De Februari 2010 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door ladytijger, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    @belliebel wat goed dat de borstvoeding weer op gang begint te komen.

@btwtje 12 uur poeh he dat een tijd haha.

voor de rest moet ik nog effe terug lezen.

@hier sem heeft echt al een goed ritme.
    Bijna iedere dag is het zelfde voor hem.

7.00 flesje
    daarna slapen tot 11.00
    11.00 flesje
    badje knuffelen enz
    daarna weer een slaapje in de box of op bed(soms slaap ie niet zo hoor)
    15.00 flesje
    daarna is ie eigenlijk wel veel wakker en ga ik meestal effe wandelen ofzo.
    rond ons etenstijd begint ie natuurlijk altijd te mopperen grrr
    19.00 flesje
    daarna is het nog mopperen en dan valt ie meestal in mijn armen in slaap. hij wil dan niet in bed slapen hoor alleen bij mij.
    22.30 flesje en daarna valt ie als een blok in slaap en word ie pas wakker om 7 uur. heerlijk ritme toch bn best trots op hem. Moet zeggen dat ik hem wel in dat ritme heb moeten helpen.
    Soms wat rekken met het flesje enz maar nu zit het er goed in
    Hij krijgt nu 5 flessen van 135 maar zag dat ie alweer 5x 160 mag hebben en dt kan wel kloppen want na ieder flesje blijft ie sabbelen op zijn handje. en steekt ie zijn tongentje naar buiten. Ook komt ie vaak weer een half uurtje eerder voor zijn flesje.

2. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Net schemaatje hoor Ninja! 5 flesjes, natuurlijk is het heel anders met flesvoeding maar hier drinkt ze nog 7/8/9x per dag! Maar goed ik voed ook nog niet per schema, puur wanneer zij honger heeft, maar ook dat is weer anders met flesvoeding!

En dat mopperen rond het eten, dat heb ik hier ook... En dat gaat door tot die andere 2 op bed liggen en ik weer tijd heb om haar op te pakken. Heel vervelend soms! Echt zo'n huiluurtje wat niet uit komt!

En hoe is het met jou meid? Last van de operatie?

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja het gaat hier met de dag beter. Nu beginnen de sneetjes wat te trekken en me buik doet nog veel pijn. Kan ook alleen maar op me rug slapen heel vervelend als je dat niet gewend was.
    Maar gelukkig gaat het iedere dag wat beter. Ik heb alweer gestofzuigd haha echt erg daarom was ik wel blij dat ik in het zh lag daar krijg je toch meer rust. Wel fijn dat ik sem weer kan zien en knuffelen heel de dag.

Het is wel heel gek om uit de narcose te komen. Eerst krijg je z,n kapje op en moet je diep inademen en dan word je echt heel duizelig en dan ben je weg. Dan staat er ineens iemand langs je bed te schreeuwen dat je wakker moet worden haha dan denk je ineens mmm waar ben ik. En kan je je ogen niet open houden.
    Toen begon ik te klagen dat ik z,n last had van me schouder wat deed dat zeer zeg. Maar dat komt omdat ze lucht in me buik hebben gespoten om meer ruimte te krijgen en dat trekt naar je schouder.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik moest toen van het cb op schema gaan voeden want ik voede ook op verzoek met de fles soms dronk hij dan maar een beetje. Maar moet zeggen dat dit wel een stuk rustiger is voor jezelf. Dat je ongeveer weet waneer ie moet eten en tussen door ook effe weg kunt enz

5. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Fijn dat je je weer wat beter voelt! Maarre dat stofzuigen, mag je dat wel? Je hebt toch een buikoperatie gehad?

Apart zeg, dat verhaal van je narcose en je schouder!

Ik ben ook een keer onder volledige narcose geweest maar ik kreeg vooraf 2 slaaptabletten, dus ik was eigenlijk al out voor ik in de operatiezaal kwam! Ik weet daar namelijk bijna niks meer van, kan me alleen nog die grote lampen herinneren!

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik had wel een hele knappe chirurg haha

7. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Was in slaap gevallen in bed, kwam ze vervolgens pas om 4 uur!! :$ Dus heeft ze geslapen vanaf 7 uur tot 4 uur. Dat gaan we vanavond anders doen en dan hopen dat ze dat lange eind maakt na de late voeding :D

8. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Nee, dat is niet bizar! Dat hoort erbij..
    Maak haar hier het liefst ook niet wakker, tenzij ik zie dat ze al wat onrustig is (anders ben ik bang dat ik haar uit een diepe slaap haal en haar vervolgens niet meer in slaap krijg..)

9. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Super dat de bv weer meer wordt belliebel!

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Plannen vandaag: weinig. Vanmorgen rustig aangedaan, nog even koffie gedronken bij de buren (manlief is daar in de tuin aan het helpen). Ben nu de nieuwe kolf aan het uitkoken, straks nog even wandelen met de hond en later nog even boodschappen doen voor mijn schoonmoeder. Kan manlief een flesje geven en ik later de nieuwe kolf uitproberen..
    En vanavond lekker een avondje samen thuis! Heerlijk...

