De februari 2011 moekes deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Krekeltje, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36

dat heb ik nog niet geprobeerd, wel om het ochtendslaapje over te slaan, maar dat lukt niet.
    En na het avondeten is ze echt moe. We leggen haar in bed en ze is ook altijd zo vertrokken.

2. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wij hebben nog 1 slaapjes 's morgens en 1 slaapje 's middags. Het komt wel eens voor dat ze 's middags een kort slaapje heeft. Dan is ze ook heel moe. Dan leg ik haar wel eens op bed. Maar haal haar altijd om 6 uur wakker. Soms is het maar 20 minuten maar dan kan ze toch tot 7 uur nog uitzitten. Dan de fles en naar bed.

3. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    #123 MG2011, 3 jan 2012
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
    Ik ben al in geen eeuwigheid meer op ZP geweest, maar wilde toch iedereen nog even een gelukkig 2012 wensen!

Heb de laatste bladzijdes even gelezen, zo te lezen gaat alles lekker en 'tobt' iedereen met dezelfde dingen.

Weet uberhaupt niet eens of jullie me nog wel kennen, ik heb toen de kindjes net geboren waren een tijdje meegeschreven. Mijn dochtertje is van 7 februari.

@ Trishka, wow wat ben je alweer ver zwanger zeg!!! Hoe gaat het met je?

@ Suzannes, lieve foto's van Linde en een superfoto van jullie samen! Tot vrijdag! :p

@ Jojogirl, wat een leuke foto's van Emeric in zijn nette pakje, echt cute! En je geeft ook nog BV dus?

4. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mg, ja hoor, ik herinner me je nog wel, leuk dat je nog eens komt kijken.

@lavendel, 3 slaapjes hebben wij al heel lang niet mer. Ik denk dat ons mannetje bijna toe is aan 1 slaapje. Hij wisselt het nu af, de ene dag 1 slaapje, de andere dag 2 :(
    Wij hebben een fietsstoeltje van quibble, ben er wel tevreden mee.

@juffie gezellig, 4 "mannen" in huis.

@ego, mijn broertje en szusje hebben gisteren de 20 weken echo gehad en wij krijgen er een NICHTJE bij :D

5. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Siep, wat leuk een nichtje, gefeliciteerd!
    Ik lees dat jouw kindje soms al 1 slaapje doet, dat zit er hier ook steeds meer aan te komen merk ik. Maar soms vind ik het nog wel lastig in te schatten, dan denk ik dat ze wel moe is, maar gaat ze niet slapen. Of ik denk dat ze het makkelijk gaat redden en dan is ze om half 11 al total loss ;)

6. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    mg2011, moest laatst nog aan je denken!hoe gaat t bij jou dan lieverd? Jaaa bijna alweer 35 weken, gaat zo snel. Gaat op zich wel goed maar heb een beetje snel last van harde buiken, das wat miner, maar goed nog een paar weekjes en dan mogen de harde buiken van mij overgaan in echte ween hahaha.

7. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    voor diegene die nog een kindje willen in de toekomst..weten jullie al wanneer jullie dat willen,wanneer stoppen met de pil? ik vind het zo lastig. ik wil niet heel snel weer zwanger worden,heb er nu nog niet echt behoefte aan. maar je bent toch weer 9 maanden zwanger dus dat is ook weer een tijd. lijkt me ook wel fijn als je ene al naar de peuterspeelzaal ofzo gaat als de nieuwe baby komt of als je bijv net zwanger bent. ik ben fulltime moeder en het lijkt me erg pittig om met al een kind zwanger te zijn,vooral de eerste weken waar ik moe en misselijk was...

8. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Niki. Ik vind het ook wel lastig! Wij gebruiken al geen anticonceptie meer. Vooral omdat we er geen zin meer in hadden. En als ik zwanger zou zijn dan zijn we daar super blij mee! Maar het mag ook best nog een jaar duren. Dus we kijken wel een beetje uit....;)

9. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @mg, hi! Hoe gaat het? Ik kan je me nog wel herinneren hoor.
    Geef jij trouwens nog bv?

@niki, ik was zwanger van elisa toen luca net 11 mnd was. Moet zeggen dat het redelijk te doen was. Denk wel dat als ik een half jaarte tot 1 jaartje later zwanger geworden was alles iets mkkelijker zou zijn geweest. Dan is de oudste toch al bijna 3 dus kan ie iets meer zelfstandig.
    Hoe dan ook, is het te doen hoor, 20 mnd verschil!

@trishka, wat gaat het snel weer he? Nog een goed maandje en je hebt je meisje in je armen!

Vanacht trouwens 2x bevallen in mijn droom. Tweede kindje floepte er zo uit en kwam met een smak op de grond :)

10. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Iosola, tjonge wat een droom.

