De februari 2011 moekes deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Krekeltje, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @jojo, balen zeg! Maar is het tijdelijk?

@ Debby, welke camping gaan jullie?

Trouwens, ik heb iemand gezien die taarten maakt, kost 2,50 p.p. Dus voor 20 personen 50 euro, is dat duur?? geen verstand van namelijk.

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Het inwerken ging wel redelijk goed. Een aantal visites gehad dus ik heb in ieder geval al een beetje ervaring op kunnen doen
    Het was heel interessant.

Krekeltje: ja, heb lekker geslapen maar een beetje te kort (daarom had ik vanmiddag met R2 een middagdutje gedaan hihi)

Suzannes: wij gaan op vliegvakantie deze zomer. Dit jaar is Regan nog "gratis" en vanaf volgend jaar is een vliegreis voor ons niet meer te betalen.

Jojo: moet je voor altijd daar gaan werken?
    En krijg je geen vergoeding voor de parking?
    In NL moeten ze je een flinke km vergoeding betalen als ze je over willen plaatsen.

Debby: mijn man vind ook alles prima wat ik voor de kids wil kopen.
    Gelukkig. Maar ik heb niet zo'n groot budget dus ik probeer de gulden middenweg te vinden tussen merkkleding en andere kleding.
    (grapje van dat koekiemonstershirt :p )

Wat zijn jullie kindjes allemaal groot. Regan zit nog steeds prima in maat 68.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    camping ergens in het zuiden van frankrijk. Weet niet hoe het heet, mijn man heeft het geregeld...
    maar denk dat het wel echt aan het seizoen ligt. Ik zag een caravan van 400 euro ergens tot begin juni. 3 weken later betaal je 1600 euro. Bizar.

4. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ja ligt wel erg aan het seizoen.

Kleertjes: ik koop bijna nooit op mp. Meestal wel nieuw, maar wel veel bij wibra, zeeman, hema en prenatal. Hema en prenatal vaak aanbiedingen. Laatst was het bij de hema 1+1 gratis op alle dames, heren en kinderkleding.
    Spijkerbroeken en rokken zijn daar altijd 7 euro. Dus nu heb ik 2 spijkerbroeken en 2 rokken gekocht. 4 kledingstukken voor 14 euro is niet duur. En meteen ook wat vestjes, 2 jurkjes (14 euro voor 2 stuks), etc.
    Prenatal vaak in de sale. Heb een paar maanden terug een super leuk plooirokje gekocht maat 86, en die hangt nu nog te wachten tot ze er in gegroeid is.
    En ook een 4 shirts korte mouw. Kan in zomer, of in de winter met een romper l.mouw er onder.

Jojo, kan je geen parkeervergoeding krijgen?
    Of verderop parkeren en een stukje met de bus?

5. Krekeltje

Krekelman heeft L toenstraks opgehaald bij mijn ouders. Had haar vandaag zoooo gemist! (gek he, meestal mis ik dr wel maar niet zo erg als vandaag).
    Toen krekelman haar had gebracht bij mijn ouders moest ze heel erg huilen.... Ze wilde niet dat papa ging werken. :( sneu he.
    Heeft ze meestal niet zo last van, maar nu was ze al 2 weken niet geweest natuurlijk door de vakantie. Wel op visite maar das niet hetzelfde...

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    krekeltje hier koop ik vaak ook zo kleding, in de aanbieding en ook wel eens zeeman/wibra.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oja... zeeman en wibra mag ik niet kopen van mijn man (toch nog een strenge man... hij is in zijn puberteit blijven hangen volgens mij ;))

hema had ik ook laatst 2 jasjes voor volgend jaar 20 euro totaal. En 2 shirtjes voor emma 3 euro. hema heeft af en toe wel leuke dingen (maar altijd als ik iets zie is de maat die ik moet hebben uitverkocht :S)

8. Krekeltje

o das balen als je misgrijpt. En koop ook wel eens een effe shirt + strijkembleem. Goedkoop leuk shirt en mijn moeder en schoonmoeder naaien ook. (is trouwens niet altijd goedkoop, maar ik krijg veel wat zij maken)

9. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Nu even rustig reageren;
    Ben al beetje rustiger dan deze middag, man wat was ik kwaad!
    Ivm werk even proberen uitleggen.
    Ik werk dus in een kinderdagverblijf waar er 3 groepen zijn, 1 babygroep en 2 peutergroepen in totaal werken er dus 5 begeleidsters waarvan er 3 een vaste plaats hebben en de overige niet (waartoe ik behoor) Er is steeds een begeleidster die inspringt bij de verschillende groepen en tot op heden deed ik dit dus altijd.
    Totdat ze nog eens 2 extra mensen in ons kdv 'dropten' zal ik het maar noemen...
    Nu zit ik dus in een systeem dat ik 's ochtends kan worden opgebeld om in 1 van de weet-ik-veel-hoeveel kdv/naschoolse opvang/peutertuin te moeten inspringen omdat er daar een zieke is...
    Dit is echt héééél vervelend want ik word opgebeld tussen 8u en 8u30 en dan moet ik vaak al om 9u beginnen werken.
    Dan moeten jullie wel weten dat ik 25min van mijn werk woon en op die tijd ook snel emeric nog naar het kdv moet brengen...
    Snappen jullie het zo een beetje??? Is moeilijk om aan iemand uit te leggen:)
    Wbt kilometer/parkeer vergoeding; we krijgen via mijn werk een abonnement voor de bus maar als ik daar gebruik van moet maken ben ik 2u onderweg en dat heb ik er nu ook niet voor over, zou graag nog wat tijd met Emeric doorbrengen en niet gewoon thuiskomen en hem in bed stoppen...
    Ok nu reageren;)

