onder behandeling bij gyn maar wil eigenlijk verloskundige

Discussion in 'Zwangerschap' started by Krokus, Dec 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Ik ben onder behandeling bij Gyn wegens medische redenen, ben heel zwaar (120 kilo) en heb bij vorige keer een hele zware bevalling gehad, (zwangerschapsvergiftiging en 2.5 liter bloed verloren.)

Het punt is dat ik het helemaal niet leuk vind bij de Gyn, ze betrekt me niet bij ons kindje. Vanmorgen echo gehad en ik kon het kindje niet duidelijk zien. Zij wel, zei ze. Ook mijn man kon het eea zien.

Toen ze klaar was kreeg ik niet eens een foto, ik moest erom vragen. Uiteindelijk heb ik het gekregen maar je kunt er niks op zien, geen kind niks. vind het echt niet leuk. Nou is mijn vraag, kan ik de verloskundigenpraktijk bellen en om een echo vragen? Bij mijn vorige zwangerschap heb ik gewoon bij een VK gelopen.

Ik wil gewoon fatsoenlijk geholpen worden en een goede echo foto krijgen. gyn zei wel dat ze het kind er niet goed op kreeg omdat het teveel bewoog. Ik moest het effe kwijt.

2. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik zou het probleem aankaarten bij je gyn. Als je het mij vraagt heb je gewoon een erg onattente gyneacologe. Je bent niet voor niks onder controle bij de gyn, is het geen optie om een andere gyn aan te vragen? Ik vind het vervelend voor je hoor!

Flientje

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik zou ook om een andere gyn vragen, het is veiliger voor jou en je kindje om bij de gyn te blijven.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Er zit echt een wereld van verschil tussen gynaecologen. Degene die ik nu heb daar ben ik dolgelukkig mee, en echt ik zou niet meer naar een verloskundige willen. Alleen al omdat ik nu veel beter in de gaten wordt gehouden. Mijn gyn let nu al op de risico factoren (bloedtoevoer naar baarmoeder).
    Maar hiervoor had ik een gyn, zelfde ziekenhuis, maar die boeide het eigenlijk voor geen meter voor mijn gevoel.

Vraag dus gewoon om een andere gyn, dat recht heb je echt wel hoor! Maar ga niet naar een verloskundige, want hoe goed ze vaak ook zijn, op het gebied van zw. vergiftiging heb je gewoon een gyn nodig.

5. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

Sep 4, 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook heel mijn zwangerschap bij een gyn. gelopen ivm suikerziekte van mijzelf. Iedere controle die ik moest komen kreeg ik een echo, maar ik kreeg echt niet iedere keer een fotootje mee hoor...Houd in je achterhoofd dat een gyn. puur alleen naar de gezondheid van jou en je kindje kijkt en er geen fotoreportage van maakt..Vraag volgende keer gewoon van te voren of je er een afdrukje van kunt krijgen..Gyn. zijn gewoon onattenter dan een vk bijvoorbeeld...

6. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ik loop nu ook sinds kort bij de gyn, heb het begin van de zwangerschap bij de vk kunnen doen en nu een medische indicatie gekregen.

Als ik naar de controle van de vk ging, was ik binnen 10 minuten weer buiten, nu minimaal een half uur, inclusief echo.
    Voordeel van de gyn is inderdaad dat je uitgebreider wordt bekeken, nadeel is dat het wat onpersoonlijker is.

Ieder voordeel heeft zijn nadeel

7. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dan ligt het er ook weer aan waarom je bij de gyn bent he? want ik sta echt binnen 5 min weer buiten (vanmorgen nog )

8. Maeve

Maeve Actief lid

Nov 18, 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Ik alleen maar omdat de kleine in stuit ligt, dus eigenlijk niet veel bijzonders

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hm, als je echt voor iets bijzonders naar een gyn moet, denk ik niet dat het verstandig is om naar een verloskundige te gaan, alleen maar omdat hij/zij misschien wat minder attent is.
    Ik vind mijn gyn ook onpersoonlijker dan een verloskundige. Hij is echt heel aardig hoor, maar ik wil niet om allerlei kleine vraagjes de tijd gaan rekken, als het niet echt nodig is, want zo'n gyn heeft het beredruk, dat merk ik wel.
    Ben wel blij dat dit m'n derde kindje is. Ik weet gelukkig al een heleboel van de vorige keren, al is dat een tijd geleden. Bij de verloskundige destijds voelde ik me meer op m'n gemak om allerlei kleine dingen te vragen die ik niet wist. Doe ik nu niet zo snel.
    En wij hebben ook nog maar twee fotootjes gekregen, ondanks dat we al veel echo's gehad hebben. Maar als ze het niet zelf aanbieden, ga ik er ook niet om vragen hoor. Zo belangrijk vind ik dat nu ook weer niet.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Ik durf niet om een andere gyn te vragen omdat ik bang ben dat ik deze dan heb bij de bevalling en dat komt dan ook zo stom over.

