@lilalief: Sterkte met Lila, hopelijk is het snel over en kun je weer wat meer genieten... @hormonsters: heb ik sinds ik thuis ben weinig last meer van, mag ook wel na een slechte start te hebben gemaakt @collega: is gister avond laat bevallen van een zoon: Sven! Alles gaat goed. @wat ga ik vandaag doen: zo ff eten, aankleden, schatje aankleden en als het dan nog een beetje droog is vertrek ik met de trein en bus naar mijn werk, eens kijken hoe hard de kindjes alweer gegroeit zijn en ff bijkletsen met mijn collega's... Leuk! Heb er zin in Iedereen een fijne dag allemaal, thuis of op het werk! XxX
Hoi. Bedankt voor je berichtje. Doe er nu 4 schepjes op ze heeft nu haar eerste fles nog neit gespugd wel kreeg ze weer de hik. Wat ze ook zo vaak heeft. Angel en lila mirena heb hem ook laten verwijderen toen. Nu ook jasjes. Van de week ging het wel mis. Rot vriend. Hij zegt komt echt geen derde ik zeg dan moet jij ook die jasjes maar eens klaar leggen. En mochten we het eens vergeten. Trekje dan op tijd terug. Niet lachen nu allemaal he. Is idd mis gegaan. En ik wil ook echt geen derde. Angel veel plezier in blijdorp,. Maar wat een kl.. weer zeg bah hoop dat het snel opknapt. Net op het jornaal het is maar 8 graden vandaag we zitten potverdorie midden in mei...
@artis: lekker weer voor hoor! @pnirmal: ik lach wel! hihi! herkenbaar... mannen!... @hier: alles oke! heb een dolfijntje op de vloer die niet bij zn knuffel kan komen
Haaai, Oeh, met kleine oogjes op werk... Renske net naar het KDV gebracht. Nog met een restje gemengde gevoelens tegenover de leidster (die was er vorige week niet, had toen een heel lieve vervanger). Ze is aardig, en zorgt prima voor Renske. Ik moet me er maar gewoon over heen zetten dat ze mij een onzeker gevoel geeft. Maar ik baal er wel van, ik had het liever anders gehad! Het gaat om goedbedoelde 'tips'. Bijvoorbeeld: ik voed Renske 's ochtends meestal in twee delen, dat vond ze niet goed voor het ritme. Ik dus meteen uitleggen: ze drinkt bij de eerste keer dat ze wakker wordt de borst niet helemaal goed leeg. Omdat ze dan gewoon in slaap valt. Omdat het dan 5 uur of 6 uur is, ga ik zelf ook weer slapen, en dan voed ik haar om 7 uur nog een keer. Daar kreeg ik opmerkingen over dat dat niet bevorderlijk voor het ritme is. Ze is ervaren borstvoedster zelf dus ze zal wel gelijk hebben. Weet je, dit is hetzelfde als wanneer je bij het CB betutteld wordt om het een en ander. Maar van het KDV had ik het niet zo verwacht. Het is goedbedoeld, maar ik ben op de een of andere manier een beetje allergisch voor adviezen waar ik niet om vraag. Maar goed, zolang ze goed voor Renske zorgen is dit ook gewoon mijn gevoeligheid en niet iets anders. Sorry voor het zeikverhaal hoor!! Mijn gevoel is verder heel goed bij hoe ze haar verzorgen dus ik ga maar es aan de slag zodadelijk!
Hihi dat dolfijntje wil ik dan wel eens zien hihi. Ja en mannen. Hier was er een in slaap gevallen in de box en is weer wakker. Maar merk aan het huiltje dat ze nog slaap heeft dus ze moppert wat af in de box. Maar o ze is weer in slaap gevallen. Soms moet je niet te snel naar ze toe lopen ze jammeren wat af in hun slaap. Haha. Denk doe het gordijn dicht van wegen het zonnetje, Hangt er weer een bui. grrr. Ja Karishma ligt met haar box vlak bij het raam wel zo gezellig en veel licht voor haar. Maar dan gordijn open en dan weer dicht. Het zonnetje op haar is dan weer te warm heb trouwens ook weer de kachel aan gedaan brr wat was het koud hier
Dat is ook niet leuk adviezen waar je niet om vraagd Renske is jou dochter en je doet het prima zo. Niet weer twijvelen jij en Renske hebben samen een ritme opgebouwd en dat is ook heel belangrijk. Ze is er om je kind goed te verzorgen op het kdv. Niet voor adviezen. En als je dat wel nodig heb kan je het altijd zelf vragen. Soms klikt het de een meer als met de ander. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn. Helaas.
