De Februari 2010 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door ladytijger, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

;)

Karishma ligt nu van af half tien. En dat zonder badje. Had haar eerder in badje gedaan dan normaal want ze spugd de laatste dagen haar voeding ook erg makkelijk terug, Maar maak me nog geen zorgen maak haar voeding al iets dikker met johannespitmeel, en voor de rest lijkt ze er geen last van te hebben het is redelijk normaal dat ze wat terug geven na de voeding en soms wat misselijk blijven tot na de volgede voeding, blijft het zo dan zal ik het eens laten onder zoeken, maar op hara haze en nog geen zelf vermaak tijden na is het redelijk een zonnestraaltje, met een beetje temprament. Wat zielig maar ook weer grappig is? Na het badje en dan het aankleden dat vind ze maar niks zeker niet als romper en daarna shirt over haar nekje heen moeten dan is het brullen met diepe uit halen we praten wel tegen haar en troosten ook onder tussen maar als ik dan gaat zitten met de fles zie ik soms gewoon de tranen van haar wangen lopen zielig en grappig te gelijk zo jong al lekker kunnen huilen als je dat wilt hihi een echte meid dus. Al hoe wel jongens kunnen er ook wat van haha.

Nou echt groetjes en tot morgen

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Kan inderdaad heel goed een sprongetje zijn

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hihi ja Dinand vind het badje ook heerlijk. Alleen als hij eruit moet, dan gaat het luchtalarm alweer af. Moord en brand kan hij dan gillen. Droog hem altijd heel snel af en zet dan een lekkere warme föhn op zijn lichaampje. Dan is het huilen zo over en gaat het aankleden een stuk beter.

4. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Lilalief, wat fijn dat je al wat verandering ziet in het gedrag van Lila! Hoop dat ze snel het meisje is die ze moet zijn ;) En jullie weer een stukje uitgeruster zijn!

Ik heb trouwens ook een handkolf hoor. Ik vind dat ding ook veel krachtiger dan een electrische, dus voor mij een stuk prettiger om mee te kolven. Ik heb in een paar minuutjes er behoorlijk veel melk uit.

Tja, die sprongetjes en regeldagen kunnen behoorlijk wat onzekerheid meebrengen. Zeker als je borstvoeding geeft, omdat men vaak denkt dat ze te weinig melk hebben. Laat je niet in de verleiding brengen hoor, het hoort er allemaal bij en het gaat ook allemaal weer over.

Over het te weinig melk hebben, even aan de borst-voed-goeroe's onder ons, kan dat wel? Ik heb ooit eens gehoord dat dat helemaal niet kan, te weinig melk/voedende melk hebben als je volledige borstvoeding geeft, op verzoek.
    Ik weet wel dat door stress of een ingrijpende gebeurtenis de borstvoeding terug kan lopen (is bij mij gebeurd helaas) of als je volledig afkolft. Naja misschien heb ik dat ook wel mis?!

Net mijn nieuwe hobby weer uitgeoefend ;) Ik ben erachter gekomen dat ik best aardig kan tekenen. Mijn vader deed dit altijd al, en ik stond er als kind altijd naast. En nu ging ik laatst voor de grap Maribel even tekenen en tot mijn verbazing leek hij ook nog aardig. Dus ik ben nu elke dag, voor zover het lukt, een beetje aan het tekenen (portret). Nog in de leerfase natuurlijk, maar het gaat best goed, al zeg ik het zelf!

En de kindjes... Die liggen heerlijk te slapen! Maribel zal zo nog wel wakker worden voor de laatste voeding, en dan ga ik ook mijn bedje in!

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Weltrusten hihi ja ook nog een nachtvoeding op het programma en een vroege ochtend fles ;) Maar weltrusten voor idereen dat we allemaal mogen dromen over een voeding die overgeslagen word en kinderen die dan lekker gaan komen rond een uur of zeven morgen ochtend. We zullen zien haha, Zal je net zien lig je wakker van waar blijven ze nu hihi komen we hier tikken dat we niet kunnen slapen, Net zo als toen we zwanger waren en we om de gekste tijden online kwamen haha groetjes en nu echt doeiii

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Zo weer bij.

