De februari 2010 mama's, deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door LiLaLief, 8 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Wat vervelend meis. Weet niet wat te zeggen dan dat je het gewoon al goed doet. Ja de afweging die je zelf geeft even wat afleiding misschien doet het je wel even goed.

Sterkte meis en fijn dat ze zo lekker gegroeit is. En ja je hebt een vlot dametje. Geniet daar dubbel en dwars van.;)

2. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    @Lilalief, balen meid, erg vervelend dat het zo allemaal moet gaan. Misschien heb je geen begeleiding nodig, maar wel huishoudelijke ondersteuning, zo kun je je meer toeleggen op Lila en je eventuele werk (thuis of elders)
    Veel sterkte iig! Fijn dat Lila zo'n sterke meid is!!!

@mamamia, FIJNE DAG VANDAAG! Geniet lekker van je verjaardag!

@mama25, succes vandaag! Leuk, zo'n eerste dagje :)

@Hier: ik denk dat ik vanavond voor 't eerst ga proberen wat rijstebloem door de fles te doen. Olivier krijgt sinds een week of 2 elke avond een volle fles KV.
    Verder geef ik alleen maar BV.
    Ik ben wel toe aan een ongestoorde nachtrust (dat was ik al een tijdje :D) ik heb in deze maanden 1 nacht écht door kunnen slapen. Verder is het 1 of 2 keer per nacht feest hier.

Even een vraag over die rijstebloem:
    Als je begint met één schepje, dan komt er toch veel te veel uit die fles? Verslikt hij zich dan niet? Want je moet dan toch zo'n papspeen op de fles zetten?
    Als ik 3 schapjes rijstebloem erin doe, zal dat qua drinksnelheid wel beter zijn maar dan is de voeding meteen zo dik, hij moet eerst wennen aan die rijstebloem toch?

Hoe zijn jullie daarmee begonnen???

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben begonnen met 1 schepje en een gewoone speen.
    Daarna 2 schepjes nog steeds een gewone speen
    Daarna een volle papfles en een zelfgemaakte papspeen want de echte papspeen gaat veelste snel

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ja gelukkig is het een sterk en vrolijk meiske.. gelukkig gaat dat nu allemaal goed, daar ben ik wel dankbaar voor!

Ja jij hebt ook steeds zo'n pech hè.. heb jij ook de hele dag door pijn?
    Ik schaam me een beetje dat ik het niet precies weet, maar ik heb meegekreen van de narigheid met je galstenen..
    Ik herken precies wat je zegt over je gevoel. :(

5. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Ja het is een pittige tante..

Misschien is afleiding van licht werk wel handig dacht ik ja, thuis zitten met pijn is ook niet goed voor m'n humeur en gevoel.

6. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dat is ook wat ze bedoelen, begeleiding is ook een optie, maar ook hulp erbij met de huishouding zodat mijn moeder ook gewoon oma kan zijn zonder iedere dag hier de boel zo op te hoeven vangen.
    We konden er even over nadenken en dan belt ze me volgende week.
    Het is wel een inbreuk op je privacy zo die mensen hier in huis dan..

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

ach meid je hoeft je niet te schamen hoor;)iedereen heeft zo zijn eigen trubbels en kan me voorstellen dat je dan niet altijd zin hebt om andere trubbels te lezen(heb ik ook hoor)
    Maar ik heb nog steeds last van me buik door de operatie enz.
    Ik ben gisteren weer bij de internist geweest heb een dozijn aan medicatie mee gekregen voor een pds en voor me maag. En ik word weer opgeroepen voor een MRI scan om te kijken of er nog galstenen zitten in de galwegen

8. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Ja, je bent natuurlijk niets verplicht he! Als jij minder uren zou willen of je wil de hulp helemaal afschaffen dan kan dat toch ook? Ik zou het iig een kans geven...
    En kritisch zijn met wie je in huis krijgt. Het moet natuurlijk wel klikken...;)

9. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Goedemiddag deze zonnige middag!

Ben net weer thuis, nu ong. een half uurtje. De kraamverzorgende met wie ik mee loop moest naar anders gezin en dus werd deze ingekort, helaas mocht ik niet mee... dus mocht ik naar huis.
    Het was even spannend, maar toen ik er eenmaal was voelde het ontzettend vertrouwd en goed.
    En was is mijn mannetje dan groot zeg!! In vergelijking met zo'n klein baby'tje van 4 daagjes oud...