@ mammamia, jij hebt je portie ook wel gehad in het begin, fijn dat je nu juist weer stabiel bent en blij! Laat de hormonsters maar aan ons over haha @ Angel, veel plezier in Blijdorp, maar eh, wat een k*tweer heb je uitgezocht. Bleh, ik wou vanmorgen echt in mijn bed blijven liggen, wat een ellende. @ Pnirmal, fijn dat je weer van de partij bent Hoop dat Karishma snel minder spuugt! Is het in een boog of zijn het mondjes? Want bij spugen in een boog ('projectielspugen') kan je best een keer naar de huisarts. Renske geeft alleen mondjes, die drinkt denk ik gewoon af en toe meer dan ze kan hebben. Toch vind ik dat ook al vervelend voor haar, dat zuur moet toch naar voelen! @ Lila, jullie krijgen wel dubbele porties pech he Ik vind het echt heel naar voor je (en voor Lila zelf, de arme kleine)... en jij met je armen, en je had ook al echt een zware zwangerschap, het is niet eerlijk! Knuffels! @ Dondersteen, ja loslaten he. Heel moeilijk! Ik vind het ook, maar het went echt, de eerste keer KDV is verschrikkelijk, de tweede is nu al zo'n stuk makkelijker! Je MOET er aan wennen, want het hele leven ga je haar meer en meer los moeten laten. Ik vind dat ook een heel moeilijke gedachte hoor, maar ik denk zelf veel over hoe ik als persoon zelf mijn vrijheid zo hard nodig heb. Die ruimte moet ik Renske ook geven, en dat begint al vroeg, ook al met gewoon in haar eentje een beetje laten spelen af en toe, haar zelf in slaap laten komen, haar in haar eigen kamertje laten slapen (snik!), haar aan de verzorging en straks het onderwijs van anderen overlaten. Moeilijk!!! Heb nu een heel andere kijk op mijn eigen ouders!
motgen meiden, Lilia: knuffel!# Pnirmal: knuffel! Ego: gatver wat voel ik me belaberd vandaag. heb last van draaiduizeligheid en dit is niet leuk!
Dit is toch geen zeikverhaal!!! Dit soort dingen hoor je hier te kunnen vertellen. Dus gewoon doen! Wat jullie samen hebben opgebouwd dat is JULLIE ritme. Het werkt bij jullie goed! Dan is het toch goed zo? Ik zou gewoon aangeven dat je vanalles hebt geprobeert en dit ritme bij jullie past. Daar hebben ze van decreche zich aan te houden lijkt mij. Je moet ze wel je kind toevetrouwen en niet dat ze compleet andere dingen gaat doen dan dat ze gewend is. Jorinde is nu ook op de creche om te wennen, bah ik mis haar.. Ik heb niet alles gezelzen, jullie gaan zo snel! Dikke knuf voor de zieken onder ons.
Goedemorgen: @ Lilalief: He, gatsie....arme Lila! Hele dikke knuffel!!! En jeetje johhh, jij krijgt het ook goed te verduren.....Niet eerlijk!!! @ Pnirmal: Vervelend dat Karishma zoveel blijft spugen....zeker met zoveel jpm....Toch langs de huisarts??? @ Evenstar: Ohhhh, bloedirritant die adviezen waar je niet om vraagt!!! Grrr, kan ik ook slecht tegen!!! Succes op je werk vandaag!!! @ Dondersteen: Kan me voorstellen dat je het spannend vindt.....! Vragen: - neem aan dat je een lijstje hebt gemaakt met je ritme erop (wat je doet met Ylva op een dag, eettijden, rituelen enz) - hoe denkt zij over laten huilen? - is ze van plan om met Ylva weg te gaan (wandelen, met de auto?) - komt ze bij jou thuis??? HEEL VEEL SUCCES IIG!!! @ Blijdorp: Het is hier droog.....have fun....Zat er ook aan te denken om ff langs blijdorp te gaan, maar ben er nog niet helemaal over uit! @ Hormonen: Hou op.....!!! Ik slaap slecht, droom naar en bij het woord werk lopen de tranen al over mijn wangen....IK WIL NIET! @ Hoe is het verder met iedereen???
