De februari 2011 moekes deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Krekeltje, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ja had het gevonden...

2. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Februari 2011 kids

19-01-11: Arjen (dani)
    22-01-11: Joep (Rins)
    29-01-11: Roan (Siep)
    01-02-11: Maartje (Marjolein)
    02-02-11: Elize (Michele)
    02-02-11: Z (liedjepiedje)
    06-02-11: Sven (Tassie)
    09-02-11: Sim (Pluutje)
    11-02-11: S (Lavendel)
    12-02-11: Sam (Debby)
    13-02-11: Regan (Blondie)
    14-02-11: L (Krekeltje)
    18-02-11: Emeric (Jojo)
    19-02-11: Elisa (Iosola)
    19-02-11: Jordy (Mama1)
    20-02-11: Aaron (Trishka)
    21-02-11: Matthijs (Juffie)
    22-02-11: Lisa (Mc Guyver)
    23-02-11: Dean (Champy)
    23-02-11: Milan (Veronique)
    23-02-11: Linde(Suzannes)
    23-02-11: Mirjam(Hen30Sep)
    28-02-11: Jari (Patje20)
    03-03-11: Job (patje)
    06-03-11: L (Niki)
    06-03-11: Kira (Sjalleke)

3. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Van mij mogen niet meeschrijvers ook wel uit de lijst, ze kunnen idd nog altijd aangeven terug te willen.

Liedje, arme Z. Dat is echt veel hoesten met zo weinig tussenpozen. Nogal logisch dat ze zo moe is. Ik hoop dat ze snel opgeknapt is.

Juffie, hoe is het met mathijs? Wat zul jij geschrokken zijn, arm joch.

4. Krekeltje

Weet je wat lief is: L knuffelt de hele dag door. Mijn been, de bank, het bed, etc. En natuurlijk mij hihi.
    Ze legt dan even haar hoofdje neer en geniet.
    Gek kind, dat ze dat ook op het matras doet etc.
    Doen jullie kindjes dat ook?

Net samen in bad geweest, maar moet altijd opletten dat ze het dan niet doet, want ze gaat vaak vanuit zit, met hoofdje naar voren, en dan komt ze onder water. Hou dr dus goed in de gaten

5. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Krekel. dat doet Z ook! Zoooo schattig!
    Z. is gewoon gaan slapen om 7 uur! Zooo fijn! Ik heb haar voor het slapen in bad gedaan, zodat ze gelijk een beetje stoomde. Daarna in het donker van haar kamer de fles gegeven en ze sliep al voordat ze het matras raakte. Nu slaapt ze nog steeds! Hopelijk een goede voorbode van de nacht!

Slaap lekker allemaal!

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Vanmorgen was Regan een vieze groene snot en zo explosie.
    Haar oogjes en neus zaten helemaal dichtgekoekt.
    Echt zielig.
    Ben bij de HA geweest en heb oogzalf gekregen, hoop dat het snel werkt
    Maar verder voelde ze zich vandaag wel lekker en ze lachte er flink op los.

Suzannes: bij ons pyama, dunne mouwloze slaapzak en dan dekentje.
    Temperatuur weet ik niet maar verwarming staat uit.

Trishka: sterkte met de laatste weken.
    En anders eens bellen met een osteopaat, die kan waarschijnlijk ook helpen.

Juffie: Wat goed van Nathan :) Daar mag je zeker trots op zijn.
    Hoe is het nu met Matthijs en zijn bult?

Pluutje: oh dat is schrikken zeg. Gelukkig was papaPlu in de buurt

Lavendel: hier ook voornamelijk appel, peer, banaan maar ik heb ze wel al mandarijn en verse ananas gegeven.

Liedjepiedje: die pseudokroep kan het inderdaad zijn. Heeft ze ook een blaffende hoest?
    Beterschap en ik hoop dat ze lekker blijft slapen vannacht

Dani: mooie stats.
    Leuke uitnodiging

Krekeltje: Regan is niet zo'n knuffeltje. De jongens waren dat wel maar deze dame houdt daar niet zo van.... helaas...

