De Februari 2010 mama`s

Discussie in 'De mama's' gestart door ladytijger, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja ik begrijp dit ook. Ik heb nog geen werk en moet binnen kort terug komen bij het uwv voor de wia, aan de ene kant wil ik afgekeurt blijven, waarom dat blijft prive of anders via pb. Maar aan de andere kant denk ik moet ik weer vier jaar dag en nacht bezig zijn met me kind erggg leuk maar word het niet tijd om ook wat te gaan doen met kind maar dan ook wat voor me zelf en waarom dan niet een paar uur in de week werken ik een paar uur van huis en Karishma naar de crece ik denk dat het ons bijde goed gaat doen want om weer vier jaar me leven op een laag pitje te zetten nee dat lijkt me ook niet aanlokkelijk al zou het maar een paar uur vrijwilligerswerk zijn maar ja dan zit je weer met de crece dat word niet betaald als je dat vrijwillig doet, Zal het nog eens uit zoeken of het in mijn situatie te regelen valt. Toch nog een langverhaal weer sorry meide;)

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dinand wil overdag ook graag bij mij zijn. Al ligt hij dan alleen maar in de box is het al goed. Zolang ik maar in de buurt ben. Probeer hem wel steeds vaker gewoon op bed te leggen en als je even volhoudt gaat het ook wel steeds iets beter. Maar soms is het best moeilijk dat volhouden.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoop dat Karishma binnen kort de box gewoon wat leuker vind en ik rond om haar heen wat meer kan rommelen in huis dat zou al een stuk schelen, hihi. Maar ik weet moet wat gedult houden het komt allemaal goed ze gaat straks steeds meer dingen ondekken en dan gaat ze ook wat makkijker worden en kan ik bv stofzuigen en of de was even opvouwen. Wat ik met Arun toen deed was hem tussen de schone was liggen en lekker vouwen, dus weet dat kan binnen kort ook met Karishma nog even gedult hebben;)

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik denk dat het juist wel goed is om weer te gaan werken. Ik werkte hiervoor 40 uur, vaak nog langer met overwerken erbij enz. Ik ga straks 24 uur werken. Dinand gaat maandagmiddag naar mijn schoonouders, dinsdagmiddag naar mijn ouders en woensdag naar het kinderdagverblijf. Ik denk dat het voor een kind juist goed is voor zijn of haar ontwikkeling om het naar een KDV of creche te sturen. Al is het maar 1 dag per week. Het leert met andere kinderen om te gaan en ziet voorbeelden van andere kinderen.

Ik zie dit heel erg aan een neef van mijn man. Hij heeft nu een zoon van bijna 2. Het kind spreekt werkelijkwaar geen woord. Schandalig is het wel, want op het CB hebben ze al gezegd dat hij naar een KDV moet omdat hij nog niet praat. Hij heeft verder ook geen vriendjes of vriendinnetjes omdat ze op een klein vakantiepark wonen met van die chaletjes. Hier wonen alleenmaar oudere mensen. Een sociaal leven heeft het kind dus niet echt. Het heeft nog nooit iets hoeven te delen. Maar zijn vrouw wilt niet dat het kind naar een KDV gaat omdat dat slecht is om je kind daarheen te sturen. Ik snap het ondertussen niet meer, maar ik vind het wel heel erg sneu voor het kind.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ja idd ik snap het helemaal. Arun is met twee jaar gelukkig wel drie ochtenden in de week naar een peuterspeelzaal geweest een verademing vond ik het hihi. En hij heeft daar ook heerlijk gespeeld altijd. Dus als het even kan mag Karishma wat mij betref al miss een of twee dagen in de week naar een Kdv. Eens kijken hoe ik dat kan regelen. ;) Is goed voor haar maar ook zeer zeker voor mij hihi. EN DAT ZEG IK NIET OMDAT IK HAAR ZO GRAAG WIL MISSEN HIHI. maar is wel lekker denk;) positief bedoeld;)

6. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Lekker is het zeker. En het is inderdaad niet omdat je je kind wilt missen, maar het geeft jezelf even rust. Dan hoef je is een keer niet om de zoveel uur paraat te staan om te voeden. Dat hebben we als moeder zijnde toch ook echt wel even nodig.

