niki ik was zwanger toen emma een jaar was. Ja die eerste 3 maanden zijn butt... maar goed beschouwd was het hier van week 6 tot week 11 dat ik me super gaar voelde. En die 5 weken heb ik ook wel weer overleefd. Mijn man heeft me gelukkig veel geholpen en ik dook gewoon in bed als emma dat ook deed. Voordeel: kleintjes slapen nog veel dus jij kan ook veel slapen. De laatste 3 maanden kon ik niet veel ivm BI maar gelukkig was mijn moeder toen gestopt met werken en kon me veel helpen en anders had ik het ook wel weer gered. Ik vind het niet heel erg super zwaar nu. Ja alleen soms wel eens onhandig dat ze met veel dingen hulp nodig hebben. Maar ik vind het voordeel dat ze echt samen opgroeien. Sam en Emma kunnen al lief met elkaar spelen en leren zo ook samen spelen. Ze kunnen ook enorm keten. Liggen ze helemaal in een deuk op de achterbank van de auto. Met 3 jaar heb je vaak dat de eerste jaloers wordt al er dan een 2e komt. Dat heb ik gelukkig nooit gehad. Ik ben dus echt voor klein leeftijdsverschil. Ik moet er niet aan denken dat als Emma naar school gaat en je heerlijk uit de luiers bent dat je dan nog helemaal opnieuw moet beginnen. Dan zit je dus 8 jaar lang in de baby/peuter tijd en ik nu dus maar 5,5 jaar... Het is leuk hoor die baby tijd. Maar ook heerlijk als ze wat meer zelf kunnen.
En over die maanden plannnen... sja dat kan je doen als je het geluk hebt snel zwanger te raken. Bij Emma was het de eerste ronde raak. Ik had eigelijk niet over de maanden nagedacht maar achteraf vond ik het heerlijk in de zomer verlof te hebben. Bij Sam heeft het 9 maanden actief proberen en ziekenhuis geduurd ivm pco. Sja ik was al blij dat ik zwanger was maar als ik had mogen kiezen had ik niet voor februari gekozen. Maar goed alles beter dan december/begin januari. Lijkt mij echt niet leuk om een kindje te hebben die dan jarig is.
Jee, jullie hebben wel veel geklets hoor!! Deel 3 alweer! Iedereen nog de beste wensen voor 2012 en voor sommigen ondetr ons een heel vruchtbaar jaar!! Zo, wij zijn weer terug in het regenachtige Nederland. Een heel verschil met Frankrijk. We hebben daar 3 zonnige dagen gehad, 2 met heeeeel veel sneeuw en 1 dag bewolkt. Zelf niet zo heel veel geskied maar ja dat krijg je met 3 kids. Ik heb 1 dag met manlief en zwager in de sneeuw gesnowboard, wow dat was lachen man, gewoon een buggelpiste op de blauwe piste. De blauwe afdaling naar onze lift was super gaaf, daar was het altijd heel rustig dus konden we door de tiefsnee, ik had al 2 jaar niet op mijn board gestaan dus was wel weer ff een uitdaging. We hebben echt in een deuk gelegen, ik had even gefilmd en wilde toen weer opstaan maar als je dan een cm of 30 in de sneeuw wegzakt, kom dan maar eens overeind...... Ik zal even een foto toevoegen van mijn zwager toen we op het pad naar ons appartement alledrie niet meer vooruit kwamen. oh, poepalarm hier.....
pffft, wilde eigenlijk vanmiddag naar de speelboerderij gaan, maar ben echt blij dat ik meteen gegaan ben. Het was me een partij druk zeg. Na 11u alleen maar mensen in de wachtrij gestaan voordat ze binnen mochten. Er stonden zelfs mensen buiten te wachten ... Maar de boys hebben zich goed vermaakt en ook Regan vond het leuk. Ze heeft nog even een tukkie gedaan dus ik kon wat langer blijven. We zijn uiteindelijk tot een uur of 3 gebleven. Nu ligt madam wel in haar bedje (terwijl ze normaal nooit 's middags wil slapen) Dus ze zal vanavond wel iets later naar bedje gaan. Hoi MG2011: jij ook de beste wensen Siep: gefeliciteerd met je nichtje Patje: welkom terug Leeftijdsverschil: ik vond het fijn om ze snel op elkaar te hebben, maar iedereen verschilt daarin
nou niet echt plannen van maanden want om deze reacties te voorkomen zette ik er al bij ( mocht het lukken). Ik weet waar ik het over heb want heb voor L. 2x een miskraam gehad. Ik vind het altijd erg raar als mensen zelfs de maand gingen plannen enzo,maar bij een 2e doe je dat toch wat meer vind ik. deze 2 opties heb ik puur gekozen ivm wanneer ze naar de peuterspeelzaal zou gaan enzo. we zijn al heel erg blij als het een 2e keer lukt. Maar daarnaast is iedereen vrij in om dingen te 'plannen'. eigenlijk pland iedereen..anders zou niemand meer ooit aan de pil gaan tussen de kinderen door..en iedereen meteen na een paar weken al zwanger kunnen worden als je het op zn beloop liet. dat is dus ook plannen vind ik. we willen ze niet heel erg vlot op elkaar dus op zn vroegst eind dit jaar een keer stoppen.
