Mierenplaag in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Paris91, 18 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Sinds gisteren opeens mieren in huis! :( Bah!
    Ik heb alles extra gepoetst, de vloer gedweild met schoonmaakazijn, mieren lokdoosjes in huis gezet en bakingsoda op het tapijt gestrooid, maar ze zijn nog niet weg.

    Wie heeft de tip?
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Misschien een goede tip: De lokdoosjes en andere maatregelen iets langer dan 1 dag de tijd geven?

    Ik vind het vooral erg komisch dat je denkt binnen een dag van de mieren af te zijn. :roflmao::roflmao::roflmao:

    Geduld is een schone zaak…..
     
    Roanna, Narcisje, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Hier ook. Eerder was het enige wat werkte veel allesreiniger met sterke citroen geur. En dan amper verdund op de vloer en het aanrecht.
    Maar nu meer ik dat ik er niet aan toe kom om die vloer meerdere keren per dag op mijn knieën te gaan dweilen (we hebben nu veel meer vloeroppervlak), dus nu toch maar een lokdoosje neergezet. Hopelijk werkt dat
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Hahaha shit, ik vind het zo vies en heb zo hard geboend. Hoopte dat het dan klaar was
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier zaten ze onder in de vaatwasser :rolleyes:
    Mijn man heeft HG muggen zooi er in gespoten en we hebben ze niet meer gezien.

    belangrijkste is de bron zoeken van waar ze vandaan komen. Dan kan je effectief handelen.
     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier werken lokdoosjes altijd heel goed. Ze kruipen hier onder de voordeur door, daar zit zo’n drempel met gootje voor water - ideaal voor een mierensnelweg. Lokdoosje buiten bij de voordeur en ze komen niet meer binnen, rennen regelrecht het lokdoosje in… Duurt een paar dagen voor het optimaal werkt, maar hier is het altijd goed in de kiem te smoren!
     
    Cindy1977 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.174
    113
    De boel goed schoonhouden, zodat er niks te halen is en lokdoosjes op de route van de deur naar binnen werken hier ook goed. Maar het duurt wel even voor ze weg zijn.
     
  8. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.918
    558
    113
    Wij hebben er ook altijd veel last van. Ook veel mieren nesten in de tuin. Goed schoonhouden binnen en lok doosjes zetten. Je komt er nooit helemaal vanaf maar door deze maatregelen wordt 't wel minder
     
  9. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Snap ik hoor, het is ook irritant, wij hebben ook bijna elk jaar wel weer ergens waar mieren naar binnen komen. Hier werken lokdoosjes wel prima (we hebben de variant waar ze niet meteen van dood gaan, maar het mee het nest innemen en dan gaan ze allemaal daar dood ;)), maar duurt wel een week voordat je er dan vanaf bent.
     
  10. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ze komen uit de voordeur, maar ze lijken daarna onder de plinten te kruipen en gaan vervolgens naar het speelkeukentje of de prullenbak.. Heb 2 lokdoosjes neergezet, maar zal er nog wel wat halen.
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.974
    8.776
    113
    Wij hadden ze ook, bij ons liepen ze zo naar de prullenbak waar we het plastic in stopte.

    We hebben de prullenbak weggehaald. De mierenlokdoosjes hebben we buiten gezet waar ze binnen kwamen. Zo konden onze katten er ook niet aan zitten.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Vorig jaar een dag last van gehad. Ik heb de looproute ingespoten met Dubro multi ontvetter, dat scheelde al heel veel want ze gebruikten die looproute niet meer. Daarna buiten een lokdoosje bij de voordeur gezet (daar kwamen ze binnen) en binnen een paar uur was het klaar.
     
  13. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Lokdoosjes proberen wel buiten te zetten, anders 'lok' je ze juist naar binnen :p
     
    Lamode en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Hier werkt gist goed, die kleine zakjes. Strooien waar ze veel lopen en hier werd t toen al snel minder.
     
  15. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.342
    12.031
    113
    Vrouw
    Hier heb ik vorige zomer wekenlang strijd gevoerd tegen die kleine beestjes. Niks hielp.
    Lokdoosjes van allerlei merken neerzetten, plekken met gif inspuiten enz. Niks hielp. Die kleine krengen bleven komen.:mad:

    In de herfst ging het over. Heel de winter geen last gehad en in het voorjaar weer. Iedere keer in de keuken. Mijn hele aanrecht vol. Schoonmaken hielp nauwelijks, ze bleven maar komen.
    Ik had gelezen dat je honing met gist moest mengen en dat neerzetten. Dat zouden ze dan meenemen naar hun nest en daar zouden ze dan doodgaan. Nou mooi niet. Ze kwamen met het hele nest naar binnen.:|
    Ze komen bij ons boven de keukenkastjes vandaan. Uit de spouwmuur? Ik heb al zo vaak rond gekeken en gezocht waar het nest zit. Nooit kunnen vinden:(

    Hier in de plaatselijke supermarkt hebben ze geen hglokdoosjes. Die had ik nog niet geprobeerd, dus die heb ik een paar dagen geleden gekocht toen in in de naburige plaats was. Die neergezet. Binnen de kortste keren was het een hele drukte bij het doosje. Een paar uur later lagen er rondom allemaal dode mieren. En sindsdien geen levende mier meer gezien in huis.:thumup:

    Hopelijk heb ik niet te vroeg gejuicht:D

    Maar mijn tip is: HG lokdoosjes!
     
    Paardenbloem en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Hier hielpen de lokdoosjes voor geen meter. Ze kwamen bij ons uit het kruipluik. Na drie weken lokdoosjes zonder effect hebben zo'n anti mieren spuitbus gekocht. Riant over de loop route heen gespoten. Het lag bezaait met dode mieren en daarna zijn ze weg gebleven. Nu al 1,5 week geen mier binnen gezien.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Hier bij de voordeur een mierennest ontdekt.. maak t steeds schoon en binnen een dag terug
    Dus mijn schoonmoeder vroeg of ik nootmuskaat had en dus eerst schoongemaakt en dat erop gedaan en buiten wat gestrooid en sinds gistermiddag nog niks gezien, hopelijk blijft het zo!
     
  18. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.399
    6.937
    113
    Vrouw
    Wij hadden een paar weken geleden precies hetzelfde. Lokdoosjes werkten niet (voldoende), pas na het strooien van mierenpoeder waren ze vrij snel weg.
     
  19. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Als je weet waar ze binnen komen kun je daar kaneel strooien, daar gaan ze niet doorheen. Toen wij ze ooit binnen hadden kwamen ze tussen de tochstroken door bij het raam en de voordeur, daar kaneel op het kozijn gestrooid (buitenkant) en ze kwamen niet meer binnen.
     
  20. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    HG mierenspray. Bij de voordeur sprayen. En 6 wkn weg zijn ze!
     

Deel Deze Pagina