In de war gebracht

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Somita, 11 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.466
    834
    113
    Mijn man heeft verkoudheidsklachten en zich laten testen.
    Heeft verder geen koorts of is niet benauwd.

De kids mogen nu niet naar school omdat mijn man zich laat testen.

Maar je hoeft officieel toch alleen mee in qaraintaine als mijn man koorts heeft of benauwd is.

Heb de kids op verschillende scholen en er staat mij van bij dat die wel gewoon naar school mogen, maar kan dit niet vinden.

En anders zitten we met zijn allen thuis,ook geen probleem hoor.

Maar hoop vanochtend gewoon de uitslag te krijgen dan kunnen ze nog een paar uurtjes naar school.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja iedereen mag gewoon het huis uit behalve je man :)

Ik neem aan dat jullie scholen ook gewoon de beslisboom gebruiken. En daar staat het in :)

3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Alleen bij koorts en/of benauwdheid ja

4. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.466
    834
    113
    De basisschool van 2 van de kids hanteren andere regels en.de kids mogen als er iemand getest word niet naar school.

Had ze gisteren per ongeluk wel naar school gestuurd .
    Dacht namelijk ook dat het alleen bij koorts.en benauwdheid was.

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nou dan snap ik dat je in de war bent, want het zijn niet de gangbare regels die de school hier hanteert. In principe mogen ze dus gewoon naar school.

6. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Dan hanteren de scholen andere regels want dat zijn niet de officiële regels vanuit de beslisboom.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kinderen mogen gewoon naar school. Je man heeft immers geen koorts.

8. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ik ben gisteren ook getest vanwege neusverkoudheid en mijn kinderen waren ook gewoon naar school, wel door mijn man gebracht natuurlijk. Gelukkig vanmorgen negatieve uitslag gehad. Doordat scholen eigen regels hanteren snap ik dat je in de war raakt.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Je kinderen mogen gewoon naar school, het zou wat zijn als elke school zn eigen regels zou maken!
    Je zou de scholen ook op boink! kunnen wijzen, hier staat heel duidelijk een schema wanneer ze wel en niet naar school mogen.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dan hadden ze aan mij een slechte want ik had ze gewoon gebracht.
    In dit geval moeten ze volgens mij gewoon de beslisboom volgen vanuit het rivm.
    Eigen regels per school lijkt me dan ook uit den boze.

2littlemonkeys en Wellesnietes vinden dit leuk.
  11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik ben woensdag getest en kinderen zijn gewoon naar school geweest. Mijn schoonmoeder heeft ze gebracht en opgehaald. Alleen gisteren belde de juf dat er nog 2 kinderen stonden te wachten :rolleyes:

Dus maar verteld dat oma ze zou komen halen. Oma gebeld en heeft ze toen alsnog opgehaald. Ze dacht dat ik zou bellen als ik nog geen uitslag had. Maar dat was dus andersom, ik zou bellen als ik de uitslag had en ze zelf op kon halen.

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    De kinderen mogen gewoon naar school. En ik zou in het vervolg niet meer melden dat er iemand in je huishouden getest wordt. Gaat niemand wat aan en het is pas nodig ze in te lichten bij een positieve test.
    Onze school hanteert de gangbare regels en mogen de kinderen gewoon naar school als een ouder getest is en nog geen uitslag heeft, maar ook daar zou ik niet melden dat er getest wordt. Zou ook een onmogelijke situatie worden als alle ouders dat zouden doen met 950 kinderen op school...

Deel Deze Pagina