Even de reden waarom ik zo afwezig ben, niks om je zorgen om te maken, maar ik stond/sta de afgelopen tijd een beetje op instorten. Renske is overdag heeeel geinteresseerd in alles om haar heen, en niet echt in de borst of flesjes moedermelk... en gaat 's nachts dus inhalen. Zo heb ik de afgelopen weken al een paar keer moeten werken met maar een paar uur slaap en constant voeden. Aangezien ik bergen werk moet verzetten zie ik het soms echt even niet meer zitten. We gaan over een week bijvoeden en hopelijk is hapjes eten nieuw genoeg om haar interesse te wekken. En zit ze dan wat meer vol voor ze gaat slapen. Overdag is er ook al amper slapen bij. Gelukkig was vannacht wel te doen, alleen om 1 uur en toen ben ik zelf ook in slaap gevallen (heerlijk), en werden we om 2 uur wakker en heb ik haar gewoon nog een borst gegeven, in de hoop dat ze dan de hele nacht door zou tukken. Niet echt, maar om 4 uur weer gevoed en toen heerlijk tot over 7 uur kunnen slapen, en ik voel me nu dus heel fit! Gek hoe 'relatief' fit zijn dus is, na zoveel brakke nachten is een nacht met TWEE nachtvoedingen al zo'n verbetering Maar goed. Ze is nogal verbaal en praat heelveel (verzint zelf woordjes, roept dingen naar de kat, heel grappig). Rolt nu steeds meer (ze hield er niet van om naar haar buik te rollen, kon het al een tijd maar deed het nooit), maar nu ze zo nieuwsgierig is, is het rollen ook functioneel- om dingen te pakken. Want ze moet ALLES pakken. Mijn bril is favoriet Dus, veel lol, weinig slaap en een beetje depressieve gevoelens soms over wat mensen af en toe aan te merken hebben op het feit dat ik bv geef en nog niet bijvoed. Maar da's over een week afgelopen. En dan BLIJF ik dus borstvoeding geven, dat is ook al zo'n misverstand, alsof je bij bijvoeding opeens geen bv meer geeft Maar goed. Mensen denken dat ze me een lol doen door me gerust te stellen dat ik al 'bijna mag stoppen'. Ik WIL helemaal niet stoppen, ik geef haar met liefde een jaar of langer borstvoeding, terwijl ze langzamerhand dingen gaat eten, als je de fles geeft hou je daar toch ook niet mee op? Ik snap het echt niet hoor.
goede morgen hier ook z'n mega actief mannetje wat ook alles wil pakken rollen en vooral niet stilzitten of liggen. Hij heeft ook echt een ander karakter dan de andere 2 niet met elkaar te vergelijken maar jah dat geeft ook niet. GA even de kids aankleden de buuf komt zo nog even gezellig langs hopelijk maken ze niet te veel troep
Hoi hoi, Mijn vriendin komt straks ook met haar kindje op visite en dat meisje haalt altijd alles overhoop. Dus heb een hoop speelgoed van Sam al boven gezet zodat ze het niet sloopt!! Kan ik vanmiddag weer alles naar beneden halen en mijn huis weer opruimen! Moet nu ook eerst boodschappen doen want ze eten een boterhammetje mee. Misschien tot vanmiddag. Zwaai zwaai
nou hier is de buuf weer weg dus ik kan weer verder met de zooi opruimen heb zulke zere polsen maar goed kabouters zijn er niet mijn moeder is op de camping niemand die mijn eens even een keertje wil helpen of niemand heeft in de gaten hoe pijnlijk het is ook blijf ik doodmoe maar zal eens verder gaan hier
Hier moet ik om lachen over een paar maanden doen onze baby.s het zelfde haha. Dan halen ze ook je hele huis over hoop hihih. En kunnen ze nergens meer van afblijven zijn we politie agentje de hele dag. Kan me er nu al op verheugen NOT. Hier gaat alles goed, Goed geslapen. Evenstar het is pittig meis,. Knap dat je het vol houd en als jij gewoon bv wil bijven geven zo lang jij wil gewoon doen. En misschien idd als ze bij gevoerd gaat worden dat het iets makkelijker word vrees alleen voorlopig van niet. Ze is het gewent snachts wakker te worden dat haal je er niet meer zomaar uit. Ook niet met bijvoeding. En je hebt gelijk wij gaan met zes maanden ook niet meteen stoppen met de fles dat geven we gewoon nog een paar maanden. Maar kop op. En leuk dat je even wat van je lied horen. Verder alles goed met iedereen ??? Groetjes weer .
