Allemaal een heel erg gelukkig 2012!!! Hebben jullie allemaal een goede jaarwisseling gehad? Wij hebben het heel gezellig gehad. De kleine man werd wel even wakker, maar was niet bang. Hij lag lekker te kletsen. Ik heb hem er even uitgehaald en toen hebben we samen voor het raam naar het vuurwerk gekeken. Een goed begin van 2012! Eens kijken wat jullie allemaal alweer geschreven hebben. @dani, fijn dat er niks geks uit je bloedwaardes kwam, maar wel heel vervelend dat je nu nog niks weet. Wat zielig dat J zo overstuur was. @hen, wat fijn dat het zo goed gaat met je oudste! @krekeltje, ook al een meisje dat niet wilde slapen. Wij hebben dat soms (met de kerst bv) als meneer overprikkeld is. Ik ga dan met hem in zijn donkere slaapkamer zitten en hou hem op schoot tot hij weer rustig is. Het komt gelukkig bijna niet voor bij ons. Maar ik lees dta het bij jullie regelmatig is, dan is op schoot rustig laten worden misschien niet zo'n optie. @jojo, wauw wat een slaapkopje, komt dat doordat hij wat ziek is? Beterschap! Klinkt lekker jullie menu! @liedjepiedje, ach gos, Z alweer ziek. Beterschap! @lijst, leuk idee, zet me er maar op! @hier, onze mop is zo lekker bezig. We hebben zo'n babywalker te leen en hij is heel druk met de ballen erin stoppen zodat hij een geluidje krijgt. Ook heeft hij ontdekt dat hij dingen aan kan wijzen als hij wat wil. Heerlijk!
Siep, hier is dat met die ballen en babywalker hier nu ook populair! Heb zojuist een propje brood uit Lynn dr oren gehaald. De rest van de appelstroop was ik vanavond wel uit dr haartjes. Heb trouwens een topic geopend over het slapen. Wie heeft de gouden tip?
Hoi! Hier na een dikke maand afwezigheid even een korte update. Hier gaat alles goed. Linde groeit goed en is een erg vrolijk meisje. De nachten gaan ook goed, 19:00 naar bed tot 7:00 en soms 1x eruit, maar meestal geen 1x meer. heerlijk, want we hebben natuurlijk een periode vreselijke nachten gehad. Linde tijgert verder lekker het huis door. Ze komt ook in de kruipstand, maar hoe het dan verder moet, weet ze niet. Verder ook nog geen staan of lopen. Ze trekt ze af en toe wel op aan bv. de salontafel, maar goed, dat lukt nog alleen met haar bovenlijfje, dus niet hoog ofzo. Tijgeren en zittend spelen op de grond is wat ze het liefst doet! Schema hier is: 7:00 bordje pap (van 180 cc melk) 8:30 boterham met water 11:00 fruit 13:00 fles 180 cc 15:00 tussendoortje met water 17:00 warme hap met water 19:00 fles 180 cc En nog lekker 2 slaapjes per dag van 9:00-11:00 en van 13:00-15:00 Wil binnenkort eens kijken of de middagfles eraf kan, dan wil ik ipv de fles, 1 of 2 broodjes geven met wat yoghurt ( en dan broodje van 8:30 laten vallen natuurlijk) Ben wel benieuwd naar schema's van kindjes die al op 2 flessen zitten! Verder klopt het inderdaad dat we gaan verhuizen, over 6 weekjes al! Spannend! En drukke tijden gehad, gewoon 3 weekenden achter elkaar wegeweest: 3 weken terug een weekendje met z'n drietjes, weekend daarna een weekend met vrienden naar Keulen geweest ( kinderloos) en met kerst weekend Duitsland naar het huis van mijn zwanger met schoonfamilie. Zal eens kijken of ik nog ff een foto kan toevoegen van Linde! Oja, Linde mag ook in de lijst hoor, ze is van 23 februari. Haar verjaardag houden we klein, we zitten dan middenin verhuizing, dus gewoon met de naaste familie een hapje en een drankje, niks groots. Volgend jaar maar, dan krijgt ze er ook echt wat van mee.
het is helaas teveel om allemaal terug te lezen, maar hoop dat het met iedereen goed gaat! En met de kleintjes uiteraard! Vanaf nu probeer ik weer wat actiever te zijn en mee te lezen, nu wat rustiger ( alhoewel, verhuizing over 6 weken haha!)
