De februari 2010 mama's, deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door LiLaLief, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Pfff meid, ik heb nog steeds respect voor je. Ik zie het al niet zitten als ik een week slecht geslapen heb, laat staan 6 maanden. Petje af voor je.

En ja, sommige mensen zijn gewoon niet snugger. Die denken geloof ik dat baby's (als ze eenmaal warm mogen eten) meteen alles mee eten. Ach hier gaat het al het ene oor in en het andere oor uit hihi:p.

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Whaha lekker eigenwijsje die benthe:D.

3. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ziet er goed uit:D. Shoppen is altijd leuk, en helaas altijd minder goed voor de rekening, maar ach het is eens in de zoveel tijd nodig:p.

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik moet morgen naar het CB toe. BEn benieuwd. Dinand zijn schema is eigenlijk al zo veranderd, dat ik er (denk ik) nog weinig aan hoef te veranderen. Alleen die laatste fles dan nog gaan vervroegen.

Ze hebben in het begin altijd een kokhalsreflex (heb ik me laten vertellen) Dit gaat vanzelf weg schijnt. Maar Dinand eet nu al gewoon groente met stukjes erin, en heeft hier helemaal geen problemen mee. Dus ik verwacht ook geen problemen met eventuele broodkorstjes. Eng vind ik het ook wel hoor, ben bang dat hij dat hele korstje meteen in zijn keel stopt.

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Aaaaah superlief:D.

6. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Zo daar was ik weer. Had af en toe wel bijgelezen maar zal nu even reageren op iedereen.

Belliebel, had al even gekeken op Dinand's site, leuk! En leuk filmpje.
    En verder nog dikke knuf, lees dat je niet zo goed in je vel zit. Zou idd ook nog het ontzwangeren kunnen zijn.
    En leuk he shoppen, dat is zo leuk als ze weer in een grotere maat moeten haha.

Mammamia, kan me voorstellen dat je onder de indruk bent van het bericht van je vriendin. En leuke foto van Etienne, wat kijkt hij lekker ondeugend.

Lila, hoop dat de schildkliermedicatie snel nog meer gaat helpen.
    Succes voor Lila alvast.

Nelta, dat is idd ideaal aan de Tobi, dat de riempjes naar voren staan. Echt een fijne autostoel, ben er erg tevreden mee. Manlief heeft in zijn auto een Romer (we hebben er eentje gekregen van familie) maar ik vind de Tobi toch echt fijner.

Mama25, leuke kitten heb je!
    En wat raar met je mirena, heb hem hier ook bij de gyn laten plaatsen maar verder geen kweek oid gehad.

Dagmar, welkom! Leuk, 2 jongens. Nog gefeliciteerd en leuke namen trouwens.

Mir, vervelend voor jullie oudste dat het bij haar moeder zo moeilijk gaat.

Donder, hier wordt er ook veel in de box gespeeld door haar. We hebben zo'n speel rups aan de box, die maakt geluidjes als je er tegen aan drukt, die vindt ze geweldig. En omdraaien gaat nu ook goed, vorige week zondag voor het eerst, toen een paar dagen heel af en toe en sinds maandag doet ze het echt veel (van rug naar buik dus). Van buik naar rug is ook al eens gelukt, maar toen kwam ze naast het speelkleed terecht (en "boink" zei haar hoofd toen op de grond, dus dat was huilen..).

@fruit: bij Jasmijn ook veel zelf gemaakt en kookte het ook altijd eerst even, anders moest je zo lang pureren met de staafmixer, met name bij appel.
    Heb hier voor het invriezen van die bakjes van Avent, bij Jasmijn een hele lading van gekocht.

En recepten: bij de AH kun je het boek "Opperdepop" halen, staan erg veel lekkere recepten in en ook wanneer ze iets mogen gaan eten. Heb het veel gebruikt bij Jasmijn (na appel, peer, appel-peer was mijn eigen inspiratie wel op haha). Ook veel leuke recepten voor de groentehap. Kost geloof ik rond de 9 euro. Zag hem van de week nog liggen.

Gup, jeetje wat gaat Daniel enorm snel zeg. Pff.

Nelta: winterjas kan ik één advies over geven: koop hem ook niet te groot. Bij Jasmijn had ik hetzelfde probleem, precies dezelfde maten die jij noemt. Had hem dus in 74 gekocht maar tegen de tijd dat ze hem aanmoest verdronk ze er nog in en heb ik nog een jas moeten kopen in 68. Halverwege de winter kon ze eindelijk in de jas van maat 74.
    En washokken: heb geen ervaring in Canada maar wel zo'n soortgelijke vakantie in Nieuw Zeeland gedaan en daar kon je op elke camping wel wassen.
    En je kunt bij de C1000 wegwerpslabben kopen.

Ninja, balen dat je weer last had van je buik.

Donder, is Ylva alweer helemaal opgeknapt? Hopelijk wel. En hoe was het in het zkh?

Uitstrijkje, moet eind dit jaar. Moest eigenlijk 2008 maar toen was ik zwanger, toen kreeg ik in 2009 een oproep maar toen was ik zwanger haha. Dus nu eind dit jaar waarschijnlijk.

