De Februari 2010 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door ladytijger, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zeer bedankt dondersteen :) en pnirmal! Ik heb steeds naar gevoel geluisterd, maar ze valt gewoon moeilijk in slaap in haar eigen wiegje. Wel heel makkelijk als ze tegen me aan ligt. Dat doe ik als het echt slecht gaat of als het niet lukt in het bedje.

Eerst stond de kinderwagen met haar wiegje hier in de huiskamer. Ik kreeg steeds het gevoel dat het licht en het zachte geluid van de tv haar stoorden, en nu doen we haar gewoon op onze slaapkamer, waar ze ook 's nachts slaapt. Want misschien was de overgang naar eigen kamertje overdag (wat ik sinds een paar dagen deed) te snel. Ze is pas een maand. En voorlopig is het slapen op onze kamer wel zo handig.

Nou hier maar even spam van Renske, die blij is met haar eerste ver-maand-dag:

2. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Evenstar: hier hetzelfde probleem. Melle vindt het ook heel lasig om overdag in zn wiegje in slaap te vallen. 's Nachts heeft ie er geen problemen mee. Gister heeft ie amper geslapen, van die hazeslaapjes in mn armen maar zodra ik hem neerleg WAKKER!! en HUILEN. Ik werd er gister moedeloos van. Isa was gister ook heel 'lastig'', veel huilen etc. dus toen ik gistermiddag alleen thuis zat met 2 huilende kindjes, een 'ontploft' huis en me af zat te vragen hoe ik moest gaan koken met een huilende baby in mn armen en een huilende peuter aan mn benen wou ik het liefste zelf ook heel hard gaan huilen.

Hebben we gister ook nog gehoord dat mn vriend (Die al weken zonder werk thuis zit) waarschijnlijk werk kan krijgen (Hij heeft voor hij werkeloos werd gewerkt in de financieele sector) maar dan allemaal projecten bij banken in Groningen en Hardewijk (wij wonen in Limburg) dat betekent dat hij doordeweeks in een hotel moet zitten en ik alleen met de kindjes thuis zit...
    Wel lastig. Als hij nee zegt heeft ie niets, en de centjes raken ook op. Het zijn beide projecten van een aantal maanden, en nu heb ik nog verlof maar als ik straks ook weer ga werken (ik werk 3 dagen in de week) lijkt het me wel zwaar; 3 dagen werken en de rest van de week in mn 1tje de kindjes doen...

Hij krjgt deze week ook nog de 'uitslag' van andere sollicitaties dus ik hoop dat daar wat uitkomt en hij deze baan niet hoeft aan te nemen.

Wel lastig...ik kan door de stress niet meer zo goed eten (verlies altijd mn eetlust als ik me niet goed voel) maar das weer niet zo goed voor de bv. Het is gewoon zo shit, die onzekerheid. Ook hebben we, omdat mn vriend al die weken zonder werk zat,totaal geen spaargeld meer en begin ik me ernstig zorgen te maken over hoe we in godsnaam de hypotheek moeten blijven btalen als ie werkeloos blijft. Het is zo vervelend, hij stuurt wel 10 brieven per week maar het schiet gewoon niet op...

Sorry voor mn gezeur meiden..ik moest ff mn verhaal kwijt. Morgen en ik weer positief en vrolijk maar vandaag ff een baaldag...

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

@ Evenstar kan je alleen maar zeggen volg je gevoel! Jaylinn sliep ook weinig en alleen op me borst was het prima. Zolang ze mij maar voelde. Jaylinn was een hele gevoelige baby die snel reageerde op prikkels. Ik had haar daarom ook vaak op me arm of borst.
    En jeee Renske alweer 1 maand, gaat snel he ;)

@ Pnirmal ja laten huilen... ken het. Zeiden ze bij Jaylinn ook, maar kan het niet over mijn moederhart verkrijgen hoor!! Zo zielig! Ik heb Jaylinn nooit lang laten huilen en is uiteindelijk goed gekomen... hahha nu kan ik haar wel laten huilen. Maar denk dat het komt omdat ze nu groter is.

@ hier wel redelijk geslapen, mannetje kwam 2x. Gisteravond lekker in bad gedaan, vond hij weer erg lekker. Ook helpt de infacol, hij is een stuk rustiger. Je merkt het meteen als ik het niet gegeven heb.
    Morgen is Devin alweer 3 weken, gaat echt hard!!