Mg2011 Ja hoor, weet het nog wel! :)

Lavendel, ze eet zelf dr brood, en maakt wel eens balletjes/propjes in dr hand. En hóp zo in dr oor. Was er ook zo weer uit hoor.

Niki: wij zijn er nog niet uit of we een 2de willen. Misschien ooit.... Nu iig niet. Zeker niet gezien mijn zwangerschap van L. Idd hóe doen mamas dat?

Liedje, hoop dat deze kijker wat oplevert!

Stoeltje: wij hebben de bobike.

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik heb namelijk 2 opties bedacht:

+-december 2012 zwanger worden (als het lukt)
    dan ben ik +- sept 2013 uitgerekend en is L. 30 maanden(2 en half) en gaat dan naar de psz
    voordelen: wat minder leeftijdsverschil,eerder uit de luiers,als de 2e er is gaat L. net naar psz.
    nadelen:in de zwangerschap is L. nog thuis en vraagt nog wat meer aandacht als ik zwanger ben.dus vermoeiender.

+- september 2013 zwanger worden (als t lukt)
    +- juni 2014 uitgerekend en is L. 3,3 jaar.. (juni lijkt me perfect)mooi voor de bloedhitte bevallen en vaak zomerfeestjes.
    voordelen: L. gaat naar psz en is wat zelfstandiger, hebben tussendoor nog tijd om te verhuizen of nieuw huis bouwen want zijn druk aan het rondkijken nu! nadelen: L. is dan al best oud,meer leeftijdsverschil dus en je begint weer opnieuw terwijl zij bijna naar school gaat.

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

@ Niki succes met beslissen. Jarno was net een paar weekjes 2 toen Arjen kwam.. prima te doen vind het wel fijn zo!

@ Schemas ik zie echt heel wat verschillende voorbij komen.

@ Siep idd iets meer drinken zou niet verkeerd zijn

@ pap smorgens.. CB hier raad vanaf 8 a 9 mnd brood aan voor de spraak taal ontwikkeling

@ Ik zag een schema voorbij komen met om 13:00 a 13:30 pas brood is dat niet een beetje laat? zou dit 12:00 a 12:30 doen..
    En dan half 10 fruit.. ;)

@ Hier ook 2x slapen.. gaat goed soms wil Arjen smorgens niet meer dan slaapt hij pas na brood maar vaak kort dus dan tegen 16:00 nog een uurtje..

@ Blondie ik kan die pilletjes voor savonds idd wel eens gaan proberen thnx voor de tip!!

Ik ga weer aant werk..

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ Hee MG, tot vrijdag inderdaad ;)

@ Nikki, wij willen wel een 2e, maar nu nog niet. Eind van het jaar weer een keer proberen lijkt me wel mooi. Ligt er ook een beetje aan, ik ben momenteel ook aan het rondkijken voor een andere baan. Als ik nu een andere baan vind, wil ik zeker een jaar wachten voordat ik weer eventueel zwanger ben.
    Mocht ik na de zomer nog geen nieuwe baan hebben, dan stop ik wrs met zoeken, proberen ik dan opnieuw zwanger te worden en na die zwangerschap op zoek naar nieuwe baan.
    Ja, wij denken vooral ook praktisch ;)
    Ach, er zijn altijd wel voor- en nadelen te vinden over een tijdspad wanneer je wel of niet voor en 2e gaat.

Opzich hebben wij de kriebels nu nog niet voor een 2e, ook al willen we er in de toekomst wel een broertje of zusje bij.

14. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Niki. Plan je zelfs de maand...haha!! Hoe snel was je van L zwanger?
    Bij mij duurde het de eerste zwangerschap 5 maanden, de tweede zwangerschap 2 maanden en van Z was ik na 4 maanden weer zwanger. De eerste twee werden helaas miskramen. Dat hou ik ook wel in mijn achterhoofd.
    Misschien was dit een 'gelukje' en krijg ik hierna weer miskramen. Misschien gaat het nu wel in 1 keer goed. Ik vind het ook best spannend om er weer officieel voor te gaan.

15. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    @niki, idd succes met beslissen. Wat zegt je man er eingelijk van? En misschien nog een optie erbij? Gewoon laten gebeuren wanneer het gebeurt? Zo was het bij ons en uiteindelijk helemaal goed gekomen.

@dani, denk dat je mij bedoelt met 13.00. Dan krijgt elisa geen brood hoor maar een hele warme maaltijd.
    Wij eten hier namelijk twee keer warm, op zijn mediteriaans he? Totaal niet te vergelijken met de schema's die in NL toegepast worden.

16. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    @ Siep, gefeliciteerd met jullie hele kleine nichtje!! Leuk!! Wow, 1 slaapje nog maar.

