De februari 2010 mama's, deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door LiLaLief, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

Totaal niet bijgelezen, maar ik kwam ff zwaaien. We gaan morgen op vakantie dus dan ben ik de hele week niet online. We gaan naar Ameland, heerlijk ff uitwaaien en relaxen, erg zin in.

Ik heb trouwens een draagdoek aangeschaft. Wat ideaal, had ik veel eerder moeten doen. Melle vindt het heerlijk, lekker doezelen tegen me aan, en geen gesodemieter met een kindewagen meer; ik ben helemaal om, ik gebruik mn wagen nog amper. Bovendien kan ik nu ook lekker lange stukken wandelen (Ik weet het...het klinkt een beetje saai maar ik ben een fanatieke wandelaar). Isa in de buggy, Melle in de draagzak en lopen maar.

Maar goed, de kidszijn naar het KDV dus ik kan vandaag ff inpakken en wasjes draaien.

Meiden, ik heb jullie de afgelopen weken echt verschrikkelijk verwaarloosd, maar ik ben jullie niet vergeten hoor!

O ja, nog 1 leuk nieuwtje: een vriendin van me is bijna uitgerekend en ik mag bij de bevalling zijn, lijk me heel erg bijzonder.

Heel veel liefs voor jullie allemaal, en tot over een ruime week!

Kus,

Liedel

2. liedel 1

liedel 1 Actief lid

7 jun 2009
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Lila: ik heb even naar je geluisterd; wat een mooie stem heb je! Wij zoeken nog en goede coverband voor onze bruiloft; doen jullie ook bruiloften enzo of alleen optredens op podia? Laat maar ff weten. (PB me maar even anders)

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Morgen allemaal, zo hier weer lekker weekend. Daar was ik wel weer aan toe en nu nog maar 10 daagjes werken tot onze vakantie. :D

Supermummy, raar hoor dat hij nu pas wat van zich laat horen. Ik zou het maar gewoon laten gaan. Werkse iig vandaag.

Belliebel, jij ook zo klein allesetertje. Hier ook als het maar eten is. Van het weekend dat we beginnen met broodkorsten. Ben benieuwd hoe hij dat vind. Alleen nog ff lichtbruin brood halen (wij hebben altijd donker).
    Lekker vakantie, geniet ervan en ff niet aan je werk denken.

Donder, hier vallen cursussen ed onder werktijd, maar bij mijn man bijvoorbeeld niet. Maar ja dat is allemaal vrijwillig. Ik weet niet of ze je kunnen verplichten om een cursus buiten werktijd te gaan doen. Lekker dat ze daar op je eerste werkdag over beginnen te zeuren.

Ninja, want een slaapkop is Sem, hier vaak rond een uur 7 al wakker. Maar ja ik kan zelf ook niet echt uitslapen.

@fontanel, die moet nog gewoon open zijn. De hersenen zijn namelijk ook nog steeds in ontwikkeling en hebben dus ook nog groeiruimte nodig. Pas met een jaar of 2 zijn ze pas echt helemaal dicht. Vaak gaat een vroeg gesloten fontanel idd samen met een afwijkende schedelvorm.
    Maar het lijkt me wel dat je bij het eentje kindje het makkelijker kan voelen als bij de ander en het cb controleert er idd op en als de hoofdomtrek ook goed toeneemt dan lijkt met het gewoon goed.

@sparen ed. hier hard aan het sparen. We willen namelijk na de vakantie ons huis te koop zetten, maar daar zullen we nog wel het eea op toe moeten leggen en natuurlijk voor ons nieuwe huis. Sparen is nu nog goed mogelijk omdat we nu in een simpel flatje wonen, wat we hebben gekocht toen mijn man net werkte. Verder zit er nog een salarisverhoging voor mij aan te komen (die terugloopt tot 2008) dus das ook wel lekker.
    Je krijgt trouwens van de belastingdienst als je beide werkt en kinderen hebt combinatiekorting dat is zo’n 1400 euro per jaar. Daarnaast krijg je voor elk uur dat je ouderschapsverlof opneemt 4 euro terug. Wij gaan het denk pas volgend jaar met de aangifte terugvragen, maar je zou het ook al moeten kunnen terugvragen met je voorlopige teruggaaf neem ik aan.
    Kinderopvangtoeslag laten wij gelijk naar het KDV storten en wij betalen de rest aan hun.
    Oh ja we sparen per maand 25 euro voor Stijn.
    Hier trouwens niks op afbetaling, gelukkig nooit aan begonnen. Van huis uit meegekregen dat als je wat wilt je er maar voor moet sparen/werken. Dus ook altijd bijbaantjes ed gehad en ik dit heb ik nooit erg gevonden.

