De feestdagen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Maslov, 7 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben bij nader inzien toch maar de kerstdagen gesplitst 1e kerstdag gaan wij naar mijn ouders en 2e kerstdag gaat mijn zusje en haar man naar mijn ouders.
    We zouden op 1 dag met 1 persoon teveel zijn, maar het voelt toch niet goed om dat te doen.
    Als iedereen denkt dat die ene persoon extra niets uitmaakt dan zijn het alles bij elkaar nog teveel mensen die bij elkaar komen en mogelijk weer andere besmetten. Ik heb liever dag de cijfers zakken gezellige dagen maken we na corona wel weer daar heb ik niet speciaal kerst voor nodig.

Nougat, sprits, Felice en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier best een probleem. Partner zijn familie vind corona nog steeds alleen een griep. Totaal zijn we met 16 man normaal dus dit kan niet. Nou volgens schoonfamilie wel.

Ik heb aangegeven niet te komen want als ik naar hun ga 1e kerstdag kan ik niet 2e kerstdag naar mijn familie. Die zit qua aantal precies goed. Mijn vader is in oktober overleden dus dit is al zo een beladen kerst.

Mijn schoonfamilie neemt het mij dus niet in dank af dat ik niet kom. Hoe bedoel je omgekeerde wereld.

Ik ben corona ook zat. Maar op deze manier blijven de maatregelen juist nog heel lang.

Mamafiets, bosi333 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, ik zie mn zus en zwager elke 3 weken bij mn vader, dus waarim niet met kerst. Als we bij mn zus gaan zitten, mag het wel. Kan ook, probleem opgelost. Maar die woont kleiner, dus dat is dan ook niet handig. Ik zie verder amper iemand, juist zodat ik mn vader en zus wel kan zien. En dan zijn we met 1 teveel, terwijl we als we in een ander huis gaan zitten het wel mag.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Je schrijft dat jij niet gaat, je man dus wel??

5. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ja die heeft dezelfde mening als zijn familie. Maar hij blijft dan tot zondag weg. Want anders had ik net zo goed mee kunnen gaan. Dan hadden we alsnog mijn familie kunnen besmetten.

Het is hier al dikke bonje erom en het laatste woord is er zeker nog niet over gezegd. Maar ja hij heeft de instelling zoals zijn familie helaas

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Wij hebben nog geen idee. En dat is eigenlijk net zoals voorgaande jaren: (schoon)ouders vinden het fijn ons te zien, maar als we andere plannen hebben is dat ook oké.

Het zal in ieder geval even afstemmen wie wanneer bij onze eigen opa's en oma's komen, zodat we daar niet met teveel zijn.

Sherbet vindt dit leuk.
  7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Wat is dát fijn hè! :) helemaal als dat aan beide kanten het geval is!

Hier iemand die niet bepaald gecharmeerd is van verplichte gezellige tradities :p
    Ik vind het prima of wat af te spreken, maar als het elk jaar eigenlijk al voorgedrukt in de agenda staat ... :|

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ohw dat is behoorlijk kl*ten :(
    En de jongens blijven bij jou? Of gaan ze met hem mee?
    Lijkt me voor hen ook niet leuk :oops:

9. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ze gaan met mij mee. Hij is hun bonusvader dus wat dat betreft vinden ze het minder erg om alleen met mij mee te gaan.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit begrijp ik dan echt niet. Met 16 man bij elkaar gaan zitten?
    Ik vind dat zo ondoordacht en dom.
    Wij hebben afgezegd bij de familie. Wij zouden met 13 man zitten waaronder scholieren en studenten, uhh nee dankje.
    Mijn schoonvader is kwetsbaar maar eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om corona te krijgen. Straks word ik hartstikke ziek en dan alleen al alle toestanden rondom quarantaine van ons hele gezin. Een jaartje zonder kerst overleven we ook wel weer. Mijn moeder komt wel eten met kerst maar die is alleen en die kan ik niet alleen laten zitten.

Willemijntje19, Juffie26, sprits en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    1e kerstdag: komen mijn schoonouders, schoonzusje en haar vriend bij ons. Dat is er 1 te veel, maar wij mogen wel met ons hele gezin bij schoonouders komen. (Schoonzusje woont nog thuis.)

2e kerstdag: komen mijn ouders.