@ quibble merk zegt mij niets. Lees en zie vooral bobike ofzoiets.
    @ MG2011, hoi leuk om weer wat van je te horen!
    @ Niki, ik/wij willen nog eerst ff lekker genieten met z’n 3tjes. Om mij heen zien wij bij de ene groep mensen 1,5 jaar verschil tussen nr1 en 2. En ik zie dat dit erg pittig is. Wil er zelf wat meer tijd tussen hebben. Om ons heen zie ik wel steeds meer jaar ertussen, ongeveer 2,5 a 3 jr.
    Maar je moet zelf beslissen. En wie weet denk je over een half jaar er anders over!
    @ anticonceptie, wij passen ook op want hebben dat ook de deur uitgedaan. Mocht ik zwanger worden dan is het welkom, maar we kijken nog wel even uit.

@ Iosola, das een lekkere bevalling! Haha, ben jij soms bezig met weer een zwangerschap??;)

weet iemand hier ook het verschil tussen potjes van friso en olvarit?
    bij de action heb je trouwens nu voor een leuke prijs olvarit peutermenu's in de aanbieding.
    Heb er een aantal gehaald, tot voor kort deden we alles vers maar moet bekennen dat af en toe eens een potje opwarmen ook ergmakkelijk is:)

17. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Trishka, nog maar weekjes dus maar. Respect hoor! En harde buiken zijn wel vervelend ja, hopelijk is het nog ff te doen en mag je over een paar weekjes echt bevallen!
    Hier gaat alles eigenlijk prima! Volgende maand zijn beide kindjes alweer jarig, oudste wordt 3 en de jongste dus 1. Oudste is een enorme peuterpuber met alle bijbehorende streken en boosheden, favoriete zin is IK WIL NITS! (hij kan de ‘k’ niet goed uitspreken ;))… dus een enorme uitdaging zal ik maar denken ;). Hij is wel enorm gek op zijn zusje en wil steeds met haar spelen.
    Jongste is heel lief, knuffelig en makkelijk, alleen als ze ziek is, heb je ‘last’ van haar.

@ Niki, ik denk dat er voor elk leeftijdsverschil iets te zeggen valt. Mijn kinderen schelen op 2 weken na precies 2 jaar. Mijn tweede zwangerschap was (veel) zwaarder dan de eerste, bij de eerste had ik nergens last van, maar bij de tweede ben ik enorm ziek geweest. Hier had ik me wel even op verkeken. Maar goed, ook daar kom je wel doorheen. Wat wel een voordeel was is dat mijn zoontje nog relatief jong was toen ik weer zwanger raakte en dus nog een middagslaap deed. Dit gaf mij de gelegenheid om ook te gaan liggen ’s middags.
    Gewoon gaan proberen wanneer het goed voelt, het is toch maar afwachten wanneer het raak is.

@ Iosola, hier gaat alles goed! Bij jullie ook? Lekker weer daar zeker? Hier een enorme storm, blegh!
    Ik geef idd nog steeds BV, ongeveer 4x per dag. Tot ze 1 is ga ik daar mee door, daarna bouw ik de overdagse voedingen af en probeer de ochtend- en avondvoeding er nog even in te houden. Maar dat zie ik verder wel, tis ook wel een keer klaar natuurlijk.
    Hoe vaak per dag geef jij nog BV?

@ Krekeltje, hihi brood in haar oor, jammie! Hier eet ze braaf van de vork, maar haalt het dan met haar hand weer uit haar mond, kneedt het even en stopt het weer terug… zucht…

18. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    @1 slaapje, tja, vanmorgen heeft hij ineens wel 2,5 uur geslapen. Hij werd 12.25 wakker. Nu is het waarschijnlijk dus te lang om hem wakker te houden tot vanavond, maar het is maar de vraag of hij strraks nog wil slapen... Zo toch maar proberen hem nog even op bed te leggen.
    Ik vind het wel lastig dat ik nu het ritme weer helemaal kwijt ben...

19. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Hier een mama die niet zo van de schema's is ;)
    Normaal gesproken
    7.30 uur fles (180-6)
    9.30 uur fruit
    Slapen
    12.30 uur boterham met een fles (120-4)
    15.30 uur cracker met drinken
    Slapen
    18 uur warme hap
    20.30 uur fles (180-6)
    Slapen
    Maar vandaag heeft ze tot 9 uur geslapen dus boterham pas om 15 uur :) en dan vervalt de cracker dus ;)

20. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Niki, je plant zelfs de maanden! (o zie nu dat dat al genoemd is). Goed om over na te denken, maar je weet dat je het ook een beetje los moet laten he. Net wat Liedje zegt.

Liedjep. wanneer willen jullie voor nr 2 gaan?

Deel Deze Pagina