Hallo, Even een genant vraagje. M'n vagina stinkt behoorlijk erg.... Ik heb al eens van dat spul bij de drogist vandaan gebruikt. Activ Balans, maar heeft dus niet geholpen. Moet ik nu echt naar de huisarts? Of volstaat een telefoontje met de assistente van de huisarts en kan zij dan iets voorschrijven? M.a.w. kan ik m'n kleren aanhouden als ik naar de huisarts moet.... of moet alles van onderen toch bekeken worden.... Groetjes, Hanna
Ik snap dat je het niet prettig vindt om met zoiets naar een huisarts te gaan maar hij zal toch een kweekje willen afnemen waarschijnlijk of even met een eendenbek willen kijken in je vagina om te zien wat het probleem is. De huisarts is heus wel iets gewend en waarschijnlijk heb je een schimmelinfectie en dat is zo verholpen door de huisarts. Niet te lang mee doorlopen maar gewoon bellen en gaan!
Hm.... Het is dus wel nodig dat ze het echt gaan bekijken...? En die eendebek.... Jakkie! Slechte ervaringen mee.
Kan een vaginale schimmelinfectie zijn. Heb ik meerdere keren gehad vanwege mijn spiraal en allergie voor latex. Gewoon even langs de huisarts gaan, geloof me die kijkt er echt niet raar van op. Zie het zo: hoe sneller je ervan af bent, hoe beter. Dus hup schaamte opzij, afspraak maken en gaan (is makkelijker gezegd dan gedaan), maar alleen dan krijg je duidelijkheid.
Als je verhaal overduidelijk duid op een schimmelinfectie zal een onderzoek misschien achterwege worden gelaten. Er mee rond blijven lopen kan toch niet. Dus zou zo snel mogelijk afspraak maken
Gewoon gaan meid. Klinkt als een Gardnerella infectie en is heel makkelijk te verhelpen. Heb je ook meer afscheiding(geel),jeukt het? Is het een vislucht? Ik ben dokters assistente en ben hiervan echt niet onder de indruk.
3 dagen volle yoghurt smeren en per dag 2 grote glazen uitgeknepen citroenen met water drinken. Ook alleen maar katoenen ondergoed dragen en geen tampons, inlegkruisjes etc. Wordt het niet minder kan je de dokter alsnog bellen, telefonisch spreekuur of assistente is vaak echt voldoende.
Dan heb je overduidelijk een Gardnerella infectie en heeft niets te maken met een schimmelinfectie maar is een overgroei aan bacterien die normaal ook in de vagina doorkomen. Als jij aangeeft dat het een vislucht is dan is inwendig onderzoek veelal niet nodig.Wij doen wel een vaginale kweek wanneer de dame in kwestie na behandeling nog klachten heeft. Ik zou dus wel even de dokter bellen en dan ben je er binnen een aantal dagen vanaf. Ik doe op het werk de uitstrijkjes en kweken/soa testen en vaak komt het bij een uitstrijkje ook naar voren maar dan heeft de dame in kwestie geen klachten en hoeft het niet te worden behandeld maar jij heb wel klachten en dus laten behandelen.
Inderdaad,het spreiden van de schaamlippen is vaak al voldoende. De aanwezige afscheiding en die lucht (sorry).
Dit heeft alleen zin bij een vaginale schimmelinfectie. Bij een Gardnerella al helemaal niet doen want dan wordt het alleen maar erger want dan help je de hele vaginale flora naar de knoppen.
Haaaa! Nou, ik heb gebeld. En vanmiddag ligt er 'iets' bij de apotheek klaar. Dus dat kan ik vanmiddag na 15:00 uur ophalen! Geen bezoek aan de huisarts dus!
De huisarts heeft van alles gezien hoor. Van schimmels, uitstekende botten, etterende wonden, bloed, geslachtsdelen noem maar op.