@Trishka: Spannend!!! 27jan. is mijn vriend z'n verjaardag;) Ik bewonder je echt!

@Debby: Wanneer moest je man ook alweer voor zijn knippie? Of was hij al geweest? Even gemist denk ik.

@Sjalleke: Ivm de andere job heb ik nog niks gehoord, we gingen midden januari op de hoogte gebracht worden dus ik vermoed volgende week... Vind het wel spannend al vrees ik er wat voor...
    Lief dat je het vraagt;)

@MG: Ik moet eigenlijk noodgedwongen wat afbouwen, nu ik weer 4dagen in de week werk en ik geen recht meer heb om af te kolven op men werk lukt het me niet meer om 4 voedingen te geven..
    Hier ook geen melkproduct meer erbij in het kdv, als hij bij papa thuis is krijgt hij wel altijd een yoghurt.

@Iosola: Lijkt wel alsof Elisa nu 's nachts haar 'verloren' voeding gaat inhalen? Dit is natuurlijk ook niet de bedoeling...

@Kledingmaat: Hier ook vollop maat 80, ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot hij nu is.. Is alweer een poosje geleden.

@Kledij/merken: Wij kopen toch ook wel heel veel merkkledij maar meestal ook bij aanbiedingen of solden.
    Merken die hier veel gedragen worden; fred & ginger (kiekeboe, hilde & co, jules, nijntje), filou, mexx, ... Ik zie heel graag retro kledij met leuke motiefjes of prints.

@Verjaardagstaart en kledij: Ik ga ze zelf maken en ga voor degene die ik hier onlangs eens gepost had met de klaspop (jules) erop.
    Ga me al even oefenen op mijn vriend zijn verjaardag;)
    Wbt kledij; weet ik nog niet.. Ik denk dat ik nog eens naar de solden ga;)

Ziezo denk dat dit zo wat alles is?? :D

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    even ego berichtje, vandaag met onze dochter naar ha geweest, ze blijkt het rs-virus te hebben, we moeten haar goed in de gaten houden, niets gekregen, tis uitzieken, zetpillen gebruiken/neusspray/stomen enzo.
    vanavond had ze ook 39,5
    we hebben nu al 6 slechte nachten gehad en moesten nog rekenen op nog een paar slechte nachten

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lavendel o wat eng... sterkte ermee!

12. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Lavendel. Wat beroerd zeg!!! Heel veel beterschap! En ik hoop zo dat je snel betere nachten krijgt!!

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojo reno moet maandag onder het mes.

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    lavendel, pfff jeetje sterkte met je kleine meid, wel fijn dat ze nu goed in de gaten gehouden wordt!

deb, moeilijke dag dus maandag, dikke knuf!

15. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Lavendel sterkte!!!

16. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Lavendel: Arme meid:( Sterkte en heel veel beterschap gewenst!

@Debby: En ziet hij er tegenop je man?

17. Krekeltje

Lavendel veel beterschap met je meisje!

18. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Lavendel: Beterschap

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jojo een klein beetje maar hij laat het niet echt merken.

Wat balen van je werk zeg... hoe zit het nu met die andere baan waar je mee bezig was?
    Ben je nu echt verplicht om er om 9 uur te zijn? Je kan toch uitleggen dat dat niet lukt als ze zo laat bellen?

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Debby: ivm die andere job weet ik nog niks.. normaal volgende week zou ik moeten weten of ik erbij ben.. Hoop het zo, nu meer dan ooit!
    En ja ben verplicht om er om 9u te zijn, zij gaan ervan uit dat ik dan maar een half uur vroeger al mijn kind moet wegbrengen en moet zitten wachten in gent in mijn wagen ofzo terwijl ze dan ook evengoed kunnen bellen en zeggen dat ik maar om 10u moet beginnen, zit ik daar mooi...
    Volgens wat ik vernomen heb worden er in de komende maanden nog 2 nieuwe kinderdagverblijven opgestart, ook van Stad Gent maar moest ik nu niet geslaagd zijn voor hetgeen waar ik onlangs aan heb meegedaan waag ik mss wel mijn kans voor de nieuwe kdv van Stad Gent dan heb ik een vaste plaats en dus regelmatige uren.

Deel Deze Pagina