@MBTC je kunt zeker je gal hier spugen maar niet iedereen hoeft het er mee eens te zijn en heeft zijn eigen mening die zul je hoe dan ook, ook moeten respecteren ondanks dat het niet in je eigen straatje valt. Je vraagt om meningen en advies en die krijg je dan maar het zal niet altijd iets zijn wat je graag hoort. Wij kunnen niet voor jou besluiten dat zul je toch echt zelf en met je partner moeten beslissen. @Frum ja inderdaad hihi hij vindt vooral de dvd speler en de versterker met al die knopjes erg leuk. Hoe is het met J. heeft ie het uitslapen al door? Ik hoor veel over de nanny tactiek heb het zelf nooit uitgeprobeerd maar hoor der veel over. Naar hem toe gaan aai over bol en vertellen dat het nog nacht is en dat papa en mama ook nog slapen. (ik zelf geloof der ook niet zo in hoor mja dacht vertel het jouw ook) @Pien hoe is het met jou is die kijker nog wat geworden? en wanneer heb je IUI nr. 6?
Bij een eerste snap ik heel goed dat je dat van leeftijd niet wil horen, en dat je het wil laten uitzoeken. Maar jullie hebben zo'n mooi meisje! HET bewijs dat het kan/werkt! Als het bij mij zo zou zijn gegaan als bij jou, wat mij echt heel bijzobder moment lijkt, zou ik zeker n jaar zelf aankijken.voor ik voor 2e kindje nasr huisarts ga. deed ik bij mijn eerste ook. Ik vind het rot voor pien overkomen, jij bent nu half jaar bezig voor je 2e en snap dat je de wens hebt en het dan meteen wil, dat herkennen we allemaal en is ook niet verkeerd meid. Maar pien is zo veel langer bezig en dan haar 1ste wondertje, snap je? En net wat wheroon zegt, jij vrasgt meningen, die geven wij/ik je en missvhien sluit die van mij niet aan bij een optie voor jou, maar het is dan ook mijn mening, en niet ietd wat je moet doen.
Kut heel verhaal getyped en nu is t weg. Kort gezegd komt het er op neer dat ik jullie meningen wel respecteer maar denk dat jullie er weinig van begrijpen omdat je niet weet wat het is of hoe t voelt. Met endo kan het alle kanten op gaan na zwangerschap/bevalling zowel goed als kwaad. Ik trek mn eigen plan wel. Dat ik al een mooi meisje heb maakt de wens er niet kleiner om dat toen ik de 1stex zwanger wilde worden. En je helaas is er hier een hele lieve meid die er al ontzettend lang over doet om haar eerste wonder te krijgen en hoop ook echt met heel mn hart dat dat lukt ik leef ontzettend met haar mee. Ik denk dat het misschien beter is als ik hier niet meer over mn wens(en) praat. Heb t gevoerl dat t word afgedaan als gezeur. En daar heb ik al genoeg van in mn eigen privee leven. De reden waarom ik oa op dit forum ben gaan schrijven is om "vrienden" te maken omdat dat iets is waar ik blijkbaar in het dagelijksleven niet voor geschikt ben en ook daarom vind ik het zo jammer dat met meiden waar je eerst zon klik mee had je die nu helemaal kwijt bent.
@MBTC je bent echt soms te snel in conclusies trekken hoor meid want je mag hier zeker wel je wens(en) bespreken en vertellen dat je het vervelend vindt dat het nu al ronde 5 is.(tenminste wat mij betreft) En nogmaals meid als jouw gyn je heeft gewaarschuwd voor je vruchtbaarheid wat afneemt en jullie graag nog een 2e willen dan is het aan jouw/jullie om daarin aktie te ondernemen. Je twijfelt zelf ook enorm of je wel/niet moet bellen. Vraagt ons om advies/mening en die krijg je dan ook. Alleen het blijft jullie besluit. Jullie zijn degene die de stap moeten/willen nemen. Of iedereen het hier der nou wel of niet mee eens is. Wat vindt je man ervan?
