De Februari 2010 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door ladytijger, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Goeiemorgen allemaal..

Hier gaat het niet zo lekker..
    We gaan om kwart voor 12 met Lila naar de HA om een verwijzing voor de kinderarts te vragen.
    Gisteren was de kinderfysio hier en ze zag Lila projectielspugen.
    Ze denkt dat Lila zo huilt mede door reflux.
    Gisteravond heb ik haar nadat ze zo brulde na het spugen wat water te drinken gegeven en kennelijk bluste dat de pijn voor eventjes.
    Reflux kan ook samenhangen met het KISS-syndroom.
    Ik vind het zo moeilijk om te zien dat ze zoveel pijn heeft..
    Ik hoop dat ze haar snel kunnen helpen, dit is slopend, zowel voor Lila als voor ons.

2. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    @ Boni;

Ik ben begonnen met de vitamines, maar het aantal B6 dat ok die site staat is aan de grens van het maximale, daar overheen kan het gevaarlijk zijn. :(

B6 verkopen ze ook niet los, alleen in complex, en daar zit maar een fractie in van wat op die site staat.
    Maar ik slik die B-complex nu netjes.

Maar! Heb ook besloten te stoppen met BV.
    Het gaf de doorslag dat Lila nóg meer spuugt als ze BV krijgt, ook al meng ik het met Nutrilon omneo.
    Het gaat allemaal het best met pure Nutrilon omneo..
    Dat maakte de keuze ineens véél makkelijker!

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hihi ga je gang :) Moet jij me maar eens vertellen hoe je het voor elkaar krijgt om voedend achter een laptop te zitten. ;)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Nou, dat is dan toch goed, dan kan je dat echt met een gerust hart doen. Ik hoop voor je dat er iets gedaan kan worden voor Lila :( Jeetje, als ik dit zo lees dan hebben wij het makkelijk met Renske zeg.

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik hoop dat je snel met haar terecht kunt. En mbt de bv, als zij het beter doet op de omneo is dat een goede beslissing toch!

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zo ben ik ook weer even. Als we straks ineens meer moeten betalen voor internet weten we waar het aan ligt:p
    Daniel slaapt nog. gister om half12 voor het laatst gehad, toen kwam hij om kwart over 7 weer, lekker bij mama in bed gebleven en nu slaapt hij nog steeds:$ Gaat dus waarschijnlijk weer net als gister, overdag veel slapen en savonds alleen maar drinken of huilen.

zijn er hier nog meer die spruw hebben? ben nu al met 2de kuurtje bezig vanaf zaterdag maar word nog steeds niet minder!

@lilalief: goed dat je nu de knoop heb doorgehakt! en sterke bij kinderarts!

@evenstar: voedende achter een laptop: lukt hier ook:) typt alleen lastig met 1 hand;)

@msl: super he als ze doorslapen!

@ninja: hoop ook voor je dat je snel weg mag daar!

7. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Lilalief jeetje meis hoop dat je snel wat voor jullie meisje kunnen doen!! Goed dat je een beslissing hebt genomen mbt bv, en idd als ze het op die voeding beter doet, is het ook beter voor jou! Knufff

@ Guppekop hier wel gehad, maar na een kuurtje verdwenen. Gister nog na laten kijken bij cb en is helemaal weg, gelukkig!
    Wel vervelend dat die kuur niet aanslaat.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    @ dingen doen tijdens voeden... ik heb ernstige hyperlactatie (en geloof me nou, dat is ECHT geen luxeprobleem!) en ik ben al blij dat ik liggend goed kan voeden. Maar ik LEES wel veel. Ben eindelijk die stapel Groene Amsterdammers aan het lezen, heerlijk! Straks ga ik ook maar weer eens wat vakliteratuur lezen tijdens het voeden. Oh. Er wordt iemand wakker... baai zwaai!

:D

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Goedemorgen.

