Hebben Karishma en Dinand met elkaar overlegd ofzo? Dinand was vanmorgen namelijk ook om 6 uur wakker. Voornamelijk last van zijn tanden, zo zielig om te zien, maarja het hoort erbij. Hij heeft wel van 8 tot 11 uur geslapen, dus hij was echt nog wel moe.
Wow, wat eten jullie kindjes al veel. Wij hadden eerst bedacht dat we alles a la Rapley wilden doen, maar we maken zelf hapjes en laten haar zelf afwisselend ook zelf knoeien met stukken fruit en groente. Ik vind het ook belangrijk dat ze wat binnenkrijgt, en ze kan nou eenmaal nog niet zoveel met een tandeloze mond Vandaag heeft ze een hapje banaan-nectarine gehad, dat ging er zo in, en ook voor het eerst wat wortel als avondeten. Ahum. Hahaha dat gezicht. Eerst alles dr mond weer uit, maar toen heeft ze er toch wat van gegeten. Verder gaat het beter 's nachts, ze zit weer op haar oude schema met voedingen (nogsteeds op 6 per etmaal). Overdag wil ze alleen amper slapen. Echt vervelend, voor haar maar ook voor mij, ze vat de slaap gewoon niet en kan erg jengelig worden in haar bed. Maar ja. Als ze op is is ze erg blij altijd, dus tja. Op het CB geweest vandaag: 9010g, 70,5 cm. Voor het eerst langer dan dik op de curve Nog ander nieuws: ik ben voor mijn eigen 'moeheid' en werkstress bezweken, en heb een halve dag extra opvang geregeld. Ik vind het niet leuk, maar als ik bereken dat ik dan 20 uur per maand meer op mijn werk kan zitten, dan is dat toch wel erg veel ademruimte in mijn hoofd. Ik kon een maandagochtend extra krijgen, niet heel praktisch, ik had liever een middag gehad omdat mijn man haar dan kan halen, maar ik heb al geluk dat er een plekje was, precies van sept-dec. Dan moet mijn boek af. Het gaat goed, maar ik moet het uiterste van mezelf vergen steeds, en wil geen burnout aan het eind van de rit. KLinkt vreemd he, dat ik dat met extra werktijd oplos? Maar ja, dan heb ik gewoon meer tijd om aan mijn boek te werken... @ Mir wat rot van je pijn... heb je dat al lang? @ Jodel, ja heerlijk he, het geknoei... hihi, ik heb het idee dat jij altijd op vakantie bent, maar dat zal vast niet zo zijn @ Nelta, ik doe het precies zo. Precies tussen voedingen in een hapje (stukken of prakje). Echt van harte gaat het nog niet, maar het is gewoon bijvoeding. Ga jij ook voor een lange periode bv? Hoe zijn jouw nachten? @ Mammamia, gefelie, wat leuk Ik wil ook!!! Wij maken altijd grapjes tegen mijn zus: wat zal er eerder zijn, een neefje of een zusje voor Renske!? Wij vinden namelijk dat zij 5 jongens moet krijgen, en wij een zooi meiden (grapje, uiteraard). @ Guhhup, waarom doe je dat nou weer, overtijd zijn en dan van de radar verdwijnen. Tssss Nou ben benieuwd. Dan ga je je handen lekker vol hebben als het zo zou zijn hihi. Maar je wou ook niet veel tijd tussen kindjes he? Pff, ik moet er zelf even niet aan denken nog. Wegens werk. OMG. Vorige week even een schrik gehad wegens we zijn niet altijd helemaal voorzichtig en ik had een bv dip. Maar een prachtige omotest, godzijdank. Nou zwaaaiiiii, tot later.
Aah Nog een boterham eter. Ik prak zijn avondprakje ook altijd hoor, niks geen gepureer meer. Als hij een potje krijgt, dan krijgt hij die van Friso. De 6 maanden potjes hebben namelijk al stukjes erin zitten. En hij eet het gewoon, dus waarom zou ik het anders doen. Succes en sterkte morgen in het ziekenhuis.
Oooh knappe Olivier. Lekker dat het doorslapen beter gaat nu. Ennuh, hier mag ik in september ook weer gaan studeren. Ben benieuwd of ik het nog kan hihi.
@evenstar, Renske gaat al hard zeg. Ik moet volgende week weer met Stijn naar het cb, maar ik denk dat hij nog onder de 8 kilo zal zijn dan. Geef jij 2 hapjes per dag? Ik ben sinds een week bezig met alleen een fruithapje in de ochtend. We hebben tot nu toe peer, banaan en perzik gehad en dat gaat er allemaal wel aardig in. Ben benieuwd hoe het met groente zal gaan. Wat betreft BV. Ik was voor plan om voor de 6 maanden te gaan en nu weet ik het eigenlijk nog niet zo goed. Heb eigenlijk nog helemaal geen zin om te stoppen. Ik ga in september op vakantie en dan leek BV me sowieso nog wel erg makkelijk en daarna kan ik waarschijnlijk nog wel kolven op mn werk; dat doe ik nu nog 3 keer en ik ga na mn vakantie 2 keer kolven (ook al is mn kolfrecht dan zo goed als verlopen; we hebben op dit moment alleen een interim leidinggevende en die heeft van dat soort dingen toch geen verstand geloof ik 8)). De nachten zijn hier prima, Stijn sliep vanaf 4 weken al door. Wat bij ons in het begin hielp was om een speentje te geven ipv borst en daar kon hij weer een paar uur op slapen; dus hij had meer zuigbehoefte dan honger. Weet niet of Renske een speentje pakt. Vorige week wel een paar rommelige nachten ivm regeldagen.