hey eventstar, Gelukkig is renske een super vrolijke meid en doet ze het heel goed. Maar ik kan me voorstellen dat je het heel zwaar hebt. Ik vind het al zwaar en hoef er snachts niet meer uit. Hopelijk heeft ze met bijvoeding meer een verzadigd gevoel en slaapt ze wat langer snachts. Kun je haar niet wat rijstebloem geven met een lepeltje voor het slapen gaan zodat haar buik wat meer gevuld is?? Ja ik snap ook niet dat mensen denken dat bv na 6 maand voorbij is. Het is toch heerlijk als je het zo lang kan blijven geven.
hapjes...bijvoeding...Ben erachter hoor! - mijn meisje heeft echt een hekel aan zoet - mijn meisje heeft een hekel aan gepureerd voedsel. Ze eet nu een stronkje bloemkool en een rijstecracker met light smeerkaas! Vind ze heeeeeeerlijk! Heb dus maar opgezocht welke zaken ze nu absoluut nog niet mag hebben en varieer verder gewoon. Zo kook ik dadelijk een courchette met tomaat en hier ook een beetje jonge kaas door, niet blenderen maar prakken, flink wat textuur en de smaken niet elkaar overlopend.Het allllllllerliefste wil ze mijn koffie,koffie drinken met Benthe op schoot is vragen om problemen, ze vind die geur zo geweldig en probeert het echt naar haar mondje toe te trekken Enne Evenstar, super toch dat je zo lang borstvoeding kan geven! Geniet maar, voor je het weet is het voorbij. Ik betreur het nog tot op de dag van vandaag dat het niet gelukt is.
Goedemiddag Nou kon dus vanochtend al bij ha terecht, en ze vond het ook erg vreemd dat er nu eerst een uitstrijkje genomen moet worden. Ze zei dat ze in het zkh geen enkel risico willen nemen en het daarom doen. Heb nu de nuvaring, eens kijken wat dat is... schijnt net zo betrouwbaar te zijn. Verder even naar de stad geweest met Jaylinn, en even kleding voor mij en wat voor de kids en een nieuw uniform gekocht. Minder goed voor mijn rekening.... Nu dus lekker thuis even niks doen, en vanavond even de babykleding uitzoeken. Zal ff nieuwe uniform showen
@evenstar: ik heb echt respect voor je hoe je het allemaal doet en dan nog met gebroken nachten, petje af! en gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt en laat ze maar praten. Lijkt me heerlijk om zo'n tijdje borstvoeding te geven, helaas is het bij mij niet gelukt! Geniet er maar van, nu kan het nog... en het klinkt als een heel vrolijk energiek meisje die Renske van jullie, dat is zeker ook prachtig om te zien Heeft Etienne haar al ingehaald qua gewicht? Hoeveel weegt ze nu? Etienne 8420 gr. @mama: staat je goed, je nieuwe 'kostuum''. Ben je alweer aan het werk bij een gezinnetje? @mir: sterkte met je polsen, doe rustig aan meid! @hier: ik zit een btje te tobben over het nieuwe voedingsschema van Etienne. De arts zei dat we hem voor de 2e en 3e fles fruit mochten geven en daarna een fles van 125-175 cc. Ten eerste vind ik 2 keer op een dag fruit eten een btje raar, dat is bij ons op het kdv niet en daar drinken de meeste kindjes ook nog steeds een fles van 180 cc. Dus ik dacht nu gewoon 's ochtends 1,5 uur voor de fles een fruithapje en 's avonds 1,5 uur voor de laatste fles een groentenhapje of iets van vla/yoghurt. Ik vind het ff lastig om over te schakelen op een nieuw voedingsritme, heeft iemand tips? Ook mag hij 's ochtends een broodkorstje bij zijn fles, maar dat gooit ie op de grond haha... ik vind het nog een btje eng om iets van liga of rijstewafel aan te bieden, want hij heeft nog maar 1 tandje die er nog niet helemaal is. Kan ie er dan niet in stikken? Heb dat altijd al eng gevonden... hoe doen jullie dat?
