De februari 2010 mama's, deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door LiLaLief, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Als ik gecorrigeerd ga rekenen, dan is Dinand nu 3 maanden 3 weken en een paar dagen. Hij is 3 weken te vroeg geboren. Ach, hij slaapt nog steeds lekker vanaf half 10, mij hoor je niet klagen:D. Hij zal het wel nodig hebben:D.

En inderdaad, wat een weer zeg. Het ene moment schijnt het zonnetje en is het hartstikke lekker buiten, en het andere moment komt het met bakken uit de hemel vallen. Waar blijft die zomer nou!!!

2. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik geef je groot gelijk meid. Mannen, af en toe... Ennuh, vind sowieso dat je het als moeder super doet. Of dat nou met of zonder man is!

3. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Thnx!! Tja soms... echt mannen he?! Hahha komt vast wel goed, we blijven positief, maar trek alleen eerder een streep als dat ik toen deed. Gewoon tot hier en niet verder!

4. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dat is juist heel goed dat je dat doet, Ik ben zelf ook heel direct, niet alleen naar me mannetje, maar ook naar andere mensen. Soms wel een beetje te;), maar ik zie het voor mezelf niet als een slechte eigenschap. Ik heb juist jaren over me heen laten lopen, durfde geen nee te zeggen. Daar hebben mijn ouders ook wel een beetje mee te maken. Die hebben me als tiener zijnde echt te strak gehouden, niet dat dat slecht is, maar daardoor ging ik alles stiekem doen omdat ik het anders toch niet mocht. Tijdens mijn zwangerschap had ik dan ook echt een afkeer tegen mijn ouders. Alles wat hun zeiden, ging ik hard tegenin. En nog steeds heb ik het wel hoor, alleen door de hormonen werd het echt erg. Mijn moeder probeert mij nog steeds heel dicht bij haar te houden, ze is constant aan het touwtrekken om mij weer terug te krijgen, en mij zoveel mogelijk te laten doen thuis (bij mijn ouders). Als ik dan begin over een eventuele zorgboerderij van mijn jongste zusje(=gehandicapt), al is het maar voor een weekendje, zodat hun ook een keer vrije tijd voor zichzelf hebben, dan begint ze al...jaaaa maar dat is een instelling, en je weet wat er gebeurd in een instelling. Ik mijn kind daar niet wegstoppen. Moedeloos wordt je er af en toe van. Terwijl mijn vader nu al ziet, dat mijn moeder op een gegeven moment de zorg uit handen moet geven, omdat ze daar niet meer voor in staat is. Ze wordt bijna 10 (komt straks ook nog eens lekker in de pubertijd terecht), kan niet lopen, en mijn moeder blijft maar sjouwen met het kind. Dan vind ze het raar dat ze pijn in haar rug krijgt.

Mja eigenwijs vind ik het. Maar luisteren doet ze niet naar mijn vader, mijn zus en mij. Hoe bedoel je eigenwijs!

5. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ik weet precies wat je bedoelt. Alleen was het bij mij de familie die alles voor me ging bepalen, niet eens mijn ouders. Ik was toen heel beinvloed baar en liet over me heen lopen en durfde ook geen nee te zeggen. Sinds ik in Haarlem woon (ver van fam. af), nu ong. 5 jaar, bijna 6, leef ik mijn eigen leven en durfde ik nee te zeggen en voor mezelf op te komen. Ook na de gebeurtenissen met 'vriend' ben ik daar wel sterker door geworden, want wat er ook gebeurd ik blijf dit keer wel met beide benen op de grond staan!!

En over je zusje, ik begrijp wat je bedoelt, en aan de andere kant ook wat je moeder bedoelt, maar miss moet ze daar eens heen gaan om te kijken en dan lijkt het misschien helemaal niet op de 'instelling' zoals zij die in haar hoofd heeft. Maar ja idd beetje eigenwijs, maar straks kan ze idd niet anders!

