Ha, ha, hier dan nog maareen keer. Jasmijn is wel vroeg wakker maar dat is niet vd honger. Ze is gewoon wakker en wil aandacht
Plaats ik het ook maar opnieuw: Goeiemorgen dames! @ set: dat klinkt als een leerzame interresante dag!!! Kan me voorstellen dat je hoofd vol zit, maar het lijkt me ook heel fijn om aan het eind van de dag thuis te zitten en erg blij te zijn met jezelf en met je dag! @ sjorsje: leuk weer eens foto's te zien! Succes vandaag, toi toi toi!!! @ alieke: nu al weekend, heerlijk, geniet ervan!!! Tygo kan ook prima uit een beker drinken, bij het eten krijgt hij een beker ipv tuitbeker, rest van de dag tuitbeker,omdat ik vindt dat hij anders te weinig binnen krijgt nog. @ lique, dankje... @ petra: jeeeee, zo vroeg???? oh wat heb ik toch een mazzel met tygo gehad dat hij zo snel doorsliep, knijp mn handjes ermee dicht... @ duster: waarom ga je beneden zitten??? Ik zou ook een flesje en dan weer lekker naar bed, in hoge uitzondering bij ons in bed en anders lekker even laten brullen hoor...
nou meisjes toch vannochtend nog maar gewoon gevoed. schoonmoeder komt namelijk vannochtend even oppassen en wil haar niet meteen met de flesd opzadelen (aangezien sydney moeite heeft met drinken) dus voedt zometeen om tien uur voor het laatst en dan vanaf vanmiddag krijgt ze de fles. ik laat dan voor mijn borsten meteen de voeding van 14 uur vallen. dus dat word heerlijk stuwing vanmiddag
sydney is nog steeds een nachtbraker. vannacht om half twaalf en van 3 tot half 5 wakker geweest. maar laat haar mooi in bed liggen. ga er echt niet uit. dat zijn geen tijden. en een lol dart ze heeft in bed! gek kind!
duster, waardeloos zeg? wil ze idd niet meer slapen daarna? petra, kan me voorstellen dat dat zelfs voor jou te vroeg is! marleen, las dat t ff niet zo lekker loopt, knuffel! ot is al een poosje zoet met haar eigen beschuitje met pindakaas smeren en eten (nu de 2e). vanochtend begon met een driftbui. nu zegt ze steeds netjes dankjewel bij alles wat ik aangeef of waar ik mee help. wordt het misschien toch nog gezellig vandaag
@Duster, zou het haar echt proberen af te leren. Zal een weekje doorzetten zijn, maar denk dat negeren of alleen speentje of iets genoeg moet zijn. Gewoon laten gaan. Kan natuurlijk tot gevolg hebben dat het huis 1 week vroeg wakker is, maar dat is dan maar zo. Dit is toch geen leven. @Mik, ojee, toch nog even uitgesteld, haha!! Evengoed succes vandaag! Hebben jullie haar eigenlijk vanaf het begin met de fles proberen te voeden? @ALieke, wat goed van je kleine meid! Makkelijk hoor als ze uit bekers drinken. @Chantal, lekkere reageeractie! Werkse vandaag! Is het trouwens nog gelukt met de traktatie gisteren? @Lauwie, oef, wat kan de dag toch lekker beginnen he, haha!! En alles zelf doen, hoe herkenbaar. Ze eten hier ook alweer een tijdje met mes en vork. Lukt natuurlijk nog voor geen meter, maar wel proberen....
als je je kind laat huilen 's nachts slaap je toch nog langer niet? wij hebben haar wel een nachtvoeding gegeven of getroost en dat is ook vanzelf over gegaan.
Als het geen trek is, of pijn, of een vieze broek en alleen maar aandachttrekkerij, dan zou ik het wel weten. Desnoods beneden in een campingbed, ben niet gek! En als er dan geen aandacht gegeven wordt, wordt het meestal snel minder!
lique, dat is jouw opvatting. ik vind mezelf niet gek dat ik mijn kind ook 's nachts bij verdriet aandacht hebt gegeven. ik weet niet wat er in zo'n hoofdje omgaat en ik ga er ook niet vanuit dat ze het doet om mij dwars te zitten.