Oudjaarsdag: komen mijn ouders.
    Nieuwjaarsdag: moet ik werken tot 15.15 uur en daarna lekker thuis. Al denk ik dat schoonouders dan nog wel even komen.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Ik ben 1e kerstdag alleen, de kinderen zijn bij hun vader.
    Zus en vader hebben dan al plannen met hun schoonfamilie.

2e kerstdag ben ik aan het werk.

Dus de 24e dan maar. Dan komen mijn zus(zonder man) en vader(zonder vriendin) brunchen.
    Tis jammer dat we geen vol huis hebben maar het is nu eenmaal zo.
    Ik heb ook geen schoonfamilie waar ik rekening mee hoef te houden.

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Heel fijn idd! Ik houd enorm van gezelligheid, familie om me heen, dus we proberen altijd wel zo af te spreken dat als we bij mijn ouders zijn, mijn zussen en aanhang er ook zijn. Maar het is niet geforceerd en als we dus aangeven niet te kunnen/willen, is het 'he jammer' en gaan we door met de orde van de dag.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  14. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ah oké, dat scheelt al!

15. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Wij ook. En enerzijds voelt het van oh dat mag niet 1 teveel en wat als iedereen dat doet maar anderzijds doen we verder altijd alles volgens maatregelen zien we vrijwel verder niemand en gaan we juist met afstand en extra tafels werken. En het is ook niet dat wij de andere kerstdagen mensen zien (je hebt ook mensen die 2-3 dagen achter elkaar steeds 3 mensen zien) dus ja. Dat is dan maar voor een keer zo. Het zijn mensen die ik nu ook steeds zie dus we besmetten elkaar ook buiten kerst wel. Alhoewel we wel afstand houden maar toch.

Liekje81 vindt dit leuk.
  16. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Wat vervelend voor jullie!

17. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.914
    1.505
    113
    Vrouw
    Wij gaan 2e kerstdag met ons gezin met de stoomtram.
    27e komen m'n schoonouders lunchen.
    Met m'n ouders proberen we nog af te spreken. Maar is lastig geloof ik. Want m'n zusje en partner kunnen ook alleen 1e kerstdag. M'n ouders stellen wel voor om dan alle 4 met kids te komen. Maar wij houden ons aan de regels. Dus gaan we niet doen. Misschien kerstavond. Maar heb daar eigenlijk geen zin in. Zit ik 4 dagen kerst te vieren.... Kerst vind ik juist leuk, omdat je dan met z'n allen samen komt. Nu dat niet kan vier ik het eigenlijk liever met z'n 6jes, lekker knus en we kunnen doen wat we zelf willen.
    Ik heb er spijt van dat we toch niet ergens een huisje geboekt hebben:rolleyes:

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Wauw, dit is op twee vlakken gewoonweg absurd. Ten eerste verkiest hij het dan dus om met zijn familie kerst te vieren ipv met zijn gezin, die ook nog eens pas geleden een vader/opa zijn verloren. (Echt geen woorden voor...)
    En ten tweede wil hij met 16 man gaan samen komen ipv zijn partner te respecteren die dat niet wil (en terecht ook, gezien de stand van zaken en maatregelen).

Het tweede punt zou voor mij een makkelijke zijn: mijn man mocht twee weken bij zijn familie blijven. Ik zou hem iig de duur van die quarantaine periode niet willen zien.
    Het eerste punt zou ik zeer kwestsend vinden, en dat zou zeker een staartje krijgen.

NiVa0230, Relax, ButterflyPassion en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. RLSD

RLSD Niet meer actief

Met 16 man samenkomen? :eek:

En dan nog je partner die toch gaat en zijn familie boven jullie gezin verkiest terwijl je vader ook nog net overleden is? :eek:

Ik heb met je te doen, dit zou ik van mijn man écht niet kunnen accepteren. Ik hoop dat er een kwartje gaat vallen bij hem voor kerst want dit kan echt niet..

Juffie26 vindt dit leuk.
  20. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk doen wij het zo:
    1e kerstdag de 2 kinderen van mijn man hier eten (tieners), zonder afstand.

2e kerstdag niets

Oudejaarsdag mijn schoonouders hier lunchen / eten, in de zithoek met iets van tapas zodat er afstand gehouden kan worden.

Begin / half januari eten met mijn ouders.

Wij kiezen er voor om minimaal een week tussen het bezoek te houden. Wij ontvangen al nooit bezoek (behalve de kinderen van mijn man natuurlijk) en het voelt niet goed om ineens meerdere afspraken in 1 week te hebben.

Deel Deze Pagina