Ik wil gewoon genieten van mijn zwangerschap en op deze manier heb ik er stress van omdat ik het kindje niet eens gezien heb, geen hoofdje geen armpjes en beentjes, het was gewoon allemaal kei wazig. Volgens mij heb ik er ook recht op om te zien of het kindje in orde is.
    Dat die gyn zoveel ervaring heeft en het zo snel ziet dat doet mij niks. Ik maak me gewoon zorgen, ik sta trouwens binnen tien minuten weer buiten bij de gyn, terwijl ik wel een half uur moet wachten voordat ik aan de beurt ben, dus ze loopt wel uit. Ze neemt blijkbaar voor andere patienten wel genoeg tijd.

Ik ben vandaag mijn verloskundige die ik heb gehad bij mijn eerste, zal es kijken wat die ervan zegt.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Kan je het niet bij de gynaecoloog zelf aangeven? Misschien heeft ze het erg druk en het daardoor niet eens door? En over dat uitlopen, soms komen er spoedvragen (telefonisch) door, dat moeten ze er ook maar tussen proppen en er zijn mensen die inderdaad echt problemen hebben waardoor het een keer wat langer duurt. Neemt niet weg dat ze wel wat meer aandacht mag geven, maar dat zou ik gewoon bij haar aankaarten.

Bij mijn verloskundige hoef ik trouwens niet zo lang te wachten, maar ik was er ook altijd binnen een paar minuten weer weg. Behalve de afgelopen keren omdat ik toevallig de laatste was.

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    IK heb hier zo'n stress van he. Ik maak me zo'n zorgen, waarom mag ik mijn kind niet zien?ik heb net VK gebeld en die belt me zo terug. Volgens mij is stress ook niet zo goed voor de baby. Ik heb al twee dagen het gevoel dat ik ieder moment wel kan janken. Ik wil gewoon niet meer naar gyn.
    wat een stom mens. Kan het niet gecombineerd worden, dus om de vier weken naar VK en om de acht weken naar gyn ofzo. wordt er echt niet goed van.

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik snap je gevoel wel maar de gezondheid van je kindje en die van jou is toch het belangrijkste? bij de VK zal je veel minder medische toezicht krijgen dan bij de gynecoloog.
    En als je er echt zo mee zit dan moet je gewoon om een ander vragen, en so what als je deze dan bij de bevalling krijgt dan zal je op dat moment niks intereseren hoor.

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb op dit moment geen medische zorg nodig. Mijn bloeddruk is goed, mijn bloeduitslagen zijn goed. Ik kom niet teveel aan en heb ook geen suiker of wat dan ook. ik wil best naar de gyn maar niet bij elke controle, bij gyn ben je gewoon een nummertje, zo kan ik niet genieten van mijn zwangerschap. als ik niet bij Vk kan verander ik maar van gyn, heb geen andere keuze

15. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ervaar het zelf niet zo bij de gyn, dus dat verschilt per persoon.

Overleg eens met je gyn, misschien mag je wel overstappen omdat alles goed gaat?

16. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Wat vervelend dat het zo loopt , ik zou toch even overleggen met die gyn en misschien even kijken of je naar een andere gyn kan?

Ik hoop dat je verloskundige een goed antwoord voor je heeft en dat je alsnog je kindje even kan zien.

17. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

Oct 10, 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    je bent niet voor niets bij de gyn....maar idd wij hebben iui gedaan van 5e iui ben ik nu zwnager en dan krijg je ook te maken met veel verschillende gyneacologen en bij mij waren er maar 3 erg aardig.ook ik ben te zwaar en daar kreeg ik vaak wat van te horen echt niet leuk en ik werd er super onzeker van!ik ben 11 kg afgevallen ik vond dat nog alwat in een paar mnd maar daar werd niet over gepraat nee er moest nog meer af.dus ik snap wel wat je bedoelt...je moet gewoon vragen om een andere gyn en dan ben je klaar je moet voor jezelf op komen!en om jezelf denken strech is niet goed voor jou en je kindje.

suc6 ermee

18. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    VK heeft net gebeld en ze gaat overleggen met de Gyn of ik misschien dan toch bij Vk mag. Ik denk niet dat het mag maar hoop het wel. vind het bij de gyn gewoon net prettig. misschien kan ik beter een andere vragen. Vk belt me vandaag hier nog over op.

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Vk heeft net gebeld, ze heeft gesproken met gyn. Gyn vond wel dat er toch een zekere medische indicatie was en ging akkoord met behandeling bij VK en gyn,dus combinatie. Ik mag vanmiddag al naar VK voor een echo en een uitgebreid gesprek. Pffffff ben zoooo blij he. ben weer helemaal ontspannen

20. Mila

Mila Actief lid

Apr 1, 2006
    470
    0
    0
    somewhere down the c
    Ik had een super gyn....kreeg elke keer een echootje mee naar huis en ze was super lief voor mij en vol van mn 2 ventjes....ik was ook super blij dat ze mn keizersnee gedaan had...
    ik heb haar echt gemist na de bevalling...nooit meer naar haar toe om lekker te kletsen...

Share This Page