Jeeej, leuk dat renske het fruit lekker vond. Groente wennen ze ook snel genoeg aan. Wat worden onze kindjes groot he! Fijn dat je een extra ochtend voor de opvang heb kunnen regelen. Wij hadden Dinand eerst 2 dagen per week naar de opvang willen hebben, totdat mijn schoonmoeder toch opeens wel wilde oppassen. Nu kreeg ik van de week een brief van het KDV en kon hij voor de 2e dag geplaatst worden IN APRIL 2011 whaha. Nouja, die heb ik toch niet nodig, dus dat is niet erg. Ik zit er ook over na te denken als straks mijn opleiding begint voor mijn BOA er een extra dag bij te pakken. Moet wel even kijken of ik het allemaal red en trek, maar anders wil ik het echt wel overwegen.
Zo weer bij. Hier een goede dag gehad. Nacht was iets minder, want meneer kwam dus om 6 uur vanmorgen. Komt echt door zijn tandjes. Zo zielig. Hij lag net weer te huilen, heb vanmiddag de dokter gebeld, en mocht best een zetpil geven. Dus net maar gedaan nadat hij helemaal overstuur in zijn bedje lag. Ga zo even kijken bij hem, maar ik heb goede hoop dat hij nu slaapt. Vandaag een errug goed gesprek gehad met mijn chef. Heb haar op der flikker gegeven whahaaaahahahaha, maar het was wel nodig. En ze was erg blij dat ik zo eerlijk tegen haar was. Want ik sprak niet alleen voor mezelf, maar eigenlijk voor heel de afdeling. Alleen durfde niemand het initiatief te nemen om met haar te gaan praten. Dus toen ze vandaag mij wat flikte, pikte ik dat niet langer. Ze had weer een doos op mijn bureau gezet die ik op zou moeten ruimen. Ik ben naar haar toegelopen en heb gezegd dat ik geen fucking postbode ben die al haar zooi opruimt en dat ik geen oranje kleren met TNT post aan heb (ja zo heb ik het letterlijk gezegd). En ze schrok er behoorlijk van. Ook over het kletsen van haar op de gang wat niet werk gerelateerd is heb ik er meteen maar even bij gegooid. Als wij dat doen als medewerksters, dan krijgen we dat meteen te horen, terwijl zij letterlijk 1,5 uur staat te praten over squashen, kruiswoordpuzzels en dat soort dingen. En daar wordt niets ver gezegd. Ook nog wat andere dingen besproken, en ze is erg blij dat ik degene ben geweest die zo eerlijk is geweest om dit te zeggen. Al met al is er dus best wel een last van me schouders af gevallen. Verder net even snel naar boven gehobbeld, mannetje slaapt lekker nu. Dus die zetpil werkt goed.
Hai hai, daar was ik weer. Druk dagje gehad, eerst een ochtend gewerkt en daarna kinderen opgehaald. Die in bed, hond uitgelaten en even gezeten. Maar toen werd Mirthe alweer wakker voor een voeding. En toen die gevoed was belde mijn zwager op of ze de hond konden ophalen, die heeft 2 weken bij ons gelogeerd. En jammergenoeg kwam boniman vandaag met migraine thuis, die ligt in bed met een ibuprofen. Maar goed, de kinderen liggen er nu ook in en zijn stil, dus even mamatijd nu. Loopkar: die hebben we wel, ook wel bij Jasmijn gebruikt maar niet iedere dag en ook geen uren achter elkaar. Jasmijn vond het altijd wel geweldig trouwens. Mir, gefeliciteerd voor je broer! Mama25, leuk dat je gezin zo blij met je was! En hoop dat je snel een oproep voor een bevalling krijgt (maar nu heb je eerst een paar dagen vrij? Lekker!) Lila, beterschap voor je tenen! En jeej bij jullie ook al een tandje. Het gaat echt hard.. Nelta, leuke foto's van de shoot. En hoop dat je weer bent opgeknapt. Evenstar, handig bedacht die cosleeper. Scheelt idd enorm als je er 's nachts in ieder geval niet echt uit hoeft. Maar goed, hier wordt er al een hele tijd doorgeslapen, af en toe een nacht dat het niet goed gaat en dan leg ik net zo makkelijk nog even aan. Oh en lees nu over afgeleid zijn, dat had Jasmijn soms ook, auw! Maar Mirthe doet het tot nu toe (gelukkig) nog niet. Ah, Renske vindt nectarine ook lekker? Hier vandaag meegegeven naar de oppas en was ook een groot succes. En wat betreft de extra oppas: als het jou rust geeft zeker doen! Dan kun je thuis ook