De februari 2011 moekes deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Krekeltje, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Suzanne PB blondie even, die moet je geloof ik acepteren.

2. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Niki: Ik moet eerlijk zeggen dat het nu al enorm begint te kriebelen voor een 2de... Alleen mijn vriend ziet dit nog niet helemaal zitten, hij zou er liever wat leeftijd tussen hebben.
    Soms denk ik ook wel van nu draaien we (over het algemeen) zo goede nachten en om dan terug die nachtvoedingen te hebben..
    En dan ook nog met de borstvoeding, ging nu net na een jaar beginnen afbouwen en dan kan ik opnieuw beginnen:)
    Ben voor mezelf nog de voor tegen de nadelen aan het afwegen;)
    Zal denk ik allesinds maar rond de zomer zijn dat we stoppen met voorbehoedsmiddel.

@Meeting: Nog geen specifieke datum? 27 ging toch niet gaan voor me mijn vriend is dan jarig, zou erg zijn als ik dan hem alleen thuis laat ;)

@All: Heb zopas Emeric zijn parkje weg gedaan... Staat nu op de zolder.. Laatste stukje baby is nu uit huis verdwenen, raar toch hoor;)
    Ga nu naar bed morgen opnieuw werken...

3. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Niki: hier geen derde kindje, hoewel de kriebels zo nu en dan door mijn lijf gieren. Wij hebben heel bewust gekozen voor een relatief klein verschil in leeftijd tussen Sim en d'r broer. Dat heeft ook te maken met de onze eigen leeftijd. We hadden geluk dat de natuur aan onze plannen mee werkte. Ik vind/ vond het meevallen, maar dan moet je ook wel een beetje geluk hebben met een aantal factoren waar je helaas niet altijd invloed op kan uitoefenen, factoren die jezelf ook al een beetje noemde.
    Het is wel wat Iosola al schreef: je groeit erin. In het begin zie je allemaal beren op de weg, die je eenmaal op het punt aangekomen geruisloos bent gepasseerd. Had ik ook, en heb nog steeds bij iedere stap/ ontwikkeling die er nog moet gaan komen. Ik zie ook altijd overal problemen, en denk ook regelmatig 'dat kan ik nooit aan'. Ben ervan overtuigd dat je op een gegeven moment op een punt aankomt, waarin je ineens voor jezelf een sterker gevoel krijgt: ik ben er klaar voor (de zogenaamde biologische klok die weer gaat tikken) of ik ben er klaar mee.
    Volgens mij is er geen 'beste' moment, ieder moment heeft zijn mooie/gunstige dingen en ongunstige dingen. En ik ben ervan overtuigd dat je het (aan) kan, mama!

4. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    @niki,heb je t daar even terug ook niet reacties om gevraagd?vlgs mij heb ik er toen uitgebreid op geantwoord.

Hier is en blijft t bij 2.
    Ook absoluut geen rammelende eierstokken ;)

Spannend dani.
    En naar t zkh?niets ernstigs hoop ik?

Zal ff kijken of ik een foto kan plaatsen als ik de laptop weer eens aan heb ;-%
    Heb je geen Facebook?

@blondie,heb je een link voor me?

Hier hebben de heren vanacht eindelijk weer eens een hele nacht in hun eigen bed doorgeslapen!
    En ik had t bed alleen want man is t/m vanavond in frankrijk.

5. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    pluutje: dat klopt ook inderdaad..ik denk dat je altijd koudwater vrees houdt,'kan ik het wel aan' etc...Ik denk dat wij rond juli weer gaan oefenen. dan is L. ruim 2 als ik beval. Als ik over 3 jaar weer zou beginnen is het nog steeds spannend en dan is het nadeel weer dat je weer opnieuw begint als de 2e al bijna naar school gaat..
    het belangrijkste is dat het gevoel goed moet zijn en ik er achter moet staan,die angsten blijven toch wel..

wat betreft de meeting: lijkt mij wel leuk als het de 27e doorgaat..dan kunnen de meiden die toch konden gewoon komen..:)

rinslll: sorry als ik dit al een keer heb gevraagd.

6. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @niki, idd wat pluutje zegt, dat gevoel komt vanzelf dat je zegt of je er klaar voor bent of niet. Ik heb nu bv heel sterk het gevoel dat elisa's zwangerschap niet mijn laatste was, ik ben er nog niet klaar mee, maar ook niet klaar voor. Wij zien wel over een jaartje of twee.

