Debora,knuffel meid, is niet leuk om te horen ook al weet je het misschien zelf wel. Tuurlijk heeft hij andere mooie eigenschappen en kwaliteiten. Fijn dat je meisje het zo leuk heeft op school! S. heeft al sinds ze 3 heeft een leuk groepje beste vriendinnen is ook heel open en spontaan. N. daarentegen heeft nog steeds moeite met contacten leggen, nog geen echte vriendjes in haar klas. Nu het nieuwe schooljaar weer is begonnen, ben ik natuurlijk weer gaan spieken op het schoolplein zonder dat ze mij zag, en zo sneu om te zien dat ze nog niet echt iemand gevonden heeft om mee op te trekken. Ze speelt wel met anderen maar ik gun haar ook zo een mooie vriendschap zoals S. dat heeft die leeft echt voor haar vriendinnen. Moet ik dit nu stimuleren?
ik zou zelf wel wat stimuleren door over te hebben en adviezen te geven voor haar om te ondernemen. ..want misschien durft ze wel niet...en daarmee kan je haar op je gemak stellen eventueel
Sn; had hij vandaag de echo? Succes! Wbt het spelen; lijkt ze er last van te hebben dat ze niet zo veel vriendinnen heeft als haar zus? Als ze get zelf echt jammer vindt dan zou ik wel kijken of je eens een meisje kunt uitnodigen thuis oid. Lastig he? Maak je je toch zorgen Joma; F groeit elk jaar vaster in z'n autisme, zeg maar. Het wordt niet minder maar erger. Bijv als kindjes een spelletje aan het doen zijn, en hij wil mee doen dan denkt hij dat hij niet mee mag doen. Dan wordt ie boos/ verdrietig en gaat schreeuwen ofzo. De juf komt en vraagt wat er is en vraagt aan de andere kinderen of hij mee mag doen. Dan blijkt dat hij best mee mocht doen maar et zit dan in zijn hoofd dat het niet mag. Dan kan de juf zeggen dat het mag en ook alle kinderen hij blijft het denken... En daar komt ie niet meer uit, wat je ook probeerd. En zo zijn er heel veel dingen. Lastige is dat hij enorm goed kan praten, dus schatten ze hem heel hoog in, maar hij kan dat helemaal niet verwerken.
oke dat is duidelijk dan wel zo sneu juist voor hem dat er wat anders in dat koppie omgaat he..maar hij komt er wel meid!! ik hoop dat het erger worden wel stopt en niet dat het nog heeel lang door kan groeien! wel fijn dat hij heel goed praat!
Gelukkig kan hij wel goed mee met al het school leren. Leren lezen en rekenen gaat perfect, daar is niks mis mee. Maar als straks zeg maar het "begrijpend lezen" komt, dat zal veel lastiger gaan. Hoe is het onderwijs in Duitsland eigenlijk? Heeft G. het naar d'r zin?
hoi Gwen haar 1e week op de grundschule ze heeft het super. ..iedere dag komt ze blij thuis met huiswerk hahaha onderwijs Grundschule 4 jaren dus rond 10 jaar hier allemaal naar de middelbare en dat is dan minimaal 6 jaar....dus anders...zware schooltas eigen boeken en schoolspullen moeten kopen..maar voor de rest zo gemoedelijk hier. ..ze heeft 4 lesuren per dag..en daarna mogenlijkheid ..huiswerk maken evt eten ..sport spel...agee..theather en of muziek ect dus zo leuk allemaal! ! Echt top!
Mooie echo fotos op je Facebook Joma alles al zo duidelijk.! Toch nog een keer om zeker te zijn dat het echt een boy is he? Al over namen nagedacht? Klinkt goed de school Joma, lijkt een beetje op Spanje. Alleen hier wat ouderwetser denk ik.
Debora heb jij geen fb meer?? Of heb ik jou niet meer?? Ja we krijgen een jongen!!!! SM Ja super mooi al die echo he...ja die vorige week ging niet zo leuk...maar nu ben ik tevreden hihi naam ja die staat al vast. ...
Hoi dames hoe is het hier? Debora? Mag ik denk niks meer vragen,haha laatste dagen zijn zo vervelend als iedereen vraagt.
Haha overal waar ik kom hoor ik: ben je nou nog niet bevallen? Jij loopt toch zeker al een hele tijd overtijd? Nee hoor morgen pas uitgerekend! Ik kom altijd enorm aan door vocht dus tja... Maar nee helaas. Vrijdag gaan ze kijken of ze me kunnen strippen.