Favoriete knuffel: kabouter Favoriete tv-programma: bumba Favoriete broodbeleg: kaas, en muisjes (gestampte muisjes, vlokken, gekleurde hagelslag; alles heet "muisjes") Favoriete fruit: eigenlijk alles! Ik vind dagelijks wel fruit-met-een-hap-eruit op de schaal! Favoriete dagelijks tussendoortje: fruit! Favoriete 'speciaal' tussendoortje: Koekjes! Favoriete groente: tomaatjes en courgette Favoriete drankje: thee en appelsap Favoriete activiteit binnenshuis: kleien en met de lego en autootjes spelen favoriete activiteit buitenshuis: ballen en op de glijbaan! Favoriete speelgoed: autootjes, de bal en lego Favoriete uitje: Kinderboerderij, speeltuin en een stukje fietsen om naar de boten te kijken! Favoriete boek: Jip en Janneke en Molletje Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': knopjes op de tv en oven, fruit van de schaal pakken, en vooral met alles gooien. Het liefst uit het raam! Favoriete uitspraak: "Thije doen....." met aankleden, auto rijden, koken, boodschappen doen.....
Favoriete knuffel: Beer (een zwart schaapje). Favoriete tv-programma: Sesamstraat en Woezel & Pip Favoriete broodbeleg: Chocoladepasta puur Favoriete fruit: Hij is dol op al het fruit, maar met stip op 1: Aardbei Favoriete dagelijks tussendoortje: Fruit en ontbijtkoek. Favoriete 'speciaal' tussendoortje: IJs. Favoriete groente: Tomaat. Favoriete drankje: Chocomel (krijgt hij alleen niet vaak). Favoriete activiteit binnenshuis: Bouwen, auto's en lezen. Favoriete activiteit buitenshuis: Fietsen, zandbak en glijbaan. Favoriete speelgoed: Wisselt heel erg. Momenteel Abrick. Favoriete uitje: Als het maar iets met dieren is . Favoriete boek: Hij heeft nog geen favoriet. Hij vindt alle boeken even leuk! Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': Laptop, koelkast en vriezer (die maakt hij namelijk constant open om zichzelf te bedienen ). Favoriete uitspraak: Hij heeft niet iets specifieks wat hij vaak zegt (al staat zijn mondje amper stil ), maar hij zingt wel heel vaak liedjes .
Favoriete knuffel:Maggie de beer Favoriete tv-programma: Arthur Favoriete broodbeleg: pasta Favoriete fruit: appel en mandarijn Favoriete dagelijks tussendoortje: soepstengel Favoriete 'speciaal' tussendoortje: chips Favoriete groente: broccoli Favoriete drankje: versgeperst sinaasappelsap Favoriete activiteit binnenshuis: tekenen, lezen Favoriete activiteit buitenshuis: eendjes voeren in het park Favoriete speelgoed: memory, mijn barbies van vroeger Favoriete uitje: zwembad, dierentuin, starbucks en het park Favoriete boek: Little Oink, Olivia Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': cd-speler
Favoriete knuffel:Beer Favoriete tv-programma: Koeka (Koekeloere) Favoriete broodbeleg: kaas Favoriete fruit: mango Favoriete dagelijks tussendoortje: komkommer Favoriete 'speciaal' tussendoortje: feta met olijven Favoriete groente:sperzieboontjes Favoriete drankje: moedermelk en versgeperst sinaasappelsap Favoriete activiteit binnenshuis: bouwuh (Duplo, Playmobil, blokken) Favoriete activiteit buitenshuis: buiten wandelen (rennen) Favoriete speelgoed: puzzel van een brandweerauto Favoriete uitje:naar het strand Favoriete boek: Dikkie Dik Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': Aaipet
Favoriete knuffel: Mauw mauw (knuffel poesje) Favoriete tv-programma: Buurman en Buurman Favoriete broodbeleg: Chocopasta of jam Favoriete fruit: Meloen Favoriete dagelijks tussendoortje: smoeltjes Favoriete 'speciaal' tussendoortje: stukje chocola Favoriete groente: broccoli Favoriete drankje: chocomel Favoriete activiteit binnenshuis: kleien Favoriete activiteit buitenshuis: voetballen Favoriete speelgoed: v-tech pocket Favoriete uitje: zwembad Favoriete boek: alles van dikkie dik Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': telefoon