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Helaas ik heb te vroeg gejuicht. We hebben heel de avond geen hoest gehoord en sinds een half uur weer constant aan het hoesten. Dus liedjeman zit nu maar weer te stomen in de douche met haar.

Debby. Hoe is het met jou? Meestal lezen we dagelijks wat van je!

Blondie. Wat zielig dat haar oogje helemaal dicht zat. Hopelijk helpt de zalf snel. Is het makkelijk aanbrengen? Fijn dat regan zich in ieder geval beter voelde.

8. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Juffie@ wow dan schrik je idd wel ff.. hoop dat t hier nooit hoeft te gebeuren..alhoewel ongelukje zin idd in een klein hoekje..je hoef mar paar sec niet op te letten..

trishka.. jammer dat t met je niet je van het gaat.. mar goed even aftellen, straks lukt t indd weer.. probeer je wel ene beetje van je zwangerschap te genieten ondanks t af en toe wat minder gaat?

eehm cadeautje@ idd. ergens met zn 2 heen gaan, of een bon ergens van verder weet ik hier ook eigenlijk nooit wat ik meot geven aan manlief:p haha.. handig is het ook he....voor vrouwe stuk makkelijker:p

suzannes: HIer pyjama lange mouw, en een dikkere slaapzak, met dekentje en laken;) of een dekbed overtrek waar ik het dekentje even in doe (geen dekbed hoor).. verder is er geen verwarming aan..

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Knuffelen: L. is wel een bezige baby maar als ik haar neerzet op mn schoot met dr gezicht naar mij toe met mn benen opgetrokken heb je zo een leuke interactie. vaak komt ze dan ineens naar voren en knuffelt met dr gezichtje in mijn gezicht of gaat even liggen op mn borst..zooo lief..

10. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dani, dat hebben wij nu ook, zo'n overgangsperiode tussen 1 en 2 slaapjes, ik bekijk het per dag. Soms slaapt hij 1 keer, soms 2. Leuke uitnodiging.

@juffie, ah, wat zielig voor Matthijs. Is alles goed met hem?

@Iosola en Nikki, onder gebruikersinstellingen en dan bij bijlagen.
    O, het staat er al.

@krekeltje, wij hebben zoń badring, dan kan R niet in eens onderduiken in bad.

@blondie, Regan alweer ziek, bah! Ik hoop dat ze snel opknapt.

@knuffelen, hier niet zoń knuffelig jongetje, maar ik word wel regelmatig gelikt. :D

11. Krekeltje

gelikt? Nog een gek kind :p
    Wij hebben ook een badring. Daar zit ze in als ze 'alleen' baddert.
    Moet ik oook opletten, want ze gaat graag staan, klimmen en klauteren.
    Maar als we samen in bad gaan, doe ik geen badring.

Liedje, arme Z...
    Hoe is het nu?

En blondie met R?

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Lavendel: Hier ook al mandarijntjes, alleen knabbelt hij er bijna niet op vaak komen de mandarijntjes er weer uit zoals ze erin zijn gegaan;) Ik snijdt ze wel altijd in de helft. Emeric vind ze heerlijk!
    Hier eigenlijk al heel veel verschillende fruitsoorten gehad, mango vind hij ook heel lekker.

@Blondie: Beterschap aan Regan! Arme meid!

@Liedje: Wat zielig voor Z... Hoop dat ze toch nog wat geslapen heeft?

@Knuffelen: Hier ook een enorme knuffelaar en zoener, hij kan met zijn beide handjes mijn hoofd vastnemen en me dan helemaal onder zoenen/likken:D Zooo schattig:D

@Dani: Wow Arjen al bijna 1jaar! Krijg je nog geen krop in de keel? Ik word al emotioneel als ik eraan denk:D
    Mooie uitnodiging ook! Ga ik ook maar eens aan beginnen..