Over luier gesproken. Ik was Dinand vanmiddag een fles aan het geven, en zag hem rood aanlopen. Dus heb hem maar even lekker laten poepen. Na 15 minuten dacht ik nog even snel zijn flesje leeg te laten drinken en hem daarna een schone broek te geven (er zat ten slotte nog maar 30 cc in de fles). Dus hij was lekker aan het drinken, voel ik opeens iets nattigs. Trek ik zijn broek naar beneden, zit werkelijkwaar heel zijn broek vol met poep. Nouja diarree was het meer. Echt een gigantische spuitluier had hij. Het liep via beide zijkanten uit zijn luier. Heb hem gelijk maar in bad gedaan, dat vond hij helmaal niet erg natuurlijk hihi:D

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    ja ik ga nog ffies kolven, en dan lekker me bedje in. Heb het gehad voor vandaag.

Slaap lekker allemaal!

8. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    @belliebel: ik heb aan het einde van mijn verlof ook altijd wel weer zin om te werken. Dat schuldgevoel heb ik inmiddels naast me neergelegd. Ik wéét inmiddels dat ik superveel van mijn jongens hou. Maar ik vind het gewoon ook heerlijk om af en toe even geen kinderen om me heen te hebben. En geen zorgtaken te hebben.

Sinds ik kinderen heb, werk ik al 32 uur en dat is me tot nu toe goed bevallen. De jongens hebben het ook altijd leuk gehad op het KDV. Ze leren daar inderdaad ook veel.

Ik krijg wel regelmatig negatieve reacties hoor, dat ik 32 uur werk. Zeker nu ik de derde heb gekregen, verbazen mensen zich daar over. Maar wij kijken gewoon naar de kinderen. Zijn die happy & healthy? Dan gaat het gewoon goed!

Behalve dat ik er tegenop zie om te gaan werken (OVER 2 WEKEN!!!) omdat ik nog zo moe ben, heb ik er ook weer veel zin in.

9. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Fijne paasdagen allemaal!!

10. bhappy

bhappy Actief lid

19 mei 2009
    286
    0
    0
    Ja iedereen vanaf hier ook fijne pasen gewenst!!!

Spuitluiers, oeieoei, maar wel een reden om lekker te badderen :D

Werken, toen Jorinde zoveel huilde wilde ik wel weer aan het werk. Maar ik zit nu op de helft van mijn verlof. Over 6 weekjes weer werken, ik heb er op zich zin in, maar het idee om de hele dag zonder Jorinde te zijn begin ik alweer je huilen :(

Jorinde is 4800 gram en 55,5 cm. en ik heb nog maat 1, maar ik maak de luiers op en ga dan naar 2.

Vanacht heb ik echt enorm lang geslapen. Ik lag van half 10 tot half 11 op de bank te slapen. Toen Jorinde gevoed, om 4 uur weer en om half 8 weer. Heb toen gegeten en ben weer mijn bed ingekropen en werd om kwart voor 10 weer wakker :$
    Heerlijk zo bijslapen, maar heb nu wel hoofdpijn.

Nog plannen voor vandaag?

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemorgen

Namens ons ook fijne paasdagen!!

@ hier een goede nacht gehad. Devin sliep heerlijk op zn buikje en heeft 7,5 uur achter elkaar geslapen :$ Daarna heeft hij nog ff lekker bij mij in bed geslapen. Ik werd zelf wel elk uur wakker om te luisteren of hij niet wakker was ;)
    Wel lekker hoor!! Maar het bewijst maar weer dat mijn kleine ventje een echt buikslapertje is.
    Verder vanochtend ff ontbeten met me meisje, lekker afbakbroodjes enzo. Ze vond het erg gezellig.

@ Plannen vandaag: nu ff rustig thuis, straks kids ff naar bed, daarna naar mijn ouders, eieren zoeken met Jaylinn, daarna fondue'en en dan zit de dag er al weer op.

Nog ff mijn stoere ventje spammen

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wel erg vlug al weer over twee weken maar aan alle goede komt een einde.;). Gaat je weer lukken;). En dat moe zijn komt hoop ook snel voor je goed;).