mammamia ik kreeg een voedingschema als ie 6 maand is. bv 8 uur fles 180 cc 10.30 fruithapje 12 uur fles 180 cc 16 groente hap+fles 180cc(namate die meer groente eet zal ie niet zoveel melk meer dingen dus bouw je vanzelf af) 20 fles 180 cc daartussen in kun je wat tussendoortjes geven zoals een broodkorst en wat diksap of water ofzo.
ligas die zoebelen ze helemaal kapot dus zal ie er niet in stikken. Sem heeft nog helemaal geen tandjes en ik heb hem gisteren een liga gegeven. Hij stopt het in zijn mond maar weet verder niet wat ie er mee aan moet haha. na 2x proeven gooit ie het weg
Nou vriendin en dochtertje zijn weg. Dat kind is echt een ramp! - klom op de bank - sprong op mijn stoelen - trok aan, en verstopte zich in mijn gordijnen - probeerde de hond te trappen - wilde niet eten en klom elke keer uit haar stoel - rende door het huis heen en stond te gillen dat de achterdeur open moest pfffff als dat mijn kind was geweest had ik haar al lang een keer beetgepakt! Ben kapot....
@liga's krijgt Sam ook. Ze hebben hele fijne van Nutricia die zijn langwerpig en kunnen ze makkelijk vasthouden. Tip: doe ze alleen een rompertje aan want ze zitten helemaal onder!!! Hier is het schema als volgt: 7:00 fles 180+6 9:00 fruithap (2 stuks fruit en soms een liga) 11:00 fles 180+6 15:00 fles 180+6 17:00 avondeten (150 ml groente met rijst of aardappel en vis of kip) 19:30 fles 180+6 met 2 schepjes rijstebloem 20:00 Naar bed!
Bedankt voor jullie voedingsschema's, ziet er goed uit. Zoiets had ik ook in mijn gedachten! Thanks lady's. Ik ga mijn mannetje maar eens uit bed halen en hem een flesje geven. Is alweer 4 uur geleden... @mama: weer een leuke foto, stoer petje hihihi...
@mama25, wat een leuke foto van Devin met zijn pet! @evenstar, het is zwaar soms hé...! Olivier komt ook nog steeds 's nachts voor voeding. Sins een paar dagen ook weer 2 keer. Ik ben dan wel blij dat ik het met BV op kan lossen! @ Hier Overdag is mijn productie best terug gelopen en ik moet zeggen dat ik het zo maar laat. Maar voor de nacht en de ochtend is er BV en dat gaat zo prima. Wij zijn nu lekker in Frankrijk op vakantie, even internetten maar niets bijgelezen verder!!!!! Ik hoop maar dat het goed gaat met iedereen. Als we weer terug zijn ga ik weer lekker mee kletsen!
Oja ik heb een goed adres voor borstvoedinjgskleding!!!!!!!!!!! Hier in Frankrijk gevonden. Zie mijn topic bij BV: http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/222158-goedkope-borstvoeding-kleding.html#post7876977 Dus als iemand interesse heeft... ik ben nu nog tot zaterdag hier en ze hebben echt heel leuke dingen. Ik heb een paar advertenties op MP gezet. Nu ga ik weer een lekker wijntje drinken en kletsen met mijn ouders en mijn mannetje! Doei! x
Aaah arme meis, moet ze weer gepest worden. Ik zal aan jullie denken a.s. vrijdag. Hopelijk gaat alles goed! Dikke knuff