@Suzannes: Emeric slaapt in romper lange mouw, pyama, slaapzak zonder mouwen en zijn dekbed. Ik weet dat het eigenlijk nog niet mag maar het is boven zoo koud en dat is het enige wat hij over zich laat liggen... Is ook een héél licht dekbedje hoor niet zo'n zware.

@Juffie: Emeric heeft ook vaak een buil hoor, die kleintjes zijn ook zooo snel (en gevaarlijk!)

@Iosola: Hoe gaat het met het afbouwen van de bv? Hier nog 3 voedingen per dag. Nu ik ga werken probeer ik niet meer te kolven overdag dus dan geef ik hem in de ochtend rond 8u en dan als ik thuis kom van het werk 17u30 en om 20u nog eens. Vind het wel goed zo:)

@All: Wat ben ik trots!!! Mijn kleine schat heeft gisteren zijn eerste echte stapjes gezet!! Vaak waagde hij hem wel eens om te stappen van de tafel naar de zetel (ongeveer 1-2 stapjes) maar nu stapte hij van de zetel naar mij toe, zeker 3-4 stappen mijn flinke man!:D

13. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    Goedemorgen meiden,
    Net terug van cb, ons meisje was dit keer erg flink bij de prikjes, ik wist niet wat ik meemaakte! Lengte is 75,5 cm en gewicht is 9025. Viel mij niets tegen dat gewicht (ze is in december flink ziek geweest en afgevallen).
    Ze ligt nu in bed, eens kijken hoe het vandaag gaat.
    Wij hebben ook alweer 2 nachten beroerd geslapen, lavendel jr blijft hoesten. Vant weekend werd het rustiger, en nu is het weer begonnen.
    Ze huilt niet, maar ligt wel van 3-6 u te hoesten, dan is het 2 minuten stil en dan begint ze weer te blaffen. Ik ga vanmiddag proberen ook een oogje dicht te doen, moet morgen weer werken.
    Vanmorgen moest ze ook weer niezen, dus vrees dat ze weer verkouden wordt.

@ Blondie, wat een zielig meisje op de foto! Hoe is het nu?
    @ Suzannes hoest met jouw dochter?
    @ Thriska, vervelend dat het niet zo wil, kun je wat steunen op hulp uit je omgeving?
    @ Liedje, hoe ging het afgelopen nacht? Als ik jouw verhaal lees, lijkt dat verdacht veel op de situatie van onze dochter!
    @ mandarijn, gister gegeven in stukjes en ze vond het interessant, ik gaf haar een bakje met wat mandarijntjes erin. En ze vond het lekker!! Geen velletje terug!
    @ Juffie hoe is het nu met M na zijn val?
    @ dani, leuke uitnodiging!

er ligt boven iemand in bed vreselijk te hoesten:(

14. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Hi!

@lavendel, wat zielig dat ze nog steeds zo aan het hoesten is. Is het een droge hoest? Hier helpt de vernevelaar altijd (met zoutoplossing bv) en wij zorgen er altijd voor dat het neusje goed schoon is. Beterschap!

@knuffelen, hier krijgen we wel kusjes van elisa maar vaak slaat ze ons ook in ons gezicht met het daarbijbehorende geluid, ghe ghe. Iets wat sarcastisch maar geweldig om te zien!

@bad, hier ook in een badring, moet wel met luca die een hele tijd heen en weer springt en probeert te duiken over eli heen. Wij kunnen elke avond de badkamer dweilen.

@jojo, ik geef nu dus nog zo'n 3 a 4 voedingen per dag. 's ochtends voor het opstaan, 's avonds en 's nachts. Vannacht was het al bijna 5 uur en ze was nog steeds niet gekomen, ik werd helaas wakker van mijn linkerborst die was zo vol dat het echt pijn deed. Heb eli wakker gemaakt en haar laten drinken. 's avonds precies hetzelfde. Vooral mijn linkerborst doet dan zo zeer en is helemaal hard, heb jij daar ook last van? En iemand een tip om dat te verminderen?
    Wat goed van emeric met z'n eerste stapjes!!