tuurlijk plant iedereen. En je kan het altijd proberen toch? Mocht het niet lukken denk ik niet dat je een heel jaar gaat wachten tot de goede maand... ach het loopt zoals het loopt. Ik was er na 4 maanden al weer klaar voor maar ben achteraf wel blij dat het wel geduurd heeft tot emma een jaar was...
oh nee het maakt me opzich niet zoveel uit welke maand. lijkt me alleen niet fijn eind van het jaar. we zijn allebei in november jarig en alle feestdagen eromheen en veel vrienden dan jarig.lijkt me minder. voor de rest zie ik het wel. Mijn man maakt het niet zoveel uit. als ik perse nu al een 2e zou willen vind ie het ook goed.
december/januari lijkt me ook niks. Nou kon ik dan ook niet echt uitgerekend zijn want ik zat midden in een traject met opwekken van menstruatie ed. Maar denk toch niet dat ik die maand zou overslaan haha...
Heel wat gekletst vandaag, gezellig @mg: fijn je nog eens te horen! Ja hier ook no steeds bv op dagen dat ik niet werk ongeveer 4 voedingen per dag soms 1 meer soms 1 minder. Zou ook graag in februari de voedingen overdag weglaten en enkel ochtend en avondvoedingen nog geven. Vind het gewoon echt nog genieten en vooral ook heel praktisch! @krekeltje: je laat me blozen @2de zwangerschap: bij mij zijn de kriebels heel erg aanwezig ik ben jaloers op elke zwangere of vrouw met pasgeborene Praktisch gezien zou ik er wel wat meer tijd tussen willen, hier gaan de kids naar school met 2,5jaar dus dan zou ik wel heel graag al zwanger zijn. Aangezien ik van het begin van mijn zwangerschap thuis zit zou het dan perfect mogelijk zijn om Emeric op school te laten starten en hem dan maar halve dagen te laten gaan. Al denk ik er wel aan om tegen de zomer de condooms achterwege te laten en gewoon de natuur zijn gang te laten gaan, heeft bij Emeric ook 10 maand geduurd voor ik zwanger was (pcos en 2 ronden clomid) dus ik verwacht nu ook geen makkelijke start. Wbt zwanger en nog een kind; ik had een heel makkelijke zwangerschap enkel de laatste weken kon ik niet meer slapen dus als dit de 2de x ook zo is zal dit wel meevallen. Mijn vriend vind het momenteel wel goed met 1tje voor hem hoeft een 2 de nog niet meteen dus daar moeten we eerst nog eens over praten @all: wij zijn onderweg naar huis zijn naar de eerste soldendag geweest heb enkele leuke dingetjes voor Emeric gescoord! Alleen ging ik voor mezelf kijken en vond dus niks...
Ik ben ook van december maar van het begin vond het wel vervelend als kind omdat het 2 dagen voor Sinterklaas was. Nu vind ik het niet meer zo erg. Moest ik mogen kiezen zou ik nu ook wel graag bevallen in mei/juni zo net voor de zomer
Je kan alleen plannen welke maand je niet wil Tuurlijk ga je zitten kijken van hoe en wat, deed ik ook wel, maar alles heeft voor de nadelen. Bij ons kwam Pim toen Femke net 2 was en Job toen Femke bijna 4 was en Pim op 4 maand na 2. Job gaat nu proberen te staan, op vakantie zat is al een keer met z'n hoofd in de vaatwasser en vanmorgen stond ie op zijn handen en voeten bij de trap en net was ie aardig een eind op weg in de box. Het gaat hard ineens want hij gaat nu ook wat vaker op handen en knieen, maar kruipen doet ie nog niet, tijgeren gaat veel makkelijker
Niki. Wat beroerd zeg dat jij ook twee miskramen hebt gehad. Hoe jong ben je als ik vragen mag? Ik had het nooit eerder gehoord van zulke jonge mensen zoals ik/jij. Dacht altijd dat dat vooral bij mensen boven de 35 voorkwam. Patje... Welkom terug!
ik ben 25. maar het gebeurd zoveel,alleen het is nog steeds een taboe om het openbaar te maken..(een miskraam)
Ja he. Dat merk ik ook. Ik hoorde er pas wat meer over van anderen als ik zelf er over begin. Ik vind dat heel jammer want doordat ik er veel over sprak heb ik het wel goed kunnen verwerken. Wij zijn dan even oud. Mijn eerste miskraam was op mijn 23e.