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Lekker dat hij al van de spruw af is! En nu hopen dat het bij jou ook snel over is.

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Jeetje nog zo een! Ik hoop dat ze vannacht inderdaad ook zo lang slaapt maar dan tot 7 uur morgen ochtend ;) Al heb ik hier de ervaring dat het proberen de voedingen een richting op te dwingen averechts werkt...

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik heb hier voor de 100e keer de dvd 'This is it' van Michael Jackson aanstaan. Lisette en Marcus zijn fan van hem! En ze doen allebei al een heleboel dansjes na en proberen mee te zingen.
    Ik hoor dus dat er meerdere kinderen zijn die sinds zijn dood helemaal into Michael Jackson zijn, hoe komt dit toch? Ikzelf was vroeger ook fan hoor, dat is met de paplepel ingegoten, maar ik heb dat niet bij Lisette en Marcus gedaan. Lisette heeft wel de herdenkingsdienst gezien en was onder de indruk en daarna begon ze dus te vragen naar hem en wilde ook zijn dvd zien (heb er meerdere in de kast staan), Marcus lift met haar mee denk ik. Maar ik vind het erg apart hoor dat het weer helemaal opleeft! Vraag me af waar het door komt? Het dansen, de liedjes?

14. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

hoi hoi lieverds,

Wegens drukte en een gecraste compter weinig online maar ik vergeet jullie niet hoor. alles goed met iedereen?

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ja, dat is met die diepe slaap idd. Maar manlief zei wel dat ze toen hij thuiskwam wel wat lag te pruttelen.. maar hij wist niet dat ze de late voeding nog niet had gehad. Maar blijkbaar had ze ook niet zo'n honger want ze is ook gewoon weer in slaap gevallen..
    Maar goed, vanavond als ze dan weer pruttelt haal ik haar er gewoon uit.

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ga zo eerst ff boodschappen doen, manlief is thuis en heeft Mirthe op de arm (heeft last van windjes...) en Jasmijn ligt in bed. Tot later!

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat doe ik ook... toen was ze om 23 uur onrustig en heb ik haar laten drinken. Alle voedingen gingen goed, tot die van vanochtend... helaas. Ze heeft weer zo'n dag dat ik haar heel slecht aangelegd krijg, ze boert en spuugt dan ook meer dan normaal en drinkt onrustig (tja, dan krijg je die boeren).

Het is weer net als donderdag :( Raar hoor, want gisteren was ze het zonnetje in huis en klokte ze 8 voedingen weg op de gebruikelijke manier.

Mijn toeschietreflex is sterk, dat helpt niet,maar het is niet het enige. Als ze spuugt is het echt zo'n zurig ruikende slok. Het is niet veel, maar het ruikt niet naar pasgedronken melk. Tenzij ik vieze zure melk heb :)

Op dit soort momenten... met deze rommelige voedingen... oh echt het huilen staat me dan nader dan het lachen. Ik word er zo onzeker van! En dan lees je maar: je kind troosten aan de borst. Eh. Renske lijkt op zo'n moment de borst te haten, ze gaat zelfs huilen als ze hem ziet. En daar word ik ook weer heel drietig van.

Misschien toch sprongetje nogsteeds. :( Of is ze niet lekker?

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ja soms hebben ze dat dat ze moeten spugen een poosje na de voeding. Ik weet ook nog dat Marcus eens in de zoveel tijd een heleboel zure dikke voeding overgaf, dat moest hij dan kwijt denk ik.
    Maar dat zure is wel vervelend natuurlijk, dat zal hetzelfde voelen voor hen als dat het voor ons voelt. Dus daar kan ze zeker huilerig van zijn! Hoop dat ze zich morgen weer beter voelt!

19. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Welke maat hebben jullie kleintjes eigenlijk nu aan?

Maribel past nu al sommige maatjes 62! Ze had gisteren het schattigste jurkje aan dat vroeger van Lisette is geweest, echt zo lief om haar in de kleding van haar grote zus te zien!
    Dat vind ik echt leuk hoor, dat ik mooie kleding bewaard heb voor 'als we nog een meisje zouden krijgen'!
    Ik heb ook nog allemaal jongenskleding van Marcus, maar 8 april horen we of Fred zijn broertje een zoontje of een dochtertje krijgt, dus misschien kan ik die kleding ook weer kwijt, en anders wacht ik op me andere schoonzusje ;)

20. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Troeltje beterschap voor jullie!! Vervelend als ze ziek zijn he?!

@ Hier naar prenatal geweest voor borstkolf, en meteen een badsteun voor Devin gekocht. Daarna thuis weer ff stofzuigen en was vouwen want had ik nog niet gedaan. Jaylinn is bij opa en oma, dus die haal ik na het eten weer op. Devin heeft net gedronken en ligt nu in de box naar zn aliëns te kijken hahah. Heb zo'n babygym daarvan en zit muziekje bij en dan beweegt het, hij vind het leuk.
    Nou ik ga weer ff verder wat anders gebeurd er niks...

Deel Deze Pagina