hallo is alleen maar goed bedoeld advies ik denk persoonlijk dat een kinderfysio meer verstand heeft van beweging enz dan een bureau arts. En als je mijn bericht goed leest primall dat houd je het idd niet tegen als ze het zelf gaan doen maar dan zijn ze er ook aan toe!! als je je kleintje in de loopkar zet en idd nog niet goed bij de grond kan komen gaan ze de gekste houdingen aannemen om maar vooruit te komen maar iedereen moet het zelf weten ben gisteren avond naar mijn broertje wezen kijken hij heeft gewonnen de kur op muziek met z'n paard oh ik kreeg gewoon kippenvel vooral de ereronde wow dan mis ik het zelf ook weer heb laast wel weer op m'n paard gezeten maar kan het nog niet hebben met mijn bekken en heb het momenteel ook veel ste druk zo
tja dames, jullie zullen ook geduld moeten hebben. Kan niet van boord af, en volgende week liggen we in frankrijk dus weet ook niet of ik dan test kan halen.
Bellie: geeft niet, ben ook niet altijd even helder... Loopkar: op cb is mij verteld dat ze max. 30 min. per dag erin mogen. Dus ieder z'n eigen keus/ding. Hier: wel lekker gewerkt. Vanochtend gezin afgesloten, en als hun een tweede kindje krijgen dan willen ze mij als kraamverzorgster echt vet cool!! En mooie bos bloemen gekregen. Andere gezin was een meisje, en ook daar ging het goed. Hoeven eigenlijk weinig te doen. Alleen de controles en even helpen met bv verder eigenlijk niks. Nu dus maar duimen voor een bevalling, want lijkt me vet gaaf om nu eindelijk eens een bevalling mee te maken heb pa-dienst tot morgenmiddag 16.00 uur dus het kan nog.
@ Evenstar; ben je niet bang dat je straks problemen krijgt met Renske naar haar eigen kamertje krijgen? Ze krijgt vanaf een bepaalde leeftijd toch wel een eigen wil en het kan maar zo dat ze straks nergens anders meer wil slapen dan bij jullie, volgens mij zit je dan weer in een periode met slapeloze nachten.. @ Ladytijger; het gaat wel, beetje hetzelfde nog alleen.. heb 2 tenen gekneusd vanmorgen! Of gebroken, ik weet het niet, ze zijn blauwpaars.. *snik* Ging echt keihard, tegen de kinderstoel.. Ik heb een springveer voor Lila besteld, ze is zo druk.. kleine springerd! Heb gezocht naar één die de heupjes niet belast, staat op de kinderveiligheid site. Tippitoes doorway bouncer. Heb zelf vroeger ook in zo'n ding gezeten, hihi..
Mama25 wat een compliment!!! Super, lijkt me echt leuk werk ook. Over samen slapen, dat is een gevoelsmatige keuze van ons. Overdag slaapt Renske gewoon in haar bed op haar eigen kamer. Vergeet niet dat ik borstvoeding geef, en dat ook minstens een jaar wil doen. Ik ben van mening dat een kind behoefte heeft aan nabijheid van de ouders, ook 's nachts. Dat ik doorgehaalde nachten heb gehad is waarschijnlijk gekomen doordat het regelnachten waren (klein produktiedipje gehad). Maar goed, het is natuurlijk zo dat ze gewend is om bij ons te slapen. We zullen op termijn kijken hoe het gaat op haar eigen kamer, maar vinden het nu te vroeg. We overdenken een slaaptraining (steeds kijken als ze huilt maar niet de borst aanbieden zoals nu) als ze 1 en ze beter snapt als je dingen aan haar uitlegt. Vrienden van ons hebben dat ook gedaan, en dat is heel goed bevallen. Nu is ze een baby, en leeft van mijn borst. Die vindt ze overdag minder interessant dan 's nachts, normaal voor haar leeftijd, niet handig voor mij. Dan is samenslapen absoluut handiger dan er de hele tijd uitmoeten, ik heb vaak niet eens door dat ze bij me drinkt. Weet het soms alleen maar omdat ik wel of niet gestuwd wakker word
Als ze overdag wel op haar eigen kamertje slaapt is dat natuurlijk anders, dan is ze al gewend aan die kamer en dat bedje. Ik ben benieuwd of het werkt, om alleen even aandacht te geven en niet te voeden. Dat zou je goed doen, dit is best vermoeiend!
Oh ja, LILA HEEFT EEN TANDJE, jeej!! Het is nog maar een heel klein puntje, maar toch, hihi! Ze heeft er niet echt veel last van gehad, beetje kwijlerig alleen en op dingen bijten..