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    JOEHOE!!!! daniel heeft een nacht gemaakt van 11 tot kwart vor 8!!!! heerlijk! hij sliep ook zo! op zn buik dan;) misschien ook een tip om met renske te proberen? daniel slaapt er overdag ook langer door.

douchen met papa of mama: hoe doen jullie dat?

5. anne8

anne8 Lid

25 aug 2009
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik reageer eigenlijk niet zo vaak maar vind het wel leuk om hier mee te lezen en te reageren.
    En ik heb gelijk een vraag aan de moeders die flesvoeding geven. Hoevaak komt jullie kindje voor een voeding en hoeveel krijgt hij/zij dan?
    Mijn zoontje is 17 februari geboren en woog toen 3840gr. Vorige week is hij voor het laatst gewogen en woog toen 4035gr. Hij krijgt nu flessen van 110cc maar hij komt om de 3uur en ik vind dit erg veel.

6. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL

7. bhappy

bhappy Actief lid

19 mei 2009
    286
    0
    0
    Hier ook een onzekere mama. Jorinde slaapt overdag ook bijna niet. 'snachts wel erg goed. Zodra ik haar neerleg begint ze al te huilen.

Lastig hoor, je krijgt zoveel tips. Ze zeggen idd dat je de baby nu nog niet kan verwennen. Maar moet bekennen dat ik ook wel een 2 armen wil gebruiken om bijv. het huis schoon te maken.

Zometeen komt cb aan huis om voor de 2ex te wegen omdat ze nog niet op geboorte gewicht is, dan vraag ik het haar ook nog eens.

Fles voeding, sorry geen idee, geen zelf bv.

Ik ben in januari 29 geworden, zit dus net onder het gemiddelde;)

8. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Kinderen boven de 4 kilo mogen 5x per dag een fles van 165ml.....
    Waarschijnlijk komt je zoontje daarom ook vaker....Hij heeft misschien aan die 110cc niet genoeg! Kijk goed op de verpakking van de flesvoeding...Daar staat precies op wat een kind mag...Als je je hieraan houdt zal hij waarschijnlijk ook minder vaak komen (al is dit niet gegarandeerd)....Succes!!!

9. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Hier een zeer huilerige Aidan....Wat ie heeft? Geen idee!
    Krijgt keurig iedere 4 uur voeding, heeft daar dan ook echt genoeg aan....maar zodra ik hem in zijn wiegje leg....HUILEN!!!

Pfff, weet ff niet wat ik moet doen....Word hier zo onzeker van!!!

10. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik durf dat ook niet....onbewaakt Aidan op zijn buik laten slapen! Al merk ik ook dat ie dat heerlijk vind....

11. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Nog niet gedaan....
    Wel van plan...Ik denk dat mijn man onder de douche gaat staan, ik Aidan dan aangeef....En zodra het genoeg is geweest ik hem weer aanpak en dan ga afdrogen enzo.....

Lijkt me niks om samen te gaan douchen en dat ik dan poedelnaakt (en koud) de kleine moet gaan afdrogen en aankleden enzo....brrr, als ik er al aan denk....

12. anne8

anne8 Lid

25 aug 2009
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    @knorretje84, bedankt voor je reactie. Ik had dit idd op de verpakking zien staan maar het cb:(. Vorige week zijn ze hier geweest en toen was 100cc al te veel volgens hun.
    Neem aan dat ik niet in 1x 165 cc mag geven maar gewoon langzaam opbouwen met telkens 10 cc erbij.

Sorry voor al die vragen maar ik ben af en toe een beetje onzeker en met de antwoorden van het cb word ik niet veel wijzer.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nee niet echt. hij is sterk genoeg in zn nek. wim had er meer moeite mee dan ik maar als ik zie hoe daniel het overdag in de box doe ben ik er niet bang voor dat het hem snachts niet lukt.

@anne: dat is wel heel raar dat cb dat dan teveel vind! gewoon doen wat je gevoel zegt!

@knorretje: waarschijnlijk gewoon een huildag dan ipv een regeldag! hier ook gehad.

@bhappy: ook op de buik in de box proberen? als je aan het poetsen ben kan je toch telkens even kijken of het goed gaat

14. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Anne gewoon opbouwen en kijken of hij dan wel wat langer er tussen laat zitten...
    CB moet je met een grote korrel zout nemen...

