De Februari 2010 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door ladytijger, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Evenstar, ik had een heel berichtje getypt, weg!!!

Wat ik zei is dat ik denk dat ze nu meer het voedende achtermelk krijgt ipv het lichte voormelk en dus langer verzadigd is. Je borst lijkt nu in balans te komen met de vraag van haar, dus ik denk dat je je geen zorgen moet maken!

2. dennismartine

dennismartine Actief lid

11 sep 2007
    331
    0
    0
    verpleegkundige
    almelo
    Hebben gisterde knoop doorgehakt, Steyn is gistermiddag opgenomen in het ziekenhuis. Was thuis niet meer te doen, hij bleef onrustig (huilen/gillen) ondanks weer nieuwe medicatie voor de reflux (3de med al weer). Vond het erg moeilijk heb ook de hele dag gehuild. Kinderarts belde gistermorgen op nadat ik de fysio had gesproken. Zei gaf aan dat zevond dat we genoeg hadden geprobeerd en Steyn graag op wou nemen. ditm aakte de beslissing wel iets makkelijker hoor. Nu ish et wel erg stil in huis. Het advies is 2x pd naar steyn toe. We gaan s'morgens om te tuttelen/bad en dan 11.00 uur de fles tot ongeveer 12.00 uur en dan van 18.30 tot 20.00 uur. Vanacht wel goed geslapen, alle drie luuc was ook goed vertrokken en vanacht niet gehoord. Voor naar bed gaan en bij wakker worden naar ziekenhuis gebeld hoe het met Steyn was gegaan. Hij liet hetzelfde patroon zien als thuis. Dat vond ik wel fijn zodat ze zien dat we niet overdrijven en er echt iets met Steyn is en niet huilt om niets.

Ben sinds gister ongesteld, niet normaal zo erg. Meer hier last van???? Mag wel 10 pakken maandverband kopen. Vooral als ik loop of druk ben voel ik gewoon dat er een golf komt. meer mensen last van??

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Fijn Angel, dat Tygo het wat beter gaat doen! Hier ook weer een gezelligere Maribel, denk dat zij ook een sprongetje/regeldagje oid gehad heeft. Ze vind het zowaar leuk om in de box te liggen en daar d'r muziekmobiel en knuffeltjes te kijken!

Nou meiden, ik moet er weer vandoor, weer een avontuurtje met de tram beleven!

Doegie!

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als je echt langdurig bv wilt blijven geven, is het wel goed om te investeren in een goede kolf denk ik. Het is wel een hele uitgave. Ik ben erg tevreden over de Medela PISA, die is dubbelzijdig, electrisch en heel geschikt voor moeders die veel werken (alles zit in een rugzakje, erg makkelijk dus). Hij kost tegen de 300 euro. :$

5. dennismartine

dennismartine Actief lid

11 sep 2007
    331
    0
    0
    verpleegkundige
    almelo
    Kun je zo huren bij de thuiszorg

6. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Jeetje Dennismartine, wat vervelend dat Steyn opgenomen moest worden, maar misschien wel beter voor allemaal zo! Hoop dat ze snel een oplossing vinden, dat is ook weer beter voor jullie allemaal!

En ja ik weet nog na Marcus de eerste ongesteldheid, kanonnen, ik ben naar de dokter gegaan voor zwaardere pijnstillers zoveel pijn!

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zijn er geen goedkopere:$

8. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Dennismartine: Jeetje zeg vervelend dat Steyn opgenomen moest worden. Miss wel even beter en gaan ze er nu wat aan doen! Knuff

@ Hier ligt Jaylinn lekker te slapen en ook Devin slaapt heerlijk in zijn wiegje in de puckababy! Was even een uitgave maar nu al zo het geld waard!
    Me ouders komen nu ff naar me toe om heel even op te passen. Had vanochtend een blousje gekocht maar is net een maatje te klein, dus moet ff ruilen... en dat is anders zo'n onderneming met 2 van die kleine spruiten hihihi

9. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    @DennisMartine: wat naar dat Steyn opgenomen is! Maar wel fijn dat er nu even goed naar hem gekeken wordt en dat jullie het blijkbaar gewoon goed in de gaten hadden allemaal. Sterkte!

10. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    ik gebruik een handkolf. Daarvan heb je eigenlijk 2 goede. Ik heb ze allebei gehad en vind ze even fijn:

- Nuby handkolf (55 euro inclusief 2 flesjes)
    - Avent Isis (60 euro ex. flesjes)

Ik kolf best veel (Werk 4 dagen) en dat gaat best met zo'n handkolf. Zeker als je alleen af en toe gaat kolven is een handkolf een goedkope, prima oplossing.

Ik heb zelf wel geprobeerd elektrisch te kolven, maar ik krijg er een soort terugschietreflex van ofzo. Geen druppel. Terwijl ik met de hand meestal wel genoeg kolf voor de opvang. Raar he?

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh, is DIT normaal. :D

Weet ik veel, ik ben gewend aan vloedgolven en lange sessies met dunne melk, veel verslikken, etc. Wat ze nu veel krijgt is voornamelijk die dikke melk (ik bestudeer het allemaal grondig natuurlijk).

Wat fijn dat Tygo nu rustiger is. Ik duim voor je dat het zo blijft ;)

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh jee, meid, dat is naar!! Veel sterkte, en ik hoop dat hij snel uit het ziekenhuis ontslagen kan worden als een rustiger mannetje.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi all.

Hier gaat het ook goed. neem een Quote van jou even. Want ik heb ondekt dat ook mijn dochter langer door slaapt inde maxicosy overdag. doe net als of we weg gaan ze word boos kijkt me aan doet haar ogen dicht en gaat slapen. haha. Komt denk omdat ze lekker ingepakt zit met jas haha deken over armen dus het is als een inbakermetoden. Nou vind het best haha ze ligt er nu in van af een uur en nu ligt ze nog !! Had gisteren al door dat ze daar beter in slaapt vorige week ook al want als ze emaal daar in ligt dan slaapt ze zo twee drie uurtjes:D.

Ogen dacht eerst dat er een blauwe gloed in haar ogen was maar dat was meer de wens van de moeder;). Ze worden mooi donker bruin net zo als haar vader, kan ook niet anders met een donkere papa he hihi.

Loense ja hier nog een echt scheel even kijken haha kan er zo om lachen als ze dat doet.

Belle wat vervelend van je buren wat ze gedaan hebben.

NOu verder niks meer te tikken en tot tikkens dan

Groetjes Patricia Arun en Karishma;)

14. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Ach kleine Steyn in het ziekenhuis...Sterkte dit lijkt me zo zwaar voor jullie!!

Slapen in de maxicosy, ze mogen toch maar anderhalf uur erin blijven? Wij willen graag op bezoek bij de fam.van mijn man daar zijn ouders al ouder zijn, dit is zo'n 2 uur durende rit. Ons werd geadviseerd onderweg te stoppen en Benthe even eruit te halen anders werd het te lang en dat wasniet goed voor de rug en nek.

Benthe is nu twee dagen zeeeeeeeer chagerijnig en wil niets, alleen maar hangen bij mama en daar een beetje jengelen. Ben dus maar begonnen met nog meer structuur in het dagritme aan te brengen, in het begin was ze er niet mee eens en liet ik haar poses van 10 min. huilen, er naar toe speentje en troosten, dit zo'n drie uur achtereen, van fles tot fles dus. Nu is het smorgens wassen en aankleden, naar beneden en de fles, daarna in het wippertje ontbijten naast mij, ze slaapt dan vaak nog een beetje door. Na een uurtje ofzo is de hut aan de kant en heb ik gegeten en wordt ze wat wakkerder, dan in de box. Na de volgende voeding is het dan ook door naar bed, drie uurtjes slapen en er weer uit voor de fles en een boodschapje oid. In die drie uurtjes kan ik me douchen, de kippies voeren en de honden uitlaten. Hierna weer twee uurtjes slapen, huiluurtje tijdens ons eten (vaste prik helaas) daarna douchen met papa, pyama aan, flesje drinken en in een verwarmt bedje. Dan slaapt ze van 19.30 tot 00.00 uur, flesje en schone luier, dan nog een keer om een uur of 3 in de nacht en de volgende is rond 7 uur waar we weer van boven af aan beginnen:) Vandaag gaat dit tot nu toe precies zoals we willen, hoop dat ze snel weer wat vrolijker wordt door de regelmaat en minder prikkels.