Favoriete knuffel: Mvr Poes Favoriete tv-programma: Het Zandkasteel & Sesamstraat Favoriete broodbeleg: hagelslag Favoriete fruit: druiven en mandarijn Favoriete dagelijks tussendoortje: biscuitje Favoriete 'speciaal' tussendoortje: cake Favoriete groente: worteltjes Favoriete drankje: fruitmelk banaan Favoriete activiteit binnenshuis: met dr konijn en cavia bezig zijn, dansen Favoriete activiteit buitenshuis: fietsen, stoepkrijten,voetballen en rondje speeltuin Favoriete speelgoed: boeken en knuffels, poppen.... en eigenlijk alles Favoriete uitje: dierentuin/kinderboerderij Favoriete boek: popupboek de bezige bij Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': de telefoon en reset knop van manliefs pc Favoriete uitspraak: hmm niet echt lievelingswoordje ze klept volop meest lachwekkende ijsbeer is geen ijsbeer maar een ijsjesbeer en niet oma met de schildpadden neee t is oma kikkerpad ..... oma blij met de nieuwe benoeming Favoriete muziek: Kabouterplop.... en dan vooral de regendans en ganzenpas
Favoriete knuffel: Op dit moment een konijn, hiervoor was het altijd een Woezel & Pip-tuttel. Favoriete tv-programma: Geen, hij vindt tv niet interessant. Favoriete broodbeleg: Verschilt heel erg, maar op het moment hagelslag. Favoriete fruit: Druiven. Favoriete dagelijks tussendoortje: Mini stroopwafeltje. Favoriete 'speciaal' tussendoortje: Chips (Nibb-it). Favoriete groente: Mais. Favoriete drankje: Alles, behalve water. Favoriete activiteit binnenshuis: Alles overhoop gooien. Op het moment zijn autootjes favoriet. En die dan netjes op een rijtje zetten op de salontafel. Favoriete activiteit buitenshuis: Alles! Favoriete speelgoed: Auto's en Woezel & Pip-computertje. Favoriete uitje: Speeltuin, daar maak je hem altijd blij mee. Favoriete boek: Geen. Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': Vaatwasser, wasmachine, staart van de hond. Favoriete uitspraak: "Uh!" (Hij praat verder nog helemaal niet. )
Favoriete knuffel: zijn Tie's ( ezeltjes ) Favoriete tv-programma: Miu mau Favoriete broodbeleg: Vruchtenhagel Favoriete fruit: Banaan Favoriete dagelijks tussendoortje: Komkommer Favoriete 'speciaal' tussendoortje: Augurk en zilveruitjes ( yuk, i know) Favoriete groente: Spinazie Favoriete drankje: Chocomel Favoriete activiteit binnenshuis: Puzzelen, met de auto's rijden Favoriete activiteit buitenshuis: Trampoline, fietsen, stoepkrijten, klimmen, klussen, tractor rijden, skelter rijden. Favoriete speelgoed: Cars auto's, puzzel, traploper Favoriete uitje: Circus Favoriete boek: Dikkie dik, en dan vooral over de mieren en de beestjes onder de steen ( tot in den treure.... ) Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': Koekjespot Favoriete uitspraak: HUH, papa olifant? ( en dan in alle mogelijke combi's... Huh, mama boterkoekje, Huh, Noah dikke billen etc. ) Favoriete liedje: Bruno Mars, the lazy song. Die moet ik continu voor hem zingen, en dan doet hij de oe oe oe, oeoeoeoeoeoeeeeee hihi.
Leuk topic!! Zoon (3) Favoriete knuffel: Nijntje aan een doekje Favoriete tv-programma: Zandkasteel en Sesamstraat Favoriete broodbeleg: pindakaas Favoriete fruit: blauwe bessen Favoriete dagelijks tussendoortje: geen Favoriete 'speciaal' tussendoortje: ijs Favoriete groente: alle groene bonen Favoriete drankje: diksap Favoriete activiteit binnenshuis: knutselen Favoriete activiteit buitenshuis: apekooien in de speeltuin Favoriete speelgoed: houten trein Favoriete uitje: met de trein op pad Favoriete boek: Rambamboelie Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': de zonwering Favoriet liedje: Vader Jacob Favoriete uitspraak: Doe ik ook echt niet (als iets niet mag) Dochter (15 mnd) Favoriete knuffel: Ioorknuffeltje + speen Favoriete tv-programma: maakt niet uit als het maar beweegt Favoriete broodbeleg: maakt niet uit.. alles is lekker Favoriete fruit: blauwe bessen en mandarijnen Favoriete dagelijks tussendoortje: fruit Favoriete 'speciaal' tussendoortje: ijs Favoriete groente: bruine bonen Favoriete drankje: diksap Favoriete activiteit binnenshuis: lopen en klimmen Favoriete activiteit buitenshuis: lopen, klimmen en glijden van de glijbaan Favoriete speelgoed: alles van broerlief Favoriete uitje: lopen maakt niet uit waar Favoriete boek: Het ei (D. Bruna) Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': de tv Favoriet liedje: Alles waar je op kan dansen is mooi! Favoriete uitspraak: Uh, Uh!