@Lauwie, ik heb het dus niet over verdriet, pijn, honger. Zoals je leest bij Duster gaat het om aandacht. Ze is wakker, ze wil spelen. Nou daar begin ik echt niet aan om 5 uur!
Lauwie; wij hebben Danique ook altijd een fles gegeven hoor als ze 's nachts wakker werd. Dan lag ik er met een half uur weer in en kon ik weer verder slapen. Ook als ze huilt en wakker is gaan we er heen en troosten haar. Maar als het aandacht is dan liet ik haar met de kiekeboemethode ook wel even huilen. Maar pfff om 5 uur al eruit willen; dan weet ik ook niet wat ik zou doen. (ja ook supervroeg mijn bedje in) Want dat zou ik niet trekken elke ochtend. Hoop dat ze snel langer slaapt Duster. Kun je niet elke keer een beetje rekken ofzo? Of 's avonds iets langer wakker houden? Ik zeg maar wat hoor. Misschien heb je het al geprobeerd. Nou ik moet echt weg, wij gaan lekker zwemmen!!!
Ze heeft net nog even geslapen van 8 tot 9 en ligt nu weer lekker vrolijk te wezen.... Ze heeft gewoon weinig slaap nodig. Meestal komt ze rond 6u30 en ook al zou ik dan het liefste nog een paar uur blijven liggen, dat is toch best een schappelijke tijd. De reden dat ik er uit ga is dat ik Matthijs wil laten slapen, want als die eenmaal wakker is.....
@ lauwie: ieder kind is anders en elke ouder kent zijn eigen kind, en ik hoor in zijn huilen echt wel verschil tussen wanneer er echt iets aan de hand is, of honger heeft of gewoon aandacht wil en als hij aandacht wil dan laat ik hem lekker huilen. En dat zeg ik nu wel stoer, maar dat heb ik 'the hard way' geleerd!!! Daarnaast zijn er genoeg kindjes die zich in slaap huilen om de drukte van de dag te verwerken, dat hoor ik ook van KDV leidsters. Leuk dat Ot zelf dingen wil doen, Tygo ook en probeer het wel te stimuleren, hij vind het leuk om te helpen, zoals mayo fles op tafel zetten of de boodschappenmand mee trekken (zo'n trolley), lekker laten gaan! @ Mik: kan het me voorstellen, je wil je moeder daar natuurlijk ook niet meteen voor het blok mee zetten.... @ lique: ja is helemaal gelukt, was nog wel lang bezig, maar ja... In het tasje heb ik een mandarijn, ontbijtkoekje van sesamstraat, rozijntjes, 2 likkoekjes en een zakje spekjes gedaan van de jumbo. Dus beetje gezond met lekker gecombineerd. Voor de leidsters heb ik een doos Merci gehaald. Wilde eigenlijk verse bonbons, maar ja, waar haal je die in een dorp na 6 uur? Niet bij een supermarkt in ieder geval Bel om 12 uur ofzo even hoe het is gegaan en heb het fototoestel meegegeven. Ze hebben ook een mapje waar ze tot 2 jaar in schrijven, dus daar een uitgebreid verhaal in gedaan en gevraagd of zij ook een leuk eindverhaal met een soort van 10 min. gesprek-verhaal wil afsluiten (10 min gesprek moest nog plaats vinden, maar nog steeds niet gedaan).
@Chantal, dat klinkt allemaal heel leuk!! Ik geef ook altijd de camera mee en dat levert leuke plaatjes. Hier schrijven ze maar tot een jaar in de boekjes helaas, leuk om het zo te laten afsluiten! @Duster, ik begrijp dat je Matthijs wil laten slapen hoor en als jij je hier in kan vinden lekker doen. Maar ik zou helemaal gesloopt raken.
alieke, de kiekeboemethode doen wij ook wel eens als we haar getroost hebben. toen ze kleiner was was voeden vaak genoeg.