katten en verhuizen

Discussie in 'De lounge' gestart door greetje82, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    We zijn afgelopen zaterdag verhuist en onze 2 katten zitten nu dus alweer bijna een week binnen. Het zijn echte buitenkatten en ze beginnen de laatste dagen behoorlijk vervelend te worden.....in mijn nieuwe gordijnen klimmen en dingen uit de vensterbank gooien enzo. :(
    Heb al allemaal speelgoed voor ze gekocht, maar ze willen toch echt naar buiten.
    Nu lees ik op de ene site dat je ze 2 week moet binnen houden en op de andere 4 weken :confused:
    Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    :confused: en ik dacht 6 weken!

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Naar mijn weten is het ook 6 weken! Wij hadden dat probleem ook in het begin, de kat verveelde zich gewoon ontzettend! Gelukkig werd het "vervelende" gedrag wel minder, maar wat was hij blij toen hij weer naar buiten mocht!

4. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
  5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik dacht ook dat je de katten minstens 6 weken binnen moet houden als je verhuisd bent... Maar ja, als het echt te bont word, deed ik ze gewoon naar buiten! Je kan het toch echt niet hebben dat ze in je nieuwe huisje alles vernielen [-X

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    de katten idd zo lang mogelijk binnenhouden anders lopen ze helemaal terug na het oude huis katten zijn wat dat betreft niet gek en willen altijd hun zin dus gewoon plantenspuit en alles erbij en het went heus wel.

dus liefst zolang mogelijk binnen houden anders ben je ze mischien wel kwijt

7. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ja toch maar even binnenhouden dan. Had beter kunnen wachten met nieuwe gordijnen kopen :)
    Zouden ze echt proberen terug te lopen? We zijn bijna 80 kilometer verhuist.

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja katten zijnj echt niet zo dom je hoort veel op hart van nederland dat katten helemaal terug gelopen zijn na de andere kant van het land ze doen het wel gek zijn ze niet .
    ik zou ze echt nog ff binnen houden het risico bestaat echt dat ze terug lopen.

9. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Wij hadden na 5 dagen de eerste kat al buiten, en na 7 dagen liep de 2e ook buiten. We wonen er nu bijna 3 week en nu gaan ze iedere nacht al naar buiten. Gaat prima! En soms als ze me te lang weg waren rammelde ik met een potje snoepjes en dan kwamen ze er zo weer aan!

10. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

ja ze gaan t wel proberen.
    ze gaan dan zoeken en meestal verongelukken ze tijdens hun reis terug :cry:

Vriendin van mij had haar kat ook maar n week binnengelaten, was helemaal gewend in huis dus heeft ze hem naar buiten gedaan. 2 dagen ging het goed en toen issie weggelopen.

Maar idd 6 weken is t beste :)

11. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

misschien dat luie katten t wel best vinden en geen poging wagen :)

12. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Dan wacht ik toch nog maar even af, want ik wil ze voor geen goud kwijt.
    Bedankt dames!

13. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

16 okt 2006
    1.578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Mijn katten waren ook niet te houden na 2 dagen. De plasten heel de boel onder van woede. Ik ben een paar keer met ze mee naar buiten gelopen (kat op je arm.....), na een paar rondjes heb ik ze los laten lopen en het ging vanaf het begin goed.......

14. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Mijn katten gooiden ook zand uit de bloempotten dus ik dacht hup naar buiten, en sindsdien is het weer netjes in huis...

15. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    De ene zou binnen een maandje wel weer bij ons oude huis
    zijn....maar de andere doet er zeker een jaar over zo dik en lui is hij :)

Deel Deze Pagina