meer een ontspannen mama zijn en daar profiteert Renske ook weer van! Gup: spannend!!!!!!!!!!!! Lila, hier wel een badzitje maar denk niet dat ik ooit een foto heb gepost. Maar wij hebben er eentje van de Prenatal. Mirthe vindt het leuk en Jasmijn ook (dan doen we ze samen in bad). Mirthe is wel het drukst met Jasmijn volgen en minder met de speeltje op het ding haha. Bellie, hier al de laatste voeding rond 7 uur. Dus ze is idd wakker tot die tijd. Mammamia, wat een leuk nieuws in de familie zeker na een curettage. Hoop dat voor iedereen met tandjesproblemen het snel weer over is. Hier bij Mirthe nog niets gespot. En Jasmijn is er nu weer overheen, die heeft nu nog 3 kiezen te gaan. Hoop dat die snel doorkomen (liefst een paar tegelijk, dan hebben we het maar weer gehad). Bijvoeding: hier een mix tussen gepureerd en stukjes eten. Ook krijgt ze af en toe een stukje soepstengel. Dat gaat al aardig goed. Binnenkort een broodkorstje proberen. En over stukjes: ik vond het bij Jasmijn ook eng maar het is eigenlijk altijd goed gegaan. En zeker bij broodkorstjes en zo blijf ik er altijd bij. Jodela, jeetje druk aan de studie. Wanneer heb je examen? En fijn dat het met je bekken zoveel beter gaat. Pnir, jeetje al 27 keer tante! Dat is veel. Ik slechts 14 keer haha. Jij wint. Nelta, hou er ook rekening mee dat je waarschijnlijk met minder kolven toekunt straks. Ik weet nog van Jasmijn dat ik voor het einde van het kolfrecht (bij 9 maanden) al terug was gegaan van 2 naar 1x kolven. Ze ging gewoon meer uit andere voeding halen.
En even spammen... Mirthe is vandaag 6 maanden. Had gisteren toevallig oude foto's bekeken en haar dus vanochtend hetzelfde jurkje aangedaan als Jasmijn toen aanhad. Zie hier het resultaat, hoezo zusjes ?!?!?! Bekijk bijlage 92727
Boni, ze lijken idd veel op elkaar. Hoe krijg jij Mirthe zo netjes onder de dekens? Hier gebruik ik nu geen dekens, want Stijn gaat het hele bed door. Wat betreft kolven, misschien kan ik inderdaad wel met 1 keer kolven af. Maar ik heb mijn eigen spreekuur en ik blokkeer liever teveel en dat ik het later weer open gooi dan andersom. Het staat nu namelijk al vol tot november. Gelukkig krijgen we er een nieuwe collega bij per 1 sept; hopelijk wat dan mijn wachtlijst wat minder.
Dat zijn twee druppels water hihih. Hoop wel vershil qua karakter hihi. Ja ik win. Ach ze zijn van vriendskant. Ach maak niet uit. Idd belliebel. Karishma en Dinand te gelijk wakker. Zo begon het hier dus al een maandje geleden hoop niet voor je dat Dindand het blijft doen. Dat vroeger wakker worden. Net iemand of ik te snel een zetpil geef. Het andwoor is nee. Maar doe het niet alleen voor de verhoging Karishma was jengelig of wat dan ook huilerig enz. En is gewoon een voorzorgs maatregel, En ik hoop dat ze er lekker op slaapt. Ze slaapt gewoon wat onrustiger. Zie ook wat witte puntjes maar ze zetten nog niet door maar verklaard wel haar gedrag,. Dus denk hier dus ook tandjes. Maar kan nog weken maanden duren voor ze door komen al hoe wel ik hoop natuurlijk heel snel. We weten het niet.
Ja, dan is het makkelijker idd om nu 2x af te blokken. Groot gelijk. En dat blijven liggen: gelukkig helpt de slaapzak daar nog goed voor. Maar toen we die niet aan hadden lag ze ook telkens bovenin dwars in het ledikant
Hier ook trouwens 12x van man's kant en 2x van mijn kant. Heb zelf maar 1 broer maar manlief heeft er dus 6, wel gezellig zo'n grote familie! Ben wel benieuwd hoe lang het duurt voordat de neefjes/nichtjes zelf weer kinderen krijgen, de oudsten zijn nu 25, 24, 23 en 22.
En dat verschil van karakter, dat hoop ik eigenlijk ook. Aan de ene kant is het erg leuk dat ze zo op elkaar lijken, maar ik zou het inderdaad ook leuk vinden als ze ook dingen hebben waarin ze van elkaar verschillen. Dat ze echt hun eigen dingetjes hebben zeg maar. Maar tot nu toe merk ik dat nog niet echt, Mirthe lijkt heel erg op Jasmijn op deze leeftijd.