Kom snel ff kijken, moet straks naar het CB en wil voor de tijd nog een badje doen (ligt ze er mooi schoon bij op de weegschaal ). @ Evenstar: vervelend dat je nog steeds zo'n overvloed hebt. Had je de lactatiekundige nog gebeld? Ik hoop dat het mettertijd toch beter op elkaar afgestemd wordt. Hier gaat het beter, alleen als ik eerst rechts aanleg (voed nog 2 borsten per keer) dan verslikt ze zich standaard een keer tijdens het voeden. Moet dan ook echt goed een boertje laten doen, anders komt er later weer wat terug. Maar dat is niets vergeleken van wat ik bij jou lees. Hier trouwens wel nog verschonen tussendoor, anders slaapt ze al voor de tweede borst. Maar we zullen straks zien wat het resultaat is... @ Mama25, beterschap! @ Lilalief, had al gestemd op Lila! @ Dondersteen: jeetje wat balen van die knobbels. Hoop dat het snel verholpen wordt met de oefeningen. Heeft ze die tweede ook tijdens de bevalling opgelopen (dat was bij de eerste toch ook het geval??) Ben de rest even kwijt, kom later nog wel even bijlezen en verder reageren.
kzal nog eens een x komen opscheppen dat daniel zulke lange nachten maakt. vannacht wilde hij dus prompt 2 x hebben @cb's: allemaal suc6 ermee
wij gaan zo richting cb! ben benieuwd wat ons mannetje gegroeid is denk dat ie wel naar de 4 kilo toe gaat nu.. kusjes
hoe zwaar was hij bij geboorte dan? daniel is week jonger maar kan niet meer op keukenweegschaal die tot 5kg gaat
Hoi hoi Na een schreeuw avond gister (steyn heeft gehuild van 18.30 tot 23.45 uur en niet een klein beetje echt gillen.) heeft hij vanacht van 0.00 tot 07.00 uur vanmorgen. Schrok ervan heb mijn man maar eerst even laten kijken of Steyn nog wel adem haalde. Gelukkig wel natuurlijk. Had gisteravond veel last van scheetjes ondanks de pepti en infacol. Kon het zelf niet meer aan en ben in bed gaan liggen met de doppen in de oren. Man lief heeft met Steyn beneden gezeten, anders schreeuwde hij Luuc ook nog wakker. Was wel erg lekker om een nacht door te slapen. Ik ga nu maar niet hopen dat hij dit ritme vast houdt, zal vanacht wel weer gewoon komen. Hoeveel voeding geven jullie trouwens. Vindh te bij Steyn beetje lastig heb het idee dat als de fles op is hij nog wel meer had gelust. Hij smakt dan gewoon nog even door. Heb dus de laatste fles voor de nacht iets meer water (20cc) in de fles gedaan en dit ging helemaal op.
@dondersteen, dat is schrikken zeg! Hoe kan zoiets ontstaan? @Belliebel, hoe gaat het met Dinand? Jorinde heeft gisteren weer veel gehuild, maar vannacht 6 uur geslapen gelukkig. Vind het echt fijn om hier te kletsen en alle frustraties en onzekerheden te kunnen delen. THANX!!
Goedemorgen, Pffff, wat een dag gisteren!!! Aidan heeft van 1 uur 's middags tot 10 uur 's avonds GEHUILD!!! Niet normaal meer....Meneer had schone luier, voeding gehad, was hartstikke moe maar slapen ho maar!!!.....Op een gegeven moment werd ie niet eens meer stil als hij op mijn borst lag....Hij wilde echt niks (behalve huilen)...Ik was alleen thuis, manlief had zakendiner (zul ja altijd zien)....dus ik ging op een gegeven moment gewoon meehuilen!!!....Om 10uur gaf Aidan het eindelijk op en is hij als een blok beton in slaap gevallen....Vannacht kwam hij 1x voor voeding en nu ligt hij ook weer heerlijk te slapen!!! Wat een verschil met gisteren....!!! Maar waar het nu aan lag? Vannacht heeft manlief de voeding gedaan, ik was helemaal over de zeik en vooral moe....Wat vreet het energie! Zo, mijn klaagzang is weer over.....