(ps, heb al gedreigt met een dat ik anders het zwembadje aan andere kindjes geef maar ze trok zich er weinig van aan......;))

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja dat klopt. Maar ik heb in de maxi een deken er bij gedaan onder haar rug dus ligt ze platter dus minder rond met haar rug, maar moet echt zeggen het werktttt. En als het echt blijft werken met die maxie ga ik er na een paar dagen eerst in haar bedje zetten met maxi dan langzaam aan wennen in bedje terug, En snachts slaapt ze nog in de wagenbak. Maar moet zeggen het is een verademing nu ze wat langer zo slaapt kom toe aan het huishouden laten we het zo zeggen hihi. Als ze zo wakker word dan luier fles miss weer luier ze heeft er een handje van om te poepen tijdens de fles:D. En dan even uitbuiken even spelen even wipper dan box en weer knuffelen gaat ze weer jengelen hoppa weer terug in maxi. En daar slaapt ze echt binnen tien min zonder te huilen dat geeft een moeder moed;). Maar zo als zo vaak laat ik niet te hart van stapel lopen en kijken of het echt werkt maar als het werkt is een ritme ook makkelijker aan te houden en de regelmaat trouwens ook, wand anders ben je steeds tussen de voedingen door aan het troosten vermaken en nog een troosten weer voeden omdat je denkt dat ze honger heeft. Maar ik hou hoop:D

En het zelfde van mij met steyn dat jullie snel ondekken wat er mis is met hem en jullie hem snel weer thuis hebben.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Klinkt heel erg bekend allemaal, al wordt het absoluut beter nu! Er is hoop! :) Verwarmd bedje was gisteren niet nodig, tjee onze kamer was 23 graden na een dag lente!

Maar een ritme is goed, ik ben er niet superstrikt in, maar rituelen voor de nacht zijn handig en van de ochtend ook. Verder helpt lekker wandelen met haar in de draagdoek ook tegen jengeligheid. En wij zweren bij de Puckababy! Alleen voor 's nachts, dat begint bij haar om ongeveer 21:00, dan slaapt ze tot 02:00 en dan weer tot 06:00 of 07:00. Zalig.

En over maxicosi, het is idd echt niet de bedoeling om dat als stoeltje te gebruiken, dat staat zelfs op hun site! Ik zou dan een wipstoeltje kopen.

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    pffff tis hier ik-wil-bij-mama-dag:) nou slaaptiemaar als k em wegleg ist krijse:(

hoe lang blijft steyn in t ziekehuis?

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Heeft Benthe geen last van een sprongetje? Ze is 5 weken nu...

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi let er echt op dat ze er niet te lang in zit het is idd niet zo goed en hier hebben we nog steeds het wiel nog niet uitgevonden tegen jengelen hihi. Maar als ze smiddags haar middag dutje beter doet daar in na stukje gewandeld te hebben dan moet het maar. En heb ook een wipper. Doe nog steeds me best. zo als idereen, Lekker schematje ..

Troel over dat vijf weken zijn ook Karishma is morgen vijf weken dus alles is mogelijk. En gelukkig weet ik dat aan deze periode een einde gaat komen net zo als elke periode die er nog aan gaat komen. Dat is het voordeel van al een kind hebben je weet dat het ooit beter gaat en word.;)

20. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Maar ook dat vanaf geboorte af aan alles bergen en dalen zullen zijn! Want na een periode van goed gaan komt er altijd een periode van minder goed gaan. Tenminste dat is hier, ik noem het altijd golfbewegingen.

Maar goed zo gaat het in het dagelijks leven ook, niet alleen bij kinderen!

Deel Deze Pagina