De februari 2010 mama's, deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door LiLaLief, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ben orthoptist. Dat wil zeggen dat ik kinderen behandel met scheelzien, luie ogen of die een bril nodig hebben, maar ook volwassenen met dubbelzien, leesklachten en hoofdpijnklachten.

Stijn kan nogal al spugen dus 2 jasjes is idd wel een idee. Weet alleen niet of we overal een wasmachine kunnen gebruiken. We gaan namelijk rondtrekken met de camper en ik weet of ze op elke camping een washok hebben.

Net nog een leuk filmpje van Stijn gemaakt. Hoe krijg ik die deur toch open ;).
    YouTube - Stijn trying to open the door

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dan zou ik voor nood ook een pakje wasmiddel wat je met de hand kan wassen gebruiken/kopen. En neem aan dat je het baby badje mee neemt. Dat is dan gelijk je wasmachine;) Of een grote emmer.

Wat leuk trouwens rond trekken met een camper waar gaan jullie heen en voor hoe lang?

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    We gaan 3 weken naar Canada. We vliegen op Calgary en dan via Montana, Idaho en Washington naar Vancouver en dan via het noorden weer terug naar Calgary. We gaan met vrienden van ons, die hebben ook een kleintje van aug 2009. Heb er echt heel veel zin in

En handwasmiddel gaat idd ook mee, maar voor mn idee wordt het dan toch minder goed schoon en cker met de spuugvlekken en zo.

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Gaaf Nelta, lekker rontrekken:D. En tja, lastig als je niet zou kunnen wassen. Maar dan denk ik maar beter iets dan niets. Ik doe bij Dinand nu bijna de hele dag een slab om, anders kan ik 3 keer per dag zijn trui gaan verschonen van het kwijlen en het eventuele spugen.

Trouwens, Dinand schiet hier echt de lengte in. 62 past echt niet meer. Manlief had hem vanmorgen een truitje maat 62 aan gegeven, hoe hij het kind erin heeft gekregen snap ik nog niet. Heb leek wel een worstje whahahaha. Ga dus van de week is even lekker kleren shoppen voor de kleine man. Denk dat ik maar meteen wat van maat 74 en 80 meeneem, anders zit ik straks weer zonder.

5. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    hallo

hier heeft wesley al maat 74 aan 68 is echt te klein en dat vind ik niet mooi staan broeken wel 68 maar shirts anders te kort hahahah
    gaan morgen een dagje naar mijn ouders naar de camping hoop dan de eerste keer te kunnen gaan zwemmen met Wesley miss vind hij er wel niks aan we gaan het zien.

slaap lekker allemaal

6. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ik zet het fruit met een klein beetje water op, als het kookt, vuur helemaal laag en dan prik af en toe in het fruit om te kijken of het al zacht is.........Wat ook helpt is even 30sec/1min in de magnetron! Wordt het ook zacht van! Ik pureer het idd met staafmixer/keukenmachine...Peer het ik toen helemaal fijn gemalen, nu bij de appel laat ik er al iets meer stukjes inzitten...

Wij hebben het tentje van deryan, die van de bever is ook fijn!

Zwem ze vandaag met de kleine/grote man!!!

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    @ Mir5555:
    Wat??? 68 al te klein!!! Jeetje johhh!
    Hier nog steeds broeken 62 en shirtjes 68 (maar daar verzuipt hij in....maar 62 van shirtjes is echt te klein)......

Veel plezier met zwemmen!!!

@ Nelta:
    Wat gaaf zeg....3 weken rondtrekken!!! Lijkt me super!!!

8. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Goedemorgen allemaal!

Heb een goede nacht gehad, Aidan werd om 8uur pas wakker, dus dat was erg relaxed....Fles gegeven en hij is weer gaan slapen! Ben nu aan het wachten tot hij wakker wordt....Ga namelijk naar mijn ouders toe (1,5uur rijden) en blijf daar 2 dagen.....

Fijne dag allemaal !!!.....Dat de zon zich maar flink mag laten zien!

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

GM./

Hier ook nog 62/68 en zal nog wel even duren. De kleren die ik van de c&a had worden wel te klein maar kan ook komen omdat ik het meeste in de droger doet en bij de c&a vaak kleren kleiner vallen.

Hier een goede nacht gehad. Karishma kwam om 0200 uur. HAHA. Ze begint de laatste weken er wel meer een handje van te maken om in de nacht te komen, Niet erg maak een fles en dan hoppa terug naar bed/ ze is lekker bij mij gaan liggen heerlijk. Maar wel idd gelijk terug slapen. Hoe het komt weet niet. Misschien dorst. Arun deed het ook als baby. Maar die sliep minder terug.

