De februari 2011 moekes deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Krekeltje, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Dani, vervelend. Ik schreef toevallig net (na jou kennelijk) dat L ook niet altijd wil slapen.
    Ik heb dus geen tip, maar laten krijsen vind ik ook persoonlijk erg moeilijk. Erbij gaan liggen? Nog even laten spelen?
    Verhaaltje extra voorlezen?

2. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @dani,hier ligt joep er ook nget weer in en tijn zit nog bij me op schoot.
    Kwam net nog ff uur profi vuurwerk voorbij op één paar honderd meter.....en bedankt.
    Laten huilen deden we vorige week,was maar 10min maar nu was t krijsen.

Stertke,geen tips dus.
    Al meer meiden met Facebook?
    Mn naam is rinslll voor degene die wil ;)

Fijne avond en nacht!

Met mcg was t goed en leuk en ontspannen.

Ze is oom druk met haar 2kindjes en werk.

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Krekeltje ik ben er nu bij gaan zitten alle lampen uit en over z`n oogjes aaien en hij sliep gelijk zo moe was hij..
    Hij is nu net 3 maar maakt zich helemaal overstuur.

Bij zo`n kleintje is dat ook een optie naast bedje gaan zitten en over oogjes wrijven.. (extra) flesje melk?
    Als ze niet moe is.. smiddags (te)lang geslapen? idd even laten spelen en wachten met slapen. Bij zo`n kleintje vind ik het persoonlijk niet zo erg als ze later gaan.. die slaapt de volgende dag overdag wel bij..
    Bij een kind van 3 vind ik het toch wel belangrijk als ze optijd slapen..

-
    Nou hij slaapt dus..
    Heb op de trap gezeten en steeds zeggen als hij riep oid stil maar mama is er wel..
    Heb bij em gezeten (duurt zo lang voor hij sliep en keek steeds of ik er was dus weggegaan)
    We zijn boos geworden dreigen met deur dicht doen krijgt ie zelf niet los klemt iets en dat vind ie heel erg!
    Hebben we uiteindelijk toch ook maar gedaan maar hij krijst zich dan overstuur.. (hij had wel z`n lamp zelf aan gedaan ;) )
    Hij zegt steeds ik wil bij mama slapen.. maar dat komt ook niet goed.
    Hebben we toen ie bijna 2 was na amandelen knippen gedaan zijn ruim half jaar bezig geweest om af te bouwen.. :$ niet doen dus :)

Hij is echt heel bangig.. is ook wel redelijk normaal op deze leeftijd maar hij heeft het wel erg hoor.. zit echt soms te denken of ik er niks mee moet.. baart me wel zorgen..

nouja ben zelf ook bekaf.. ga zo maar naar bed..
    Fijne avond!

4. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Gelukkig,slaap maar lekker.
    Joep slaapt ook niet altijd even goed de laatste tijd,slaapt soms tussen ons in,vooral als ik erg moe ben ;) dan slaapt hij nl direct bij onswas één fase aldus t cb.
    11mnd co 74 cm ongeveer hij was nl nogal beweeglijk en 9,4 kilo.
    Hij zit in een groep 1autostoel nu.

Oja,zit vooral mobiel en das lastig reageren vind ik.

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ krekeltje wil je wel dat haargeboortedatum in beeld komt of liever ook niet?

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Haha dank je .. nou pas maar op ;) Ik heb er van geleerd hoor :p

7. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    We houden t in de gaten ;) heeft alweer nachten doorgeslapen in zn eigen bed gelukkig.

Ik duik er ook in,Trusten

8. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat triest! Vooral voor Jar zelf!!

De enige remedie is volgens mij zelf rustig te blijven. Ik zou denk ik bij hem gaan zitten, wel in bed laten, totdat hij gekalmeerd is en dan met de deur open in de kamer er naast of op de gang een beetje was op gaan vouwen. Kan je rustig met hem praten, is hij niet eens alleen. Maar wel proberen in bed te laten liggen.
    Ik roep maar wat, want wij kennen dit eigenlijk niet 'een kats overstuur kindje'.

Ik zal trouwens wel een rare mama zijn, maar 21:00 is bij ons heel normaal dat hij nog niet slaapt. Soms hoor ik hem om 22:30 in zijn bedje rustig spelen. Ik vind dat altijd prima, zolang hij maar in zijn bed ligt/zit. Pluutje jr gaat bij ons tussen 19:30 en 20:00 naar bed.

Hopelijk, als ik 'reactie versturen' klik is de rust bij jullie al weer weder gekeerd. Anders: sterkte!

9. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    :D ja dus... komt er van als je forumt en tv kijkt tegelijk.... Trusten, meid!

10. Krekeltje

Dani, toe maar dan. Heb meteen ook mijn handtekening aangepast.

11. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Eerst en vooral aan iedereen een héél gelukkig nieuwjaar gewenst!!!
    Bij ons is het echt goed geweest gisteren, heerlijk gegeten en Emeric is echt zooo flink gaan slapen! Had echt verwacht dat hij drama ging maken en hard ging huilen maar dit was dus helemaaaal niet het geval is heel lief gaan slapen, lag wel al in bed om 8u45.
    Is enkele keertjes wakker geweest maar na speentje te geven verder geslapen.
    Zijn uiteindelijk om 2u30 naar huis gereden en toen is hij weer verder gaan slapen tot 8u30 deze morgen, heeft dan melk gedronken bij ons in bed en onmiddelijk weer gaan slapen tot 11u30;)
    Hij is vandaag wel niet zo lekker, heeft wat koorts 38,5 slaapt veel en is wat hangerig. Hij hoest ook nog steeds dus denk dat we best nog eens op controle gaan bij de ka...
    Verder echt lekker gegeten! Straks even uitgebreid onze menu;)

@Pluutje: Dat kussen haat ik ook! Volgende week hebben we een familiefeest (familie van mijn grootmoeder) en daar zijn zo maar even 100den mensen:$ en die moeten dan allemaal gekust worden ook!!
    Zorg altijd dat ik bij de eerste daar ben dan hoeven wij niet rond te gaan;)

@Dani: Emeric mag met naam in de lijst hoor.

@Liedje: Leuk idee trouwens van die lijst!

Nu even onze menu van gisteren;)
    Ohja en vanavond ook nog een foto van gisteren moet ze nog op pc zetten.
    *Aperitiefhapjes: toastje met fois grois (zo schrijf je dat toch?), carpaccio van zalm, tonijn en sint-jacobsvruchten,
    Kreeftensoepje, vers garnaalkroketje
    *tussengerecht: cocktail van verse krab
    *Soep: Looksoep met collis van waterkers
    *Hoofdgerecht: Tong in de maderrasaus met verse kroketjes en champignons
    *Nagerecht: Dessertbordje met chocomousse, geflambeerde pannekoek met zelfgemaakt vanilleijs
    Dus kort samengevat;
    Om je vingers bij af te likken;)

Nu nog een filmpje kijken met mijn mannetje;)
    xxx

12. Krekeltje

Gelukkig slaapt ie. Wat rot dat ie zo banging is.
    Er naast gaan zitten en met melk en oogjes wrijven echtal tig keer geprobeerd. Als ze niet wil, dan wil ze ook echt niet.
    Eigenlijk ging het de laatste 2 maanden zoooo super goed. Nu een paar dagen minder en op zich moet een paar slechte dagen gewoon kunnen, hoort er soms gewoon bij, maar merk meteen aan mij dat ik dat niet fijn vind. Die avonden voor onszelf, dat geeft gewoon meer rust. Krekelman had nikita (= geweld) al op pauze gezet en die hoopt iedere minuut erger dat L slaapt. Overdag slaapt ze niet teveel. ochtend: 1 uur, middag 30 min.
    Lijkt een viz. cirkeltje. Als ze neit goed slaapt, dan de dag erna nog slechter, etc.
    Juist als het goed gaat, blijft het een tijdje goed gaan.
    Morgen maar weer verder kijken.;)

13. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Dani: Wat zielig! Gelukkig slaapt hij nu wel

@Pluutje: Haha dat forummen en tv kijken klink bekend in mijn oren, was om 20u een reactie beginnen typen en daarstraks pas gepost:D
    Vandaar dat ik nu nog eens moet reageren:D

@Krekeltje: Geen tips wbt slapen, hier eigenlijk (als we thuis zijn) een heel makkelijke slaper, die leg je in bed en hoor je niet meer..
    Zou wel opletten met het terug uit bed halen want denk dat onze kids dit nu al gaan associëren (huilen = uit bed)

Nu ga ik echt een filmpje kijken ;)

14. Krekeltje

Tjonge jojo, dat klinkt allemaal erg goed. Jij hebt vast gesmuld.

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Goedemorgen,

Dani: wat vervelend voor Jarno zeg. Nathan heeft ook van die fases. Ook bang en gillen. Nu had Nathan het dat hij 's nachts wakker werd en dan niet meer wilde slapen. Mijn man is van de 'harde' aanpak want bij hem zitten en liggen werkte toch niet.. Wat wij toen deden was hem beneden zetten in een donkere woonkamer. Als je niet wil slapen ga je hier maar spelen maar papa en mama gaan slapen. Was echt een straf want meneer rende de trap weer op richting zijn bed:D De laatste tijd gaat het weer goed maar zijn bij Nathan echt van die fases..