He getsie wat een nare sfeer hier... BB, ik kan me mbtc wel wat voorstellen. Je komt even 'aanwaaien' om te vertellen dat ze nog jong is. Ik kan me voorstellen dat dat niet prettig is. Ik denk dat, mocht jij voor een derde kindje gaan, wetende dat het bij jou via IUI moest je ook eerder naar de gyn zult gaan. Bij MBTC is er ook 'iets' aan de hand en ik kan me goed voorstellen dat ze daar erg onzeker over voelt. Ook al is ze 'nog' maar 6 maanden bezig. Als je die wens hebt, ook al is het voor een tweede kindje, mag je best je gal even spuwen. Het is niet dat je het de een meer of minder gunt omdat deze al een kleintje heeft rondhupsen. De wens, onzekerheid en/of verdriet is hetzelfde. MBTC, tuurlijk blijf je hier mee schrijven. Helaas zijn de meningen niet altijd datgene wat je wilt horen, maar daar moet je maar wat door heen prikken. Zoals ik bij BB schreef kan ik me voorstellen dat het je onzeker maakt. Ik kan me óók voorstellen dat het voor Pien moeilijk is om te lezen, maar dat moeten jij en Pien maar 'uitvechten'. Ik gun het jullie beide! Zo moeke heeft gesproken
Ladies toch.... Heeft iemand mij ooit gehoord over het feit dat mbtc niet klagen mag? Nee wel? Vind het uiteraard super lief dat jullie met mij meeleven, maar om mij hoeven de onderwerpen hier niet 'gecensureerd' te worden hoor! Nu ik iets meer van endometriose weet en er zelf ook een beetje mee schijn te kampen, begrijp ik mbtc haar zorgen best wel, ook al lijkt 5 maanden misschien nog niet zo lang. Als je weet dat het van binnen misschien wel helemaal niet goed zit en het alleen maar erger wordt, is het met endo goed om zo snel mogelijk weer zwanger zien te raken, want je kansen nemen nu eenmaal af naarmate de endo erger wordt. Bovendien wordt de endo niet erger als je zwanger bent, maar dus wel als je elke maand weer ongesteld wordt... En dat staat dan los van je leeftijd. Het is goed dat mbtc jong begonnen is. Stel dat ze op mijn leeftijd nog zou beginnen, dan had de endo de boel misschien al helemaal onmogelijk gemaakt... Dus dat zijn gewoon de feiten als je het hebt over endometriose. Mbtc: ik zou naar de gyn gaan na deze ronde, al was het gewoon om ff te laten checken hoe het met de endo staat. Misschien valt het reuze mee en krijg je daardoor de rust om het nog even zelf te proberen. Zo moeke heeft gesproken en ik mag het zeggen, want volgens mij ben ik de oudste en de wijste (of was jij dat toch stiekem Wheroon?) Nou en nu dan ff mijn verhaal van vandaag: vanochtend FM gehad en er ligt rechts een mooie eitje klaar. Heb net m'n pregnyl gezet (een uur later dan voorgeschreven: living on the edge ) en woensdag IUI. Dit was een andere fertiliteitsarts dan waarmee we afgelopen vrijdag het gesprek hadden. Ik heb mijn zorgen en bedenkingen m.b.t. die 3 maanden overgang (lucrin) aangegeven en zij stelde voor dat ze het nog een keer in de groep (met 2 gyns en de andere fertiliteitsarts) te bespreken of het in mijn geval echt nodig is om 3 maanden aan de lucrin te moeten. Zij zij dat mijn cystes wel stabiel zijn. Ze zitten er al een paar maanden, maar zijn niet groter geworden. Ik hoef dus niet direct bang te zijn dat in mijn eigen cycli de cycten alle kanten op gaan groeien . Bovendien zullen de cysten hoogst waarschijnlijk niet verdwijnen door de lucrin, maar hooguit ietsje kleiner worden. Dus ja, hoeveel effect heeft dat spul uiteindelijk in mijn geval? Ze zei dat het wat een twijfelgeval was. Bij zware endometriose dan moet je het wel doen, ook omdat die vrouwen vaak enorme last hebben rondom en tijdens de menstruatie. Maar dan zit het ook op allerlei plekken. Ik heb alleen 2 cysten in mijn linkereierstok als het goed is, want tijdens de kijkoperatie was er niets geen endometriose gezien. Dus misschien heeft het wel helemaal niet zoveel zin om mij zolang in de overgang te zetten. Volgende week hoor ik wat ze er als team van vinden. Als ze dan met z'n allen vinden dat het beter is om wel aan de lucrin te gaan, dan weet ik in elk geval zeker dat het goed is om te doen. Had ik hier al verteld dat ik ook bij een acupuncturist ben geweest? In elk geval: ik had de acupuncturist ook via de mail op de hoogte gesteld van het plan van de overgang. Ze belde me vanavond en ja als ze me in de overgang gingen brengen kon ze niet zoveel betekenen wat betreft de fertiliteitsbevorderende kruiden. Dat had ik ook al bedacht natuurlijk. Maar misschien dat dat straks toch nog kan als blijkt dat ik niet aan de lucrin hoef. Ik krijg het spul in elk geval voor de resterende periode van mijn cyclus. Het zijn chinese kruiden, ik kan ze waarschijnlijk woensdag ophalen, ben benieuwd . Ach ja, wie niet waagt wie niet wint, laatste kans, dus alles op alles dan maar!