Zo hier gaat alles ze gangetje. Karishma heeft goed geslapen vanacht ze kwam wel om de fles die ze overgeslagen had maar is daarna heerlijk gaan slapen tot de volgende fles en daarna weer lekker gaan slapen tot de volgende fles kortom mag echt niet klagen.

Heb zelfs vanmorgen wat uit kunnen slapen vriend lief is een paardagen vrij dus kunnen even samen rustig aan doen hij is wel nu op pad voor zich zelf maar laat hem ook maar even genieten van zijn vrijetijd ben al lang blij dat hij hier nog vaak is om me bij te staan.

Lilalief hoop dat ze wat kunnen vinden bij de kinderarts en dat er wat aan gedaan kan worden, En idd het is slopend voor zo wel Lila en voor jullie sterkte en knuf voor jullie.

Ninja hoop dat ze bij jou ook snel vinden wat er aanscheelt, Idd in het ziekenhuis liggen is geen pretje. Ook knuf voor jou.

Mama25 fijn dat het bij jou ook lekker loopt en doe idd lekker rustig aan als je er behoefde aan heb. Snap nog niet hoe je het allemaal alleen red ik doe het ook wel alleen maar nog steeds de hulp van vriend lief dus mag echt niet klagen..

Voor de rest ben ik het vergeten wat er geschreven is haha. Geen last van zwangerschapsdementie maar wel van kraamvrouwen dementie.

Nog drie dagen dan is mijn kleine meid ook weer vier weken oud wat gaat dat toch snel...

Vanmiddag krijgt me zoon een vriendje te spelen als dat maar goed gaat, Kind is hier nog niet eerder geweest ben benieuwd hoe het gaat. Hij begint toch wat te klagen dat ze zusje zo veel aandacht op eist. Maar zal wel nog wennen zijn voor hem. Gisteren avond liep ik terug van af me zusje en zeg tegen zoon lief wil jij de wagen duwen en dat deed hij met trots kreeg zelfs me dochter niet meer terug haha, Hij heeft heel de weg met haar gewandeld. Thuis gekomen pakte ik de wagen bak naar binnen zet het op me bed en wat doet zoon lief hij haalde helemaal het onderstel naar boven voor ze mama, Heb hem de hemel in geprezen hhih zo trots was hij op zich zelf en ik op hem, Om negen uur heb ik hem naar bed gebracht en even moeder zoon aandacht gegeven en kind helemaal opgeknapt en lekker bij gepraat dat deed hem goed en zeer zeker ook mij.. Einde ego bericht hihi

Groetjes Patricia en tot tikkens zal best wel;)

10. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Pnirmal ben eigenlijk niet anders gewend. Het is gewoon zo, en ben wel creatief met oplossingen. Zo doe ik Devin 's avonds in bad zodat ik geen dreumes rond heb lopen, met voeden zet ik Jaylinn in de box zodat ik ff rustig kan voeden. Verder gaat het eigenlijk allemaal vanzelf, en het is gewoon zo vanzelfsprekend, ik alleen met mijn 2 kids.
    Alleen het boodschappen doen ed is nog wel wat lastig met 2 kleine kinderen. Gelukkig heb ik de auto dus dat scheelt wel.

11. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Ninja:
    Hoop voor je dat je snel wat meer weet!!!
    Kan me voorstellen dat 5 dagen in onzekerheid veel te lang duren! Sterkte en beterschap!

@ Ladytijger:
    Wat fijn dat Bram weer thuis is!!! Jippie.....Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude!

@ Lilalief:
    He meid, het zit je ook niet mee!!! Wat vervelend zeg dat Lila waarschijnlijk reflux heeft bovenop kiss.....Ontzettend naar...Kan me voorstellen dat dit enorme impact op jullie heeft....Heel veel sterkte....Dikke knuffel voor jullie!

En respect dat je gekozen hebt om te stoppen met bv....

@ Doorslapende kindjes:
    Lekker he!!! Gisteren kwam Aidan om 11uur...Toen om 5....en net om 10uur...Wist niet wat me overkwam!!! Heerlijk...Nu maakte hij mij een keer niet wakker, maar was ik al op!!!....Dat voelt echt goed....