@jojo, begrijp jouw gevoel goed. Ik ben dus van luca's borstvoedingsperiode naar de zwangerschap van elisa gegaan en heb nu op dit moment na 3 jaar zo'n behoefte om weer even ''mij'' te zijn. Geen zwangerschap, geen borstvoeding waar ik rekening mee moet houden. Dus een paar maanden weer terug alleen jojo zijn doet denk ik wel goed.

@bv, hier een applausje verdient!! Ik heb vannacht geen borst gegeven! Ze werd om twee uur wakker, toen heb ik het kunnen redden met een paar aaitjes over haar bolletje. Maar om 5 uur kwam het echte werk. Ben met haar op de bank gaan zitten met een beker kv. Na een hoop gehuil toch een paar slokjes gedaan en langzaam weer terug in slaap gevallen tot 8 uur. Ik ben helemaal blij (en brak).

7. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @rinslll, oh heerlijk zo'n bed helemaal voor jezelf alleen!!! Wat moet jij lekker geslapen hebben zeg! Jaloers!

8. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Haha niki,is toch ook niet erg verder ;-%

Is ook spannend.

Joep was een cadeautje,suouvenir en toen ik die test had gedaan dacht ik ook omg hoe moet dat.......beetje makkelijk worden en dan komt alles goed

9. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    hier in noord italie is net een aardbeving geweest! Wij hebben niets gevoeld maar vrienden van ons in milaan en genova wel! Eng hoor!

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Iosola: dat is schrikken zeg

Meeting de 27e :)
    Ik heb er zin in.
    Wie komt nog meer?

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik kom...welke tijd 10 uur?

12. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Die hebben ze oij de action. Echt anti slip inderdaad. Alleen L houdt ze niet aan.;)

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik zweer bij boumy's. enige die ze niet uitkrijgt en glijden niet weg

14. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Grrr... ik ben dit zooo zat!
    Werd vandaag opgebeld door het kdv, Emeric is alweer ziek! Had opnieuw 39°c koorts, dit kan nu echt niet meer blijven duren, heeft deze ochtend de laatste keer zijn antibiotica gehad en heeft het alweer te pakken:(
    En dan nog het ergste!! Ik ben zo kwaad op mijn vriend!
    Hadden gisteren afgesproken dat hij na het werk onmiddelijk Emeric ging ophalen omdat hij al om 14u gedaan had en ik pas om 17u.
    Nu deze ochtend kreeg ik een sms of hij niet even mocht helpen bij een vriend dus ik zeg nee en zeg hem nog eens duidelijk dat hij Emeric moet ophalen want dat ik in het kdv gezegd heb dat hij afgehaald word om 14u30.
    Toen had ik dus nog geen telefoon gehad van het kdv; nu om 16u15 krijg ik telefoon van het kdv dat Emeric koorts maakt en dat ze al naar papa gebeld hebben maar dat hij er nog niet is!!!!!:x
    Die had dus gewoon al het kdv aan de lijn gehad en wist dus heel goed dat Emeric koorts had en is toch nog mee gaan helpen bij zijn vriend!!!! Ik was echt razend!!! Heb hem onmiddelijk gebeld maar hij leek dit niet abnormaal te vinden!!!:x
    Hij vond het dan ook nog niet nodig om mij eens op de hoogte te brengen! Gelukkig heeft het kdv mij gebeld!
    Waar zitten mannen toch met hun gedachten en hun verantwoordelijkheidsgevoel!!!!:x
    Ik ben het allemaal zo zat, kleine man is constant ziek, steeds opnieuw koorts en slijm op longetjes! Morgen maar opnieuw naar de kinderarts...
    Kreeg op het werk ook nog eens zo'n vervelende opmerking; "zo zie je maar hé dat bv-kindjes niet minder ziek zijn!" Arghh!! Dan gaan mijn haren ook rechtop staan alsof ik er niet alles aandoe om mijn kleintje gezond te houden....

Sorry voor het stuk ego maar ben zo kwaad en tegelijk ook heel triest...

15. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    #915 Vosjejemi, 25 jan 2012
    Laatst bewerkt: 25 jan 2012
    Februari 2011 kids

19-01-11: Arjen (dani) 11kg, 78cm (9 jan '12)
    22-01-11: Joep (Rins)
    29-01-11: Roan (Siep) 9,6 kg 77 cm (13 jan '12)
    01-02-11: Maartje (Marjolein)
    02-02-11: Elize (Michele)
    02-02-11: Z (liedjepiedje) 10.595 gram, 74 cm (11 jan '12)
    06-02-11: Sven (Tassie)
    09-02-11: Sim (Pluutje) 8.315 gram, 75 cm (19 jan '12)
    11-02-11: S (Lavendel) 9025 gram, 75,5 cm (10 jan '12)
    12-02-11: Sam (Debby) 9.230 gram, 74 cm (16 jan)
    13-02-11: Regan (Blondie) 8.305 gram en 72 cm (19 jan)
    14-02-11: L (Krekeltje) 8775 gram en 75 cm (16 januari)
    18-02-11: Emeric (Jojo)
    19-02-11: Elisa (Iosola)
    19-02-11: Jordy (Mama1)10 kilo en 79 cm(20-01-12)
    20-02-11: Aaron (Trishka)
    21-02-11: Matthijs (Juffie) 10.480, 77 cm (23 feb '12)
    22-02-11: Lisa (Mc Guyver)
    23-02-11: Milan (Vosjejemi) 9.300 gram, 73 cm (25 feb-12)
    23-02-11: Linde(Suzannes) 10.230 gram en 75 cm (19 jan '12)
    23-02-11: Mirjam(Hen30Sep)
    28-02-11: Jari (Patje20) 10.630 gram en 73 cm (1 december)
    03-03-11: Job (patje)
    06-03-11: L (Niki) 9,5 kilo, 75,5 cm
    06-03-11: Kira (Sjalleke)

Zo met Milan naar cb geweest, 9,3 kilo en 73 cm is hij.

@ Meeting ik ga niet mee is voor mij tever.

16. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Aah ten eerste een dikke nuffel voor jou.
    En wat verveld dat Emeric weer hoge koorts heeft, Dat moet toch een reden hebben.
    En van je man, ja mannen noem ik het maar, je kunt niet met ze en niet zonder je-

En op het werk dat ze zowat zegen nou zeg, die had ik ook naar de maan geschoten maar ze zullen het zo wel niet zo bedoelen denk ik.
    Heel veel beterschap.

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Vosjejemi: Ja volgens mij hebben ze het ook niet zo bedoeld maar telkens als iemand zo'n opmerking maakt heb ik het gevoel alsof ik gefaald heb:(
    Ik doe echt zo mijn best en heb echt zoveel opgegeven voor de borstvoeding (en doe dit natuurlijk met heel veel liefde en toewijding) en als ik dan zo'n opmerking krijg doet het wel pijn:(
    Ik weet ook echt niet hoe het komt dat Emeric nu alweer ziek is maar ik weet 1 ding en dat is dat het nu eindelijk eens mag stoppen! Arme mannetje is nog geen 1 volle week naar het kdv kunnen gaan zonder ziek te zijn:(
    Wbt mannen; ik snap ze echt niet, ik zou alles laten vallen om mijn zieke mannetje te gaan halen en hij...
    Bedankt voor de knuf! Die kon ik wel even gebruiken:(

18. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    oh wat irritant van je man grrrrr..hoelang gaat hij nu naar het kdv.. want daar worden ze zoooveel ziek van..

19. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Jojo: begrijpelijk dat je kwaad bent. Zou ik ook zijn.
    Het ligt misschien aan de rare winter die we nu hebben.
    Regan blijft ook maar sukkelen.
    Je krijgt ook een *digiknuf* van mij :)

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @niki: Hij gaat sinds augustus maar eigenlijk sinds december pas heel vaak. Ik had nog heel veel vakantiedagen die ik moest opgebruiken dus denk dat ik tussen augustus en december maar 4 weken gewerkt heb.
    Nu gaat hij 3 dagen in de week.
    Ja daar worden ze inderdaad héél vaak ziek:(

@Blondie: Dank je!
    De rare winter zal er mss ook wel voor iets tussen zitten maar ik moet natuurlijk altijd voor een oplossing zorgen want met koorts mag hij het kdv niet binnen...
    Blijft Regan ook steeds opnieuw koorts maken?

Oh Emeric slaapt trouwens al van 17u30... Had hem in bed gelegd voor een kort dutje maar hij is nu nog niet wakker... Heb hem nog proberen wakker maken maar hij sliep echt vast...
    Ga hem straks toch nog eens uit bed halen want hij heeft zijn jeansbroekje nog aan;)

Deel Deze Pagina