Hoihoi, daar ben ik weer een keer. Een druk weekje gehad hier, inclusief een paar mindere nachten (waarschijnlijk regeldagen in combinatie met erg verkouden). Gelukkig gaat het nu weer goed. Evenstar, Stijn heeft vannacht voor het eerst s nachts op zijn eigen kamer geslapen. Van mij had het nog niet gehoeven , maar ja hij is uit zijn wieg gegroeid. Maar ik had het er best wel ff moeilijk mee gisterenavond. Het is zo gezellig s morgens dat gebrabbel en zo. Ik ben zelf vannacht wel tig keer wakker geweest en ff snel gekeken, maar meneer lag lekker te slapen. Zou je Renske geen speentje kunnen geven ipv de borst. Hebben we bij Stijn ook in het begin gedaan en dan kon hij zo weer een paar uur slapen; het was dus bij hem meer zuigbehoefte dan honger. Lilalief, auw je tenen, dat kan soms zo hard aankomen. Vrienden van ons hebben ook zon springveer en het ziet er echt super grappig uit en het schijnt ook nog goed te zijn voor de ontwikkeling van de beenspiertjes, omdat ze elke keer ff kort staan. Guppekop, wat spannend. Dat je nog geen test hebt gedaan of kon je vanaf woensdag niet van boord af. Ik zou allang gek zijn geworden van nieuwsgierigheid. En in Frankrijk zit ongeveer overal wel een drogist/pharmacie; daar hebben ze vast wel testen. Ik zal nog een paar foto's spammen van de fotoshoot
Nou ik kom toch terug van mijn antwoord dat Dinand helemaal geen last heeft gehad van zijn tandjes. Hij is me toch een partij klagerig. Op alles aan het kauwen, en een partij kwijlen dat hij doet, niet normaal. Alleen nog geen dunne broek gezien. Maar wel 3 tot 4 poepbroeken op een dag hihi. Klein schijtfabriekje heb ik.
Nelta, wat een prachtmanneke is dat! Enneh, Renske is ook al een tijdje uit de wieg gegroeid hoor. Wij hebben zelf een co-sleeper gemaakt van een Ikea bedje... misschien een idee? Ik vind het voor nachtvoedingen echt zoveel makkelijker! En Renske is ondertussen gewoon terug op oud schema, de laatste paar dagen is mijn produktie weer als vanouds en drinkt zij om 23 u en ergens rond 2 of 3 uur. Dat is al zo sinds dat ze heel klein was. De voedingen die er af zijn gegaan... zijn overdag! Ik vind het best zo. Deze week is het best ok gegaan en het helpt als ik me er niet zo druk om maak. In plaats van: he, ben ik nou weer wakker is het nu meer: oh, gezellig, kom je bij mama liggen? Nou, jij lekker drinken, mama doet haar oogjes weer dicht. En meestal liggen we 15 min later allebei te slapen. Ik maak me wel gewoon om haar over te hevelen in haar bedje als ze eenmaal goed weg is. Dat is even goed mikken meestal haha.
Ja, ach, het is pas over een half jaar. Of als ze gaat doorslapen voor die tijd. We gaan dan eerst haar 's avonds op haar kamer laten slapen, en dan bv. voor de nachtvoeding (als ze die wel zou hebben) bij ons (co-sleeper laten staan). Anders blijf ik op en neer lopen, dat heb ik nu natuurlijk niet. Voor nu was het ook wennen aan het grotere bed bij ons, hoewel ze ook echt niet meer kon slapen in de wieg.
Handig evenstar, zelf een co-sleeper maken van een ikea bedje. Ik geloof dat die echte co-sleepers best wel prijzig zijn.
lilalief wij hebben ook zo`n tippitoo voor in de deuropening. ik moet zeggen bram gilt het uit van plezier als hij er in staat. wel pijnlijk dat je jouw tenen heb gestoten. dikke knuf mooie foto`s van stijn
Hmm echt balen zeg. We hadden vanavond afgesproken met vrienden. Nu voelde ik me de hele dag al een beetje duf en gaar. Vanavond nog gewoon gegeten, maar al weinig trek en nu echt last van mn maag en darmen. Kan me niet herinneren dat ik iets verkeerd heb gegeten of zo. Echt balen, had er zo'n zin in vanaaf.
beetje bijgelezen maar heel sloom internet. mama25: das een groot compliment dat ze je terug willen! deurspringer, heb ik ook aan zitten denken maar doe het toch maar niet. verder weet ik het even niet meer... test halen: ik ga in frankrijk wel even kijken of ik er wijs uit kan worden. Zie er alleen heel erg tegen op om het tegen wim te zeggen want die vind over 2 maanden eignelijk al te vroeg (schrik voor bevalling) maar er vanuit gaande dat het toch niet gelijk rijk zou zijn en hekel aan condooms (is wel te merken ook...) vind hij het goed om als we bij volgende schipper zitten condooms in de kast te laten. En hij weet nu nog niet dat k het al had moeten zijn... hij denkt komende week...
Spannend dan he.' Zo net terug van een verjaardag ppff wat was dat druk. Karishma kon haar slaap daar niet vatten van hand tot hand. Ik kreeg het spaans benauwd niet van de mensen die waren superlief voor karishma. Een groot nichtje van Karishma heeft haar uit eindelijk in slaap gekregen. Daarna was ze weer vrolijk. En ze had ook nog een lekkere broek spuit poep en dat rook me toch zuur. haha. ach ja was verder wel gezellig er was een clown. Dat vond Arun erg leuk. Ballonnen gekregen enz. En o ja Karishma spettert en spattert in het bad zo leuk.En nu ligt ze op bed. Het is uit met de pret,.
Whaha als jij daniel in zo'n springding zet, dan jumptie heel het schip door hihi. Hmmm waarom zeg je het niet gewoon tegen wim. Snap dat hij misschien een beetje tegen weer een bevalling op ziet, maar dat hoort er nou eenmaal bij. Hij mag blij wezen dat jij daar ligt en niet hij hihi.