@ suzannes wat een heerlijk popje die Linde Hier is ons schema: - 8:00 wakker ontbijt 1 broodje en 150 melk (fles) - 10:00 fruit en sap - 12:00 anderhalve boterham met een bekertje karnemelk of flesje (120cc) - 15:00 rijstwafeltje oid met sap - 17:00 warm eten en yoghurt - flesje 90cc maar deze kan eraf.. dus evt nog een beetje sap of water.. Ons schema is wel heel anders.. Arjen eet ook al bijna helemaal met de pot mee. aparte dingen zoals patat enz nog niet natuurlijk en hele zware koolsoorten en rauwe andijvie nog niet.. @ Krekeltje heb gereageerd in je topic hopelijk heb je er wat aan.. ik lees mee ai een propje brood uit dr oor?? engerd! @ Juffie haha oke nee hier is dat geen straf hoor en eerder kwam hij ook niet uit z`n bed maar nu.. pff om gek van te worden en dat allemaal dank zij t vuurwerk en bedankt! Vanmiddag was slapen weer drama.. heeft ook maar heel kort geduurd.. helaas dus heeft de slaap van gister niet ingehaald en is str*nt vervelend en luisterd voor geen meter! pff lastig xx
hier ook vandaag maar 2 keer een kwartiertje slaap hoor, komt vast ooit wel goed . suzannes,leuke foto's! en spannend verhuizen, al veel voorbereid?
Suzannes. leuk dat jullie gaan verhuizen. Ons huis staat al bijna 2 jaar te koop en we hebben vorige week weer een kijker gehad. En die komt morgen nog een keer dus ben heeeeeel erg benieuwd! Wat een leuke foto's!! Siep. Super leuk he als ze dingen na gaan doen. Ik deed gisteren een klein balletje onder mn shirt. Toen haalde ze hem eruit en duwde hem weer tegen mijn shirt aan. Zo grappig! Krekel. Dat met die folders herken ik. Je moet wel goed opletten. Als ze opeens stil is dan eet ze ze op! Z. stopt echt alles wat ze tegenkomt in haar mond, van tafelpoten, folders tot mijn tenen... Huisarts. Het was een schimmelinfectie dus mag gewoon de daktarin gebruiken die ik nog had liggen. Haar oortjes waren weer helemaal goed gelukkig!
leuke foto's suzannes.. schema: wij gaan ook naar 2 flessen. Had ik het vorige week nog over 3, nu laat hij al een paar dagen de 2e fles staan.. Het is hier nu: wakker: fles 180+6 en daarna een boterham tussendoor een koekje met wat rvc daarna naar bed. lunch: 1,5 / 2 broodjes met wat drinken (was dus na het broodje een fles) tussendoor fruit met wat drinken daarna weer slapen avondeten met een toetje voor het slapen gaan 180+6 en 3 eetlepels pyjamapap.. Het ligt er net aan hoe laat Matthijs wakker is. Vanmorgen was het 8.15 maar het is ook wel eens 7.00 of nog wat eerder..
hier brood bij het ontbijt sinds de papfles niet meer genoeg vulde. Pap met lepeltje wil matthijs niet. Matthijs wil s ochtends wel heel graag de'fles nog. Daarom die eerst en daarna nog een broodje.
@Juffie en andere werkende mama's: hoe doen jullie dat 's ochtends op een werkdag? Ik moet om 07:25u de deur uit: kids afzetten bij het KDV en dan snel door naar het werk. Ik sta nu om 06:00u op en met een strak schema trek ik er twee door de wasstraat, hijs ze in de kleren, Sim een fles, Plu jr een boterham... en dan is de tijd om
@ Pluutje ik leg kleren enz klaar, brood smeer ik alvast en zet ik in koelkast. Manlief pakt Jar en ik doe Arjen Dan is t het bij Arjen fles erin en Jar eet z`n eigen brood evt nog in de auto.. Ik heb luxe want alsik heel vroeg begin eten ze op t kdv mag bij ons 7:00 - 7:30 als kids zo vroeg gebracht worden neem ze mee nl zitten op de groep naast mij @ Krekeltje papfles / bordje pap wou Arjen al heel snel niet meer dus toen over op brood. HIj eet 1 broodje en 150 fles..
