De Februari 2010 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door ladytijger, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor nacontrole van de keizersnede. Jeetje dat ze dit soort dingen niet telefonisch kunnen doen zeg.

Mevrouw gaat alles goed met u? Ja hoor het gaat goed, beetje rommelige periode gehad, maar ach dat mag de pret niet drukken. Jaja oke, enneh hoe is het met de wond? Jaaa heel goed. Heb er eigenlijk vrij weinig last van gehad. Het is natuurlijk wel gevoelig, maar je moet gewoon opletten met wat je doet! aja oke, nouja goed u bent nu ontslagen, heeft u nog vragen en mocht u nog ergens last van krijgen, kunt u natuurlijk de huisarts hier over bellen. U bent nu officieel ontslagen. Aja nou fijn. Goedemorgen.

Heb wel geteld 3 minuten binnen gezeten, ze wilde de wond nieteens zien, Alleen als ik een raar dik rood litteken had. Nou dat heb ik dus niet.

Afijn ze heeft me wel op het hart gedrukt dat ik niet moet proberen om binnen een jaar weer zwanger te worden m.b.t. het genezingsproces. Nou ik was het niet van plan ook. Hoe leuk en mooi het zwanger zijn ook was. Laten we eerst deze kleine spruit maar even een jaar of 2 worden:D.

2. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Hee dames!
    Fijn om te lezen dat het met de meeste ook goed gaat!
    En sommige nog een btje tobben, het komt allemaal goed volg je moeder gevoel!!
    Wat is het zonnetje heerlijk he??
    Hier na school eerst met zijn alle naar de eendjes gewandeld, maar die lagen lekker te luieren in de zon haha
    En ik had het echt bloedheet!!!
    Heerlijk, zaterdag haalt mijn vriend de houten tuinset op, en kunnen we lekker in de tuin zitten :)!!

Nou CB controle de uitslag :
    Hij is in 6 weken tijd gegroeid van 49cm naar 56,5 niet normaal he?? haha dus meer dan een cm per week hihi :D!!
    En gewicht van 3720 naar 4370, dus het zit hem in de lengte hihi
    Eva was toen van 3060 naar 4150gr en van 46 naar 53,5cm En Sem was van 2920 naar 3850gr en van 46cm naar 51,5cm
    wat een verschillen he? ;)

Nou hier gaan we weer genieten van het zonnetje!!

3. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
  4. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
  5. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Bas heeft er een zwaar hoofd in hihi

Bekijk bijlage 59397

Grappig als ik deze foto zie is hij alweer zo verandert! het gaat zooo snel! Ik zal vanavond maar de camera weer eens leeghalen en die posten! Kun je ook zien dat het een lang ventje is ;)!

6. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
  7. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
  8. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Haha geweldig die foto's:D.

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Pfff weet je waar ik trouwens een klein beetje moe van wordt...moeders en schoonmoeders. Het zijn schatten van mensen hoor, echt waar, maar af en toe. BEgrijp heel goed dat ze optimaal van hun kleinzoon willen genieten, maar moet ik daarvoor echt mijn dagelijkse bezigheden voor opzij schuiven?

Gisteravond belde mijn moeder met de mededeling: Ik kom morgenochtend langs. Nou dat gaat niet lukken want moet voor controle naar het ziekenhuis. ALWEER? je bent afgelopen maandag al geweest. Ja dat was voor Dinand, deze keer is voor mijzelf. Oh waarvoor? Nou nacontrole van de keizersnede misschien?!? OOOOOOH maar dat heb ik ook gehad (mijn moeder is heel erg goed met alles op zichzelf betrekken, want zei heeft alles wat een ander heeft gehad ook meegemaakt) Let maar op mijn woorden, er wordt morgen een uitstrijkje gemaakt bij je.

Nou kon dus vanmorgen doodleuk mijn moeder even bellen om te vertellen dat er helemaal geen uitstrijkje gemaakt is. Pfff nou je had haar moeten horen, jaaa en bij je zusje werd dat wel gedaan, en waarom nu opeens niet. Ma dat is ruim 8 jaar geleden, tijden veranderen...

Pfff vermoeiend.

Net belde mijn schoonmoeder op om te vragen of ik gezellig bij me schoonzus in de tuin kwam zitten. Ben lekker bezig met poetsen en schoonmaken in mijn huisie. Kan wel merken dat het lente wordt, die 2 kattenbeesten verharen als een gek. Moet dus nu echt elke dag stofzuigen. Ik leek volgens haar wel gek dat ik met dit weer ging schoonmaken. Ja maar het moet gebeuren, ik loop er al een paar dagen tegen aan te hikken dat alles zo stoffig is. Dus je komt niet? Nee sorry, ik moet echt even doorgaan anders komt het nooit af.