Vanmiddag naar de dokter geweest met de kleine bultenman. Het zijn warmtepukkeltjes, dus niets aan te doen.

Gelijk even over mijn duizeligheid gehad. Heb het 2 jaar geleden ook gehad en weet ook hoe het komt. Slaapgebrek met een hoofdletter S hihi. Ben er 2 jaar geleden een half jaar echt doodziek van geweest. Suisende oren, hardkloppingen en extreme duizeligheid had ik toen last van. Dit was de periode dat we gingen samenwonen en we dus moesten klussen. Dat werd op een gegeven moment teveel. Ging standaard uit mijn werk door om te klussen. Was dus 16 uur per dag in touw om naar mijn werk te gaan en om nog eens te klussen. Na 3 weken kreeg ik opeens aanvallen dat het zwart werd voor mijn ogen. Doodeng vond ik het. Als ik in bed lag leek het wel alsof ik stomdronken was. Voelde alles schommelen. Heb zelf nog in het ziekenhuis gelegen daarvoor. Met mijn hart was alles goed overigens.

Nu ben ik dus weer richting dat punt aan het gaan. Kan me niet goed concentreren, mijn oren suisen weer licht en heb het idee dat ik mijn evenwicht niet kan vinden en ik ieder moment weer een aanval kan krijgen van dat het zwart wordt voor mijn ogen. Dit is de ziekte van meniére, gaat helaas niet meer over, maar je kan het wel onder controle houden. Heb er dan ook al ruim een jaar geen last meer van gehad.

Nadat ik uitsprak tegenover mijn huisarts dat ik bang was dat ik een keer onderuit zou gaan terwijl ik dinand in mijn armen had, knikte hij begrijpelijk. Heb gelukkig weer medicijnen kunnen krijgen.

Ik mag ze alleen niet slikken tijdens mijn BVperiode. Jaa das mooi shittie. Wil ze graag innemen, maar wat moet ik dan met mijn BV doen. Mijn huisarts zei, afkolven en weggooien...

Ja op dat punt breekt mijn hart een beetje. Ik doe al zo ontzettend veel moeite om mijn BV op gang te houden, en ik geef dinand de kleine beetjes die ik nog heb, wat de dokter overigens helemaal geweldig vind dat ik er zoveel moeite voor doe. Maar ik wil dit wel graag blijven doen. Ik kijk het dus nu even aan hoe het met mijn duizeligheid gaat, gaat wel iets beter dan gister heb ik het idee.

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Door alle stress die ik heb meegepikt toen dinand in het ziekenhuis lag is mijn voeding behoorlijk terug gelopen. Ik haal uit beide borsten nog geen hele voeding. Dinand krijgt 150 cc tegenwoordig wel op. Als ik er 100 cc uit krijg mag ik blij wezen. Uiteindelijk zal BV voor mij ophouden, al doet dat diep van binnen best pijn dat ik dit straks niet meer kan geven.

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Misschien is het wel een idee om te kolven en het weg te gooien? Hoe lang moet je t slikken? Misschien is het te overzien en kan je straks weer op oude voet verder?

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    He, maar er zijn wel tips en trucs om het weer op gang te krijgen hoor! Nachtvoedingen zijn bijvoorbeeld heel belangrijk om de borstvoeding op gang te houden/krijgen. En natuurlijk vaker aanleggen.

Hier een leuk artikel, met goede tips (had net zelf gelijk even gezocht naar mijn vraag) Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Ik heb te weinig melk

10. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    ALs ik merk dat het weer beter gaat mag ik het weer gaan afbouwen.

11. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Haha ja maar Dinand slaapt tegenwoordig 's nachts door:p. En eerlijk gezegd heb ik dat uurtje extra wat ik er nu niet meer uit hoef echt wel nodig voor mijn eigen gezondheid.

