Beltegoed

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dretjuh, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb een stiefzoon van 14, hij heeft een telefoon met beltegoed.
    Mijn vraag is hoe jullie dit doen? Hoeveel krijgt je kind en hoe lang moet je kind hiermee doen

Hij heeft afgelopen zaterdag voor 20 euro gehaald, en het is nu al helemaal op!!!
    Hij meld zich aan bij sms centrales dat hem veel geld kost.

Nou uiteraard hebben we hem gezegd dat hij zich daar moet afmelden en dat hij een bepaald bedrag moet overhouden om ons te bellen voor als er iets gebeurd is en dat hij er bepaalde tijd mee moet doen.

Maar hij vertikt t om te luisteren.

Dit met vorige week als gevolg dat hij een lege band had en ons niet kon bellen en daardoor 1,5 uur moest lopen naar huis.

Hoe moet ik dit aanpakken!?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heeft die er niet van geleerd dan? Boontje komt om zijn loontje dacht ik zo.

3. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik zou hem echt niet meer gaan geven hoor! Die 1,5 uur lopen, heeft hij blijkbaar niets van geleerd. Dit moet hem dus eigenlijk nog vaker gebeuren. Anders leert hij er echt niet van. Hij ziet dus nog niet hoeveel geld het allemaal kost.

succes!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, als hij 1,5 uur moet lopen omdat hij al zijn beltegoed al heeft opgebruikt zeg ik, helaas pindakaas. Dan moet ie er maar verstandig mee omgaan. Ik vind het al heel wat dat jullie beltegoed voor hem kopen. Ik zou zeggen, je geeft hem een bedrag aan zakgeld en daarvan koopt ie dus ook zijn beltegoed. Is zijn geld en/of beltegoed op? Jammer de bammer voor hem, op = op, dus dan moet ie gewoon wachten tot het weer payday is.

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Ja ik zit er ook niet mee hoor.....
    Het probleem is dat hij niet leert van zijn fouten.

Tis gewoon zo frustrerend, je kunt hem zo erg moeilijk iets aanleren.

6. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Tja hier ook heel simpel op=op en ik moet zeggen dat ik zelf ook een periode gehad heb dat ik echt idioot omging met mijn telefoonkosten tot mijn vader zei oke, nu is het afgelopen! Ik geef je nog één kans, zo niet dat neem ik je telefoon in en krijg je maar een poosje helemaal geen geld! nou DAT wilde ik absoluut niet, sindsdien heb ik nooit meer hoge telefoonkosten gehad, ik ben mijn vader nog altijd dankbaar voor dat want ik KON gewoon uit mezelf niet stoppen met dat gedrag. En ja die sms dingen zijn echt idioot duur en het gaat echt helemaal nergens over, sms blablabal naar 7583 en al dat soort reclames, maar ja, die pubers trappen er met zn allen in

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Op is op: dat is makkelijk.
    En leren gaatie het heus wel hoor. ;)
    Maar soms kan het wel errug lang duren voordat het kwartje valt. :D

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik zou het hem een tijdje niet geven tot dat ie er zelf om komt zeuren en dan nog een keer uitleggen wat ie ermee moet doen en zorgen dat ie er ieder geval een maand ofzo mee rond komt..ik had in die tijd maar 10 euro en daar deed ik 3 maanden mee. tegenwoordig hebben ze msn dus veel bellen hoeft in princiepe niet als je de vrienden op msn hebt

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Misschien hebben jullie hier iets aan?

SMS dienstenfilter

Dan leert ie het misschien nog niet meteen, maar dan kan ie voorlopig tenminste niet meer van die sms diensten gebruik maken.

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb begrepen dat die nummers waarvoor ze zich aanmelden 40 euro per maand kosten. daarvoor kan je je op een speciale site afmelden. mijn zoon had ook 2 keer een fikse rekening. bij zijn vader want ik was het er al nooit mee eens dat hij een mobiel kreeg met een abo. hij kon 150 min bellen maar toch kwam er 2 keer een rekening van 160 euro binnen. inmiddels is ook papa slim geworden en heeft die mobiel ingenomen en een prepaid gegeven en op die site zich afgemeld. nu maar hopen dat het helpt. ik vind een euro of 20/30 ook meer dan genoeg eigenlijk per maand. de rest moet hij dan amar zelf bijleggen. mijn zoon heeft inmiddels 2 krantenwijken want hij heeft altijd geld tekort. hij moet maar leren dat hij er ook zelf iets voor moet doen.

11. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Het klinkt heel afgezaagd, maar wachten tot hij tegen de 20 loopt is een goede. Hier ook zat gedoe gehad met onze 21j zoon, tot hij 19 werd en toen dingen wel in ging zien.

12. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Brabo in België
    Waarschijnlijk is dat het beste, die kids moeten 100 keer hun kop stoten voor ze t leren

Deze week hattie weer in 5 dagen 20 euro opgemaakt, tja op is op! dikke pech

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik bel via youfone. Heb nu helaas even wat gedonder met de rekeningen, maar het principe bevalt me wel. Je betaalt geen abonnementskosten, maar alleen wat je belt. (Bij mij meestal minder dan 3 euro per maand)
    Zij hebben ook een speciaal abonnement voor kinderen / jongeren. Daarbij bepaal je vooraf hoeveel er maximaal per maand gebeld mag worden, maar je kunt een aantal nummers opgeven die altijd gebeld kunnen worden, dus ook als het maximum bereikt is. (Dit betaal je dan natuurlijk wel extra.)
    Je weet dan in ieder geval zeker dat hij jullie altijd kan bellen in geval van nood en dat hij niet te veel geld uitgeeft aan onzinnige telefoontjes.

14. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Mijn dochter van 16 heeft 1000 smsjes voor tien euro per maand. Ze hoeft niet te bellen, sms-en is genoeg. Als er nood is smst ze bv. naar mij 'bel is" :D Dit kun je doen met Vodafone prepaid. Lekker goedkoop.

Deel Deze Pagina