Ze ligt nu even lekker in de box. Rond te kijken in huis.;)

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zo weer lekker gezwommen. Stijn is vandaag ook onderwater geweest. Vond het zelf wel een beetje eng, maar Stijn vond het allemaal wel prima. Nu ligt hij lekker te slapen; hij was al in slaap gevallen toen ik hem in de auto zetten.

Hier vannacht ook op geweest. Stijn wil de laatste paar nachten elke keer zn speentje en vannacht wilde hij ook echt eten om half 5. Dus hier nog een beetje duf. Hoop dat hij snel weer door gaat slapen.

Ff nog lekker een theetje doen en dan maar hier aan de slag. Stijn is nu ook aan het tijgeren, dus ik blijf de vloer dweilen, alles onder de kwijl ;)

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    goeiemorgen

nelta, leuk babyzwemmen. Ook zo'n lekkere kwijlebalkje:D hier ook, en als hij de kans krijgt gaat hij er mee vingerverven:D

kleertjes: 62/68 afhankelijk van merk/winkel

fruit: ik kook dat eigenlijk nooit. een heel enkele keer de appel even in de magnetron maar de rest niet hoor!

plannen vandaag: ff de vloer zuigen en dwijlen (of daniel er op loslaten:D) e de badkamer denk. Maar mn droger heeft kuren. wim is er nu mee bezig dus dat kan nog ff niet nu

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Goedemorgen allemaal,

Oh eindelijk een nacht goed geslapen. Had nu nog wel in me bedje kunnen liggen, maar dat doen we maar niet. Dan zal je net zien dat ik vannacht weer niet lekker slaap.

Kleine man kwam vanmorgen om half 9, was dus erg lekker voor ons allemaal. Nu ga ik zijn laatste fles een kwartier vervroegen. Dus vanavond om half 11 zijn laatste fles. Zo probeer ik er steeds een kwartier af te smokkelen dat we straks rond 20.00 zijn laatste fles kunnen geven.

Whaha en vingerverven met kwijl, doettie van mij hier ook:p. Heel de vloer is drijfnat en daar gaan die handjes.

Brrr nelta, zou er ook wel moeite mee hebben om dinand koppie onder te laten gaan. Maar wil ook zeker gaan babyzwemmen met hem. Het is jammer genoeg nu vakantie en dan geven ze het hier niet. Het schijnt ook zo te zijn dat als ze op jonge leeftijd al gaan zwemmen, veel sneller hun zwemdiploma hebben.

Knor, have fun bij je ouders. Hoop dat het inderdaad nog wat zonniger wordt. Zou toch wel lekker wezen.

Oh was is klaar, maar even wasje ophangen buiten en hopen dat het droog blijft.

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    grrrr heel verhaal getypt valt internet weer weg.

@hier goed geslapen vanacht sem heeft vanb 20.00 tot 10.30 liggen slapen. Nu is ie alweer effe wakker en heeft zijn fruithapje op en een 80cc melk hij drinkt steeds minder melk.
    scheveingen was erg leuk goed weer gehad daar waaiden de buien voorbij gelukkig.
    Alleen veel buikpijn gehad veel branderige krampen in me darmen. en zaterdag en zondag bloed gebraakt dus weer naar de HA geweest en moets gelijk op hb prikken en blindedarm onsteking maar hier kwam niets uit. De assitent belde op en vertelde de uitslag en zei heel leuk ja bloed is goed tot ziens ja jamaar ik heb nog steeds pijn hoor maar was op me werk nu dus weer terug ik word er zo moedeloos van maar ja.

@kleertjes sem heeft sommige broekjes nog 56 shritjes 62.

@fruit ik kook nooit geen fruit pureer alles zo was ook niet nodig volgens het cb om het te koken alleen bij groentes.
    Groente krijgt ie nog niet dadelijk als de combi weer gemaakt is haha.

@babyzwemmen ik wil me ook op gaan geven na de vakantie.

@ knorretje veel plezier bij je ouders!!!

@pnirmal vervelend dat ze steeds weer wakker word in de nacht. Hopelijk kan je snelweer doorslapen.

@guppekop die van jullie is wel erg snel haha. Veel plezier met schoonmaken vandaag

14. Hoi allemaal,

Nelta, leuk Canada. Ben ik ook wel eens geweest omgeving Toronto.

Wij gaan ook met de Camper op vakantie, dit keer Zweden!! Heb er super veel zin in.