Zo ik ben weer aardig bij geloof. Ga ik nog ff snel douchen voordat Stijn wakker wordt.

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dankjewel!
    Ik heb een paar jaar intensief zangles gehad om op techniek te oefenen en daarna in blokken van enkele weken les van een lerares van de rock academie.
    Over een poosje wil ik weer een blok doen.
    Deze opnames zijn van nog voor mijn zwangerschap, en ik blijf wel bijleren, vind dat belangrijk, ik denk dat er altijd nog wel meer uit te halen is.

5. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dankjewel! :)

Beide, maar door mijn slechte gezondheid ligt de boel nu even stil.. :(
    Ik ken wel ontzettend goeie coverbands, ben nu met de telefoon online, lig in bed, maar zal je straks even een pb sturen.

6. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

lillalief wauw wat een mooie stem heb jij. gaaf hoor ik wou dat ik zo kon zingen. nou mocht je nieuwe nummer op you tube zetten post je die dan ook even hier.:D i want more i want more hihihi :p

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ja daniel vind ook alles lekker maar een hele boterham gaat er toch echt niet vaak in.

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    fontanel: hier nog wel vaak goed zichtbaar. Maar de haren die er over heen zitten zijn zo licht dat je ze nog amper ziet:D

geld: heb het vorig jaar 5maanden bijgehouden om beter inzicht te krijgen. Moesten nog dingen van de bruiloft afbetalen dus was wel ff opletten. Toen was het sparen voor de babyuitzet en nu dus voor de auto die voor de kerst afbetaald moet zijn

plannen: weer verder inpakken en schoonmaken. Vanavond moet alles in dozen zitten en dan maar wachten tot we van boord kunnen hier. Maar de schipper wil (nog) geen medewerking verlenen dus ben benieuwd hoe het gaat lopen vandaag/morgen

zon: wij hebben gister al veel zon gehad en vandaag is het weer strakblauw. Bij jullie niet? En van het weer gaan genieten het weekend... denk niet dat er veel van komt door de verhuizing

supermummy: wat is er aan de hand? heb dnek belangrijk stukje gemist... (mag ook in pb hoor als je het hier niet wil zetten)

liedel: tof dat je bij de bevalling mag zijn! na maar hopen dat het NA je vakantie is

brood: kan het heel veel kwaad als ze af en toe donkerbruin brood krijgen?

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gister zo hard geschrokken joh! zaten ff buiten gisteravond, lekker in het zonnetje tussen de bergen. Zie ik opeens dat daniel bloed in zn mond heeft:$ Dus ik kijk eens goed in zn mond, is het vel op zn bovenkaak kapot (snappen jullie? weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen). Dan moet hij dus even daarvoor echt hard gestoten hebben want hij heeft nog geen tand waardoor het zou kunnen gebeuren! Bloedde niet echt hard, maar toch! schrok er behoorlijk van!

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Zo net ff lekker gewandeld met de kleine man; hij is onderweg in slaap gevallen en ligt nu verder te slapen in zn bedje. Gelijk langs het groenteboertje bij ons op de dijk geweest. Voor 7.50 euro zit de fruitschaal en de groente la weer vol. ;).

Guppekop, dat lijkt me inderdaad ook wel schrikken. Toch ergens gestoten of zo. Maar volgens mij hebben de kleintjes best een hoge pijngrens. Stijn stoot zich ook wel eens en dan denk dat zal wel pijn doen, maar dan gaat hij zitten lachen en speelt vrolijk door.

Hier ook lekker weer trouwens en ook een lekkere temperatuur. Ik had een vest aangetrokken, maar die was snel weer uit.