@ hier net ff snel met me vader boodschappen gedaan, en me pa heeft lekker kibbeling meegenomen. Dus dat ga ik zometeen lekker opeten.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    [ QUOTE=liedel 1;6814162]
    ik merk dat melle ook beter slaap op zn buik. Toch durf ik hem niet op zn buik te leggen als ik hem niet regelmatig in het oog kan houden. Als hij zn hoofdje naar voren draait kan ie hem nog niet altijd terug draaien en ik ben bang dat ie dat doet als ik het niet zie...Ben je daar niet bang voor?[/QUOTE]

nee niet echt. hij is sterk genoeg in zn nek. wim had er meer moeite mee dan ik maar als ik zie hoe daniel het overdag in de box doe ben ik er niet bang voor dat het hem snachts niet lukt.

@anne: dat is wel heel raar dat cb dat dan teveel vind! gewoon doen wat je gevoel zegt!

@knorretje: waarschijnlijk gewoon een huildag dan ipv een regeldag! hier ook gehad.

@bhappy: ook op de buik in de box proberen? als je aan het poetsen ben kan je toch telkens even kijken of het goed gaat

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hier ook een mannetje dat het heerlijk vind om op zn buik te slapen, overdag ligt hij gewoon op zn rug, en 's avonds op zn buik of mijn buik.
    Jaylinn was ook al vrij vroeg een buikslaper en slaapt nu ook heerlijk op dr buikje.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Haai haai!

:)

Goede nacht gehad en als het goed is slaapt Renske nu hoewel ik via de babyfoon wel gepruttel hoor nu en dan ;)

@ samen douchen, een keer geprobeerd... en laat maar zitten, Renske vindt er niks aan. Maar het zag er zo vertederend uit, mijn blote vent met haar op de armen... helaas :p

@ buik slapen, zou ik niet durven, hoewel Renske het volgens mij lekkerder zou vinden. Of iig op de zij, want op de rug... ik weet niet ik ben zelf totaal geen rugslaper en als je als volwassene last hebt van zuur (zoals ik zelf op het eind vd zw-schap), dan lig je toch liever op zij dan op je rug. Maar goed. Wiegendood, etc. Overdag doet ze redelijk vaak een slaapje op haar buik op mijn buik ;)

@ slapen, WOW, ik ben dus niet de enige!! Fijn, maar wel vervelend voor ons allemaal, want je wordt er idd zo onzeker van! Wij hebben nu maar het volgende als probeersel: na het voeden in slaap -- dan in haar wiegje dat gewoon op onze kamer blijft staan. Dan heeft ze een omgeving om rustig te slapen. Op een gegeven moment moet ze wel verhuizen. Jee zeg, we hebben die kinderkamer niet voor niks!

@ Liedel, ik las even dat je gisteren een baggerdag hebt, echt balen, maar het ligt niet aan jou. Het is zwaar, helemaal als je meerdere kindjes hebt. Ik kan ook slecht eten als ik zit te stressen maar het is wel erg belangrijk!! Kop op!

18. bhappy

bhappy Actief lid

19 mei 2009
    286
    0
    0
    In de box, op de buik huilt ze ook helaas.

cb is net geweest. Voel mij nu weer wat minder onzeker.
    Jorinde is goed gegroeid en ziet er goed uit.
    Ze dacht dat ze overdag oververmoeid is en dan daardoor niet meer in slaap komt en 's avond zo bekaf is dat ze daardoor in slaap valt.
    We moeten meer zekerheid geven.
    Bij 1e tekenenen, voor huilen in bed leggen. Dan afwachten, bij krijsen er bij gaan zitten en troosten, weer weg gaan etc. Zodat ze zelf leert in slaap te vallen.
    Probeer het nu, maar vind dit huilen echt heel erg zielig. Hopen dat dit werkt.

19. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Doe wat je hart je ingeeft...
    Als hij niet meer lust neemt hij het flesje echt niet meer...
    Hier wilde mijn zoontje de 1e keer ook niet alles opmaken toen ik een voeding omhoog ging....Inmiddels maakt hij het flesje compleet leeg...Een kind gaat echt niet tegen heug en meug iets opdrinken...Doet ie dat toch, dan komt het er vanzelf weer uit (maar dat is minder leuk).....Je kan je kleintje dus eigenlijk nooit overvoeren....En idd...Dat cb...met een hele grote korrel zout nemen! Nu ligt je kleintje waarschijnlijk veel te huilen omdat ie te weinig voeding krijgt.....doe wat je zelf verstandig vind!

20. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik kan ook echt niet tegen dat huilen....
    Probeer nu ook om niet meteen er op af te vliegen....maar wat doet dat zeer!!!

Hoop ook voor je dat het helpt.....Hou vol!!!

Deel Deze Pagina