de ene zw test lichter als de andere?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shraron, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    He heb even een vraagje,

Heb gistermiddag een test gedaan en die was super positief! Nou heb ik vanochtend nog een test (van het zelfde merk) gedaan en deze was ook positief maar er kwam niet zo'n dikke streep als gisteren.

Kan dit betekenen dat de zwangerschap niet goed gaat? maak me echt super ongerust! :(

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Misschien minder geconcentreerde plasje?

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik had dat ook aan het begin van mijn zwangerschap, en maakt me ook superdruk.ging iedere dag testen :) maar geen dikke vette streep meer. was niets aan de hand, ben nu 23 weken zwanger ;)

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Een test geeft aan of je zwanger bent ja/nee en niet hoe zwanger je bent.
    Het feit dat ie lichter is kan bijv te maken hebben met minder kleurstof in de test, minder geconcentreerde plas. Zelfs testen van hetzelfde merk kunnen verschil in hoeveelheid kleurstof hebben.
    :(: Misschien dat een lichtere test ook kan betekenen dat het niet goed gaat, maar alleen bloedprikken voor hcg kan dat vaststellen, of ander onderzoek.
    Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent erover. Maar helaas is het enige wat je kan doen afwachten. Zolang je geen krampen en bloedverlies hebt zou ik uitgaan van het positieve.

Ik heb dit ook gehad in (week 5), en ik heb maandag nog een goede 12 weken echo gehad.

5. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    he bedankt allemaal!

Ben er nu wel wat geruster op. De super positieve test was niet met ochtendurine en de minder positieve test wel. Dus ik dacht: ochtendurine is meer geconcentreerd dus ook dikke streep. Maar sab85 je hebt me helemaal gerustgesteld! :D Hopelijk gaat alles goed. Ik moet gewoon proberen meer te genieten!

Deel Deze Pagina