Mama25 leuke spam van Devin weer. En leuk paas eieren zoeken met je meisje.

Wij doen vandaag niet veel denk. Miss even lekker weg vanmiddag i hope so hihi op bezoek even Karishma spammen.

En een fijne pasen nog voor iedereen doe er niet zo veel aan dit jaar, Ach Arun is al weer negen die geeft er niks om, meer de sint of kerst en karishma is nog net te jong volgend jaar maar eens eieren zoeken.

Groetjes en tot tikkens;)

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Onze slaapkamer was vanmorgen een slagveld van een overstroomde handkolf met melk op de vloer, doorweekte zoogcompressen, een nat truitje, poep op onze sprei en poep in mijn haar.

Dus je kunt je wel voorstellen wat voor nacht het geweest is.

:D

14. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whahahaaha jij hebt een wilde nacht achter de rug.

15. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier ook fijne paasdagen toegewenst.

Hier een goede nacht achter de rug. Dinand heeft weer lekker doorgeslapen. hier gaan we vanmiddag naar mijn ouders toe, lekker gourmetten, en dan zit voor ons de dag er ook alweer op.

Dinand ligt nu op mijn arm te slapen, de kleine lieve schat:D. Zo maar proberen om hem in zijn bedje te leggen. Kan ik tenminste even gaan douchen.

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh, ik heb ook weer zin in werk. Ik voel me daar ook schuldig over! Maar ja, ik denk dat als IK gelukkiger ben, dat ook zeer ten goede komt van mijn moeder-kwaliteiten. Ik wil op den duur wel weer 32 gaan werken, maar omdat ik een beetje een rare aanstelling heb (ik zou eigenlijk werkloos zijn als ik niet zwanger was geweest, ik heb va 7 mei nog twee maanden). Ik neem 2 dagen vakantie op per week, komen die vakantie dagen die ik nooit gebruikt heb, eindelijk een keer van pas.

De muren komen af en toe gewoon een beetje op me af, ben nou eenmaal niet iemand die dagen thuis kan zitten zonder iets te presteren. Niet dat Renske voeden en verzorgen geen prestatie is... maar je begrijpt wel wat ik bedoel.

Wat is het hier stil zeg. Ik zit hier maar te zwetsen, om te zorgen dat we niet van de 1e pagina vallen.

Reuske is weer heeeeerlijk tevreden en blij vandaag, na een tumulteuze nacht met ploftieten, een klaarwakkere Renske, een voeding in twee delen omdat ze in zo'n coma lag dat ik het maar zo liet, waarop ze zich een uur later alweer meldde (zucht...)... een enorme spuitluier die deels op onze sprei kwam en in mijn ondoordachte beweging met mijn hand, ook in mijn haar :p

En de bizarste droom ooit:

~~~~~~

Ik was bij mijn ouders en eerst lag Renske in een wipstoeltje, en ze zag er gewoon zo uit als normaal. Toen ik de volgende keer bij haar ging kijken, was ze zo groot als een ratje, en had ook een staartje, en ze rende het hele huis door, zelfs over muren. :$ Toen ik haar te pakken had (ik voel NOG hoe het voelde in mijn droom, een minibabietje met een staartje ;)), heb ik haar onder water gedompeld :( om haar te wassen (of een lesje te leren voor het rondrennen in huis).

~~~~~~

NOU JA!!

17. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    ik mag hopen dat het babypoep was 8)

18. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Dat gaat niet voor iedereen op. Ik vond het niet ontzettend pijnlijk maar het deed wel even pijn. (na 2 kids) Even zuchten dus, daarmee redde ik het prima. Mijn schoonzus viel flauw en heeft toch 3 kids!
    Ik hoor ook verhalen dat het geen pijn deed inderdaad.
    Ik denk dat ontspannen nog het beste werkt en dat kan ik wel goed denk ik.

19. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Whahaha!

Hier vanochtend ook een (baby)poep festijn! Poep van 1 hele week... :D

20. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Wat een leuke stoere kleertjes!!! Lief mannetje :)

Deel Deze Pagina