Soms heb ik echt zoiets van ik trek die stekker nog eens uit de telefoon, wordt ik iig niet gestoord tijdens me huissie schoonmaken:p:D.

Toen had ik het al een beetje gehad. De toon waarop ze alles zei irriteerde me verschrikkelijk

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    oh zie nu pas dat mijn bericht niet klopt:p...die laatste zin hoort ergens halverwege...

11. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hallo dames,

ja ik leef ook nog. Ben net blij als ik wat tijd voor mezelf heb...en dan komen idd de moeders en schoonmoeders nog eens voorbij gefietst. En met name mijn schoonmoeder. Vanmoren ook. Ligt de kleine nog te slapen, helpt ze me maar zo gauw als ze de kleine de fles heeft gegeven krijg ik haar in mijn handen geduwd en vertrekt ze. Dus mijn vriend maar even opdracht gegeven hier een eind aan te maken. Oooohh....heel irritant. Maar verder gaat alles wel goed. Langzaam weer alles op de de rails aan het krijgen en ik vind het steeds leuker worden. Begin Britt steeds beter te begrijpen...Genieten jullie ook zo?

12. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

boni: dank je! en ja is zeker lekker. laatste voeding 11 uur en mevrouwtje slaapt doro tot 6 uur. dat vind ik goed genoeg!

13. mamastarlight

lilalief: beterschap!

Evenstar: :D goede bank en voetensteuntje. kussen op je schoot, kind aanleggen en hoofdje op de leuning. en geduld veel geduld...voor het typen hahaha

mama: creatief moet je wel zijn denk ik.

14. mamastarlight

knorretje: dat is een beetje het ritme van lily. 11 uur, 6 uur en dan rond 9 uur. voor het weekend wel lekker dan slaap ik uit ;)

15. mamastarlight

lieve foto's!

ik ga weer doei doei

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    ... en eerst even afkomen van die melkzee, zelfs liggend voeden is een ramp (zie mijn topic bij borstvoeding... ). Hahaha veel geduld ja :D Dat is sowieso nodig. Ik moet echt mijn best doen om zelf niet gefrustreerd te raken, maar goed, het gaat vast beter op den duur.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh gewoon doen die stekker eruit :p Echt irritant, dat op zichzelf betrekken, bleeeh. Ik heb dat met sommige familie ook- vertel ik over mijn bevalling (18 uur zwoegen) dan hebben zij het zwaarder gehad: "ooh kind ik heb twee boeken gelezen tijdens die uuuuren weeen..." eh. Sorry. Maar als je nog boeken kan lezen, dan heb je niet de weeen die ik heb gehad hoor. ;)

Mijn schoonmams is niet het makkelijkste mens, maar op een heel andere manier. Die vindt dat ze niet genoeg betrokken wordt, en vervolgens wimpelt ze uitnodigingen om langs te komen af. Tja, ik vind het niet zo erg als ze niet vaak langskomt, want ze praat onophoudelijk en heeft erg dwingende manieren. Maar ja, als je vervolgens klaagt dat mijn ouders de kleine vaker zien... zucht. :x

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oooh da's niet slecht zeg!! Hier is het 's avonds een ramp, ze is dan zo moe en houdt zichzelf steeds wakker en blert dan een eind. Dus is het al vroeg op de avond laatste voeding, en dan vroeg in de nacht (12, 1 of 2 uur), midden in de nacht (3 of 4 uur) en 7/8 uur. Urgh.

Echt als een zombie sta ik dan te verschonen, maar het went :D

19. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Evenstar, ik herken je probleem niet helaas. Heb hier wel rommelige dagen maar dan meer omdat ze zo vaak komt of na de eerste borst in slaap valt. Omdat ze soms spuugt hebben we nu besloten om voor de voeding te verschonen ipv tussendoor (ze spuugde vaak als je haar neerlegt).

Miffy, oeps foutje van unilever haha. Mooie foto van Fenne en succes bij de HA. Hoop dat je ermee verder komt..

Annej, welkom terug in Nl en gefeliciteerd met de geboorte van Ivy!

Belliebel, ja die nacontrole stelt idd weinig voor hè. Ben benieuwd, moet binnenkort ook. Zal nog wel korter zijn bij een normale bevalling verwacht ik haha.

Bwtje, heerlijk weer idd, zijn vanmiddag even naar de speelplek hier in de buurt geweest. En super cijfers van het CB zeg. En origineel kaartje!

Belliebel, idd gedoe met je (schoon)moeder zeg. Alsof je alles zo aan de kant kunt schuiven.. pff.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh niks helaas Boni, wees blij :D

Wij hebben met moeite Renske in slaap gekregen, uiteindelijk had ze een vastzittend boertje en toen die eruit was, viel ze ein-de-lijk in slaap. Die zal wel vroeg weer om melk komen, dus ik ga mijn nest ook maar in.

Zwaai!

Deel Deze Pagina