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    had heel verhaal getypt, valtie weg:x dus nu maar even kort;)

hulp aan huis, is dat niet wat dan voor je ouders?

over die instellingen vind ik wel dat ze alles over 1 kam scheerd. Mijn zusje gaat elke maand 1x een weekend naar een logeerhuis en vind het helemaal geweldig daar. En staat nu ook ingeschreven voor een begeleidzelfstandigwoonhuis.

Maar hoe wil je ma het dan als ze er zelf niet meer voor kunnen zorgen? dat jij dat ga doen ofzo?

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik snap het wel maar wees voorbereid. Mijn tante de zus van mijn moeder die is nu 60 en mijn oma word volgende week 80 een raad eens waar me tante nog woont. Juist bij me oma. Oma kan zelf niet meer lopen tante kan ook niet meer lopen zit in een rolstoel twee jaar terug. Ze slapen samen beneden. Me tanten in een ziekenhuisbed. Me oma op een oma stoel. Ze zegt ze gaat pas weg als ik me hoofd neer legt. Ergens heb ik wel bewondering voor me oma al hoe wel het een heeeeeeeeeeeeeeel erg eigen wijs iemand is. zo zie je maar moederliefde.;) Me tante is geestelijk gehandicapt en nu dus ook met lopen. De thuis zorg loop in en uit ja want natuurlijk kan me oma het niet alleen. En toch gaat ze niet weg met tante. Ja heel af en toe een weekendje naar een instelling logeerhuis. De fam is er erg over verdeeld ik persoonlijk denk dat met tante juist af en toe een weekendje thuis zou moeten komen en voor de rest naar een insteling zou moeten. Daar is meer voor haar te doen. En ziet ze ook meer. Nu gaat ze naar de seniore opvang door de week.

pff,

Mama ja idd. Dat met je vriend. Goed van je dat je voet bij stuk houd. En ja wil niet belerend over komen. Je kent mijn problemen ook een beetje. Maar met de jaren word je steeds wijzer. En standvastiger. En je bent zeker een leuk moeder voor je kinderen.Respect

Zo Karishma ligt ook even op bed. o wat heeft die een jengel dag pfppp mag je een baby ook achter het behang plakken haha. Hoop dat ze lekker twee uurtjes haar mondje houd haha. ;)

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    kunnen ze dan niet in aanmerking komen voor een echtpaarwoning/kamer bij een zorginstelling? dan kunnen ze toch samen blijven

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Lees dat zinnetje maar. Heeeeeeeeeeeeeeel erg eigenwijs;) mijn oma dan.

Die wil gewoon in haar huis blijven en verwacht gewoon de hulp die beschikbaar is;) Ze wil toch echt niet naar een zorginstelling of bejaarden woning.

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    had het wel gelezen. Eerlijk gezegt vind ik het beetje onverantwoord van dr. Wat als zij straks overlijdt en je tante niet kan wennen in een verzorgingshuis? die stap is dan nl veel groter dan wanneer ze nu samen kunnen. Mijn oudtante heeft nl vreselijk heimwee gehad toen haar moeder in het ziekenhuis kwam en later overleedt, zo erg dat ze ook naar het ziekenhuis moest ivm uitdroging etc

11. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Thnx! En je komt niet belerend over hoor. Maar ik heb een hoop geleerd en ben daar sterker door geworden en ga dat niet zomaar weer toelaten. Je moet je grenzen trekken dus gewoon tot hier en niet verder!

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Juistem, ik zal voor haar moeten gaan zorgen en mijn zus zal het geld gaan beheren. Hoe bedoel je oneerlijk. Ik heb al aangegeven bij mijn moeder dat ze dat kan vergeten. Ik wil best voor haar zorgen samen met mijn andere zus, boertje en 2 jongere zusjes. Maar ik ga haar niet in huis nemen zoals mijn moeder graag zou willen. Ik wil een normaal leven hebben, met mijn gezinnetje. Mijn moeder komt dan met het argument dat we dan wel een aangepast huis van de gemeente kunnen krijgen. Alsof het allemaal alleen daar om draait. Ik wil het gewoon niet. Maargoed, dat gaat bij mijn moeder het ene oor in, en het andere oor weer uit.