15. Krekeltje

Ze zeggen bladeren van een kool in je bh. Verder geen tips. Nooit last van gehad.
    Toen ik stopte geen stuwing, was meteen klaar.

Knappe Emeric!!! Was ie zelf ook trots of ging het onopgemerkt?

Mandarijntjes: L heeft vandaag wel mineola gekregen. Ze trok een vies gezicht (doet ze eigenlijk altijd bij iets nieuws) maar at het partje wel op. Alle volgende partjes werden met dr tong naar buiten gewerkt.
    Toen dus iets anders gegeven.

Net op bed gelegd. Hier trouwens romper, pyama, slaapzak en dun dekentje. Loop ik weg, babyfoon aan, ligt ze op dr buikje. Heb dr nog terug gedraaid en strak in gestopt, en nu slaapt ze netjes op dr rug.
    Maar vanaf wanneer mag ze eigenlijk op dr buik? Ik wil GEEN risicos nemen, maar weet dat het op een gegeven moment ook mag. Maar goed, meestal blijft ze wel liggen hoor. Ze is geen notoire buikslaper gelukkig, maar als ze zo eens omdraait, moet ik haar dan terugdraaien of niet?
    Ik stop altijd dr slaapzak (bij voeten stuk wat over is) onder het matras en dan met laken strak instoppen.

Pluutje hoe kreeg Sim dat trouwens voor elkaar met het laken? Weet ik waar ik op moet letten...

16. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @krekeltje, mineola wat is dat? Zo maar eens ff googlen. En wbt koolbladeren zie mezelf dat nou niet 1,2,3, doen. Heb een topic geplaatst hierover bij borstvoeding ben benieuwd wat voor antwoorden ik krijg.

Op hun buik slapen mogen ze volgens mij vanaf het moment dat ze hun hoofdje goed kunnen optillen. Maar ik ben er ook niet zo voor hoor...

17. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @krekeltje, buikslapen mag vanaf het moment dat ze goed kunnen rollen. Hier ook een mannetje dat telkens op zijn buik ging liggen, dus ik heb het toen nagezocht. Hij slaapt inmiddels al maanden op zijn buik.
    Ik douche in het bad en zet ons mannetje er dan in de badring bij, heel handig en gezellig.

@lavendel, wat zielig zo veel hoesten. Ik hoop dat ze snel opknapt.

Een hoop snotterige kindjes hier, tijd voor voorjaar!

@iosola, volgens mij nam ik gewoon een paracetemol tegen stuwing, maar ik gaf dan ook helemaal geen bv meer.

@jojo, goed hoor al een paar stapjes los.

@hier, een heel gefrustreerd mannetje dat zich overal aan wil optrekken, maar niet verder komt dan op zń knieen....

18. Krekeltje

L kan echt al een half jaar rollen. Maar als ze heel moe is lukt het niet altijd....

19. Krekeltje

O een mineola is een kruising tussen mandarijn en sinaasappel. Erg lekker en ook veel makkelijekr dan een sinaasappel.
    L typt hier mee trouwens, moet steeds verbetere

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @iosola; Dit had ik in het begin ook hoor heb het toen altijd wat langer uitgesteld om Emeric te laten drinken en na een paar dagen was het weg..
    Ik heb ondervonden dat je lichaam zich heel snel aanpast als je mindert.

@krekeltje; hij had het ook echt door dat hij alleen stapte hij straalde echt haha zo schattig :)
    Ivm buikslapen; Emeric draait hem ook vaak ik laat hem gewoon liggen zorg wel altijd dat zijn mondje vrij is bv. Geen deken erover of knuffel

Deel Deze Pagina