Ik kolf nog steeds de voedingen af. Ik zou dus vaker moeten gaan kolven.

Ik ga is even op de website spieken:D thnx.

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik lees inderdaad dat de melkproductie 's nachts het hoogste is. Maar dan zou ik dus 's nachts af moeten gaan kolven. pffffff begin dat ding juist helemaal spuugzat te worden:(

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja dat kan ik mij voorstellen!
    Misschien kan je eens met een lactatiekundige spreken ofzo? Misschien heeft zij wel goede tips voor jou in jou situatie? Bijvoorbeeld hoe je zo lang mogelijk de combi kan houden? Of misschien dat je 's morgens en 's avonds borstvoeding doet en de rest gecombineerd ofzo, weet ik veel ik noem maar iets hoor. Maar er zijn volgens mij best wat mogelijkheden!

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Er is een zee van mogelijkheden. Ik ga er eens over nadenken. Zou Dinand het liefste tot een half jaar BV willen geven.

15. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ga nog even kolven en dan mijn bedje in. Val zowat om van de slaap:p

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Truste dan!

Ik ga er ook vandoor.. zo de laatste voeding en dan m'n nestje in!

17. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    hier handpomp van avent ook ver mee gekomen hoor ;)
    beide dames ruim over een jaar gegeven :D
    En ook onregelmatig werken etc..

Ennuh fijn dat je BV zich nu eindelijk aan het afstemmen is!!

Hier was het gister op krik dag haha maar heeft hij ook flesjes gehad dus ja schiet nog niet op dan he haha ik heb dus vannacht extra gekolfd ook om die alcohol er toch uit te krijgen..die melk weg gedaan en hem pas vanochtend zelf gegeven en gekolfd..
    Hij kwam dus vaker gister na zijn ruk van 8,5h waar ik al bang voor was !
    Net als mama ff de stad in gaat hihi, papa zat dus voor het eerst met Bas beneden op de bank en een flessie!
    lief hoor :)
    Ik had toch 3 drankjes gedaan en wel op de tijd gelet enzo..maar voor mijn gevoel wil ik dan toch langer ertussen laten!

Nu ligt meneer weer te slapen en Eva loopt hier rond en Sem is naar dansles dus uitslapen zat er helaas niet in :(

18. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    heel veel succes en ik hoop dat er een rustig kindje straks weer terug thuis komt!

Hier nog niet ongesteld dat duurt bij mij meestal zo een 9 maandjes (IK mis het OOK ECHT niet :D!!)
    En het is in het begin altijd heftiger dat moet weer allemaal een normaal ritme krijgen..

19. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    ik had hier toen een aanbieding volgens mij 50€ voor zo'n startersding dus kolf en flesjes enzo..
    Maar het is altijd een hele aanschaf, daarom altijd kijken op internet of het goedkoper kan ;)
    Bij Sem en Eva duurde het altijd ff voordat ik dat toeschietreflex had bij Bas hoef ik hem er maar aan te houden en hij komt al!
    Normaal kolfde ik altijd met kind ook, dus dan kwam hij vanzelf, maar krijg je wel minder eruit..En soms liet ik hun eerst drinken om die toeschietreflex te krijgen dan eraf aan de andere tiet en ik die volle leegmaken hihi :D

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoe veel paar handen heb je dan nodig haha.

Goedemorgen allemaal. Hier weer alles goed;). Net weer even de laten huilen metode toe gepast hihi, ze had alles gehad gedronken gespeeld gedanst gezongen box wipper en toen was mama het zat, Mevrouw was aan het geeuwen dus denk hoppa bedje in nou heb het geweten ze heeft het zeker een half uur vol gehouden het een beetje wil niet in me bedje huiltje maar heb door gezet haha. En nu ligt ze te slapen denk ik durf niet te gaan kijken maar denk wel want is stil ze komt toch zo weer weet zeker haha. Komt goed allemaal. groetjes en een fijne zaterdag voor allemaal.;)

Deel Deze Pagina