Pnirmal, gelukkig blijf je wel mee kletsen! Lilalief, dikke knuf voor jullie! Hoop dat ze snel weer opknapt. En balen van je handen etc. Ik hoop dat het meevalt... Ben blij dat jullie twee het hebben uitgesproken! Mensen die op zoek zijn naar werk, heel veel succes! Vervelend dat het zo gaat (Bellie, donder) na je verlof. Dat zou toch eigenlijk niet mogen, dat ze je zo pakken. Krijg met name bij Bellie het idee dat ze het gewoon aangrijpen om je eruit te werken nu je minder gaat werken en dat een fulltime kracht hun beter uitkomt (of heb ik het mis). Belachelijk! Wave voor alle kindjes die drie maanden zijn/zijn geworden/nog moeten worden (ha, nu heb ik iedereen meteen gehad, kan ik niemand vergeten ). Bellie, als jij vindt dat het genoeg is met de bv en je bent er klaar mee: gewoon stoppen! Dinand heeft het meest aan een tevreden moeder toch. En hij heeft het toch maar mooi binnen voor die maanden. Op fv worden ze ook groot. Evenstar, donder, alhoewel ik aan de ene kant wel weer zin heb om te werken zal het idd ook weer raar zijn. Weet nog dat ik bij Jasmijn er wel een aantal maanden voor nodig had voordat ik echt weer lekker aan het werk was. Kwam ook omdat ik nog 2x per dag kolfde (en dat ging met mijn toenmalige kolf niet zo snel als met die ik nu heb). En snap je helemaal met de tips van het kdv. So what als het niet bevorderlijk zou zijn voor een ritme, als het voor jullie werkt is het prima toch. Ik bedoel maar, Reuske, oh sorry Renske doet het er prima op. Donder, ik vond de eerste keer gastouder óók raar bij Jasmijn. Is niet gek dat je er even moeite mee hebt. Gewoon vandaag een paar keer extra bellen hoe het gaat. Dikke knuf! Mirena: hier wel wat last van bloedverlies, niets schokkends. En merk weinig van stemmingswisselingen, ik ben tevreden dus. Ben blij dat ik van de pil af ben. Mammamia, leuk een zoon voor je collega. En leuke naam ook. Pnirmal, oh ja, haha, jasjes, een knip werd niet vergoed door jouw zorgverzekeraar of niet? MSL: dikke knuf! Hoop dat je snel weer opknapt. HA wist dus niet waar het van kon komen? Raar.. Balen van het weer idd. Morgen zouden we gaan fietsen met vrienden, maar denk dat dat maar niet doorgaat. En vanmiddag nog even met Jasmijn naar de kapper. Ik wil het langer laten groeien bij haar maar op het moment zit het nergens naar als ik er geen staartjes indoe. Dus toch nog maar eventjes laten knippen.
Helleuw! @pnirmal, wanneer ga je een zwangerschapstest doen? Nee serieus, hoop voor je dat het niet raak is! Als jullie allebei geen derde willen...? Is de pil niks voor jou dan? @evenstar, succes op je werk vandaag.. en concentreer je hé? Vervelend dat de lieve vervangster er niet meer is. Goedbedoelde adviezen..mmm nee daar wordt je niet blijer van. Ze zou hooguit kunnen zeggen dat als je behoefte daaraan hebt, ze je wel wat advies kan geven. Maar een beetje betuttelend gaan doen? Bha! @dondersteen, en............ hoe gaat het nu? Heb je vertrouwen? Ben benieuwd hoe het vanavond is, of het goed gegaan is. Zal toch wel? @HORMONEN...hahaha ben blij dat de lucht weer geklaard is hier @lilalief, hoe gaat 't met Lila, nog steeds stil? Ik hoop dat het inderdaad weer wat rustiger is in haar buikje. @hier: weer een nacht van 2,5 uur slaap/ half uur voeden/ 2,5 uur slaap/ half uur voeden enz. Gisteren was Olivier te moe om de fles te drinken. Hij dronk maar 30 cc en viel als een blok in slaap. Vanavond nog maar een keer proberen dan!
heeft iemand ervaring met een kindje met verborgen reflux?? Soms denk ik dat sem dat heeft. Ik hoor hem hee de dag slikken en kouwt veel zeg maar. Ook ziet zijn tongetje altijd wit en ruikt zijn mondje zuur. Bij een boer of hik begint ie hard te huilen. Voor de rest heeft hij er niet heel veel last van met slapen enz
Waar zou dat toch aan liggen dat Olivier om de 2,5uur voeding wil?....Echt zwaar voor jou, en dan heb je er ook nog 2 rondhuppelen....Dikke knuffel!!!
@jodel jeetje zeg 2,5 uur dat lijkt me ook zwaar idd. Jammer dat ie gisteren avond de fles niet wou. Hij komt wel goed aan toch?? anders zou het micchien aan je bv kunnen liggen ofzo dat er te weing voedingsstoffen inzitten. Ik roep maar wat hoor
Vervelend zeg...... Herken wel wat van jouw verhaal. Aidan kauwt ook de hele dag....Het is net een koe die aan het herkauwen is....Ook het sabbelen op zijn handjes en constant zijn tong buitenboord is iets van de laatste week.... Als je denkt dat Sem dat heeft, misschien ff langs ha? Wanneer moet je naar cb, daar effe bespreken?
Mmmm, dat klinkt wel als......... Gelukkig is dat boogspugen over...maar naar om te zien lijkt me dat!