Liedel, gaaf zeg dat je bij de bevalling mag zijn. Het lijkt me heel bijzonder om het een keer van de andere kant mee te maken. En natuurlijk een fijne vakantie.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik begreep dat je met lichtbruin brood moet beginnen, maar je dat langzaam uit kan breiden naar donkerbruin. Ik zou het gewoon proberen. Je ziet vanzelf wel hoe hij erop reageert

12. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Goedemorgen!

@ Lilalief:
    Klinkt goed!!!

@ Liedel:
    Wow, hoop dat ook ooit een te mogen, een bevalling te zien vanaf de andere kant!!! Gaaf hoor!!! Ennuhhh fijne vakantie!

@ Super mommy:
    Mmm, irritant he zo'n sms....Wat moet je daar nu mee? Volg je hart zou ik zo zeggen! Ennuhhh have fun bij Derek!

@ Guppekop:
    Misschien idd gestoten ja....Kan me voorstellen dat je geschrokken bent

@ Mooi weer:
    Hier strak blauwe lucht, maar in de schaduw is het nog best frisjes.....Maar van het weekend wordt het 25 graden...Geniet ze!

@ Babyzwemmen:
    JIPPIE....Volgende week donderdag begint mijn babyzwem-cursus...Heb er zin in! Lekker spartelen met de kleine. Ben al eens gewoon met hem gaan zwemmen, hij vond het geweldig...Zijn er meer die babyzwemmen volgen??? Zo ja, wat kan ik verwachten???

@ Plannen voor vandaag:
    Heb net de administratie bijgewerkt en opgeruimd....Aidan ligt nu te slapen, als hij wakker is even naar de markt....Morgen lekker niks doen en zondag naar Blijdorp...Weer diertjes loeren!!!

Fijne dag vandaag!

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ga om de week babyzwemmen met Stijn. Het duurt bij ons een half uurtje. Je leert hoe je met de kleine om moet gaan in het water en ze gaan ook onder water. Het is altijd erg relax.
    Ga jij trouwens in Barendrecht? Ik ga in IJsselmonde.

14. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Yep, ik ga in Barendrecht....
    Anders hadden we samen kunnen gaan....hihi....

Is het bij jou om de week, of kies je daar zelf voor???

Hier zijn het een bepaald aantal lessen, en ik geloof dat het iedere week is....Maar weet het niet zeker....Neem aan dat je het niet zelf kunt bepalen!?

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Fijn zo'n groenteboer! kan je weer gezond eten

Hij was vlak ervoor wel op zn gezicht gevallen toen hij van zitten naar kruipen wou gaan. Toen huilde hij wel even maar ging daarna weer vrolijk verder dus ik dacht dat het van de schrik was.

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hij heeft vande week wel stukje donkerbruin op. Hij reageerde er niet echt op. Maar vroeg het me gewoon af of dat kwaad kan omdat wij niet altijd lichtbruin hebben omdat we vaak veel broden tegelijk inslaan en dan heb je niet altijd keus

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij ons kan je zelf kiezen of je elke week gaat of niet. Om de week kwam hier zo uit met CB, waar ik toen een keer heen moest en nog wat andere afspraken. Hij kan uiteindelijk wel al zn zwemdiploma halen ;). Guppy volgens mij. Het is wel vroeg bij ons; om 9 uur al.

18. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Aha,
    Je betaalt per les??? Hier een 12-ritten kaart....Kan dan volgens mij ook idd zelf bepalen of ik iedere donderdag ga of niet...Mmm, toch nog maar ff navragen....

Hier ook al zo vroeg.....8.45 word ik met mijn kont in het water verwacht!!!

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    om die tijd lig ik graag nog met mn kont in bed:D

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ook al zo vroeg. Volgens mij is bij ons de 2e groep vanaf een maand of 9-10 en die begint dan om 9.30. Hier per les betalen; is 5,50 en je kan evt een 10-badenkaart nemen.

Stijn heeft net een plakje komkommer geslacht :D. Hij kreeg het midden eruit, maar de buitenkant niet. Hij vond het reuze interessant.

Deel Deze Pagina