Mijn ouders hebben pgb (persoongebonden budget) voor mijn zusje. Maar dat gebruiken ze dus niet voor een hulp aan huis. Puur omdat mijn moeder vind dat niemand weet hoe ze met mijn zusje om moeten gaan. Ja als je nooit iemand aan neemt, dan zullen ze het nooit weten ook. Af en toe word ik er zo moe van dat het alleen maar om haar draait.

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Bellie knuff!! Lijkt me vervelend dat je moeder er nu al min of meer vanuit gaat dat jij je zusje in huis neemt, als zij het niet meer kan... Heel begrijpelijk dat je wel voor je zusje wilt zorgen samen met je andere zus en broer. En dat je een 'normaal' leven wil, met je eigen gezinnetje!

@ Hier net weer thuis, kids liggen in bed, en ik ga ff lekker bank hangen. Zo ff kruikje maken. In tegenstelling tot gister vandaag wel wat last van me buik en rug. Zo dus maar weer 2 paracetamolletjes en dan lekker vroeg naar me bedje. Hopelijk went mijn lichaam er snel aan... :)
    Vriend nog wel eventjes gezien, hij kwam langs bij mijn ouders, maar zei niet veel tegen mij, reed net boos weg :( snap er niks meer van! Maar goed... nu eerst ff lekker kopje thee en een kruikje maken

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vervelend meis. Maar wat doet hij bij je ouders dan als ik zo brutaal mag zijn.?

Maar succes er mee.

Hier net terug en karishma gaat hoop zo naar bed krijgt bij papa de laatste fles. Morgen ochtend is het mijn ochtend dus ik zeg nu jij vanaaf, Dus even rust. I hope so.

Was bij me schoon fam.

Jullie vinden dat Karishma laat naar bed gaat he haha.

Nou bij me schoonfam is het eerder regel dan uitzondering. Daar gaan de kindjes pas laat. Maar die slapen wel uit dat wel.
    Als ik zeg van nou ze gaat hier op tijd naar bed. Dan heb ik ook nog iets aan mijn avond zitten ze me aan te kijken of ik van mars kom haha. Rust regel maat dan zitten ze me echt heel raar aan te kijken. Dat doet vriendlief ook wel eens, is daar echt gebruiklijk te gelijk met ouders naar bed en op staan. Cultuurverschillen8)

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het is wel stil de laatste tijd in de avond. Helaas pinda kaas. Dan maar. Voor er nog meiden online komen, Een fijne vader dag en gaat vandaag ook eens op tijd sluiten welt en tot tikkens

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

@ Pnirmal denk dat hij ook wou praten enzo. Hij is inmiddels bij mij geweest en hebben een heel goed gesprek gehad. Nu is hij weer naar huis... ff rustig aan!!

@ Hier net ff 2 paracetamolletjes genomen en ga zo flesje maken en daarna me bedje in. Hopelijk een goede nachtrust.

17. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ach, hoop dat me moeder nog een tijdje meegaat hihi:p.

Ennuh is "vriend" ongesteld hihi:D. Ik heb ooit iemand horen zeggen dat mannen ook een soort "cyclus" hebben, zou me niets verbazen whaha:p:D

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Aaah das fijn dattie langs geweest is om te praten. Voelt denk ik toch wel iets prettiger nu:)

19. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Vanmiddag was het wel gezellig hier. Met vrienden voetbal gekeken. Alleen wat speelde nederland weer slecht zeg. Denk dat ze er na de 1/8 finale eruit liggen als ze zo doorgaan.

Daarna chinees gehaald, We waren met zijn 5e, en we hadden een klein beetje een inschattingsfout gemaakt qua hoeveelheid. Heb nu nog een bak of 10 met allemaal eten. Nouja ik weet dus wel wat we morgen eten hihi:p. Wel grappig, want bij de chinees kregen we een doos vol met eten me hihihi:p.

Ik ga er hier nu ook 1 aan de fles slingeren:D.

20. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

*knuffel*

Deel Deze Pagina