Etienne en Tygo, gefeliciteerd met jullie ver-half-jaardag.

Evenstar hele dikke knuf voor jou! En idd, mensen vinden het raar als je na 6 maanden nog voed, vorige keer ook gemerkt. Niet teveel van aantrekken dus...

Mir5555, knuf voor jou.

Pnir, hoe gaat het nu met je vriend en jou?

Tonka, geweldig dat ze nu al haar eigen willetje laat zien met de bijvoeding.

Mooi uniform mama25! En leuke foto van de kids.

JOdela, fijne vakantie nog.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Aw jullie zijn lief...

Mama, die kraamzorg gaat goed of niet? Staat je leuk, dat kostuum. Ik zag ook foto's van Derek Ogilvie, maar heb niet teruggelezen... kom je bij een uitzending? Wanneer??? Wij kijken het bijna altijd haha. :)

Mammamia, geen idee... Renske woog 2,5 wk geleden 8340. Ik ga over anderhalve week weer wegen. We lopen een beetje dom met het CB qua afspraken omdat ik er 1 vergeten ben, dus ik ga zelf gewoon elke maand wegen, omdat ik graag een curve bijhoud... tja, je houd van meten of niet hihi. Ik vind Etienne altijd zo'n mooi mannetje, echt al een heel ventje, meteen al (iets met uitstraling, heel bijzonder).

Lila, hoe is het gegaan??

Pnirmal, tja, ik vraag me ook af of die nachten ooit beter gaan worden. Maar net als Jodel ben ik heel blij dat ik gewoon borst kan geven. Toch een stuk makkelijker dan fles. Ik zag een leuk filmpje van Karishma, wat een giechel is dat alweer haha. Alles goed verder? Ik lees dat je relatie niet zo lekker loopt. Tijd om misschien knopen door te hakken, naar voor je :( Was fijner geweest als je iemand had om op te steunen. Maar aan alleen maar problemen heeft niemand wat, natuurlijk.

Jodelahiti, ja, je weet hoe het is!! Ik weet nog goed dat jij heel lang met een vaak drinkende Oli zat, ik was al die tijd eigenlijk verwend met maar 1 nachtvoeding. 2 breekt toch veel meer op, en 3... prft. Ik zie heeeeeeel leuke kleertjes in je advertentie... maar het is helaas niet mijn maat. Vooral die bovenkleding, heel leuk, Frans merk zeker he? Zulke leuke dingen vind je hier niet.

8. mammamia

mammamia Niet meer actief

@mama: ik heb vandaag weer een achternichtje gekregen en ze heet: Jaylinn hihi, leuk he:D

@boni: jah, was behoorlijk geschrokken van het bericht van men vriendin. Gelukkig is zijzelf juist alweer opgelucht dat ze het nu eindelijk uitgesproken heeft, want ze liep er al heel lang mee rond... nu maar afwachten hoe het verder gaat, gelukkig hadden ze nog geen kinderen...

@bellie: zozo, al stukjes in zijn groente! Knap hoor, nee ik durf dat met Etienne nog niet aan. Ik heb daar een btje een trauma aan overgehouden omdat ik zelf vroeger een keer bijna ergens in gestikt ben. Ik denk dat ik overbezorgd ben op dat gebied... nog ff pureren dus...

Dames, ik ga nog ff men boek uitlezen (moet nog 60 blz. dan heb ik in 8 dagen tijd 3 boeken uitgelezen:$) alle 3 van Simone van der Vlugt: op klaarlichte dag, schaduwzuster en nu het laatste offer. Echt heerlijk om die spannende thrillers te lezen, heb er ook eindelijk weer geduld voor. Heeft toch een halfjaar geduurd voordat ik weer eens een boek pakte...

Na mijn boek ga ik lekker slapen, morgen werken van half 9 tot half 6 en daarna lekker bij mijn schoonouders eten en een warm bad nemen mmm...

Weltrusten allemaal!

X Steph

9. mammamia

mammamia Niet meer actief

@evenstar: dan gaan Renske en Etienne een beetje gelijk op met het gewicht, leuk! Bedankt voor je compliment over Etienne, het is ook een heerlijk mannetje:D en jij hebt een heerlijk meissie;)

Nou, weltrusten!

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Boven verwachting goed!

Ze heeft eergisteren zelfs Lila opgehaal dom met haar te wandelen.. dolgelukkig was ze.
    We hebben een heleboel uitgesproken, en ze was voornamelijk erg blij met mijn feedback.
    Het is een te lang verhaal om helemaaal uit de doeken te doen, maar wie weet kunnen we voorzichtig wat contact opbouwen.

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

fijn meid dat het zo goed is gegaan hopelijk word het geen teleurstelling en groeit lila op met een leuke oma.

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Pff hoe kríjg je het naar binnen zeg..
    Ik lees met verwondering de berichten over voedingsschema's haha!

Ik wil Lila wel wat meer geven maar het komt meteen weer terug!

