Ik kon helaas mijn eerste berichtje niet meer aanpassen. Ik heb nl. nog een vraag. Als ik kolf dan krijg ik er slechts 40 a 50 ml uit. Ik heb begrepen dat dit de melk is die al in de borst zit zonder toeschieten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer kolfopbrengst krijg? Dus hoe krijg ik het tijdens het kolven zover dat de melk ook gaat toeschieten? Ik gebruik nu een gehuurde medela lactina electric plus kolf. Groetjes, Natalie
je kunt proberen te kolven volgens onderstaand schema. licht borst masseren, dan 7 min. kolven licht borst masseren, dan 5 min. kolven licht borst masseren, dan 3 min. kolven. op den duur zou je makkelijker melk moeten gaan kolven. even uitproberen dus. is het de mini electric plus die je gebruikt? (kleine gele houder met 2 flesjes en vrij veel geluid?)
Na welke tijd, na de borstvoeding zelf, moet ik dit schema toepassen? Is het de bedoeling dit schema achter elkaar te doen of moeten er pauzes zitten tussen de 7 min kolven en daarna de 5 min kolven? Het is niet de mini. Het is een blauwe kolf waar ik 1 flesje op kan aan sluiten. Hij maakt wel geluid maar geen idee of dat echt veel geluid is. Ik heb hem van de thuiszorg gehuurd.
hoi, je kunt het achter elkaar doen, omdat je zult wisselen tussen de borsten. (bij gebruik van 1 flesje. misschien dat je je setje kunt uitbreiden naar 2 flesjes, dan stimuleer je vanzelf meer en kolf je makkelijker misschien) je kunt tussen de voedingen door kolven, doe het dan zo'n anderhalf uur na de voeding. waarschijnlijk zul je in de ochtend makkelijker tussendoor kolven dan in de middag (qua opbrengst) mocht het na een dag of wat proberen niet willen toesschieten, vraag dan je huisarts om een receptje syntocinon, de neusspray met oxytocine, waardoor je vaak wel een toeschietreflex tot stand brengt. succes!
Hoi, Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 2 flesjes. Het is geen dubbele pomp. Hoe vaak per dag adviseer je dat ik dit volgens dit schema kolf? Soms komt ze na 2 uur al na de laatste voeding, als ik dan 1,5 uur kolf na de laatste voeding, is er dan nog wel genoeg voor haar? Alvast bedankt. Groetjes, Natalie