Wherona: die kijker wordt 'm trouwens niet... ik heb haar gezien, want de makelaar kwam te vroeg en wij waren nog niet vertrokken... en ik vond haar ook nog al suffig en ons huis is niet geschikt voor suffe mensen denk ik . Op naar de volgende!
Hihi dat bedoelde ik met uitvechten Pien ik vermoedde al dat je niet 'beschermd' hoefde te worden. Mooi dat er een eitje klaar ligt. En soms moet je een klein risico nemen in het leven. Ik hoop dat het fantastisch uit pakt voor je! Tsjah en nu ik.... Ook wij hebben een wens voor een tweede. Maar wanneer... Is zó moeilijk. Op zich zijn we er beide klaar voor, maar die helse zwangerschap gooit wat roet in het eten. Wat als het weer zo gaat. Dan kan ik de kleine niet eens meer tillen. Mócht het snel raak zijn natuurlijk... Hmmm
Pien ik ben 31 maart wordt ik weer een jaartje ouder hihi hopelijk zit het mnmee en hoef je niet 3 mnd de overgang in klinkt ook zo tegenstrijdig. maar als het nodig is dan moet het maar. frummelk kan me je angst wel voorstellen hoor, lastige beslissing. wij hadden ook nooit gedacht dat het zo snel raak zou zijn. mbtc ook ik wil nogmaals tegen je zeggen dat je hier lekker moet blijven schrijven en ook over je wens. en misachien heeft pien wel gelijk en moet je maar naar de gyn gaan al is het indd alleen maar om je gerust te stellen.
Goed aangevoeld frum . Tsja joh wanneer ga je er weer voor he... je weet nooit hoe snel het een tweede keer gaat. Resultaten behaald in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst . Maar je bent er wel lekker vlot weer bij anders. Ik vind dat op zich wel positief, want ik kreeg eerst de indruk dat je het misschien uberhaupt niet meer aan zou durven gezien de moeilijke start van J en de moeilijke bevalling. Het is leuk als het snel lukt, want dan zit er weinig leeftijdsverschil tussen de kindjes. Maar praktisch gezien vast erg zwaar, want ze zijn dan allebei nog zo klein en heb je er veel werk van. Als er wat meer leeftijdsverschil is, is het misschien ietsje makkelijker te handelen allemaal. Maar goed, misschien maakt dat ook wel helemaal niet uit. Ik heb zo'n vermoeden, vraag me niet waarom, dat het nog wel eens snel zou kunnen gaan bij jullie met de tweede . Wherona: oh, ok, jij wint . Werd ook wel hoog tijd voor een tweede dus Ik hoop ook dat je hier blijft schrijven mbtc! Knuffel!
Hoi meiden, oeps misschien heb ik voorbarige conclusies getrokken. Misschien is t idd beter voor mn eigen gevoel geruststelling om afspraak te maken. Amnlief en ik hebben t er wel af en toe over. Hij wil mij laten beslissen omdat het mijn lijf is en ik er wel mee worstel. Helaas komen deze problemen veel voor in de vrouwelijke lijn van mn moeder (vrouwelijk logisch duh! ) tot aan baarmoederverwijdering aan toe. Vind t zo moeilijk aan de ene kant wil je het weten aan de andere kant wil je het niet weten. Maar oke genoeg over mijn probkeem. @pien, oh spannend zeg. Hopelijk ben je :n grensgeval die niet in de overgang moet. Ken helaas iemand die dat ook heeft gehad en waars daardoor een kindje met down heeft gekregen. @frum, tja wat zal ik zeggen ga er voor. Aan de ene kant heb je mijn verhaal. Klussen duurt lang of wherona''s casus, de "snelweg" ligt er al en t staat van binnen goed aangegeven deze kant op hier moet je innestelen. Ik denk zelf dat ie per ongeluk afslag zandvoort heeft genomen ipv ijmuiden. Nee grapje hoor wherona t is je van hare gegund natuurlijk! Nogmaals sorry meiden, enne pien als je t toch wilt uitvechten kom maar op ik ben zo jong kan je makkelijk aan En wherona, dat is mn makke als ik ergens klaar mee ben moet ik afkoelen en kom ik er iop terug. Negeer wat ik zei bij okt mammas voel me hier nog steedas thuis moet alleen mn plekkie weer vinden ofzo
Komt allemaal wel weer goed mbtc ! Goh en dat verhaal over down sterkt me wel in de gedachte dat ik niet 'zomaar ff' aan de lucrin ga. Niet dat ik nou direct bang ben dat het mij ook zal overkomen, maar het is natuurlijk wel troep al die hormonenboel.