Dani: melatonine pilletjes halen. Die heb ik ook gehaald naar aanleiding van een van de mama's van hier. (weet de naam niet meer ) R2 is na de 2 dagen vuurwerk stress de dag erna gewoon gaan slapen (na wat tegenstribbelen want hij wilde natuurlijk het liefst bij ons in bed slapen) Oh ja, R2 slaapt wel al een tijdje met de grote lamp aan. Die zetten wij dan uit als hij slaapt (en dan gaat het nachtlampje aan) Anders wil hij echt niet slapen. Krekeltje: als Regan niet wil slapen. Haal ik ze even uit bed. 5 minuutjes aandacht. En dan weer volgens hetzelfde ritueeltje in bed leggen. Werkt hier perfect. R1 zit trouwens in dezelfde vicieuze cirkel, die gaat ook van minder slaap naar nog minder slaap totdat ie zelf zowat instort. Maar toegeven, ho maar. Vandaar dat ik daar nu die Melatonine tabletjes aan het proberen ben. (alleen staat op niet onder de 2 jaar, anders ff met HA overleggen) Jojo: ik ga ook altijd als eerste bij familiegelegenheden zodat ik niet rond hoef te gaan hihi. Succes alvast Lekker menuutje zeg Liedjepiedje: kan ook een schimmelinfectie zijn en die gaat niet weg met sudocrem (mosterd na de maaltijd lees ik .... ) Suzannes: leuke foto's zeg Leuk om jouw gezicht eens te zien Pluutje: bij ons op het KDV kunnen de kids ontbijten. Als je ze voor 8.30u brengt mogen ze mee eten. Ik begin meestal veel later en breng ze rond 9 uur, maar als ik eerder begin laat ik ze op het KDV eten. Aaaaargh, de jongens vanmorgen... Ze waren al naar beneden toen ik Regan aan aan het kleden was. En ik hoorde ze wel zeggen: " hey een kado " of zoiets. Komt R1 heel trots naar boven, kijk mama: een shirtje voor Regan! wel *####&^% hadden ze het pakje wat ik klaar had gemaakt voor iemand anders gewoon open gemaakt. (was verkocht via MP) Achteraf kon ik er wel om lachen, maar op het moment zelf...... Oh ja, ik heb onze zomervakantie geboekt. Ben helemaal blij We gaan naar Kids World Club in Turkije (laatste keer " goedkoop" op vliegvakantie voor de komende 18 jaar ) Regan's schema: Ontbijt: papfles Fruit Brood met verdunde melk Fruit of koekje Avondeten + toetje fles
Ik geef 's morgens ook geen pap, maar gewoon melk. Doe ik dan iets verkeerd? Willen jullie eens naar mijn schema kijken? 8.30 uur wakker + fles 210 (180 + 30 meds) Lekker spelen 10.30 uur fruit + water of rvc 11.00 uur slapen (meestal een uurtje) 12.00 uur spelen 13.00 / 13.30 uur: 1 snee brood en 120 melk spelen 15.00 uur drinken 15.30 uur middagdutje (vandaag ging ze goed slapen, maar na 30 min al weer wakker) 17.00/17.30 uur avondeten 18.45 uur 210 melk + 3 schepjes rijstebloem erdoor. 19.00 uur naar bedje. Als alles volgens plan gaat slaapt ze snel, hopelijk voor 19.30 u. Blondie, als ik het na 5 min nog eens probeer, dan begint ze vaak al te huilen zodra ik richting babykamer loop. Ze weet echt wel dat ze dan naar bedje moet.
Helaas wordt er bij ons KDV niet ontbeten, wel gaan ze hopelijk beginnen met een warme maaltijd tussen de middag... dat zou voor ons een uitkomst zijn, want Pluutje jr eet al bijna een jaar niks-komma-nul tijdens de warme maaltijd 's avonds. En we hopen dat het eten met zijn collega dreumessen hem ook over de streep trekt om in ieder geval iets te eten (...heb er niet veel verdusie in, want de gezamelijk fruithap laat hij ook iedere dag met veel plezier onaangeroerd staan op het KDV, bij wijze van vergissing zet hij een hele enkele keer zijn tanden in een stuk banaan, meer veel verder dan een bijtafdruk komt hij niet) Hopeloos geval die kleine Plu! Nog 18 jaar en dan wensen wij zijn toekomstige vrouw/ vriendin/ partner heel veel succes ermee @Dani: kleertjes liggen hier ook altijd al klaar. Boterhammen smeer ik 's ochtends... Ik red het iedere keer weer, maar vind het aanpoten.
Pluutje waar is die pluutje man in dit verhaal? Hier trekt manlief onze oudste uit bed en ontferm ik me over Kira.. Heb alleen de luxe dat ik pas om half 10 begin dus heb een beetje speelruimte en het zijn maar 2 dagen, 1 dag oppas aan huis en 1 thuiswerkdag heffen een hoop stress op