@ Dondersteen: Getsie.....wat vervelend meid! Gelukkig lijkt Ylva er niks van te merken........ @ Foto's baby van de maand: Wat een schatjes allemaal.......Jullie maken het me moeilijk....Op wie moet ik nu stemmen??? Iene miene mutte.... @ Inbakeren: Ik baker Aidan niet volgens de richtlijnen in maar wikkel hem wel in een omslagdoek voor hij zijn bedje ingaat...Dit vind hij heerlijk....Anders loopt hij idd ook zo te trappen met zijn beentjes en te maaien met zijn armpjes....Dit geeft hem veel rust.... @ CB: Succes allemaal !!! @ Steun op het forum: Ohhh, meiden...ik ben toch zo blij met dit forum....Iedere keer als ik denk: Doe ik het nou zo slecht? Dan lees ik exact dezelfde verhalen van jullie....Dan weet ik dat ik niet alleen erin sta met al mijn onzekerheden.....Thnx voor alle steun, tips en adviezen!!! GROUPHUG!!!
bleh... nu sta ik er echt een paar uurtjes alleen voor. wim moet examen gaan doen en daarna vaarboekjes laten afstempelen dus kan hem nu niet naar binnen roepen als het nodig is. maar goed, jullie moeten het ook
Sem krijgt 7 flessen van 100cc hij weegt nu 3,5 kilo denk ik. Ik heb ook het gevoel dat ie meer wil. Ik lig nog lekker in bed de paffs te kijken met een slapende sem in me armen. Dadelijk hem effe in bad doen. Het huishouden doen en daarna lekker wandelen. Vanaf krijgen we nog kraambezoek. Kan je trouwens na 3 weken al ongi zijn? Het vloeien was over en gisteren begon het weer met helder bloed. Heb ook weer z,n ongi gevoel
Aidan weegt nu 3840 en krijgt 6 flessen van 120 water en 4 schepjes poeder...... Vanaf 3,5 kilo mogen ze dit......Merk nu dat Aidan veel tevredener is....Dus misschien moet jij ook eens kijken of je je voeding kan verhogen?! Of is Sem nog tevreden met die 100???
Hebben jullie trouwens allemaal lang gevloeid??? Bij mij was het met een week al over! Vk zei ook wel dat ik wel erg weinig bloed was verloren, zal het daarmee te maken kunnen hebben??? En als het vloeien over is, kan het dan weer opnieuw beginnen? Of kan je dat dan als een ongie rekenen??? Niet dat het aan de orde is, maar vroeg het me zo af!
Goedemorgen. Hier een redelijke nacht gehad dochter lief kwam om vier uur en ze heeft slapend haar fles leeg gedronken en kon haar slapend zo terug leggen in de wagenbak. Ik geef ook flesvoeding maar mijn dochter haald het nog niet de hoeveel heden die genoemd worden maar ze was dan ook een kleine baby net zes pond en twee gram, Ik geef haar standaard 100 maar ze drinkt het niet altijd helemaal op soms zit ze nog aan de 70, O ja en ongeveer zeven flessen nog. Maar ik denk dat het wel goed is, Moet haar wel wakker maken tijdens de voeding om haar flesje leeg te laten drinken even een boertje en soms lukt het niet maar merk ik dat ze daarna er last van heeft wat spuchen of herkouwen soms denk ik is het verstandig om haar terug te leggen, maar doe het wel hoor aan de geluiden of ze er echt last van heeft. en soms zit er wat melk aan haar mondje maar ze slaapt er soms gewoon door heen. Maar ja onzeker onzeker. Maar denk dat we het wel goed doen. Vloeien het is nu bijna drie weken geleden en nu is het er nog af en toe, Met me zoon was ik er met twee weken zo goed als er af nu is het wat langer denk zelf dat het nog een klein weekje is en dan ben ik het hoop weer kwijt en dan weer op naar de volgede menstruatie. Moeders die naar het cb moeten veel s6 en hoop dat de baby,s lekker gegroeid zijn Dat samen kunnen delen over krampjes slapen enz dat is echt heel fijn we staan niet alleen. Borstvoeding gelukkig is het bij mij bijna weg wel veel last gehad van stuwing maar geen spijt dat ik er mee gestopt ben ze heeft een week borst/fles gehad en het was prima zo. Donder wat rot idd over die twee knobbels in de nek van je kindje, Ja dat moeder gevoel van als ze aan me kind komen ik ver..ze dat word alleen maar erger kan ik je vertellen, Eerste ruzie met vriendje, Eerste ongelukje bij een ander je kan ze wel wat aan doen, Let op me kind, Maar dan komt er een periode dat je ze weer met los laten en zelf dingen moet laten uitzoeken en laten uitvinden, Kortom het moederschap is leuk maar verdomd moelijk soms. Groetjes en tot tikkens en een dikke knuf voor al
Met Dinand gaat het goed. Is nog steeds een erg tevreden mannetje, heeft alleen af en toe last van darmkrampjes (zoals elk ander kind). Hij vind het dan erg fijn om lekker met zijn buikje op mijn buik/borsten te liggen. Als ik er dan een speentje in stop slaapt hij binnen 5 minuten en kan ik hem zo weg leggen. Ideaal. En over de onzekerheden en frustraties ben ik het eens. Het is toch best fijn dat we met zijn alle in het zelfde schuitje zitten/ Maar ook met eventuele tips en trucs kom je een eind. Heeft er al iemand venkelthee geprobeerd?