@kledingmaat, broek 62/68 shirtjes 68.
    @babyzwemmen, wil ik ook doen maar hier moet je op een wachtlijst...
    @ fruit koken, doe ik ook niet. Wat ik sinds kort wel doe is fruit mengen of een liga er doorheen. Vind ie heerlijk!!!

Wij zijn ook alweer een stapje verder met hapjes, kleine man heeft gisteren brocolli met rijst en pangasiusfilet op!

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.626
    9.138
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bloempje, wij zijn vorig jaar naar Noorwegen geweest, daar rond gereisd. Was erg mooi, weet niet of je het kan vergelijken met Zweden. Klinkt lekker je hapje, hoe vond hij de vis?
    Ik vond pas deze 2 sites met allemaal lekkere babyrecepten:
    Recepten voor babyvoeding, van groentehap tot fruithap | Smikkels.nl
    De Keukenkikker | Verse babyvoeding maak je zelf!

Ninja, wow Sem heeft lang geslapen.
    Moet je nu weer terug naar de ha? Lekker vaag die assistente.

@fruit, jullie doen dus gewoon appel, peer, etc zo in de staafmixer?

@zwemmen, hier geen wachtlijst, het was vandaag trouwens wel erg druk; denk een stuk of 10-12 baby's. Ik ben nu 3 keer geweest en Stijn vindt het ook erg leuk, die gaat lekker mee trappelen in het water. Hij moest onderwater door een hoepel, de zwemjuf gaf hem aan en dan moest hij heel ff los en dan mocht ik hem pakken, maar hij ging echt een soort van zwemmen onderwater, iig met zn beentjes trappelen. Daarna zat hij me ff aan te kijken van wat is dit nu weer en toen was het weer goed.

16. Bedankt voor de sites met hapjes!

Dat klinkt wel eng zeg, door zo'n hoepel en dan loslaten.
    Slikken ze dan geen water in?

17. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    moge
    Dochterlief vannacht ziek geweest. Niet te zuinig. Behoorlijke verhoging en alles er weer uit gespuugd. Ze klapte letterlijk dubbel van de buikpijn. En huilen, huilen, huilen Uiteindelijk om 23 uur in slaap gevallen en om 4 uur weer wakker geworden. Wat eten gegeven en om 5 uur weer d'r bedje in. Toen geslapen tot 8.30.
    Dus... manlief vanmorgen bijna te laat op zijn werk. Omdat we normaliter de wekker niet meer hoefde te zetten ivm dat we toch gewekt werden. hihi. Nu werd ze 1uur en 10 minuten later dan normaal. hihi.
    Het lijkt nu beter met haar te gaan. Ze kijkt weer helderder uit haar ogen en ze heeft me al 1 glimlachje toegeworpen.

Weet je wat ik trouwens erg grappig vind is dat ze tegenwoordig als ze uit bed wordt gehaald. Ze net op het nippertje haar konijn nog mee pakt uit bed. hihi. Zo schattig.

Morgen naar het ziekenhuis met dochterlief. Ben benieuwd...

Sorry, ego bericht.
    OEH! baby zwemen! Lijkt mij geweldig. Heb het er toevallig gister met een vriendin over gehad om dat samen te gaan doen.
    (LOS LATEN IN HET WATER? Wow! eng... spannend hoor... hihi)

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Eee ben een slechte mama ik geef alleen nog maar potjes fruit haha. Lekker makkelijk ga echt niet moeilijk doen. Tot zeker 8 maanden en daarna proberen al met ons mee te eten scheelt een hoop pureer mix werk.:)

Hier alleen dus nog maar fruit. Groete denk dat ik de komende dagen er groente bij gaat proberen denk sperzibonen. Heb er twee potjes van is dus vier dagen achter elkaar spersie kijken of ze het lekker gaat vinden. Zo ja ga ik er denk eens een klein aardappeltje door prakken. Kijken of ze het dan ook nog lekker vind en zo ga ik het denk opbouwen. Ze is nog geen zes maanden dus geen haast. En fruit dat eet ze al.;)

19. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Oeh vervelend, kga zo even kleren shoppen voor dat kleine mannetje whihhahahaha:D. Dat kind groeit zo uit zijn kleding, en heb nu bijna niks meer van 68, en 74 al helemaal niet. Dus kga maar even kasten uitruimen, alle te kleine kleren in een doos stoppen en dan eens kijken wat ik nodig heb.

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Spannend donder, morgen met de kleine meid naar het ziekenhuis. Wat gaan ze morgen precies doen?

En pnir, potjes fruit maken je echt geen slechte moeder hoor. Ik maak ook niet elke dag vers fruit voor hem klaar. Een potje is af en toe gewoon makkelijk:p.

Deel Deze Pagina