Jojo: wat een uitgebreid menu zeg. jammie..

krekeltje: hoop dat het slapen snel weer beter gaat.

Zo lekker nog een week vakantie. heerlijk. De drukke feestdagen achter de rug en nu even 'gewoon' genieten. Vanmiddag maar even naar het tuincentrum. Wat groen in huis want al de kerstspullen zijn hier weg. Voor de kerst de planten die ik had weggegooid omdat ze meer dood dan levend waren dus nu wel erg kaal.:)

16. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Goedemorgen allemaal,

Balen Dani en Krekel dat jullie kindjes zo slecht in slaap komen. Hier gaat het inslapen nu weer goed. Al was vannacht een drama.

Z heeft opeens weer koorts. Gisterenavond 39 graden. Het was juist een halve week weg. Ook heeft ze vuurrode schaamlipjes. Heb maar even de huisarts gebeld want het gaat niet weg met sudocreme of bepathen.
    Heb bijna een abbonnement op de huisarts!

Hebben jullie nog vakantie of gewoon weer hard aan het werk?

Fijne dag allemaal!

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Goedemorgen

@ Liedje nee morgen gewoon weer aan de "bak" ;)

@ Jojo hmm klinkt lekker!! Fijn dat Emeric zo flink was!

@ Pluutje wat jij schrijft heb ik smiddags gedaan op oudjaarsdag met karbid schieten toen sliep hij idd zo..
    Ik had al 3 wasmanden gevouwen en nog sliep hij niet.. haha ben uiteindelijk dus bij hem gaan zitten en toen ging hij slapen maar ik ga dat niet elke avond doen..

enne.. ik hou wel van rust en regelmaat :p

@ krekeltje als je niet in de lijst wil of je handtekeinig oid moet je het niet doen he?! ;) alleen als je t wil :)

Vanacht was Jarno wel x wakker ik erheen en de overloop lamp heeft de hele nacht gebrand maar meneer is gaan slapen gelukkig

@ Juffie haha nee dat werkt hier ook niet want hij doet zelf de lampen aan!! :p

Oh visite latr meer ;)
    xxx

18. Krekeltje

Heerlijk! L heeft me laten uitslapen tot 8.30 uur vanmorgen!:)
    Nu is ze hier alle folders aan het 'doorbladeren'. Ze heeft de grootste lol. :DVanmorgen bij mij in bed had ze enorme lol om de dop van de fles. Ze vind die super interessant. Soms zet ik hem op dr hoofdje en dan probeert ze hem te pakken, maar dr armpjes zijn niet lang zat. ;)Of ze kijkt naar links en rechts. Ze probeert hem ook bij mij er op te zetten hihi.:D

liedje, misschien een schimmeltje? Ik heb ook een abbo op de ha.
    Geloof dat ik wel een bezorgde mama ben.....:)

19. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    Gelukkig nieuwjaar meiden! De 2012 ons veel goeds mag brengen!

@liedjepiedje, idd misschien even de ha bellen? Beterschap!

@jojo, zo dat klinkt lekker, zou wel het recept willen van het kreeftensoepje.
    Hier trouwens al 3 dagen dat ik overdag niet meer voed.

@dani, ook hier af en toe zulke slaapproblemen met luca. Ik kan hem ook niet lang laten huilen. Soms is hij zo overstuur dat hij van het vele huilen begint te hoesten en waardoor hij ook nog eens begint overtegeven. Op zulke avonden laat ik hem gewoon bij ons zitten en evt bij ons slapen.

@lijst, mijn naam mag er bij hoor!

Nou ga hier wat in huis doen, ze zijn nu beiden zo lief aan het spelen dat ik het er gebruik van moet maken..

20. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Dani: haha.. Op de een of andere manier is het al zo'n straf dat hij naar beneden moet dat hij er niet eens aan denkt om het licht aan te doen of te gaan spelen.. Nathan komt ook zijn bed niet uit trouwens, gaat wel huilen of roepen maar blijft in bed. Zijn we erg blij mee!

krekeltje: heerlijk zeg zolang geslapen. Hier waren ze ook 'laat'. 8.15 en 9.00 Heerlijk:)

liedje: hier ook abbo op de ha (post) hoor. Gewoon bellen zijn ze voor.

Deel Deze Pagina