Hallo Ff snel haha......drukdrukdruk @ Fietsstoeltje, wij hebben bobike. Makkelijk in gebruik en zeker met een 2e blok die bij mijn man op de fiets zit. @Action potjes, hier ook hoor. Met tijn ook alles vers gemaakt, die lustte geen potjes en ook met het oog op alles eten dan doen ze dat later ook. Hij is nu 2 en eet amper meer warm eten. At altijd paprika, champignons, kip, vlees, alle groenten maar nu niets meer dus zo zie je maar. Joep eet de ene keer met de pot mee en de andere keer een potje, heb er nu een hele zooi bij action ingeslagen, prima spul hoor! En beter dan die gepureerde potjes van het kruidvat ofzo, deze zijn toch wat grover. @ volgende kind....Joep was iets sneller dan we gedacht hadden zeg maar maar vind het helemaal prima. Wat Debby ook zegt, ze hebben veel aan elkaar. Joep en tijn doen nu vaak kiekeboe enzo en je bent wel druk maar ja........ik weet niet beter. Als de ene 5 is en dan een babytjes heb je ook weer hele andere interesses enzo he? Hoor ik dan weer v/d buurvrouw. Het ene kind wil wat doen maar de baby moet eigenlijk slapen bijv. Maar ja, wel weer meer tijd/aandacht voor de baby. Ach de een vind dit fijn en de ander dat. Vooral je gevoel volgen. Nou dag dames, ik ga weer lurken Oja en een 2e gaat allemaal best relaxter en soepeler hoor haha. Ik was met tijn vaak best heel druk maar nu denk ik, waar ben ik druk mee geweest??? En was alleen wel erg lastig dat toen ik vorig jaar zo'n erg bekkeninstabiliteit had en neits kon en met krukken liep en er nog een jochie van 14 mnd rond liep. Als ze ouder zijn, zijn ze weer iets zelfstandiger.
jojo haha ik zei toch dat je na een jaar nog door zou gaan met bv een half jaar geleden zei je dat je ventje dan te groot zou zijn haha slaapjes: wisselend. 2 of 3. Vandaag maar 1. Kids werden pas om half 10 wakker en we gingen zwemmen dus hij kon pas om 3 uur slapen. Toen heb ik hem om 5 uur wakker gemaakt. Kwam dus meer van mij af zo weinig slaapjes. Dat uitslapen de afgelopen week vind ik wel heerlijk. Elke dag tussen 9 en 10. Emma doet dan geen middagslaapje meer en sam geen ochtendslaapje. Maar ja, who cares?
o hebben ze bij de action ook potjes? Ik gebruik sinds kort eigelijk pas potjes. Als wij nu iets eten wat sam niet mag. Vroeger wel vers gemaakt maar nu tot een jaar vind ik dit handiger. Zijn die goedkoper bij de action? Vind ze echt te duur van olvarit. 1,20 ofzo...
@Debby: Haha inderdaad ik had het echt nooit gedacht Vind Emeric ook (net zoals jij toen zei) helemaal niet groot als ik hem zo aan de borst zie liggen Vind het gewoon ineens een te groot hoofdstuk om af te sluiten denk ik.. Al ben ik me er ook wel van bewust dat het ooit moet stoppen, ben ook niet van plan om te voeden tot hij 4j is ofzo Heb het idee dat mijn baby echt helemaal verdwenen is als ook dat momentje voorbij is.. Gek hé! @Miskramen: Kennis van ons ook zij is 25 en heeft 2 gezonde kids, eerste ronde zwanger van allebei en nu ze voor een 3de gingen ineens 2x na elkaar een miskraam 1x op 16weken en 1x op 9 weken... Nu is ze opnieuw zwanger ondertussen 12 weken en voorlopig gaat alles goed... Dit is echt mijn grootste schrik heb ook altijd zo te doen met vrouwen die een miskraam hebben je kijkt zo erg uit naar dat kind en dan ineens is alles voorbij.. en het ergste is nog dat je vaak niet wordt begrepen want mensen gaan ervan uit dat het nog geen kind is... Vanaf de eerste zwangerschapstest of echo met kloppend hartje ben je verliefd dus natuurlijk is dat heel erg een mk! Mijn moeder heeft trouwens ook 2x een miskraam gehad, 1x op 10weken en 1x op 9weken... @All: Ga nu naar bed, morgen opnieuw gaan werken heb er echt helemaaaal geen zin in Truste!