Meiden heb jullie advies nodig. Ligt me iets dwars. Heb er op hyves over geschreven. Debby, misschien voor jou een herkenbaar verhaal.
debby: mijn beste vriendin die heeft haar kleine (meisje) met 18 maanden naar het kdv gedaan en toen was het al heel erg wennen. met zn allen op een slaapzaaltje,en vooral de omgang met de kindjes.ze beet ze en deed ze pijn! hoe eerder ze gaan hoe beter ze wennen..dat weet ik zeker....
Blondie, beterschap! Hier ook al een ziek vogeltje Niki, ik denk dat de meningen daarover verdeeld zijn en verdeeld blijven. Ik ben het zelf met Debby eens, pas op een peuterleeftijd gaan kinderen samen spelen, en zelfs dan soms nog niet. Vandaar de peuterspeelzalen. Er zijn zat kindjes die niet naar een KDV gaan (maar thuis zijn, naar gastouder gaan, opa en oma als oppas hebben etc) en die worden daar echt niet slechter van. Als jij je kindje graag naar een KDV wil doen en daar het geld voor (over) hebt, moet je dat gewoon doen. Maar ik denk persoonlijk echt niet dat het 'nodig' is, de PSZ is vroeg genoeg om andere kindjes te leren kennen en te leren delen, samen spelen etc.
goedemorgen. echt samen spelen doen kindjes inderdaad nog niet maar wennen aan andere kinderen wel natuurlijk. Net als samen delen, op je beurt wachten enz...
@blondie, dus jij hebt ook een surprise party gegeven voor de 30e verjaardag? Leuk! Ik hoop dat het geslaagd wordt. Beterschap met regan.. denk dat dit heel erg aan het kindje zelf ligt. Ik zie dat onze vrienden hun zoontje (zelfde leeftijd als luca) nu naar het kdv hebben gebracht en hij vind en doet het geweldig! Ik denk zelf ook dat luca het ook helemaal geweldig zou vinden en totaal geen moeite zou hebben met wennen. Maar mocht het financieel kunnen, waarom zou je het niet doen? Je hebt idd 1 dag vrij waar je lekker op kunt doorwerken of iets voor jezelf zou kunnen doen. Of het nou nodig is voor L of niet, maakt dat uit? @debby, wat goed van sam zeg! Wat gaat hij toch snel! Merk dat we bij elisa in een pauze zijn beland.. @dani, succes vandaag met de scan. All, hier is vandaag de uitverkoop begonnen, ben aan het twijfelen of ik erop uit ga vandaag. Heb niet zo'n zin in die drukte maar wil je nog iets leuks vinden moet je er wel vroeg bij zijn natuurlijk.... twijfelgeval
Goedemorgen! @blondie, bah wat zielig voor R! Knuffel haar maar fijn! Wij hoeven trouwens helemaal niet op controle voor de oortjes, is dat normaal @iosola, leuk idee, volgens mij heb je het wel aardig onder controle, dus ik heb geen tips meer (alleen dat je moet zorgen dat hij niet eerst uitgebreid zijn verjaardag in de kantine gaat vieren ) @geboortekaarje / naam, dat vind ik ook een verrassing tot het kindje er is, maar er waren ook een heleboel mensen die het maar raar vonden dat wij al vertelden dat het een jongetje werd. Ieder zijn mening dus maar... @dani, hmmm, dat klinkt ook lekker! @kdv, ik denk dat het voor R goed is dat hij naar het kdv gaat. Hij zie er veel van andere kinderen, leert op zijn beurt wachten enz. Natuurlijk zijn dat dingen die je ook op een andere manier aan je kind kan meegeven door zelf veel kinderen op te zoeken en zo. Maar voor ons is dit een goede situatie. (het ligt natuurlijk ook wel heel erg aan wat voor kind je hebt. Wij hebben een stevig mannetje, die niet snel van slag is en graag anderen om zich heen heeft)
dat bedoel ik idd ook. wennen aan andere kinderen,andere leiding,op je beurt wachten..etc. ik denk dat een kind die al op het kdv of psz is geweest minder moeite heeft met naar de basisschool gaan dan een kind die alleen maar thuis heeft gezeten.
ligt dr denk ik aan of de kleine enigs kind is of niet en al omgang heeft met neefjes,nichtjes of vriendjes. maar t kan natuurlijk geen kwaad.
Ja dat denk ik idd ook , maar ik vind de PSZ vroeg genoeg, dat bedoelde ik te zeggen. Ik zou een kind iig altijd naar een PSZ (of KDV) doen voordat hij naar de basisschool gaat.
Weten jullie al wat jullie je kindje voor hun verjaardag gaan geven? Ze krijgt van mijn ouders het roze stoeltje/fauteuiltje van Woezel en Pip, broerlief heeft de blauwe voor zijn eerste verjaardag gekregen en dat is nog steeds een groot succes. Maar ik heb echt geen idee wat wij haar zelf moeten geven!
kado: ik heb ook niet echt een idee. misschien een driewieler ofzo..daar gaat ze tussen de 1 en 2 jaar wel mee spelen.
@cadeau, poeh bij ons helemaal moeilijk, we hebben alles al natuurlijk! Ik heb echt nog geen idee. Iemand een leuk (blijvend) idee voor ons?
cadeau: heb ook nog geen idee. Vandaag is Nathan jarig. Heeft een fiets gekregen. Crosst de hele kamer door
@juffie, gefeliciteerd!!! @cadeau, wij willen de garage van little people geven, mijn ouders geven een slee (lekker handig met dit weer ), mijn smoeder een grote bak met duplo. Ik ben maar eens begonnen met een fotoalbum van het eerste jaar van onze mop, maar wat een werk Ik had daar natuurlijk al veel eerder mee moeten beginnen...
@cadeau, ben nog aan het twijfelen of wij voor het keukentje gaan. Vind deze twee heel leuk. anders zou ik eerlijk gezegd geen idee hebben wat we moeten geven.
Siep: Regan liep al sinds begin november te klooien met een oorontsteking, ze heeft daar 2x aan AB kuur voor gekregen. Vandaar dat de arts haar even terug wilde zien. Kado: geen idee nog. Keukentje lijkt me ook wel leuk. Ik vind die onderste ook leuk. Waar hebben ze die? KDV: R1 ging voor het eerst toen hij ruim 2 jaar was en R2 was toen bijna 1,5 jaar. Ik vond het erg fijn dat ze al zo groot waren toen ze voor het eerst gingen. Vond het ook erg moeilijk om Regan al op zo'n jonge leeftijd te brengen (zij was 5 maanden) maar achteraf is het me reuze meegevallen. Regan is nog ziek. Waar ik van de week nog schreef dat ze zo makkelijk weer terug ging slapen was dat afgelopen nacht niet waar. Ze is wakker geweest van 1.45u tot 5.00u (toen moest mijn man gaan werken). Dus ik ben een beetje gaar nu