Favoriete knuffel: "Nijnie" Favoriete tv-programma: Bumba, Woezel&Pip Favoriete broodbeleg: Gestampte muisjes Favoriete fruit: Mango, kiwi, perzik Favoriete dagelijks tussendoortje: Koekje Favoriete 'speciaal' tussendoortje: Waterijsje Favoriete groente: Broccoli Favoriete drankje: Vifit of een sapje Favoriete activiteit binnenshuis: Rennen en klimmen Favoriete activiteit buitenshuis: Rennen en klimmen Favoriete speelgoed:Pop Emma Favoriete uitje: Kinderboerderij/dierentuin Favoriete boek: Gonnie en alle andere gansjes Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': Afstandsbediening en mobiele telefoons.. Favoriet liedje: "Handjes draaien" van K3 Favoriete uitspraak: "Wat is er nou" of "Wat doe je nou"
Favoriete knuffel: hello kitty Favoriete tv-programma: de wereld is mooi Favoriete broodbeleg: hagelslag Favoriete fruit: peer/appel Favoriete dagelijks tussendoortje: smoeltjes/rozijntjes Favoriete 'speciaal' tussendoortje: ijs Favoriete groente: spinazie Favoriete drankje: wicky of taksi Favoriete activiteit binnenshuis: verven, kleien, spelen Favoriete activiteit buitenshuis: speeltuin Favoriete speelgoed: keukentje, theeservies Favoriete uitje: kinderboerderij Favoriete boek: wisselt, floddertje of roodkapje Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': neuspulken
Favoriete knuffel: schaap Favoriete tv-programma: Dora en Wonderteam Favoriete broodbeleg: kaas Favoriete fruit: Meloen en aardbeien Favoriete dagelijks tussendoortje: Fruit Favoriete 'speciaal' tussendoortje: krijgt ze niet Favoriete groente: Bloemkool Favoriete drankje: Water (ze krijgt niets anders) Favoriete activiteit binnenshuis: met haar thee serviesje spelen. (sinds vorige week) en op haar keyboard spelen favoriete activiteit buitenshuis: Van de glijbaan en in de zandbak spelen Favoriete speelgoed: Thee serviesje, bal Favoriete uitje: Alles met dieren Favoriete boek: Plaatjes boekjes Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': Afwasmachine Favoriete uitspraak: Die!!! (ze praat nog niet) Favoriete muziek: Caro Emerald (vooral Riviera life) en Bruno Mars (The Lazy Song vanwege het fluitje) en alles wat uit haar keyboard komt.
Favoriete knuffel: Schaapie Favoriete tv-programma: Bob de Bouwer Favoriete broodbeleg: chocopasta en Pindakaas Favoriete fruit: aardbeien Favoriete dagelijks tussendoortje: fruit, koekjes Favoriete 'speciaal' tussendoortje: haribo snoepjes Favoriete groente: worteltjes Favoriete drankje: yogho Favoriete activiteit binnenshuis: puzzelen, koken op het keukentje Favoriete activiteit buitenshuis: glijden van de glijbaan, met de kruiwagen spelen Favoriete speelgoed: keukentje Favoriete uitje: dierentuin Favoriete boek: Bumba en Dribbel Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': papa's vitrine
Wat leuk om te lezen! Hier nog een aanvulling Favoriete liedje: moeilijk! Liedjes van Elfje-elfje vinden ze allebei erg leuk, maar ook die van Annie MG Schmidt (dikkertje dap enzo) Favoriete uitspraak: "Lucas wat doe je nou?" of 'mama/papa stout? neee toch!' Neuspulken is hier ook in opkomst
Favoriete knuffel: Koetje Favoriete tv-programma: Spongebob Squarepants Favoriete broodbeleg: pindakaas met hagelslag Favoriete fruit: appel en banaan Favoriete dagelijks tussendoortje: fruitreep Favoriete 'speciaal' tussendoortje: CHOCOLADE!!! Favoriete groente: Alles met enigszins gezonde kleur wordt hier nog steeds afgekeurd... Favoriete drankje: Shrek Favoriete activiteit binnenshuis: tekenen, spelen met poppen Favoriete activiteit buitenshuis: spelen bij de speeltuin of op haar eigen trampoline Favoriete speelgoed: alle poppen! Favoriete uitje: Ballorig of iedere anders speeltuin! Favoriete boek: We zitten nu in de Sneeuwwitje fase Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': Mama's Iphone... Die ben ik dus continu kwijt