@ Weer:
    Wat een prachtig weer...Straks als meneer zijn slaap uitheeft, is verschoond en heeft gedronken ga ik eens een flinke wandeling maken!!! Hier moeten we even van genieten! Geloof dat het na morgen alweer afgelopen is met het mooie weer....

@ Lekker in het leven bonnen:
    Heb me ook maar ff aangemeld.....Altijd handig, kortingsbonnen!!!

@ Handige site:
    www.voordeelmuis.nl
    Daarop kan je altijd zien waar een bepaald product in de aanbieding is...Je typt bijv pampers in...En dan komt er precies te staan waar ze op dat moment het goedkoopst zijn!!! Erg handig!!!

@ Plannen:
    En wat zijn jullie plannen??? Ennnuhhh hoe gaat het met jullie?

12. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    dubbel geplaatst...

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    ... zucht

Is dit herkenbaar voor sommigen...

?

Ze gaat dan huilen en wil wel drinken maar is uiteindelijk toch te moe om een normale hoeveelheid te drinken. Gaat bleren en valt vervolgens acuut in slaap. Tja, reken ik een kortere voeding als voeding? Begrijp ik haar nou zo verkeerd? Ik vind de voedingen steeds zo rommelig :(

14. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Mmm, lastig idd...
    Jij geeft bv toch?
    Als het goed is neemt je kind zoveel voeding als dat ze nodig heeft!
    Hoelang laat je haar huilen voor je haar oppakt en laat drinken?
    Of is ze aan het huilen op het moment dat het echt tijd is voor een voeding?

Lastig hoor......

En als ze dan minder neemt, slaapt ze daarna dan ook korter?

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

:$:$:$

ze zijn van procter & gamble, de grote concurent van unilever!
    mijn vriend werkt voor P&G, vandaar ;)

en nee, helaas geen gratis pampers, moet het ook maar doen met kortingsbonnen..:(

ben weer even niet geweest, was een beetje druk hier.. verder ook niet veel veranderd, Fenne poept nog steeds aan de lopende band.
    heb met cb afgesproken dat ik eind deze week even contact op neem met de huisarts, om te kijken of het mogelijk is terug te gaan naar normale voeding en medicatie voor reflux, of even haar darmpjes te controleren.
    verder vanmiddag afspraak met inbakerverpleegkungdige, ben benieuwd.

even spammen:

16. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk
    goedemiddag..!!!

zo ben hier lang niet meer geweest!! had het ergg druk
    ben inmiddels verhuisd naar NEDERLAND !!!

en ben ondertussen ook bevallen van me kleine meid!! op 16 feb met 38 weken en 2 dagen. ze heet Ivy en ze is super lief klein poppetje

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gefeliciteerd nog en welkom terug in Nederland;)

18. Annej

Annej Lid

27 jul 2009
    53
    0
    0
    Harderwijk
    dank je :)

19. dennismartine

dennismartine Actief lid

11 sep 2007
    331
    0
    0
    verpleegkundige
    almelo
    @ Lilalief;
    Onze eerste heeft ook kiss gehad em daarbij hebben kinderen ook vaak reflux. Wij zijn ermee naar een osteopaat geweest maar dit bracht nniet veel op. Daaran naar een manueel therapeut en dit was wonderbaarlijk. Na de eerste behandeling was Luuc al heel anders. Heb uiteindelijk 4 behandelingen gehad en had daarna een totaal ander kind. Toen kon ik pas echt genieten.

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik heb dit met Dinand ook. Als hij BV krijgt spuugt hij opeens veel en veel meer dan als hij FV tegen dramkrampjes krijgt. Ik kijk het nog even aan, maar als ik zie dat hij het met FV veel beter doet dan BV dan stop ik er ook mee. Ik wil ook niet dat BV mijn leven gaat beheersen.

Deel Deze Pagina