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Fijn dat het zo goed is gegaan. Top. En hoe vond je het zelf?

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier ook een heel klein dipje. Arun kwam met zijn raport en ik zou er blij mee moeten zijn. Wat ik ook ben. Hij is best goed voor uit gegaan.Gelukkig maar. Maar hij zit qua nivo toch nog rond groep 3 en hij word al tien. Maar ben er toch blij mee vorig jaar kon hij niet eens lezen na een jaar groep drie en vier. Dus waar klaag ik om. Nou gewoon denk dat ik moet accepteren dat hij gewoon moeite heeft met leren. En daar heb ik geen moeite mee maar het doet met wel een beetje pijn had gehoopt dat mijn kinderen makkelijk de bassischool zouden aan kunnen. En niet het zelfde zouden hebben als ik moeilijk leren.:( Ach ja. Stil verdriet is ook verdriet.

En met mij is het ook goed gekomen. Kan redelijk goed schrijven. Al hoe wel ik tuurlijk weet niet altijd perfect of zonder zins op bouw fouten. :(

Sorry ego berichtje:(

12. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Ja tis heel erg leuk... voelt al zo vertrouwd na net 1 dagje... :) Vond wel leuk alleen merk je nu al wel dat je de kraamvrouw in dit geval in de gaten moet houden...

13. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

nou meiden bram heeft idd de waterpokken:(
    hij heeft er best wel last van en hij heefrt er ook koorts bij gekregen hij zat om 12.00 op 38.2. ik mocht van de huisarts er calendulla emulsie op de waterpokken smeren en voor de koorts een zetpil. nu slaapt hij eindelijk na een flesje. helaas drinkt hij ook minder en laat gewoon 80 cc staan. hopelijk helpt de zetpil en krijgt hij meer eetlust.

mama25 fijn dat het leuk was.

lilalief een dikke knuf jullie hebben toch ook zoveel te voorduren. het lijkt wel een gebed zonder eind. hopelijk komt er voor jullie ook eens eens een zonnige tijd aan. want dat hebben jullie dik verdient.

ninja weegt sem nog maar 3280 gram dat ik ook vrij licht. maar goed hij doet het gelukkig verder wel goed.:D

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

nee 6280 haha foutje

15. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hallo meiden,

Iedereen die het kan gebruiken sterkte met alle problemen!!!!

@ hier: helaas mijn mannetje is niet aangenomen. Had te weinig ervaring. Hij gaat nu solliciteren op een andere vacature. Ik hoop dat dat wel wat wordt. Gelukkig heeft hij wel werk maar hij wil graag iets anders want hij vindt het absoluut niet leuk meer. We wachten het maar even af........
    Verder gaat alles goed. Britt ligt lekker te slapen en is eindelijk van haar buikgriep af. Mocht ook wel na een maand. Ze is nu alleen wat verkouden. Ik ga weer wat doen. Doei doei

16. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Hahaha moet even iets met jullie delen.
    Gister had ik Jaylinn in bad gezet, en Devin er naast in de tummy. Dus kids lekker aan het badderen, ik haal Devin eruit, droog hem af en rompertje aan. Leg hem in de box en ga weer terug naar de badkamer... toen zag ik dit....

17. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

Jaylinn was dus in de tummy gaan zitten hahah!! En ze wou er ook niet uit!! hahaha gek kind.

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ah lieverd, dat IS ook niet leuk :( Je wilt het beste voor je kind, sterker nog, ik denk dat de meeste mensen hopen dat hun kinderen het op bepaalde vlakken beter hebben dan zij het zelf gehad hebben (bijv. qua geld, of gepest worden, etc.). Ik werd zelf gepest en zal mijn kleintjes bewaken als een leeuwin in dat opzicht.

Maar... de overgang van niet naar wel kunnen lezen (ook al is het op niveau van groep 3) is wel een heel grote vooruitgang. Daar kun je heel trots op zijn. Heeft hij bijles misschien? Zou het helpen om hem iets meer op het niveau van zijn klasgenoten te krijgen? Wat zegt zijn school?

knuffel

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :D hihihihihihi... wat een doerakje :D

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    GEFELICITEEEEEEERD:D:D:D.

Ennuh, wat goed dat je geen afkickverschijnselen heb:D. Ga zo door:D:D.

Deel Deze Pagina