Naast de 4 flessen van 180+6 krijgt ze een half (klein!) potje groente of fruit.
    Ze lust het hele potje wel, maar dan komt het er later weer uit!

Ik probeer het over een poosje wel, om wat meer te geven..

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    spugen jullie kindjes ook nog zoveel??/

Sem heeft weer dat ie veel spugt het was effe wat minder maar nu alweer een paar weken dat ie veel spugt. Ook een paar uur na de fles. en soms weer met kracht dat alles eruit komt.
    Hij zit nog steeds aan de zantac en heeft nu eigenlijk niet zoveel last meer van het zuur gelukkig. Ook zijn fruithap komt er vaak uit hij krijgt maar een half potje

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Vrijdag is het ;)

30 juli en 13 augustus.

Namens mij ook complimenten lieverd, je doet het super met Renske, ik vind jou zo'n ontzettend toegewijde moeder!
    (niet dat we dat niet allemaal zijn, maar het valt me zo op hoe je over haar praat)
    SUPER dat je nog BV geeft, lekker doorgaan tot het voor jou goed voelt om te stoppen.

Liefs!

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dank Ninja :) we zullen zien.

Ik ga er weer vandoor, het was mijn avond-bijlees-momentje weer.. ;)

Oh ja, Lila rolt terug van buik naar rug sinds vandaag, nu kan mijn nieuwsgierige woelmuis zich verplaatsen.. oh oh!!

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Lila spuugt niet meer, alleen wanneer ze grotere flessen en/of meer fruithap krijgt.

Vervelend dat hij weer zo spuugt zeg!

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben maar het is wel lastig haha 3x per dag jezelf verkleden en de kleine het gebeurd ook altijd als je het niet verwacht he. Alleen de papfles blijft goed binnen

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    jeeejjjj lila kan ook rollen hihi wat gaan ze snel allemaal.

sem geeft mij kusjes!!!! als ik vraag of mama een kus krijgt doet ie heel zijn mond open en zet ie zijn mond op me wang haha. En hij heeft zijn fles zelf vast gehouden vandaag. Nu het rollen nog haha

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Soms nog. Soms met fruit of als ik dunnere hapjes water geeft. Wel minder dan daar voor. Ze is wel hangerig vandaag en de temp was 38 vnaaf maar een pilletje gegeven. Vanacht heeft ze door geslapen maar er zijn de laatste weken ook nachtjes bij dat ze ook wakker word dorst honger knuffel. Hier dus soms ook iets van nachtvoedingen ze zal het wel nodig hebben ze slaapt gelukkig wel meestal daarna door. Leg haar dan soms lekker naast me;) vind zo knus.

Evenstar ty idd moet knopen door hakken. Komt wel.;) En Renske is een lekker meisje he. En zo als iemand zij je bent zeker een goede toe gewijde moeder.

boni ty. Hoe is het met jou.? Leuk van dat muziek poppetje. En bedankt voor de tip over bijvoedings boekje. Van de week eens bij Ah gaan kijken.

Lila fijn dat het met je schoonma wat uit gepraat is en het belooft in elk geval iets voor de toekomst.

bellie hoe was het werken, Ging het met handen? En lekker paar daagjes vrij.

mir5 vervelend meis van je handen. En laat soms de boel eens de boel. He.. Lekker wat dingen voor je zelf doen als de kids slapen of wat dan ook. Heb je gewoon nodig. Vervelend dat ze bij haar ma het niet naar haar zin heeft. grr

Iemand vergeten?? O ja Jodelahiti veel plezier nog met je vakantie. En jij ook sterkte met de nachtvoedingen.

O ja bloempje over kindje op bezoek. Ja vind rot om te zeggen maar wij allemaal krijgen deze periode ook. Alleen wel zo dat je van af dag een dat ze gaan lopen.kruipen je gelijk kan in grijpen en niet alles goed hoeft te vinden hoe klein ze ook zijn je kunt ze wel al sturen. En daar ligt de basis maar. Soms ja dan zijn ze zo zeker als mama.s lekker aan het kletsen zijn, gaan de meeste kindjes apenstreken uit halen. Dat is mijn ervaaring met Arun geweest. Tuurlijk deed ik daar wat aan maar pff wat schaamde me ik soms. Ggrrr haha. succes allemaal voor de toekomst.;)

mama25 mooi uniform. En leuke foto.s van de kids ze zien er alle bij ondeugend uit en vooral Devin stoer met petje zag het ook net op hyves.;)

20. Nou bij mij gaat dit dus echt niet gebeuren, het is echt net een aflevering uit The Nanny!! :x Dat opvoedingsprogramma over onhandelbare kinderen.

Ik heb het idee dat kinderen vroeger veel beter luisterden dan tegenwoordig. Ik hoefde vroeger echt niet te proberen om op de stoelen te gaan springen...;)

Ik vind het zo knap dat jullie op elk berichtje van iedereen kunnen reageren, dat lukt mij echt niet. Hoop niet dat jullie me dat kwalijk nemen. :(

Deel Deze Pagina