Favoriete knuffel: Heeft 'ie niet, maar hij slaapt wel altijd met een pop in bed (die heeft 'ie gekregen toen zijn zusje geboren werd) Favoriete tv-programma: Buurman en buurman, verder kijkt hij eigenlijk nooit televisie, daar heeft hij het geduld ook niet voor. Favoriete broodbeleg: hij lust eigenlijk alles en wil elke dag wat anders op brood, dus ik heb geen idee eigenlijk. Favoriete fruit: aalbessen en (galia)meloen, maar ook van fruit lust hij alles Favoriete dagelijks tussendoortje: fruit Favoriete 'speciaal' tussendoortje: snoepjes (en chips, en koekjes en ijsjes en taart en en en ... ) Favoriete groente: hiervan lust hij ook al alles, we hebben een makkelijke eter . Paprika en bleekselderij vindt 'ie momenteel het allerlekkerst, maar dat kan goed volgende week weer anders zijn. Favoriete drankje: milkshake, maar dat krijgt 'ie bijna nooit hoor. Voor thuis kauwgomballenthee en vers geperst fruitsap Favoriete activiteit binnenshuis: stoeien met mij Favoriete activiteit buitenshuis: springen op de grote trampoline Favoriete speelgoed: zijn zusje en ik . Hij speelt eigenlijk nauwelijks met speelgoed, maar hij speelt wel graag met anderen (en dan dus het liefst met mama en Isabelle ). Favoriete uitje: naar het strand, als meneertje water en zand heeft kan hij zich uren vermaken. Verder vindt 'ie het ook altijd gezellig als we een verjaardag hebben ofzo, het is echt een feestbeest. En het liefst gaat 'ie elke dag (of week) wat drinken in de kroeg . Oja, en de Efteling. Favoriete boek: Heeft 'ie niet echt. We lezen wel veel, maar hij heeft (nog) geen voorkeur, het is elke keer wat anders. Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': mama's naaispulletjes. Al m'n garen afrollen en de stoffen door elkaar gooien of er tenten van bouwen .
Favoriete knuffel: Woezel doekje met speen en Teigetje knuffel Favoriete tv-programma: Wereld is mooi, Teigetje Pooh en vriendjes Favoriete broodbeleg: pindakaas Favoriete fruit: watermeloen, druiven, appel, banaan, alles wel Favoriete dagelijks tussendoortje: koekjes Favoriete 'speciaal' tussendoortje: chips Favoriete groente: spruitjes, sperziebonen. hij lust alles behalve wortel Favoriete drankje: milkshake, maar krijgt ie bijna nooit. Hooguit paar slokjes. verder Deen sap (zo noemen we dat hier ) Favoriete activiteit binnenshuis: tv kijken Favoriete activiteit buitenshuis: naar 'paadjíé' toe, en naar opa toe Favoriete speelgoed: de hond Favoriete uitje: naar opa zwemmen en ballorig, efteling, dolfinarium Favoriete boek: Geen, hij vind ze allemaal even boeiend Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': waterbak van de kat, in de keuken komen(hij mag de keuken niet in)
Favoriete knuffel:Knuffel koe Favoriete tv-programma: Timmy tijd en Dora Favoriete broodbeleg: Speculoos pasta en vlokken Favoriete fruit: met moeite een appel Favoriete dagelijks tussendoortje: koekje/rozijntjes Favoriete 'speciaal' tussendoortje: chips Favoriete groente: 1 hapje bloemkool Favoriete drankje: appelsap Favoriete activiteit binnenshuis: puzzelen Favoriete activiteit buitenshuis: bellen blazen en op zijn loopbrommer scheuren. Favoriete speelgoed:keukentje/zaklamp Favoriete uitje: speeltuin Favoriete boek: alles van Muis Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': vaatwasser/magnetron/wasmachine Hij is 2.5 jaar
Favoriete knuffel: poppe (een 3hoekige lap met een bolletje, zelfgemaakt, ik heb er inmiddels 5, de roze is favoriet) Favoriete tv-programma: Charlie&Lola Favoriete broodbeleg: Chocopasta Favoriete fruit: Appel Favoriete dagelijks tussendoortje: ontbijtkoek Favoriete 'speciaal' tussendoortje: chocola (ze zegt koekela) Favoriete groente: doperwten en alle bonen Favoriete drankje: thee Favoriete activiteit binnenshuis: rommelen in dr keukentje Favoriete activiteit buitenshuis: in t zwembad van de glijbaan en de zandbak en schommel Favoriete speelgoed: keukentje Favoriete uitje: zwembad Favoriete boek: Rupsje nooitgenoeg en alle Bobbi boekjes Favoriete 'mag-ik-niet-aankomen-maar-ik-doe-het-toch': aarde uit de bloempotten halen Leuk topic dit , Anoek is bijna 2,5 jr