Zal ik dan maar weer editten? *grapje* Ik moet ineens denken aan mensen die vragen om een mening en dan te horen krijgen; jij moet écht met idols meedoen! Dan staan ze daar en krijgen een ongezouten mening en snappen niet waarom familie en vrienden het dan wel zo mooi vinden.. En dat zeg ik niet omdat ik vind dat je vreselijk zingt hoor, echt niet! Je stem is zuiver en je intoneert goed, en dat is al heel wat waard. Ik denk dat je zonder zanglessen ook prima in de kerk kunt zingen. Alleen om in een (cover)band te zingen als leadvocal zoals waar je het laatst over had, heb je niet genoeg output, en daar is wellicht met lessen iets aan te doen. Maar al met al is dat zo'n gevoelig onderwerp.. iemand eerlijk vertellen of het technisch goed genoeg is.. no way dat ik jurylid zou willen zijn zeg..
Dat een beetje, maar zonder absoluut gehoor is een oordeel niet altijd waardevol. Sommige mensen kunnen niet horen of iets vals is of niet, en dat heeft met je gehoor te maken. Daarom zijn er soms mensen in het publiek van Idols die BOEEE roepen wanneer een jurylid zegt dat er valse stukken in zaten. Die mensen horen dat gewoon echt niet, en vinden dat dan oprecht een onterecht commentaar.
Ik ben erg gevoelig voor vals of niet, erg frustrerend kan het zijn vind ik. Bij capoeira wordt ook veel gezongen en ehm, niet met allemaal even groot talent. Maar sommige mensen HOREN het niet. En kunnen dan even hard zeggen: jij zingt vals, tegen iemand anders. Erg bijzonder, hoe dat werkt. Zeg, jij zou het boek "Musicofilia" van Oliver Sacks ook leuk vinden denk ik!
@lilalief: Bedankt voor je eerlijke mening, daar heb ik meer aan dan maar iets zeggen natuurlijk... In een band zingen is misschien ook wel iets teveel van het goeie, maar voorin de kerk door een microfoon zingen alleen of met een paar mensen, moet wel kunnen denk ik hahaha... ik zal eens nadenken of ik serieus zanglessen wil gaan nemen, of dat ik het hier gewoon bij laat!
Voorin de kerk is natuurlijk ook een heel ander genre, daar mag het ook zacht, gevoelig en lieflijk klinken. Ook daarin kun je heel veel leren hoor, zangles is zo fijn! Ademsteun kan ervoor zorgen dat het je helemaal geen moeite kost om mooi te zingen, dat gaat dan gewoon vanzelf, ook de hoge tonen, harde uithalen en zachte, rechte, lange noten met veel gevoel..
Zo vandaag weer gewerkt, nu nog maar 9 daagjes werken tot aan de vakantie! Het was wel weer druk, dus de dag was zo om. Troeltje, Maribel ook aan het tijgeren. Stijn tijgert sinds een week of 2 en hij gaat steeds sneller. Niks is ook meer veilig hier in huis. Maar het is wel super leuk om te zien En het gaat idd allemaal erg snel, als je dan weer van de pasgeboren babytjes, kan ik me haast niet meer voorstellen dan Stijn een half jaar geleden ook zon klein hulpeloos mannetje was. @zingen, daar heb ik echt geen verstand van, kan ook zelf niet zingen @ongi, hier nog steeds niet. Mis het ook niet; hoop dat het zeker tot na de vakantie wegblijft en dat het dan eind van het jaar weer een beetje op gang komt en dan begin volgend jaar kunnen we voor nr. 2. Ik ben alleen wel bang dat het de eerste keer behoorlijk heftig is; normaal heb ik nooit zoveel last van mn ongi. Maar ja, we wachten het maar af. @KDV, Stijn heeft het er ook naar zijn zin. Spelen met andere kinderen vindt hij wel leuk en ze hebben eigenlijk ook nooit opmerkingen over Stijn. Wanneer tel je trouwens iets als een eerste woordje. Stijn zegt namelijk de hele dag door eten. Niet bewust hoor. Tel je dit dan al of is het het eerste woordje wat ze bewust zeggen. Stijn krijgt nu trouwens sinds 3 weken een fruit- en een groentehap, maar hij is volgens mij nog niet minder gaan drinken. Krijgt nog steeds 5 voedingen en de flessen van 200cc die ik meegeef naar het KDV gaan ook gewoon op. Wanneer zou hij minder gaan drinken?
Tuurlijk mag je dat vragen, ik werk ong. 50% dus ong. 24 uur per week. Maar werk nu 8 dagen achter elkaar en ben er dan 6 vrij. Vaak wel volledige zorg, word dus anders berekent. Als leerling verdien je niet zoveel hoor, krijg nu 7,50 bruto per uur, excl onregelmatigheidstoeslagen en kilometervergoedingen.
Ja of ze zijn fan. En het is natuurlijk zo wat je zegt dat een expert wel hoort of iemand vals zingt e.d. maar toch maakt of kraakt dat oordeel alleen de artiest niet. Ik ben bijvoorbeeld fan van Coldplay, en met mij nog vele anderen. En ja Chris Martin zingt vals hahaha maar het stoort mij niet, en ik vind de muziek geweldig!
Maar Maria Mena zingt toch ook zwacht en lieflijk, zij zingt ook solo?! Toch lijkt het me ook wel moeilijk om direct vol vertrouwen en met volle borst te gaan zingen als je net een beetje begint en begint te denken dat je misschien wel in een koor wil gaan zingen of les gaan nemen. Ik zou gewoon zangles nemen en kijken of je wel kracht achter je stem kan zetten.
Dank je wel! En inderdaad dat is wel erg weinig zeg 7,50 bruto! Nee dan kan ik het beter op een babygroep op de kinderopvang gooien daar verdien ik meer met mijn opleiding en werkervaringen.
Ik denk omdat het onregelmatig werk is. Als je aan een gezin begint en die ook afmaakt heb je zoveel uur gewerkt en die worden de rest van de maand soort van gecompenseert. Tenminste dat had ik wel toen ik met verstandelijk gehandicapten werkte, dan werkte ik soms 7 dagen maar was dan wel 5 dagen vrij en een andere week werkte ik 3 dagen, 2 vrij en dan weer 4 dagen.
Zo net ff aangemeld voor dat bel me niet register, we worden tegenwoordig haast elke dag wel gebeld door van de irritante verkopers. Ben benieuwd of we er nu vanaf zijn.
Ja dat krijgt ze ook zei ze. Maar ja dat is in de kraamzorg alleen op zaterdags en zondags als je een gezin begeleid of als je in de nacht bij een bevalling aanwezig moet zijn, denk ik...