op te wijzen... Vrouwen die aan PMDD lijden zijn vaak overgevoelig voor het hormoon progesteron... Precies wat Duphaston is. Heb je geen PPD maar PMDD, verergert dit medicijn de boel dus alleen maar.

Deel Deze Pagina