Down zit in de genen volgens mij en dat verander je volgens mij niet met medicatie.... Grappig Pien dat je dat zegt, ik heb zelf ook het gekke gevoel dat hey dit keer snel raak is.... Vandasr mijn twijfel. Zal zo uitgebreider reageren, nu beeb zijn groente geven
@frum, bij haar kwam het dat door de medicatie die de kunstmatige overgang in zn werk zette uiteindelijk in echte overgang door ging. Wij zijn begonnen met brusje toen j 9 maanden was ze is nu bijna 15, dacht wel weer snel !anger te worden. Nu nog op t wachtbankje maar t einde is in zicht. Voel t alwwer aankomen
@MBTC ah dan weet ik dat voor de volgende keer dan laat ik je gewoon effe afkoelen . Wil nog een ding tegen je zeggen vertel eens wat over J. want daar horen we weinig van laat het zwanger worden niet de overhand krijgen hoor (hoe moeilijk ook) hoe gaat het met je mooie meid En die opmerking hahahah afslag zandvoort ipv ijmuiden hahahaha die vond ik wel leuk. Ik had het ook nooit verwacht hoor dat het zo snel raak zou zijn kan het nog steeds niet geloven. We waren niet eens er echt al voor het gaan we dachten van ach het zal echt niet meteen raak zijn toen het toch zo was moesten we wel effe slikken hihi dat is weer iets heel anders als bij Davey 13 maanden te hebben gewacht. Ik hoop dat ze dan maar snel afslag Ijmuiden vinden, maar dat zal echt wel goed komen. Ik ben der ook van overtuigd dat hoe meer jij je ongerust maakt over je endo hoe moeilijker het is om in verwachting te raken ivm stress dus misschien toch beter om een afspraak te maken voor je eigen gevoel. En tuurlijk is dat doodeng want je weet niet wat je te horen krijgt maar liever nu als over een paar maanden denk ik dan. Mocht het wel verslechterd zijn dan kunnen jullie er meteen mee aan de slag zonder dat je dadelijk het idee hebt van shit had ik nou toch maar eerder een afspraak gemaakt. Het is natuurlijk helemaal aan jou maar ik begin dat endo verhaal nu iets meer te begrijpen. Maar vergeet 1 ding niet je hebt al een prachtwonder en vertel eens wat over je meisje Oeps wat een tekst hihi
ow ja en ik heb vandaag de verloskundige gebeld hoor ze vonden het heel erg leuk dat ik hun weer zou willen want had ook meteen naar het ziekenhuis gekund. neeuh vindt ze erg aardig hihi heb 31 januari onze eerste afspraak vindt het weer doodeng. @Frum zou zomaar kunnen dat het ook bij jou nu snel raak is hoe oud is J nu? @Pien super spannend morgen ik ga er gewoon vanuit dat we die hele IVF ellende kunnen overslaan het moet vindt ik. het is nu eens tijd dat jij ons de oren van de kop lult over zwangerschapskwalen hoor. GO zaadjes en eitjes GO! AFSLAG PIEN
@wheroon, met j gaat t super. Is druk bezig met praten. Als je wat zegt zit ze te kijken hoe wij dat doen. Kom inmiddels al over de 30 woorden. Ook aantal dieren weet ze al en kan ze het geluid van doen. Gaat echt super goed. Ze is heel erg eigenwijs en wat ze in haar hoofd heeft moet ook gebeuren. Temperament van haar moeder. Herken me zelf heel erg in dat kleine meisje. En ja verder alleen maar de hele dag rennen en klimmen. Schoenen gaan er in no time doorheen haha! Ik denk dat je gelijk hebt idd dat als ik ben geweest en weet hoe t er voos staat dat ik dan verdeer kan. Met man afgesproken dat we na ongi naar ha gaan voor doorverwijzing. Moet ff naam van gyn opzoeken weet alleen nog voornaam maar johan is zon voorkomende voornaam. Pff ben kapot en de dag is nog niet eens echt begonnen. J wil de hele tijd opgetild worden en voor t raam "vokels" kijken. Maar man wat word ze zwaar pas 8.5kg maar tochzo zwaar als ze niet stil zit haha! Ach ja de visafslag zal nog wel gevonden worden we zien wel wanneer. Word het niuet dit jaar dan maar volgend jaar. Moet dat kleine leeftijdsverschil ook los gaan laten je kan niet allea sturen. Zo nu ff snel douchen voordat mn schoonvader voor de deur staat. Loop al de hele dag in pyjama t is toch erg! Moet zo nog werken ook. Bah helemaal geen zin
Hahahaha 8,5 kilo.... Hmmm onze smurf is nu al 8.... Is echt een buffel ondanks zijn slechte eten haha. Maar klinkt goed. Zo mooi hoe ze zich ontwikkelen. En die afslag vinden de zwemmers vanzelf meid! Ik heb er vertrouwen in!